Spring naar bijdragen

Kerkkeuze - wat is voor jou belangrijk?


Aanbevolen berichten

Quote:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie 'checklist' bij kerkkeuze, waar zouden jullie op letten?

- Wat mag niet afwezig zijn?

- Wat accepteer je, ook al vind je het niet zo belangrijk als die bepaalde kerk/gemeente/whatsoever?

- Wat wil je absoluut niet?

Natuurlijk heeft dit topic een hoog 'als'-gehalte, daarom mag ook iedereen reageren, wat als jij een keuze zou maken, wat zou je dan belangrijk vinden? Op welke vlakken? Uiterlijke dingen, theologische dingen ..

- De vruchten van de Geest, de Geest zelf, theologische basis, hart voor de gemeente leden vanuit de leiding duidelijk uitgedachte visie, goeie begeleiding voor bekeerden, zelfbeheersing, gemeenteleden die je zowel op straat als in de kerk begroeten, loyaliteit en vorming tot volwaardige christenen en goedzittende kerkbanken of stoelen.

- De meeste muziek, evangelisatieacties, de grootte van de gemeente.

- Een kerkcultuur waarin het draait om leidinggeven, functies veroveren, de ene trend na de andere trend afwerken, en eigenlijk zouden de voorste en de achterste rijen van de kerkzaal afgeschaft moeten worden en cafeïnevrije koffie na de dienst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

  • 5 weeks later...

Belangrijk voor mij is de aanbidding hoe die in zijn werking gaat.

Ik hou zelf van veel praise en worship in de kerk. En dat je jezelf kan zijn, Dus als de H.G. over je komt dat je door God in tongen kan zingen of spreken. En dat je je handen naar God mag omhoog houden. Want er is een nummer opwekking 599 - Kom tot de Vader. Kom zoals je bent zegt God. Maar ook het heilig avondmaal eens per maand. Kortom ik moet me gewoon thuisvoelen anders kom ik er niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Belangrijk voor mij is de aanbidding hoe die in zijn werking gaat.

Ik hou zelf van veel praise en worship in de kerk. En dat je jezelf kan zijn, Dus als de H.G. over je komt dat je door God in tongen kan zingen of spreken. En dat je je handen naar God mag omhoog houden. Want er is een nummer opwekking 599 - Kom tot de Vader. Kom zoals je bent zegt God. Maar ook het heilig avondmaal eens per maand. Kortom ik moet me gewoon thuisvoelen anders kom ik er niet.

Waar zit jou het verschil in tussen een worship cd opzetten en een kerkdienst dan in, op het Avondmaal na dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Belangrijk voor mij is de aanbidding hoe die in zijn werking gaat.

Ik hou zelf van veel praise en worship in de kerk. En dat je jezelf kan zijn, Dus als de H.G. over je komt dat je door God in tongen kan zingen of spreken. En dat je je handen naar God mag omhoog houden. Want er is een nummer opwekking 599 - Kom tot de Vader. Kom zoals je bent zegt God. Maar ook het heilig avondmaal eens per maand. Kortom ik moet me gewoon thuisvoelen anders kom ik er niet.

en kijk je verder niet? Bijv. of je op geloof gedoopt wordt of of je als kind gedoopt wordt en later belijdenis doen mag? Of de voorganger een goede opleiding gehad heeft? Of er vrouwen in de raad mogen of niet? Waarop de kerk haar prediking baseert?

Ikv ind het altijd moeilijk om te begrijpen waarom mensen zoveel waarde hechten aan de manier van zingen, kun je dat uitleggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jij zult dus nooit gereformeerd worden.
cry.gif

Ik kwam laatst in een gereformeerde PKN kerk ergens in Overijssel. Het was een vrij nieuw gebouw (helaas qua architectuur lelijk), een erg grote kerk met mooie ruimtes en een mooie grote (maar voor mij erg sobere) kerkzaal, daarin stonden wel prachtige moderne houten banken (helaas zonder kniel mogelijkheid) die erg prettig zaten. Nu ben ik zelf stoelen gewent in mijn moderne ook niet zo heel mooie kerkje, maar met wat aanpassingen (dat je kunt knielen, dat gaat nu ook niet met al die stoeltjes) zou ik ze zo in onze kerk willen hebben. Ik vind banken ook veel meer uitstraling hebben dan stoelen. Banken horen in de kerk, stoelen in een congres zaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een vreemde draad derhalve het gaat eigenlijk over geestelijke zelfbevrediging wat belangrijk is kortom als het maar gezellig is; maar niemand hoor je hier,van wat is nou belangrijk voor mijn zieleheil voor mijn eeuwige behoudenis.Als men zich die vraag niet voorzich zelf stelt,is het spoor toch wat bijster.

Belangrijk is dat de Kerk zuiver is in Woord en de zeven Sacramenten bediening en een zielszorg gericht op de eeuwigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Eeen vreemde draad derhalve het gaat eigenlijk over geestelijke zelfbevrediging wat belangrijk is kortom als het maar gezellig is; maar niemand hoor je hier,van wat is nou belangrijk voor mijn zieleheil voor mijn eeuwige behoudenis.Als men zich die vraag niet voorzich zelf stelt,is het spoor toch wat bijster.

Belangrijk is dat de Kerk zuiver is in Woord en de zeven Sacramenten bediening en een zielszorg gericht op de eeuwigheid.

Het meest belangrijke voor jouw zieleheil is dat je je zeer binnenkort weer voegt bij moeder de waere kerk van Rome. En niet te vergeten de beoefening van stilte. rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Eeen vreemde draad derhalve het gaat eigenlijk over geestelijke zelfbevrediging wat belangrijk is kortom als het maar gezellig is; maar niemand hoor je hier,van wat is nou belangrijk voor mijn zieleheil voor mijn eeuwige behoudenis.Als men zich die vraag niet voorzich zelf stelt,is het spoor toch wat bijster.

Belangrijk is dat de Kerk zuiver is in Woord en de zeven Sacramenten bediening en een zielszorg gericht op de eeuwigheid.

Mooie woorden die ik kan onderschrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

en kijk je verder niet? Bijv. of je op geloof gedoopt wordt of of je als kind gedoopt wordt en later belijdenis doen mag? Of de voorganger een goede opleiding gehad heeft? Of er vrouwen in de raad mogen of niet? Waarop de kerk haar prediking baseert?

Ikv ind het altijd moeilijk om te begrijpen waarom mensen zoveel waarde hechten aan de manier van zingen, kun je dat uitleggen?

Ben als kind gedoopt toendertijd in de katholieke kerk en o ja communie gedaan en Heilig vormsel. Wil graag de volwassendoop in de volle evangelische kerk doen maar dat komt wel. Ben gedoopt in de H.G. en heb Jezus aangenomen als mijn redder, heiland en verlosser. Ben dus nu een kind van God. Ben geen lid van de kerk. Maar ze dwingen je ook niet dat vind ik het mooie ervan. Als ze prediken zeggen ze je komt niet voor de mensen, niet voor de kerk maar voor Jezus Christus.Hij woont in ons. De voorganger zegt ook vaak als iemand genezing nodig heeft, bevrijding die mag gaan staan en dan vragen wij Jezus in je hart te komen en wonen en het zondaarsgebed bijvb. De rest blijft zitten die Jezus al aangenomen heeft. Je wordt nergens toegedwongen. Het mooie vind ik ook zo af en toe de genezingdiensten dan wordt de voorganger bevangen door de H.G. en zien we wonderen gebeuren. Genezingen, bevrijdingen etc etc. De H.G. leeft en woont in ons. Maar gebeurt heel weinig en is zeker geen show.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Door de doop was je al een kind van God, mijns inziens
knipoog_dicht.gif
. Maar ik vroeg ook niet of je gedwongen werd, maar of je naar meer dingen gekeken hebt en tevoren over nagedacht hebt voor je naar deze kerk ging. En waarom je de manier van zingen zo belangrijk vind?

Ik hou niet van stil bidden kijk iedereen is anders he. Hier een psalm wat ik hiermee bedoel Psalm 150 vb.

1

Looft God, looft zijn Naam alom;

Looft Hem in Zijn heiligdom;

Looft des Heeren grote macht,

In den hemel Zijner kracht;

Looft Hem, om Zijn mogendheden,

Looft Hem, naar zo menig blijk

Van Zijn heerlijk koninkrijk,

Voor Zijn troon en hier beneden.

2

Looft God, met bazuingeklank;

Geeft Hem eer, bewijst Hem dank;

Looft Hem, met de harp en luit;

Looft Hem, met de trom en fluit;

Looft Hem, op uw blijde snaren;

Laat zich 't orgel overal

Bij het juichend vreugdgeschal,

Tot des Heeren glorie, paren.

3

Looft God naar Zijn hoog bevel,

Met het klinkend cimbelspel,

Looft Hem, op het schel metaal

Van de vrolijke cimbaal;

Looft den Heer', elk moet Hem eren;

Al wat geest en adem heeft,

Looft den Heer', die eeuwig leeft,

Looft verheugd den Heer' der heren

Deze gemeente houdt ervan om de Heer te eren met instrumenten en koor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het gaat volgens mij meer om hoe God jou beleeft.

Dat is waar maar ik kan niet vanuit God denken right?


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Dat is waar maar ik kan niet vanuit God denken right?

God is ondoorgrondelijk hij is dus nooit te doorgronden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan inderdaad God niet doorgronden, maar je kan wel vanuit de Geest in vertrouwen naar Zijn Hart handelen en denken, en zoals ik het kan bedenken lukt dit bij benadering redelijk door steeds de focus op God te leggen, genade te beseffen en de bijbel zo nu en dan abstract te lezen om zo de principes van God te ontdekken. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid