Spring naar bijdragen

Mohammed in de Hindoe geschriften


Aanbevolen berichten

Salam,

Een korte samenvatting van profeet Mohammed (vmzh) in de Hindoe geschriften.

Mohammed (vzmh) werd voorspeld in Bhavishya Purana

1. Volgens de Bhavishya Purana in de Prati Sarag Parv III Khand 3 Adhay 3 Shloka 5 tot 8.

"Een malecha (behorende tot een vreemd land en sprekend een andere taal) spirituele leraar zal verschijnen met zijn metgezellen. Zijn naam zal Mohammed zijn. Raja (Bhoj) nadat deze Maha Dev Arab (van engelachtige aard) hem een bad is gegeven in de Panchgavya en het Ganga water (om hem zuiveren van alle zonden) schonk hem de gift van zijn oprechte devotie en gaf hem alle respect, zeggende, "Ik maak een buiging voor u. O Gij"! De trots van de mensheid, de inwoner van Arabië. Gij hebt een grote kracht verzameld op de Duivel te doden en jijzelf bent beschermd tegen de malecha tegenstanders."

De voorspelling verklaart duidelijk:

1. De naam van de Profeet als Mohammed.

2. Hij zou behoren tot Arabië. Het Sanskrit woord Marusthal betekend een zanderig spoor, of land of een woestijn.

3. Een speciale vermelding is er gemaakt van de metgezellen van de Profeet saw, de Sahabas. Geen andere Profeet had zoveel metgezellen als Profeet Mohammed saw.

4. Er wordt naar hem gerefereerd als de trots van de mensheid (Parbatis nath). De Glorieuze Heilige Koran herbevestigd dit:

"En voorwaar, jij beschikt over een hoogstaand karakter." (Koran 68:4)

"Voorzeker, de Boodschapper van Allah is voor jullie een goed voorbeeld." (Koran 33:21)

5. Hij zal de duivel doden, met ander woorden, een einde maken aan de afgodenaanbidding en allerlei van dit soort zaken.

6. De Profeet saw zou worden beschermd tegen zijn vijanden.

7. Sommige mensen zullen zeggen dat ‘Raja’ Bhoj, die wordt vermeld in de voorspelling, leefde in de 11de eeuw NC. 500 jaar na de openbaring van de Profeet Mohammed saw en een afstammeling van de 10de generatie van Raja Shalivahan was. Deze mensen vergeten te realiseren dat er nooit een Raja was met de naam Bhoj. De Egyptische Vorsten werden Faraoh genoemd en de Romeinse Koningen waren bekend als Caesar, op dezelfde manier werd Indiase Rajas de titel Bhoj gegeven. Er waren diverse Raja Bhoj gekomen voor de ene in de 11de eeuw NC.

8. De Profeet nam niet fysiek een bad in de Panchgavya en het water van Ganges. Omdat het water van Ganges als heilig wordt gezien, is het nemen van een bad in de Ganges een idioom, die betekend het wegwassen van de zonden of immuniteit van alle soorten van zonden. Hier zegt de voorspelling dat de Profeet Mohammed saw zonder zonden was, Maasoom.

2. Volgens de Bhavishya Purana in de Pratisarag Parv III Khand 3 Adhay 3 Shloka 10 tot 27, heeft Maharishi Vyas voorspeld:

"De Malecha hebben het welbekende land van de Arabieren bedorven. Arya Dharma wordt niet gevonden in het land. Daarvoor verscheen er ook een misgeleide kwade geest die ik heb gedood; nu was hij weer verschenen, gezonden door een sterke vijand. Om deze vijanden het rechte pad te laten zien en om hen leiding te geven, is de welbekende Mohammed saw, bezig om de Pishachtas naar het rechte pad te brengen. O Raja, Jij hoeft niet te gaan naar het land van de dwaze Pishachas, jij zult worden gereinigd door mijn vriendelijkheid waar je ook bent. ’s Nachts, zei hij, de van engelachtige aard, de slimme man, in de gedaante van Pishacha tegen Raja Bhoj, “O Raja! Jouw Arya Dharma is gemaakt om te heersen over alle religies, maar volgens de bevelen van Ishwar Parmatma, zal ik de sterke geloofsbelijdenis van de vlees eters versterken. Mijn volgelingen zullen worden besneden, zonder een staart (op zijn hoofd), een baard laten staan, creëren een revolutie door de aankonding van de Aadhaan (de Moslim roep tot gebed) en ze zullen toegestane zaken eten. Hij zal alle soorten van dieren eten behalve zwijn (varken). Hij zal de reiniging niet zoeken bij de heilige struiken, maar zal worden gereinigd door strijd. Vanwege hun vechten met de onreligieuze naties, zullen ze bekend worden als Musalmaans. Ik zal de schepper zijn van deze religie van de vlees etende naties."

De Voorspelling verklaart dat:

1. De zondaren hebben het Arabische land verdorven.

2. Arya Dharma is niet gevonden in dat land.

3. De Indiase Raja hoeft niet naar het Arabische land te gaan, omdat zijn reiniging plaats zal vinden nadat de musalmaan zullen arriveren in India.

4. De komende Profeet zal getuigen van de waarheid van het Arische geloof, dat wil zeggen het Monotheïsme en hij zal de misgeleide mensen hervormen

5. De volgelingen van de Profeet saw zullen worden besneden. Ze zullen zijn zonder een staart op hun hoofd en met een baard. Ze zullen een grote revolutie op gang brengen.

6. Ze zullen de Aadhaan aankondigen (de Moslim oproep tot gebed)

7. Ze zullen alleen maar toegestane zaken en dieren eten, maar ze eten geen varkensvlees. De Heilige Koran bevestigd dit in niet minder dan vier plaatsen:

In Surah Al-Baqarah, hoofdstuk 2, vers 173

In Surah Al-Maidah, hoofdstuk 5, vers 3

In Surah Al-Anam, hoofdstuk 6, vers 145

In Surah Al-Nahl, hoofdstuk 16, vers 115

"Voorwaar, Hij heeft jullie het kadaver en het bloed en het vlees van het varken en hetgeen waarover anders dan (de Naam van) Allah afroepen is verboden…"

8. Ze zullen musalmaan genoemd worden

9. Ze zullen een vlees etende natie zijn.

Het eten van herbivoren is bevestigd door de Heilige Koran in Surah Maidah, hoofdstuk 5, vers 1 en in Surah Mu’minun, hoofstuk 23, vers 21

"O jullie die geloven! Komt de beloften na. Toegestaan voor jullie zijn de dieren van het vee, behalve wat aan jullie voorgelezen is"

3. Volgens de Bhavishya Purana, Parv – III Kland 1 Adhay 3 Shloka 21-23

"Verdorvenheid en vervolging zijn gevonden in zeven heilige steden van Kashi, etc. India wordt bewoond door Rakshas, Shabor, Bhil en andere dwaze mensen. In het land van Malechhas, zijn de volgelingen van de Malechha dharma (Islam) wijze en dappere mensen. Alle goede kwaliteiten zijn gevonden in de Musalmaans en alle soorten van gebreken hebben zich opeengestapeld in het land van de Ariërs. De Islam zal over India en zijn eilanden heersen. Deze feiten wetende, O Muni, prijs de naam van uw heer."â€

De Heilige Koran bevestigt dit in Surah Taubah, hoofdstuk 9, vers 33 en in Surah Al Saff, hoofdstuk 61, vers 9:

"Hij is Degene die Zijn Boodschapper heeft gezonden met de Leiding en de ware godsdienst (de Islam) om deze te laten zegevieren over alle (vormen van) godsdienst, ook al haten de veelgodenaanbidders het."

Eenzelfde boodschap wordt gegeven in Surah Fatah, hoofdstuk 48, vers 28:

"Hij is Degene Die Zijn Boodschapper met de Leiding en de ware godsdienst (de Islam) heeft gezonden om deze over alle godsdiensten te doen zegevieren. En Allah is voldoende als Getuige."

Deze voorspellingen zijn slechts een aantal van de vele beschikbaar van diverse heilige geschriften waar Mohammed (vrede zij met hem) wordt voorspelt.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mat 12,33

Wanneer een boom goed is, dan zijn ook zijn vruchten goed. Is een boom daarentegen slecht, dan zijn ook zijn vruchten slecht. Want aan de vruchten herkent men de boom.

Het sanskriet is een eeuwenoud schrift. Dus ik denk dat je wilt aantonen dat de profeet Mohamed al heel lang profetisch werd aangekondigd. Dat kan waar zijn en zou dan best bijzonder zijn.

Maar verder is een Hindoe-geschrift misschien niet het beste reclamemiddel om je geloof te promoten.

Hindoeïsme is polytheïstisch (dat verwerpt de koran), het gaat uit van goden met lichamen en hoofden van dieren (dat verwerpt de koran) en bovendien is het Hindoeïsme een religie die uitgaat van reïncarnatie (en ook dat verwerpt de koran).

Dus wat is nu je punt? verbaasd.gif

Wil jij de profeet aan de boom met de slechte vruchten verbinden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mat 12,33

Wanneer een boom goed is, dan zijn ook zijn vruchten goed. Is een boom daarentegen slecht, dan zijn ook zijn vruchten slecht. Want aan de vruchten herkent men de boom.

Het sanskriet is een eeuwenoud schrift. Dus ik denk dat je wilt aantonen dat de profeet Mohamed al heel lang profetisch werd aangekondigd. Dat kan waar zijn en zou dan best bijzonder zijn.

Maar verder is een Hindoe-geschrift misschien niet het beste reclamemiddel om je geloof te promoten.

Hindoeïsme is polytheïstisch (dat verwerpt de koran), het gaat uit van goden met lichamen en hoofden van dieren (dat verwerpt de koran) en bovendien is het Hindoeïsme een religie die uitgaat van reïncarnatie (en ook dat verwerpt de koran).

Dus wat is nu je punt?
verbaasd.gif

Wil jij de profeet aan de boom met de slechte vruchten verbinden?

rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

het is wellicht ook interessant om te weten, dat Koningin Victoria in die zelfde geschriften te vinden is! Nu zijn er twee verklaringen mogelijk: ofwel het waren zeer accurate profeten die het opschreven, ofwel men heeft het e.e.a. na afloop opgetekend

zie hier

Daarnaast blijken het verhaal van Adam in het paradijs, de ark van Noach en allerlei aartsvaders óók voor te komen in dat werk, en niet te vergeten Jezus en uitspraken die zo op de bijbel te herleiden zijn.

Het lijkt er dus meer op dat men geschiedenis heeft geschreven, dan profetie. Niet zo verwonderlijk, als men na Mohammeds tijd iets over Mohammed heeft opgetekend (zie hier). Niet zo verwonderlijk ook, aangezien al vrij lang bekend is dat het hindoeïsme nogal ecclectisch is, en enorm veel overneemt uit andere religies.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

Quote:
Hindoeïsme is polytheïstisch (dat verwerpt de koran), het gaat uit van goden met lichamen en hoofden van dieren (dat verwerpt de koran) en bovendien is het Hindoeïsme een religie die uitgaat van reïncarnatie (en ook dat verwerpt de koran).

Dus wat is nu je punt?

We lezen in de Chandogya Upanishad 6:2:1

"Ekam evadvitiyam"

"Hij is de Enige zonder een tweede."

We lezen in Svetasvatara Upanishad 6:9:1

"Na casya kascij janita na cadhipah."

"Hij heeft geen ouders noch een God."

We lezen in Svetasvatara Upanishad 4:19:3

"Na tasya pratima asti"

"Niemand is gelijk aan Hem"

We lezen in Svetasvatara Upanishad 4:20:4

"Na samdrse tisthati rupam asya, na caksusa pasyati kas canainam."

"Zijn vorm is niet zichtbaar; niemand ziet Hem met de ogen."

De Hindoeisme is een monotheïstisch godsdienst en gelooft in de Enige God. De ontwetende Hindoe gelooft dat alles God is, terwijl de moslims zeggen dat alles van God's is. Het verschil is slechts een 's.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De Hindoeisme is een monotheïstisch godsdienst en gelooft in de Enige God. De ontwetende Hindoe gelooft dat alles God is, terwijl de moslims zeggen dat alles van God's is. Het verschil is slechts een 's.

Er is een God.

Er is geen God.

Slechts een letter verschil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het sanskriet is een eeuwenoud schrift. Dus ik denk dat je wilt aantonen dat de profeet Mohamed al heel lang profetisch werd aangekondigd. Dat kan waar zijn en zou dan best bijzonder zijn.

Maar verder is een Hindoe-geschrift misschien niet het beste reclamemiddel om je geloof te promoten.

Hindoeïsme is polytheïstisch (dat verwerpt de koran), het gaat uit van goden met lichamen en hoofden van dieren (dat verwerpt de koran) en bovendien is het Hindoeïsme een religie die uitgaat van reïncarnatie (en ook dat verwerpt de koran).

Nog even en Mohammed blijkt ook in de boeken van Darwin te staan...als zelfs een god van de dieren af blijkt te stammen hamer.gif

Quote:

Hindoeisme is een monotheïstisch godsdienst en gelooft in de Enige God. De ontwetende Hindoe gelooft dat alles God is, terwijl de moslims zeggen dat alles van God's is. Het verschil is slechts een 's.

Mvg

Misschien moet je de invulling van die term monotheïstisch bij hindoes toch nog eens wat beter bestuderen ipv enkel wat losse teksten te plukken:

God/goden en filosofie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Salam,

[...]

We lezen in de Chandogya Upanishad 6:2:1

"Ekam evadvitiyam"

"
Hij is de Enige zonder een tweede.
"

We lezen in Svetasvatara Upanishad 6:9:1

"Na casya kascij janita na cadhipah."

"
Hij heeft geen ouders noch een God.
"

We lezen in Svetasvatara Upanishad 4:19:3

"Na tasya pratima asti"

"
Niemand is gelijk aan Hem
"

We lezen in Svetasvatara Upanishad 4:20:4

"Na samdrse tisthati rupam asya, na caksusa pasyati kas canainam."

"
Zijn vorm is niet zichtbaar; niemand ziet Hem met de ogen
."

De Hindoeisme is een monotheïstisch godsdienst en gelooft in de Enige God. De ontwetende Hindoe gelooft dat alles God is, terwijl de moslims zeggen dat alles van God's is. Het verschil is slechts een 's.

Mvg

Monotheïstisch? Ze hebben een aantal 'overkoepelende' goden zoals Shiva, Vishna e.d. en een gigantische hoeveelheid kleinere (vaak dorps)goden, in totaal zijn het duizenden goden. Ik weet niet wat daar monotheïstisch aan is.

Wel hebben ze de neiging alles te herleiden tot één 'echte werkelijkheid', het brahman. Maar dit is toch moeilijk te zien als een goede basis voor een ondersteuning van de islam, aangezien ook de menselijke 'ziel' (of iets wat daar op lijkt), namelijk het 'atman' hier een onderdeel van is. Dus als je het brahman als 'de ene God' ziet, dan hebben mensen iets daarvan in zich en dat is niet iets wat de islam leert volgens mij.

Ik schrijf dit trouwens even uit de losse pols op (obv een college van 2 jaar geleden), dus het kan goed zijn dat ik niet alles precies goed zeg. Maar volgens mij klopt het in de kern wel. Als iemand er meer van weet, verbeter mij gerust.

Oja en daarbij moet je bedenken dat hindoes niet eenzelfde status aan geschriften toekennen als moslims aan de Koran en christenen aan de Bijbel. Wat het gezag is van je eerste quotes, weet ik niet (beperkt waarschijnlijk want zijn geen basisgeschriften volgens mij). De upanisads (waar je later uit quote) zijn wel een soort 'basisgeschriften', maar hebben ook niet die enorm hoge status.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

rofl.gif

Wa's hier grappig aan? verbaasd.gif


Samengevoegd:

lailahai...enz

Je maakt jezelf nu echt belachelijk hoor.

Als je eerst vol trots vertelt dat jouw profeet in Hindoeïstische boeken wordt vermeld en dan na mijn reply gaat beweren dat het Hindoeïsme een monotheïstische godsdienst is, dan denk ik dat je nog even langs de bibliotheek moet dit weekend.

Het is eerder al gevraagd: wat wil je met dit topic?

Dit is een Christelijk forum, waar een open houding wordt aangenomen naar andere religies, maar dit slaat kant nog wal en zaait enkel onbegrip en hilariteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Salam,

Een korte samenvatting van profeet Mohammed (vmzh) in de Hindoe geschriften.

Mohammed (vzmh) werd voorspeld in Bhavishya Purana

1. Volgens de Bhavishya Purana in de Prati Sarag Parv III Khand 3 Adhay 3 Shloka 5 tot 8
.

"Een malecha (behorende tot een vreemd land en sprekend een andere taal) spirituele leraar zal verschijnen met zijn metgezellen. Zijn naam zal Mohammed zijn. Raja (Bhoj) nadat deze Maha Dev Arab (van engelachtige aard) hem een bad is gegeven in de Panchgavya en het Ganga water (om hem zuiveren van alle zonden) schonk hem de gift van zijn oprechte devotie en gaf hem alle respect, zeggende, "Ik maak een buiging voor u. O Gij"! De trots van de mensheid, de inwoner van Arabië. Gij hebt een grote kracht verzameld op de Duivel te doden en jijzelf bent beschermd tegen de malecha tegenstanders."

De voorspelling verklaart duidelijk
:

1. De naam van de Profeet als Mohammed.

2. Hij zou behoren tot Arabië. Het Sanskrit woord Marusthal betekend een zanderig spoor, of land of een woestijn.

3. Een speciale vermelding is er gemaakt van de metgezellen van de Profeet saw, de Sahabas. Geen andere Profeet had zoveel metgezellen als Profeet Mohammed saw.

4. Er wordt naar hem gerefereerd als de trots van de mensheid (Parbatis nath). De Glorieuze Heilige Koran herbevestigd dit:

"En voorwaar, jij beschikt over een hoogstaand karakter."
(Koran 68:4)

"Voorzeker, de Boodschapper van Allah is voor jullie een goed voorbeeld."
(Koran 33:21)

5. Hij zal de duivel doden, met ander woorden, een einde maken aan de afgodenaanbidding en allerlei van dit soort zaken.

6. De Profeet saw zou worden beschermd tegen zijn vijanden.

7. Sommige mensen zullen zeggen dat ‘Raja’ Bhoj, die wordt vermeld in de voorspelling, leefde in de 11de eeuw NC. 500 jaar na de openbaring van de Profeet Mohammed saw en een afstammeling van de 10de generatie van Raja Shalivahan was. Deze mensen vergeten te realiseren dat er nooit een Raja was met de naam Bhoj. De Egyptische Vorsten werden Faraoh genoemd en de Romeinse Koningen waren bekend als Caesar, op dezelfde manier werd Indiase Rajas de titel Bhoj gegeven. Er waren diverse Raja Bhoj gekomen voor de ene in de 11de eeuw NC.

8. De Profeet nam niet fysiek een bad in de Panchgavya en het water van Ganges. Omdat het water van Ganges als heilig wordt gezien, is het nemen van een bad in de Ganges een idioom, die betekend het wegwassen van de zonden of immuniteit van alle soorten van zonden. Hier zegt de voorspelling dat de Profeet Mohammed saw zonder zonden was, Maasoom.

2. Volgens de Bhavishya Purana in de Pratisarag Parv III Khand 3 Adhay 3 Shloka 10 tot 27, heeft Maharishi Vyas voorspeld
:

"De Malecha hebben het welbekende land van de Arabieren bedorven. Arya Dharma wordt niet gevonden in het land. Daarvoor verscheen er ook een misgeleide kwade geest die ik heb gedood; nu was hij weer verschenen, gezonden door een sterke vijand. Om deze vijanden het rechte pad te laten zien en om hen leiding te geven, is de welbekende Mohammed saw, bezig om de Pishachtas naar het rechte pad te brengen. O Raja, Jij hoeft niet te gaan naar het land van de dwaze Pishachas, jij zult worden gereinigd door mijn vriendelijkheid waar je ook bent. ’s Nachts, zei hij, de van engelachtige aard, de slimme man, in de gedaante van Pishacha tegen Raja Bhoj, “O Raja! Jouw Arya Dharma is gemaakt om te heersen over alle religies, maar volgens de bevelen van Ishwar Parmatma, zal ik de sterke geloofsbelijdenis van de vlees eters versterken. Mijn volgelingen zullen worden besneden, zonder een staart (op zijn hoofd), een baard laten staan, creëren een revolutie door de aankonding van de Aadhaan (de Moslim roep tot gebed) en ze zullen toegestane zaken eten. Hij zal alle soorten van dieren eten behalve zwijn (varken). Hij zal de reiniging niet zoeken bij de heilige struiken, maar zal worden gereinigd door strijd. Vanwege hun vechten met de onreligieuze naties, zullen ze bekend worden als Musalmaans. Ik zal de schepper zijn van deze religie van de vlees etende naties."

De Voorspelling verklaart dat
:

1. De zondaren hebben het Arabische land verdorven.

2. Arya Dharma is niet gevonden in dat land.

3. De Indiase Raja hoeft niet naar het Arabische land te gaan, omdat zijn reiniging plaats zal vinden nadat de musalmaan zullen arriveren in India.

4. De komende Profeet zal getuigen van de waarheid van het Arische geloof, dat wil zeggen het Monotheïsme en hij zal de misgeleide mensen hervormen

5. De volgelingen van de Profeet saw zullen worden besneden. Ze zullen zijn zonder een staart op hun hoofd en met een baard. Ze zullen een grote revolutie op gang brengen.

6. Ze zullen de Aadhaan aankondigen (de Moslim oproep tot gebed)

7. Ze zullen alleen maar toegestane zaken en dieren eten, maar ze eten geen varkensvlees. De Heilige Koran bevestigd dit in niet minder dan vier plaatsen:

In Surah Al-Baqarah, hoofdstuk 2, vers 173

In Surah Al-Maidah, hoofdstuk 5, vers 3

In Surah Al-Anam, hoofdstuk 6, vers 145

In Surah Al-Nahl, hoofdstuk 16, vers 115

"Voorwaar, Hij heeft jullie het kadaver en het bloed en het vlees van het varken en hetgeen waarover anders dan (de Naam van) Allah afroepen is verboden…"

8. Ze zullen musalmaan genoemd worden

9. Ze zullen een vlees etende natie zijn.

Het eten van herbivoren is bevestigd door de Heilige Koran in Surah Maidah, hoofdstuk 5, vers 1 en in Surah Mu’minun, hoofstuk 23, vers 21

"O jullie die geloven! Komt de beloften na. Toegestaan voor jullie zijn de dieren van het vee, behalve wat aan jullie voorgelezen is"

3. Volgens de Bhavishya Purana, Parv – III Kland 1 Adhay 3 Shloka 21-23

"Verdorvenheid en vervolging zijn gevonden in zeven heilige steden van Kashi, etc. India wordt bewoond door Rakshas, Shabor, Bhil en andere dwaze mensen. In het land van Malechhas, zijn de volgelingen van de Malechha dharma (Islam) wijze en dappere mensen. Alle goede kwaliteiten zijn gevonden in de Musalmaans en alle soorten van gebreken hebben zich opeengestapeld in het land van de Ariërs. De Islam zal over India en zijn eilanden heersen. Deze feiten wetende, O Muni, prijs de naam van uw heer."
â€

De Heilige Koran bevestigt dit in Surah Taubah, hoofdstuk 9, vers 33 en in Surah Al Saff, hoofdstuk 61, vers 9:

"Hij is Degene die Zijn Boodschapper heeft gezonden met de Leiding en de ware godsdienst (de Islam) om deze te laten zegevieren over alle (vormen van) godsdienst, ook al haten de veelgodenaanbidders het."

Eenzelfde boodschap wordt gegeven in Surah Fatah, hoofdstuk 48, vers 28:

"Hij is Degene Die Zijn Boodschapper met de Leiding en de ware godsdienst (de Islam) heeft gezonden om deze over alle godsdiensten te doen zegevieren. En Allah is voldoende als Getuige."

Deze voorspellingen zijn slechts een aantal van de vele beschikbaar van diverse heilige geschriften waar Mohammed (vrede zij met hem) wordt voorspelt.

Mvg

Ik hoop echt dat God je ogen nog eens zal openen, leer toch eens beseffen wat zonde is en waar het voor het eerst ter sprake kwam, dan ben je al een heel eind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
De Hindoeisme is een monotheïstisch godsdienst en gelooft in de Enige God. De ontwetende Hindoe gelooft dat alles God is, terwijl de moslims zeggen dat alles van God's is. Het verschil is slechts een 's.

De meeste religies met zo'n visie zijn vanuit ons perspectief dus polytheistisch.. Wist je trouwens dat die Enige God die jij noemt (Brahma) volgens het Hindoeisme Drie-Enig is smile.gif


Samengevoegd:

O, trouwens een van de eerste entries in Google op de term 'Bhavishya Purana' is deze website:

De voorspelling van Jezus Christus in de Bhavishya Purana' engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

wikipedia:

"A. K. Ramanujan mentions finding references to Christ, Moses, and Queen Victoria in the "appropriately up-to-date Bhavi?ya Pur??a" and cites this as an example of the fact that:

"In spite of repeated efforts to impose schemes and canons on them from time to time, Pur??as are open systems."[22]

Text from parts of this section, which appear to have been written in the 19th century, more than a millennium after Muhammad's lifespan, mention him as "Mah?mada", in III.3.3.5-27. The passage is aware of Muhammad's Arabian origin, and portrays him as a dharmad??aka ("polluter of righteousness"), a preceptor of pai??cadharma ("ghoulish religion"), and a reincarnation of Tripur?sura, a demon whom Lord Shiva will destroy again.[23]"

(bron)

hmmm... ik ben bijna geneigd om te zeggen dat het wel om ware profetieën gaat: een "demon", een "vervuiler van gerechtigheid" en "morbide* religie" smile.gif

(* "ghoulisch" is "morbide", maar een "ghoul" is in de islamitische folklore ook een grafrovende demon die lijken eet)

Link naar bericht
Deel via andere websites

link

link

link

Ik zit net te googlen (schrijf je dat zo?) en zie dat lailahaillallah op meerdere forums actief is en daar letterlijk uit gekopieerd heeft. Grappig...

Nou weet ik niet of het zijn eigen tekst is of dat hij plagiaat pleegt, maar opmerkelijk is het wel toch?

Leuk erbij te vermelden is dat er op het andere forum (een Hindoeforum) wel positief op gereageerd wordt. Het onderwerp wordt daar met open armen ontvangen: party.gifapplaus-smiley.gifhandsup.gif

Dit vond ik ook wel grappig om even te laten zien:

gekopieerd van de site link : *******************************************************

Waarom zou je iets willen uitleggen aan onwetenden ?

Volgens hun zijn hun geschriften toch waarheid ?

Toen de Joden kwamen beweerden ze dat hun Torah de waarheid was.

Toen de Christenen kwamen beweerden ze dat hun Nieuwe Testament de ultieme waarheid was.

En toen kwamen de Moslims met hun Koran, dat volgens hun de waarheid is.

Het is net een verhaal die je verteld aan persoon A en als het bij persoon Z is gekomen is het hele verhaal verdraait.

Zo is ook het verhaal van God gegaan. Elke keer weer een andere openbaring. Waaom zou God ons steeds iets voorliegen ?

Ze zeggen dat God in het begin der Tijden op aarde was en dat in de loop der tijd de Duivel alles zou overnemen.

Voila....kijk maar naar alle geloven die zijn gekomen en hoe ze anderen proberen te bekeren met hun Duivelse praktijken.

Ze zeggen toch ook altijd dat de Duivel je zal laten geloven dat ie niet bestaat.

Ik heb een andere visie erop.

De Duivel laat je tegenwoordig denken dat ie een God is een steeds Profeten stuurt die je willen opdringen te gaan geloven in een God (lees Duivel).

Als het een Goddelijk geloof is zal die toch niet opdragen anderen te bekeren en als ze niet willen hun uit te moorden.

*********************************************************

Misschien kan je maar beter actief blijven op dat forum en hier alleen meepraten als het onderwerp passend is voor dit forum lailahaillallah? Ik ben in ieder geval uitgepraat over dit onderwerp! bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

Quote:
Monotheïstisch? Ze hebben een aantal 'overkoepelende' goden zoals Shiva, Vishna e.d. en een gigantische hoeveelheid kleinere (vaak dorps)goden, in totaal zijn het duizenden goden. Ik weet niet wat daar monotheïstisch aan is.

De Vedas worden beschouwd als het meest heilig van alle Hindoe geschriften. Er zijn vier voornaamste Vedas: Rigveda, Yajurveda, Samveda en Atharvaveda.

We lezen in Yajurveda 40:9:

"Andhatama pravishanti ye asambhuti mupaste"

"Zij treden de duisternis binnen, (zij die de natuur elementen aanbidden), zij zinken dieper in de duisternis, dan zij die sambhuti aanbidden". Sambhati betekent gecreeërde dingen, bijvoorbeeld een standbeeld.

We lezen in Yajurveda 32:3

"na tasya pratima asti"

"Er is geen beeld van Hem"

We lezen in Yajurveda 40:8

"shudhama poapvidham"

Hij is zonder lichaam en puur

In de meest populaire geschriften van de Hindoes lezen we in Bhagavad Gita 7:20 het volgende:

"Vanwege uiteenlopende verlangens geven zij die verstoken zijn van kennis zich over aan de halfgoden en hun overeenkomstige regelingen, ze volgend naar gelang hun eigen aard."

Hoe dan ook, geleerde Hindoes, die veel kennis hebben van hun geschriften, staan erop dat een Hindoe alleen maar in één God moet geloven en alleen maar één God zou moet aanbidden. Verder zijn er meerdere punten in de geschriften van de Hindoe waar profeet Mohammed (vrede zij met hem) wordt voorspelt in groot detail, bijvoorbeeld over zijn geboorte, de ouders, de overwinning van Mekka enzovoort.

Quote:
Ik hoop echt dat God je ogen nog eens zal openen, leer toch eens beseffen wat zonde is en waar het voor het eerst ter sprake kwam, dan ben je al een heel eind.

Analyseer het volgende:

19 Maar gijlieden zegt: Waarom draagt de zoon niet de ongerechtigheid des vaders? Immers zal de zoon, die recht en gerechtigheid gedaan heeft, en al Mijn inzettingen onderhouden, en die gedaan heeft, gewisselijk leven.

20 De ziel, die zondigt, die zal sterven; de zoon zal niet dragen de ongerechtigheid des vaders, en de vader zal niet dragen de ongerechtigheid des zoons; de gerechtigheid des rechtvaardigen zal op hem zijn, en de goddeloosheid des goddelozen zal op hem zijn.

21 Maar wanneer de goddeloze zich bekeert van al zijn zonden, die hij gedaan heeft, en al Mijn inzettingen onderhoudt, en doet recht en gerechtigheid, hij zal gewisselijk leven, hij zal niet sterven.

22 Al zijn overtredingen, die hij gedaan heeft, zullen hem niet gedacht worden; in zijn gerechtigheid, die hij gedaan heeft, zal hij leven.

23 Zou Ik enigzins lust hebben aan den dood des goddelozen, spreekt de Heere HEERE; is het niet, als hij zich bekeert van zijn wegen, dat hij leve?

24 Maar als de rechtvaardige zich afkeert van zijn gerechtigheid, en onrecht doet, doende naar al de gruwelen, die de goddeloze doet, zou die leven? Al zijn gerechtigheden, die hij gedaan heeft, zullen niet gedacht worden; in zijn overtreding, waardoor hij overtreden heeft, en in zijn zonde, die hij gezondigd heeft, in die zal hij sterven.

25 Nog zegt gijlieden: De weg des HEEREN is niet recht; hoort nu, o huis Israëls! is Mijn weg niet recht? Zijn niet uw wegen onrecht?

26 Als de rechtvaardige zich afkeert van zijn gerechtigheid, en onrecht doet, en sterft in dezelve, hij zal in zijn onrecht, dat hij gedaan heeft, sterven.

27 Maar als de goddeloze zich bekeert van zijn goddeloosheid, die hij gedaan heeft, en doet recht en gerechtigheid, die zal zijn ziel in het leven behouden;

28 Dewijl hij toeziet, en zich bekeert van al zijn overtredingen, die hij gedaan heeft, hij zal gewisselijk leven, hij zal niet sterven.

In 1 Korinthiërs 3 van de Nieuwe Testament staat duidelijk:

maar een iegelijk zal zijn loon ontvangen naar zijn arbeid.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Salam,

[...]

De Vedas worden beschouwd als het meest heilig van alle Hindoe geschriften. Er zijn vier voornaamste Vedas:
Rigveda, Yajurveda, Samveda en Atharvaveda
.

We lezen in Yajurveda 40:9
:

"Andhatama pravishanti ye asambhuti mupaste"

"
Zij treden de duisternis binnen, (zij die de natuur elementen aanbidden), zij zinken dieper in de duisternis, dan zij die sambhuti aanbidden"
. Sambhati betekent gecreeërde dingen, bijvoorbeeld een standbeeld.

We lezen in Yajurveda 32:3

"na tasya pratima asti"

"Er is geen beeld van Hem"

We lezen in Yajurveda 40:8

"shudhama poapvidham"

Hij is zonder lichaam en puur

In de meest populaire geschriften van de Hindoes lezen we in
Bhagavad Gita 7:20
het volgende:

"Vanwege uiteenlopende verlangens geven
zij die verstoken zijn van kennis
zich over
aan de halfgoden
en hun overeenkomstige regelingen, ze volgend naar gelang hun eigen aard."

Hoe dan ook, geleerde Hindoes, die veel kennis hebben van hun geschriften, staan erop dat een Hindoe alleen maar in één God moet geloven en alleen maar één God zou moet aanbidden. Verder zijn er meerdere punten in de geschriften van de Hindoe waar profeet Mohammed (vrede zij met hem) wordt voorspelt in groot detail, bijvoorbeeld over zijn geboorte, de ouders, de overwinning van Mekka enzovoort.

[...]

Analyseer het volgende
:

19 Maar gijlieden zegt:
Waarom draagt de zoon niet de ongerechtigheid des vaders?
Immers zal de zoon, die recht en gerechtigheid gedaan heeft, en al Mijn inzettingen onderhouden, en die gedaan heeft, gewisselijk leven.

20 De ziel, die zondigt, die zal sterven;
de zoon zal niet dragen de ongerechtigheid des vaders, en de vader zal niet dragen de ongerechtigheid des zoons
; de gerechtigheid des rechtvaardigen zal op hem zijn, en de goddeloosheid des goddelozen zal op hem zijn.

21 Maar wanneer de goddeloze
zich bekeert van al zijn zonden
, die hij gedaan heeft, en al Mijn inzettingen onderhoudt, en doet recht en gerechtigheid, hij zal gewisselijk leven, hij zal niet sterven.

22 Al zijn overtredingen, die hij gedaan heeft,
zullen hem niet gedacht worden
; in zijn gerechtigheid, die hij gedaan heeft, zal hij leven.

23 Zou Ik enigzins lust hebben aan den dood des goddelozen, spreekt de Heere HEERE; is het niet, als hij zich bekeert van zijn wegen, dat hij leve?

24 Maar als de rechtvaardige zich afkeert van zijn gerechtigheid, en onrecht doet, doende naar al de gruwelen, die de goddeloze doet, zou die leven?
Al zijn gerechtigheden, die hij gedaan heeft, zullen niet gedacht worden; in zijn overtreding, waardoor hij overtreden heeft, en in zijn zonde, die hij gezondigd heeft, in die zal hij sterven.

25 Nog zegt gijlieden: De weg des HEEREN is niet recht; hoort nu, o huis Israëls!
is Mijn weg niet recht? Zijn niet uw wegen onrecht?

26 Als de rechtvaardige zich afkeert van zijn gerechtigheid, en onrecht doet, en sterft in dezelve, hij zal in zijn onrecht, dat hij gedaan heeft, sterven.

27 Maar als de goddeloze zich bekeert van zijn goddeloosheid, die hij gedaan heeft, en doet recht en gerechtigheid, die zal zijn ziel in het leven behouden;

28 Dewijl hij toeziet, en zich bekeert van al zijn overtredingen, die hij gedaan heeft, hij zal gewisselijk leven, hij zal niet sterven.

In 1 Korinthiërs 3 van de Nieuwe Testament staat duidelijk:

maar een iegelijk zal zijn loon ontvangen naar zijn arbeid.

Mvg

Beste Lailah, de eerste mens die het monotheisme verkondigde was Abraham.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid