Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Om maar zelf even te beginnen..

Ik vind het maar in bepaalde maten goed samengaan.

Aan de ene kant zeg ik, het leven is absoluut niet 1 groot feest, verre van dat.. Ik bedoel: Het is hier op aarde soms 1 doffe ellende. (tsunami, WOI\II, hongersnood)

Aan de andere kant laat de bijbel zien dat het leven leuk kan zijn.

En dat je er van mag genieten.

Zelf zit ik tussen misantropie en instant blijheid in.

Ben zelf best wel pessimistisch, maar absoluut niet depressief knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Misantropie is voor mensen die achter hun computer tijdens het luisteren van een gedownloade Dimmu Borgir cd 2 seconden wijden aan de gedachte hoe erg ze de wereld wel niet haten omdat ze worden uitgelachen om hun zwarte nagellak.

Of voor mensen die steeds weer de ene tegenslag na de andere te verduren krijgen, of die hele nare ervaringen met verschillende mensen hebben meegemaakt. knipoog_dicht.gif

Je naaste liefhebben en de mens haten is niet echt een gouden combinatie. Net zoals God liefhebben wat lastig is als je zijn kostbaarste schepselen haat en afwijst. Maar ja, zie de mens...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid