Spring naar bijdragen

Grootste bezwaren Jezus' Zoonschap


Aanbevolen berichten

Muzikanten zeggen wel eens dat hun nummers als hun kinderen zijn, terwijl niemand dan zal denken dat zij zichzelf deelgenoten toekennen. Waarom is het in de Islam zo erg om God de Vader te noemen? Zijn er meerdere redenen of is het puur omdat God niet in verband met Zijn schepping gebracht mag worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het suggereert dat we contact kunnen hebben met God en daarbij is het idee 'Vader' een menselijk gegeven, dat kun je dus niet opleggen aan iets zo ultiem heiligs als Allah.

Ik weet niet.. het christendom stelt dat God zowel immanent als transcendent is, ik weet niet of je dat ook kunt stellen over Allah

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het suggereert dat we contact kunnen hebben met God en daarbij is het idee 'Vader' een menselijk gegeven, dat kun je dus niet opleggen aan iets zo ultiem heiligs als Allah.

Ik weet niet.. het christendom stelt dat God zowel immanent als transcendent is, ik weet niet of je dat ook kunt stellen over Allah

Het is toch niet logisch om iemand te veroordelen omdat hij denkt contact met zijn schepper te leggen? Ik snap waarom de joden Jezus niet erkennen als Zoon van God, maar de reden van de Moslims ontgaat mij totaal. Wat zou een Moslim in Allah zn ogen fout doen wanneer hij zich precies aan de regels houdt, een goed mens is, maar denkt dat Allah van hem houdt als een zoon. Wie kan me helpen deze brandende vraag te beantwoorden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het is toch niet logisch om iemand te veroordelen omdat hij denkt contact met zijn schepper te leggen? Ik snap waarom de joden Jezus niet erkennen als Zoon van God, maar de reden van de Moslims ontgaat mij totaal. Wat zou een Moslim in Allah zn ogen fout doen wanneer hij zich precies aan de regels houdt, een goed mens is, maar denkt dat Allah van hem houdt als een zoon. Wie kan me helpen deze brandende vraag te beantwoorden?

Allah houdt niet op die manier van mensen ...

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Admod note:
Offtopic post verwijderd

Misschien omdat dat gewoon niet is wat de Islam leert. Of zeg ik nu iets heel doms?

Ja maar het is niet zomaar een twijfelachtige misstap binnen de Islam vergis je niet, in Jezus geloven is voor een Moslim shirk plegen wat de ergste zonde is.

Waarom is het zo erg om te geloven dat Jezus de werken van de Vader deed? Bovendien attendeerde Hij de joden er op dat het niet eens godslastering is volgens de wet (Joh 10,34) om te zeggen Gods zoon te zijn knipoog_dicht.gif

Vreemd dat Allah de wet eerst geeft en daarna niet meer in de praktijk brengt. Laat ik mijn vraag wat anders stellen, waar in de wet staat nu dat iemand niet mag claimen Gods zoon te zijn? Werden de profeten ook niet Gods zonen genoemd? Zouden die dan niet in de hemel zijn gekomen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Quote:

Daarnaast is dit een christelijk forum en zijn er niet zo veel moslims aanwezig

Als ik zie hoeveel er actief aan de gang zijn om het Christendom voor gek te verklaren is het toch frappant te noemen dat ze niet in dit topic kunnen/ willen reageren. Echter het niet reageren zegt mij ook al meer dan genoeg. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Muzikanten zeggen wel eens dat hun nummers als hun kinderen zijn, terwijl niemand dan zal denken dat zij zichzelf deelgenoten toekennen. Waarom is het in de Islam zo erg om God de Vader te noemen? Zijn er meerdere redenen of is het puur omdat God niet in verband met Zijn schepping gebracht mag worden?

interessante topic @Mohammed. Ik kom hierop zeker terug.


Samengevoegd:

Quote:

[...]Allah houdt niet op die manier van mensen ...

Allah maakt makkelijk voor veel mensen Link

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Wij noemen Jezus (vzmh) niet de zoon om het kleineren, maar wij doen dit om God te verheerlijken en om zijn overtreffende majesteit te verkondigen.

Jezus (vzmh) gebruikte zelf niet de term zoon van God. Hij noemde zichzelf zoon van mensen.

Een algemene fout onder de mensen is hun denken aan God als super menselijk wezen Die ergens omhoog in de hemel is. Ze schrijven Hem allerlei menselijke eigenschappen en relaties toe. Ze denken dat omdat de mensen kinderen hebben, God ook kinderen moeten kunnen hebben. Maar God verklaart dit idee vals.

God vertelt ons in de Koran dat niks gelijk is aan Hem (Soera 42:11) en dat we niks met Hem kunnen vergelijken (112:4). Hij vertelt ons het volgende:

6:103 Geen blik kan Hem bereiken, maar Hij bereikt de blik (van iedereen); en Hij is de Zachtmoedige, de Alwetende

God verklaart dat degenen die aan Hem zonen en dochters toeschrijven die doen zonder kennis (soera 6:100). De Koran doet beroep aan onze reden door te zeggen:

6:101 Schepper van de hemelen en de aarde: hoe kan Hij een zoon hebben indien Hij geen metgezellin heeft? En Hij schiep alle dingen en Hij is Alwetend omtrent alles.

:

Sommigen zeggen dat God een kind heeft genomen. God verklaart ook dat degenen die dit idee hebben geen juiste argument hebben. Want behoort als tot God:

2:116 En zij (de Christenen) zeiden: "Allah heeft Zich een zoon genomen". Heilig is Hij! Nee! Aan Hem behoort wat er in de hemelen en (op) de aarde is. Allen gehoorzamen Hem ootmoedig. 117 (Hij is) de Voortbrenger van de hemelen en de aarde. En wanneer Hij een besluit over een zaak heeft genomen, dan zegt Hij er slechts tegen: "Wees", en het is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wij noemen Jezus (vzmh) niet de zoon om het kleineren, maar wij doen dit om God te verheerlijken en om zijn overtreffende majesteit te verkondigen.

Iedereen die Jezus goddelijkheid in twijfel trekt kleineert hem. Ook ontken je daarmee ook nog eens Gods offer. Het is zo dat God zoveel over had voor ons. Hij zond Zijn Zoon naar de Wereld en de mensen vernederde Hem en vermoorden Hem ook een gruwelijke manier. Dat Onderging God allemaal uit liefde voor ons.

Quote:
Jezus (vzmh) gebruikte zelf niet de term zoon van God. Hij noemde zichzelf zoon van mensen.

Het boeit me helemaal niet. Ik kan nu mijn best doen om bijbelverzen te gaan zoeken om je claim te weerleggen, maar dat is niet nodig. Want het staat in de bijbel gewoon dat Jezus Gods Zoon is.

Quote:
Een algemene fout onder de mensen is hun denken aan God als super menselijk wezen Die ergens omhoog in de hemel is. Ze schrijven Hem allerlei menselijke eigenschappen en relaties toe. Ze denken dat omdat de mensen kinderen hebben, God ook kinderen moeten kunnen hebben. Maar God verklaart dit idee vals.

Er zijn aan de andere kant ook van die mensen die christelijke theologie niet begrijpen en zaken als de drie eenheidsleer gaan vermenselijken omdat ze het niet snappen. Vervolgens komen ze tot hun conlusie dat die karikatuur die ze zelf gemaakt hebben niet klopt.

Een begrijpelijke valkuil, want bepaalde zaken worden gewoon in menselijke termen uitgedrukt zodat het te begrijpen is. En dan komt daar nog bij dat de mens gemaakt is naar Gods evenbeeld.

In die valkuil vallen komt voort uit een veel te simplistisch en eenzijdig 2 dimensionaal beeld van God hebben en te denken dat ze God ook nog eens volledig kunnen bevatten.

Quote:
God vertelt ons in de Koran

De koran kan zoveel vertellen. Het is gewoon een boek zonder gezag. Het boek bevat verder deels de waarheid, namelijk het deel dat overeen komt met de bijbel. En alles wat er in strijd mee staat is fout.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Iedereen die Jezus goddelijkheid in twijfel trekt kleineert hem. Ook ontken je daarmee ook nog eens Gods offer. Het is zo dat God zoveel over had voor ons. Hij zond Zijn Zoon naar de Wereld en de mensen vernederde Hem en vermoorden Hem ook een gruwelijke manier. Dat Onderging God allemaal uit liefde voor ons.

God zond dus zijn zoon nosmile.gif Mmmmm dat maak Jezus (vzmh) toch niet God. Of bedoel je eigenlijk God zond zichzelf?

Quote:
Het boeit me helemaal niet. Ik kan nu mijn best doen om bijbelverzen te gaan zoeken om je claim te weerleggen, maar dat is niet nodig. Want het staat in de bijbel gewoon dat Jezus Gods Zoon is.

Doe maar een poging. Laat me een vers zien waarin Jezus zichzelf de zoon van God noemt.

Quote:
Er zijn aan de andere kant ook van die mensen die christelijke theologie niet begrijpen en zaken als de drie eenheidsleer gaan vermenselijken omdat ze het niet snappen. Vervolgens komen ze tot hun conlusie dat die karikatuur die ze zelf gemaakt hebben niet klopt.

We hebben hier niet over de drie-eenheid, maar over 'Grootste bezwaren Jezus's Zoonschap'

Quote:
Een begrijpelijke valkuil, want bepaalde zaken worden gewoon in menselijke termen uitgedrukt zodat het te begrijpen is. En dan komt daar nog bij dat de mens gemaakt is naar Gods evenbeeld.

Wat bedoel je God's evenbeeld??? Lijkt God op ons verbaasd.gifverbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

(..)

Jezus (vzmh) gebruikte zelf niet de term zoon van God. Hij noemde zichzelf zoon van mensen.

de gebruikelijke methode: eerst alles wat je niet aanstaat aan Jezus' woorden schrappen of negeren, en dan beweren dat Jezus iets (wat je uiteraard zojuist genegeerd hebt) natuurlijk nooit gezegd heeft.

10 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Gij zijt de leraar van Israël, en deze dingen verstaat gij niet? 11 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: wij spreken van wat wij weten en wij getuigen van wat wij gezien hebben, en gij neemt ons getuigenis niet aan. 12 Indien Ik ulieden van het aardse gesproken heb, zonder dat gij gelooft, hoe zult gij geloven, wanneer Ik u van het hemelse spreek? 13 En niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen. 14 En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, zó moet ook de Zoon des mensen verhoogd worden, 15 opdat een ieder, die gelooft, in Hem eeuwig leven hebbe. 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God. (Johannes 3)

en:

zegt gij dan tot Hem, die de Vader geheiligd en in de wereld gezonden heeft: Gij lastert, omdat Ik heb gezegd: Ik ben Gods Zoon? (Johannes 10)

Jezus noemt Zichzelf (zelfs) de eniggeboren "zoon van God". (Zie ook Joh.5:25 en Joh.11:4) en laat zich als zodanig aanspreken (Mat.14:33) en wordt door Gabriel als zodanig aangekondigd (Luk.1:35).

Quote:
Een algemene fout onder de mensen is hun denken aan God als super menselijk wezen Die ergens omhoog in de hemel is. Ze schrijven Hem allerlei menselijke eigenschappen en relaties toe. Ze denken dat omdat de mensen kinderen hebben, God ook kinderen moeten kunnen hebben. Maar God verklaart dit idee vals.

God vertelt ons in de Koran dat niks gelijk is aan Hem (Soera 42:11) en dat we niks met Hem kunnen vergelijken (112:4). Hij vertelt ons het volgende:

6:103
Geen blik kan Hem bereiken, maar Hij bereikt de blik (van iedereen); en Hij is de Zachtmoedige, de Alwetende

God verklaart dat degenen die aan Hem zonen en dochters toeschrijven die doen zonder kennis (soera 6:100). De Koran doet beroep aan onze reden door te zeggen:

6:101
Schepper van de hemelen en de aarde:
hoe kan Hij een zoon hebben indien Hij geen metgezellin heeft?
En Hij schiep alle dingen en Hij is Alwetend omtrent alles.

Lees ik het goed? Doet de koran een beroep op onze rede? rofl.gif

En dat doet de koran door een grote krakatuur en redeneer-fout als argument te gebruiken? Namelijk doen alsof christenen het "Zoon van God" bedoelen zoals jij een zoon van je vader bent, en dan met die karikatuur de draak steken? Ach, het is maar wat je "een beroep op onze rede" noemt he. In sommige culturen betekent dat kennelijk iets heel anders.

Quote:
Sommigen zeggen dat God een kind heeft genomen. God verklaart ook dat degenen die dit idee hebben geen juiste argument hebben. Want behoort als tot God:

2:116
En zij (de Christenen) zeiden: "Allah heeft Zich een zoon genomen". Heilig is Hij! Nee!
Aan Hem behoort wat er in de hemelen en (op) de aarde is. Allen gehoorzamen Hem ootmoedig
. 117 (Hij is) de Voortbrenger van de hemelen en de aarde. En wanneer Hij een besluit over een zaak heeft genomen, dan zegt Hij er slechts tegen: "Wees", en het is.

aha, dus hier heeft Allah niet echt een argument voor? Eerst moest nog een beroep op de "rede" komen, maar nu niet. Hoe kan een verwijzing naar het bezitten van alles een argument zijn om niet een Zoon te hebben geadopteerd? (overigens discussieert Allah hier niet tegen christenen maar tegen een de sekte van de adoptionalisten, die geloofden dat Jezus op e.o.a. manier geadopteerd was, en daardoor Gods Zoon).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

10
Jezus antwoordde en zeide tot hem
: Gij zijt de leraar van Israël, en deze dingen verstaat gij niet? 11 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: wij spreken van wat wij weten en wij getuigen van wat wij gezien hebben, en gij neemt ons getuigenis niet aan. 12 Indien Ik ulieden van het aardse gesproken heb, zonder dat gij gelooft, hoe zult gij geloven, wanneer Ik u van het hemelse spreek? 13 En niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen. 14 En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, zó moet ook de Zoon des mensen verhoogd worden, 15 opdat een ieder, die gelooft, in Hem eeuwig leven hebbe. 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17
Want God heeft zijn Zoon
niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld,
omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God
.
(Johannes 3)

Wat je hierboven duidelijk kunt zien is, wanneer Jezus (vzmh) zelf aan het woord is, gebruikt hij de term zoon van mensen. En als anderen aan het woord zijn, gebruiken zij de term zoon van God. Daarnaast ontdekten christelijke geleerden dat het vers 16 dat zegt: â€Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.†een latere toevoeging is. Dit vers is uit de RSV geschrapt.

Quote:
zegt gij dan tot Hem, die de Vader geheiligd en in de wereld gezonden heeft: Gij lastert,
omdat Ik heb gezegd: Ik ben Gods Zoon
?
(Johannes 10)

Dit is een heel interessante stukje. Wat Jezus (vzmh) zei voordat de stenen opraapten was: 'en de Vader en ik zijn één'. Hij heeft niet gezegd dat hij de zoon van God is. Wanneer hij ze daarnaast vraagt waarom ze hem stenigen, geven zij dit als antwoord: 'u bent een mens, maar u beweert dat u God bent!’'. Ook hier kunnen we zien dat Jezus niet de term zoon van God heeft gebruikt. De latere woorden van Jezus (vzmh) hebben dus geen samenhang met het hele verhaal. Iemand heeft de woorden zoon van God toegevoegd. Zij beschuldigden hem niet dat hij de zoon van God was, maar dat hij beweerde dat hij God was. Er is dus met het onderstaande antwoord gesjoemeld:

'dan beschuldigen van godslastering wanneer ik zeg dat ik Gods Zoon ben?'

De rest kom ik op terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]God zond dus zijn zoon
nosmile.gif
Mmmmm dat maak Jezus (vzmh) toch niet God. Of bedoel je eigenlijk God zond zichzelf?

Ik bedoel het alle twee: God zond zijn Zoon, God werd mens. Maar dat is dus de drie eenheidsleer. Als je de leer niet kent raad ik je het drie eenheidsleer topic aan. Want dit dogma is toch wel één van de punten waar je wat van moet weten (ook al begrijp je het niet) om het christendom een beetje te snappen.

Quote:

Doe maar een poging. Laat me een vers zien waarin Jezus zichzelf de zoon van God noemt.

Nee, omdat ik geen zin heb daar moeite in te steken omdat ik niet enkel Jezus woorden erken maar de hele bijbel als Gods openbaring zie.

Edit: Je boft, Nunc nam die moeite wel.

Je reactie is ook boeiend. Jezus zegt dus Gods Zoon te zijn, uit de bijbel blijkt dat ook. Jij gooit de rest van de bijbel weg, rukt dus de woorden van Jezus uit de context en probeert er een nieuwe wending aan te geven. Euh, right...

Quote:

We hebben hier niet over de drie-eenheid, maar over 'Grootste bezwaren Jezus's Zoonschap'

En jij begrijpt niet wat de drie eenheidsleer is en je snapt niet dat dit bij elkaar hoort. Als je niet weet wat de drie eenheidsleer is zul je idd ook niets snappen van Jezus's Zoonschap.

Quote:

Wat bedoel je God's evenbeeld??? Lijkt God op ons
verbaasd.gifverbaasd.gif

Nee, wij zijn geschapen naar Gods evenbeeld. Wij lijken op Hem. Althans, door de zondeval is dat een beetje vertroebeld. En natuurlijk hebben we het niet over fysieke aspecten. Maar dat lijkt me vanzelfsprekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik bedoel het alle twee: God zond zijn Zoon, God werd mens.

Je maakt het nog verwarrender. Maar uit je woorden kan ik begrijpen dat je diep in je hart niet gelooft dat Jezus (vzmh) God is. Als God zijn zoon zond, is Jezus (vzmh) dus volgens jou argummentatie niet God maar de zoon van God.

Quote:
Edit: Je boft, Nunc nam die moeite wel.

Je reactie is ook boeiend. Jezus zegt dus Gods Zoon te zijn, uit de bijbel blijkt dat ook. Jij gooit de rest van de bijbel weg, rukt dus de woorden van Jezus uit de context en probeert er een nieuwe wending aan te geven. Euh, right...

Ik gooi niks weg. Ik bestudeer alleen dingen kritisch. Iedereen die hieraan kritisch bestudeert, komt vanzelf achter dat men in de evangeliën hier en daar wat heeft veranderd. Door de evangeliën te vergelijken, worden sommige veranderingen duidelijk. Je kunt zelf ook dit onderzoek doen. Bekende Centurio bijvoorbeeld dat Jezus (vzmh) de zoon van God was of dat hij een rechtvaardige mens was?

Marcus 15:39 Toen de centurio, die recht tegenover hem stond, hem zo zijn laatste adem zag uitblazen, zei hij: ‘Werkelijk, deze mens was Gods Zoon.’

Lucas 23:47 De centurio zag wat er gebeurd was en loofde God met de woorden: ‘Werkelijk, deze mens was een rechtvaardige!’

Jezus (vzmh) vroeg een keertje zijn discipelen wat ze dachten dat hij was. Wat was het antwoord van Petrus op deze vraag van Jezus (vzmh)?

Marcus 8:29 Toen vroeg hij hun: ‘En wie ben ik volgens jullie?’ Petrus antwoordde: ‘U bent de messias.

Lucas 9:20 Hij zei tegen hen: ‘En wie ben ik volgens jullie?’ Petrus antwoordde: ‘De door God gezonden messias.’

Matteüs 16:16 ‘U bent de messias, de Zoon van de levende God,’ antwoordde Simon Petrus.

Zoals je ziet Marcus en Lucas zijn met elkaar eens. Er is dus bij Matteüs de woorden 'de Zoon van de levende God' toegevoegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Nee, wij zijn geschapen naar Gods evenbeeld. Wij lijken op Hem. Althans, door de zondeval is dat een beetje vertroebeld. En natuurlijk hebben we het niet over fysieke aspecten. Maar dat lijkt me vanzelfsprekend.

Veel mensen weten het niet, maar Gods evenbeeld betekent in de Bijbel iets anders, het betekent namelijk het kennen van goed en kwaad.

Gen 3:5 maar God weet, dat ten dage, dat gij daarvan eet, uw ogen geopend zullen worden, en gij als God zult zijn, kennende goed en kwaad.

Het gaat dus niet om fysieke aspecten, want wij kunnen de fysieke aspecten van God niet vergelijken met onze. Bijvoorbeeld dieren hebben net als wij ook ogen, ze hebben dus ook die fysieke aspecten, maar we kunnen toch niet zeggen dat ze Gods evenbeeld zijn, want ze kennen niet wat goed en kwaad is. In één van de kleinste hoofdstukken van de Koran lezen we aantal eigenschappen van God:

112:1. Zeg: "Allah is de Enige. Allah is zichzelf-genoeg, Eeuwig. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer dat je werkelijk niet de hele Bijbel leest Dialoog. Want het naar Gods beeld geschapen zijn komt al voor voordat er gesproken wordt over het kennen van goed en kwaad. Probeer het gerust nog eens door de gehele Bijbel te lezen. Bovendien heeft hier niemand beweerd dat het om fysieke aspecten zou gaan bij het beeld van God. Dat is weer een verzinsel van jou die je bepalend laat zijn in je beeldvorming. Ook is geschapen zijn naar Zijn beeld geen uitdrukking die stelt dat we aan God gelijk zouden zijn. Weer een karikatuur van jouzelf die je in je mening bepalend laat zijn.

Geschapen worden naar Gods beeld heeft een aantal elementen in zich die je uit Gods Woord kunt herleiden:

1 zoekend naar relatie;

2 met koninklijke macht bekleed.

Dat is heel wat anders dan wat jij ervan wenst te maken en wat jij wilt veroordelen. WAnt in feite veroordeel jij jouw karikatuur. En dan zijn we het toch een keer eens, want die veroordelen wij ook knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jammer dat je werkelijk niet de hele Bijbel leest Dialoog. Want het naar Gods beeld geschapen zijn komt al voor voordat er gesproken wordt over het kennen van goed en kwaad. Probeer het gerust nog eens door de gehele Bijbel te lezen.

Heb ik iets over volgorde gezegd? Ik heb alleen toegelicht wat het betekent volgens jouw eigen Bijbel.

Quote:
Bovendien heeft hier niemand beweerd dat het om fysieke aspecten zou gaan bij het beeld van God. Dat is weer een verzinsel van jou die je bepalend laat zijn in je beeldvorming.

Olorin zit zei hier het volgende: Nee, wij zijn geschapen naar Gods evenbeeld. Wij lijken op Hem. Hoe lijken wij op God??????????

Quote:
Ook is geschapen zijn naar Zijn beeld geen uitdrukking die stelt dat we aan God gelijk zouden zijn.

Dit is een karikatuur van jou zelf, ik heb namelijk niet gezegd dat het betekent dat we gelijk zijn aan God.

Quote:
Geschapen worden naar Gods beeld heeft een aantal elementen in zich die je uit Gods Woord kunt herleiden:

1 zoekend naar relatie;

2 met koninklijke macht bekleed.

Dat is heel wat anders dan wat jij ervan wenst te maken en wat jij wilt veroordelen. WAnt in feite veroordeel jij jouw karikatuur. En dan zijn we het toch een keer eens, want die veroordelen wij ook
knipoog_dicht.gif

Kun je dit ook uit je Bijbel bewijzen? Een lijst zonder bewijs kan ik ook hier opsommen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid