Spring naar bijdragen

Bijbel doordrenkt van afgoderij?


Aanbevolen berichten

Quote:

Maar vooral wil ik jullie bedanken , want sinds ik hier in dit forum ben,voel ik me zo sterk in mijn schoenen mijn geloof is nog meer gegroeid en standvastig geworden, gewoon alleen al door sommige argumenten dat ik lees of dingen die jullie zelf niet weten en elkaar dan afvragen en waar ik dan wel een antwoord op weet.

Ik zal je vertellen, door users als jij en lailahail.. ben ik de islam een stuk minder serieus gaan nemen. Zoals dat met valse argumenten en onzin als bijvoorbeeld dat barnabas pseudo-evangelie een discussie in worden gebracht. Dat zegt wel wat over de geestelijke armoede. Het gebrek aan eerlijke argumenten. Of nog erger: als je er werkelijk zelf in gelooft en ervoor kiest het tegendeel te negeren. Dat is echt armoede.

Ik zeg er wel bij, er zijn ook moslim users hier die wel beter werk verrichten waardoor ik denk 'kijk, zo kan het ook'. Die kunnen wel op een eerlijke manier discussiëren.

Het is een tip.

Als je antwoord dingen als dat Barnabas papiertje is, dan kun je maar beter geen antwoord hebben, want een nep antwoord is niet echt geweldig...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

"drie-eenheid" op zich zegt al genoeg, er is maar 1, en dat is God, het is een belediging voor God om Hem te vergelijken met een mens of een Geest.

ofwel, je weet vrijwel niks van de drie-eenheid of de incarnatie. Geeft niet (veel christenen weten er ook niet zoveel van) maar dan moet je niet denken dat je het allemaal wel weet.

Quote:

Ik weet genoeg over de Bijbel , ik ben er immers mee opgegroeid

jahoor, dat is duidelijk bye.gif Je weet alleen wat minder van de geschiedenis, zoals ik al eerder kort aangaf.

Quote:

, ik ben juist achter de waarheid gaan zoeken , alle dank aan god dat ik de waarheid gevonden heb. (..)

een "waarheid" die je moet verdedigen met onwaarheden? Ieder z'n ding natuurlijk, maar dat is niet mijn ding.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Thorgrem tuurlijk mag jij zelf een visie hebben over de waarheid waar ik achter sta. Maar vooral wil ik jullie bedanken , want sinds ik hier in dit forum ben,voel ik me zo sterk in mijn schoenen mijn geloof is nog meer gegroeid en standvastig geworden, gewoon alleen al door sommige argumenten dat ik lees of dingen die jullie zelf niet weten en elkaar dan afvragen en waar ik dan wel een antwoord op weet.

Maar het meest dank ik God en hoop dat jullie ook mogen geleid worden.. amien

allee hopelijkkomt dat slotje nu maar snel e Thorgrem

Hoe spijtig het ook is. Niet ik ben degene die zich hier belachelijk heeft gemaakt. Daarvoor zul je toch echt in de spiegel moeten kijken. Dit topic is slechts het zovele bewijs dat de islam niet de Waarheid is. Welke Waarheid heeft er immers leugens nodig om te bewijzen dat iets anders niet waar is. Welke Waarheid loopt hard weg zodra er een punt uit de koran dat als Waarheid neergezet wordt, word aangehaald. Je claimt dat de ware islam de Waarheid is. Vervolgens halen twee mensen de drie-eenheid aan die in de koran compleet verkeerd beschreven staat. En dan verwacht jij dat je je er met een zinnetje zo makkelijk van af kan maken? Dat geeft niet hoor, maar verwacht dan niet dat je de winnaar bent van dit gesprek, of zelfs maar de morele winnaar. Want beiden ben je niet, je bent slechts de zoveelste moslim in de rij die het geprobeerd heeft en die jammerlijk gefaald heeft.

Maar nogmaals bedankt voor dit geweldige inzicht, wederom weet ik dat er van de islam niets te vrezen valt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik blijf me toch steeds weer verbazen oven de manier waarop personen hier op het forum proberen anderen te 'overtuigen'.

Jezus redeneerde aan de hand van de Schriften en met illustraties die mensen konden begrijpen.

Hij gebruikte de liefde die hij van zijn Vader had gekregen om mensen tot het juiste te bewegen.

Reageerden ze verkeerd of met de verkeerde beweegreden (alleen voor voedsel bijvoorbeeld) dan trok hij verder.

Hier op het forum zie je de vaste kern voornamelijk bezig met het krijgen van hun eigen gelijk.

Dogma's worden te vuur en te zwaard verdedigd en mensen die anders denken worden bestreden met beschuldigingen en aantijgingen.

Is dit de manier om iemand tot denken aan te zetten?

Is dit het voorbeeld dat Jezus ons gaf?

Is dit de manier die God gebruikte toen hij het volk Israel onderwees?

Als je de bovenstaande drie vragen met JA beantwoord lees je een andere bijbel dan ik.

Paulus werd voor een jood een jood, voor een griek een griek ... dit zie ik hier op het forum erg weinig gebeuren.

Erg jammer maar misschien bewijst het iets.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik blijf me toch steeds weer verbazen oven de manier waarop personen hier op het forum proberen anderen te 'overtuigen'.

Jezus redeneerde aan de hand van de Schriften en met illustraties die mensen konden begrijpen.

Hij gebruikte de liefde die hij van zijn Vader had gekregen om mensen tot het juiste te bewegen.

Reageerden ze verkeerd of met de verkeerde beweegreden (alleen voor voedsel bijvoorbeeld) dan trok hij verder.

Hier op het forum zie je de vaste kern voornamelijk bezig met het krijgen van hun eigen gelijk.

Dogma's worden te vuur en te zwaard verdedigd en mensen die anders denken worden bestreden met beschuldigingen en aantijgingen.

Is dit de manier om iemand tot denken aan te zetten?

Is dit het voorbeeld dat Jezus ons gaf?

Is dit de manier die God gebruikte toen hij het volk Israel onderwees?

Als je de bovenstaande drie vragen met JA beantwoord lees je een andere bijbel dan ik.

Paulus werd voor een jood een jood, voor een griek een griek ... dit zie ik hier op het forum erg weinig gebeuren.

Erg jammer maar misschien bewijst het iets.

Zoete broodjes worden niet gebakken,deed Jezus Christus ook niet.

En Thorgrem heeft met zijn laatste bijdragen volkomen gelijk.

Het Christendom is de enige ware godsdienst die overwinnaar is in alle eeuwigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat leerde Jezus ons over de manier waarop wij als christelijke predikers te werk moesten gaan?

Joh.3:34,35 Liefde was een kenmerk van ware christenen.

1 Joh 3:10-12 Waaraan herken je 'kinderen' God's?

Hoe luidde de predikingsopdracht die Jezus gaf?

Matth 10:12,13 Hoe te handelen wanneer iemand niet luisterd?

Het voorbeeld van Paulus?

Rom 12:18-21 Welke raad gaf Paulus ons?

Staat er ook maar één precedent in de bijbel om mensen te gaan beschuldigen of aan te vallen wanneer ze het niet eens zijn met ons of ons geloof?

Het feit dat Jezus de Farizeeen soms aanpakte kwam eenvoudig omdat hij hun hart kon zien en hun beweegreden.

Volgens mij kunnen wij dat niet.

Hoe vaak heb ik persoonlijk al ervaren dat iemand, die heel vijandig was, later de bijbel ging onderzoeken omdat hij zag dat mensen rustig en respectvol bleven ondanks zijn groffe uitlatingen en beschuldigingen.

Wanneer we Joh.13:34,35 in praktijk brengen zal dát juiste resultaten brengen.

Hebben alle oorlogen in deze wereld die uit naam van geloof zijn gestreden de gewenste resultaten gebracht?

Iedereen weet toch dat oorlogen beginnen door een enkele beschuldiging.

Hebben mensen dan niets van de geschiedenis geleerd?

Kennelijk niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ola ola ik probeer niemand te overtuigen vriend ik geef mijn visie waar ik recht op heb. Discusiêren doe ik niet omdat het geen nut heeft met jullie en dat is mijn taak trouwens niet, GOD LEID WIE HIJ WIL EN LAAT DWALEN WIE HIJ WIL.

Ik zie in discutie van 2004 toen Abdulwajid er nog was , moge God tevreden met hem zijn, dat er al vele discuties zijn geweest maar die man had pas echte antwoorden op jullie vragen toen( ja op dit forum) hij ging er pas echt op in met bladzijden vol uitleg. Ik denk zelfs dat niet veel mensen het hebben gelezen want ik stond in ieder geval met mijn mond open door zijn argumenten, met pure waarheid. Hij was een bekeerling net als ik maar met veel meer achtergrond en informatie..

Maar ik ga hier niet weg hoor, ik vind het wel interessant om andere overtuigenissen te horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ola ola ik probeer niemand te overtuigen vriend ik geef mijn visie waar ik recht op heb. Discusiêren doe ik niet omdat het geen nut heeft met jullie en dat is mijn taak trouwens niet, GOD LEID WIE HIJ WIL EN LAAT DWALEN WIE HIJ WIL.

Ik zie in discutie van 2004 toen Abdulwajid er nog was , moge God tevreden met hem zijn, dat er al vele discuties zijn geweest maar die man had pas echte antwoorden op jullie vragen toen( ja op dit forum) hij ging er pas echt op in met bladzijden vol uitleg. Ik denk zelfs dat niet veel mensen het hebben gelezen want ik stond in ieder geval met mijn mond open door zijn argumenten, met pure waarheid. Hij was een bekeerling net als ik maar met veel meer achtergrond en informatie..

Maar ik ga hier niet weg hoor, ik vind het wel interessant om andere overtuigenissen te horen.

Inderdaar zeer spijtig dat AbdulWahid er niet meer is, daar zouden veel moslims op dit forum een voorbeeld aan kunnen nemen, hoe je een discussie voert vanuit overtuigingen. Menig moslim na hem staan in uitermate schril contrast wat betreft bereidwilligheid, discussievaardigheden en kennis van het Christendom. Ik zou als moslim zeker een voorbeeld nemen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid