Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Moet ik het grapje voor je uitspellen?
knipoog_dicht.gif

Iets met metalheads(anus.com heeft naast veel info over nihilisme ook veel info over metal) en hun ongenuanceerde opmerkingen over daar waar de zon niet schijnt. Pak maar eens wat titels van death metal/grindcore platen. En uiteraard het onlosmakelijke duo metal en sodomie. Je wilt het denk ik eigenlijk helemaal niet weten, maar het nummer Shotgun Sodomy van Unmerciful is gewoon een retegaaf nummer smile.gif

Maar dit slechts als achtergrond info.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Eerlijk gezegd hecht ik weinig waarde aan de uitkomst van het onderzoek. Allereerst zou ik willen weten welke vragen er van de vragen gesteld zijn. Ook twijfel ik uit ervaring als ex-gelovige aan de eerlijkheid in de beantwoording van de vragen door de 'gelovigen.' En idd waarin gelooft men? Flying Spaghetti Monster, Smurfen, Sinterklaas, Kerstman, Paashaas, Aliens,Zeus, Apollo, Allah, Boeddha, etc..

Shit happens en life is a bitch. Sinds ik atheist ben ga ik juist beter met tegenslagen om! Immers ik verwacht geen "hulp van boven" meer, die toch nog nooit kwam. Nu put ik de kracht uit mezelf en probeer de bright side te zien. En na regen komt zonneschijn, dus tegenslagen horen nu eenmal bij het leven. Ik hoef nu geen demonen meer te bestraffen of de satan de wacht aan te zeggen, geen nutteloze "strijdersgebeden" meer en al dat 'geestelijke'gedoe. Nee, gewoon gaan zitten en de problemen analyseren en een oplossing zoeken. Gewoon het gezonde verstand gebruiken. Ik heb geen god meer nodig.Ik kan het prima alleen af en/of samen met mijn lieftallige echtgenote.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Eerlijk gezegd hecht ik weinig waarde aan de uitkomst van het onderzoek. Allereerst zou ik willen weten welke vragen er van de vragen gesteld zijn. Ook twijfel ik uit ervaring als ex-gelovige aan de eerlijkheid in de beantwoording van de vragen door de 'gelovigen.' En idd waarin gelooft men? Flying Spaghetti Monster, Smurfen, Sinterklaas, Kerstman, Paashaas, Aliens,Zeus, Apollo, Allah, Boeddha, etc..

Shit happens en life is a bitch. Sinds ik atheist ben ga ik juist beter met tegenslagen om! Immers ik verwacht geen "hulp van boven" meer, die toch nog nooit kwam. Nu put ik de kracht uit mezelf en probeer de bright side te zien. En na regen komt zonneschijn, dus tegenslagen horen nu eenmal bij het leven. Ik hoef nu geen demonen meer te bestraffen of de satan de wacht aan te zeggen, geen nutteloze "strijdersgebeden" meer en al dat 'geestelijke'gedoe. Nee, gewoon gaan zitten en de problemen analyseren en een oplossing zoeken. Gewoon het gezonde verstand gebruiken. Ik heb geen god meer nodig.Ik kan het prima alleen af en/of samen met mijn lieftallige echtgenote.

Dus jij had atheïsme nodig voor een realistisch perspectief op de zaken? Niet om je af te kraken, maar heb jij wel eens een overweging gemaakt tussen je christelijke perspectief finetunenen tegenover alles overboord en atheïst te worden? Of koop je ook een nieuwe auto als je huidige auto een lekke band heeft?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dus jij had atheïsme nodig voor een realistisch perspectief op de zaken? Niet om je af te kraken, maar heb jij wel eens een overweging gemaakt tussen je christelijke perspectief finetunenen tegenover alles overboord en atheïst te worden? Of koop je ook een nieuwe auto als je huidige auto een lekke band heeft?

Als mijn auto nu een lekke band heeft breng ik hem naar de sloop. knipoog_dicht.gif

Uiteraard had ik in de loop der jaren al keer op keer mijn geloof bijgesteld maar de motor bleef slecht lopen. Pas toen ik religie uit het luchtfilter had gehaald liep die plotseling zoals ik het voor ogen had.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Grappig dat je dat zegt, want dit staat wel in verband met mijn punt. Atheïsten nemen geen genoegen met de religieuze verklaringen, ze hebben er geen 'vrede' mee. Hierdoor blijven ze onbelemmerd doorzoeken naar een post-animistische of theologische verklaring. Anus.com (American Nihilist Underground Society) gebruikt dit principe als pro-argument voor nihilisme, maar in feite is het toepasbaar op veel vormen van areligieusiteit.

Dat is wel een van de nadelen van gelukkig gelovige, je bent minder op zoek naar de andere oorzaken omdat je je rust hebt gevonden in bovennatuurlijke verklaringen.

Inderdaad, atheïsten baseren hetgeen waar ze in geloven alleen op basis van hen waarnemingen. Maar de wetenschap 'onthuld' hun steeds meer dat ze niet persé iets hoeven waar te nemen om erin te geloven.

Een voorbeeldje: Zo geloofden vroeger atheïsten alleen in hetgeen wat ze met de blote oog zien, toen werd er de microscoop uitgevonden ... toen geloofden ze wat ze met het blote oog zien en met de microscoop. Toen kwam er de sterrenkijker ... geloofden ze alleen hetgeen wat ze met hun blote oog zien, met de microscoop en met de sterrenkijker ... toen gingen ze naar andere planeten ... dus kwam er weer een 'geloof' bij, nl. dat ze in andere planeten geloven. Terwijl religie de 'complete' wetenschap bevat. Van zowel hetgeen wat we nu alleen zien en weten, als hetgeen wat we nog gaan ontdekken alsook van hetgeen wat we nooit gaan ontdekken. Omdat God immers De Schepper is van al hetgeen wat er bestaat.

Daarin vinden gelovigen 'rust' dat het onwaarneembare niet aan hun geweten 'knaagt'. Terwijl atheïsten denken dat alles waarneembaar is en overal een wetenschappelijke verklaring voor willen hebben, en als dat niet zo is, dat het er ook daadwerkelijk niet is. Een gelovige gelooft in God zoals een blinde gelooft in de sterren, terwijl hij die nooit heeft gezien.

Dus even samengevat:

Wat ik hiermee wil zeggen is dat geloof een geloof is en geen wetenschap. Wetenschap loopt ver achter op geloof en niet omgekeerd. Er is een kleine fractie geopenbaard van hetgeen wat onze Schepper weet (zie koran 18:109 en 31:27) en hetgeen wat we weten dat is nog een kleinere fractie. Zo worden vandaag de dag in de huidige wetenschap nog zaken ontdekt die in onze heilige geschriften staan.(Noem ik als voorbeeld de Nebula roos die in de koran (55:37) wordt genoemd).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Uiteraard had ik in de loop der jaren al keer op keer mijn geloof bijgesteld maar de motor bleef slecht lopen. Pas toen ik religie uit het luchtfilter had gehaald liep die plotseling zoals ik het voor ogen had.

En hoe die werkt! Geen kabaal, geen vieze roetwolken, geen brandstofverspelling.

Achteraf bleek dat de kwalen weg waren omdat de motor er in het geheel uit gesloopt was. De auto had geen motor meer. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Inderdaad, atheïsten baseren hetgeen waar ze in geloven alleen op basis van hen waarnemingen. Maar de wetenschap 'onthuld' hun steeds meer dat ze niet persé iets hoeven waar te nemen om erin te geloven.

Een voorbeeldje: Zo geloofden vroeger atheïsten alleen in hetgeen wat ze met de blote oog zien, toen werd er de microscoop uitgevonden ... toen geloofden ze wat ze met het blote oog zien en met de microscoop. Toen kwam er de sterrenkijker ... geloofden ze alleen hetgeen wat ze met hun blote oog zien, met de microscoop en met de sterrenkijker ...

Blijft waarneming met het oog TM alleen dan met gebruik van hulpmiddelen. Bovendien mijn vriend hebben wij, jij ook, 5 zintuigen. Dus ik gebruik niet alleen mijn oog.

Quote:
toen gingen ze naar andere planeten ... dus kwam er weer een 'geloof' bij, nl. dat ze in andere planeten geloven.

Dus volgens jou is er maar 1 planeet? Goh, moet je toch nodig eens naar de bieb om een boek over astronomie te halen.

Quote:
Terwijl religie de 'complete' wetenschap bevat. Van zowel hetgeen wat we nu alleen zien en weten, als hetgeen wat we nog gaan ontdekken alsook van hetgeen wat we nooit gaan ontdekken. Omdat God immers De Schepper is van al hetgeen wat er bestaat.

Hoe heerlijk moet het zijn om zo'n geloof als jij te hebben. Maakt het leven idd heeel simpel.

Quote:
Daarin vinden gelovigen 'rust' dat het onwaarneembare niet aan hun geweten 'knaagt'. Terwijl atheïsten denken dat alles waarneembaar is en overal een wetenschappelijke verklaring voor willen hebben, en als dat niet zo is, dat het er ook daadwerkelijk niet is. Een gelovige gelooft in God zoals een blinde gelooft in de sterren, terwijl hij die nooit heeft gezien.

Geweldig dat jij weet hoe ALLE atheisten denken. je lijkt wel alwetend en alwijs.

Quote:
Dus even samengevat:

Wat ik hiermee wil zeggen is dat geloof een geloof is en geen wetenschap. Wetenschap loopt ver achter op geloof en niet omgekeerd. Er is een kleine fractie geopenbaard van hetgeen wat onze Schepper weet (zie koran 18:109 en 31:27) en hetgeen wat we weten dat is nog een kleinere fractie. Zo worden vandaag de dag in de huidige wetenschap nog zaken ontdekt die in onze heilige geschriften staan.(Noem ik als voorbeeld de Nebula roos die in de koran (55:37) wordt genoemd).

Ah, nu komt de aap uit de mouw. De koran! Dat is HET boek waar alles in staat. Natuurkunde, wiskunde, scheikunde, astronomie, biologie, abiogenese, evolutieleer, de oerknal, etc. Nou fijn om te weten. Dus christenen gooi je bijbel maar bij het oud papier en koop een koran!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En hoe die werkt! Geen kabaal, geen vieze roetwolken, geen brandstofverspelling.

Achteraf bleek dat de kwalen weg waren omdat de motor er in het geheel uit gesloopt was. De auto had geen motor meer.
widegrin.gif

Ik wordt er gewoon stil van! Wat een diepzinnigheid!Dat ik dat zelf niet gezien heb......Misschien moet ik de ruiten nog eens wassen..... hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Eerlijk gezegd hecht ik weinig waarde aan de uitkomst van het onderzoek. Allereerst zou ik willen weten welke vragen er van de vragen gesteld zijn. Ook twijfel ik uit ervaring als ex-gelovige aan de eerlijkheid in de beantwoording van de vragen door de 'gelovigen.' En idd waarin gelooft men? Flying Spaghetti Monster, Smurfen, Sinterklaas, Kerstman, Paashaas, Aliens,Zeus, Apollo, Allah, Boeddha, etc..

Shit happens en life is a bitch. Sinds ik atheist ben ga ik juist beter met tegenslagen om! Immers ik verwacht geen "hulp van boven" meer, die toch nog nooit kwam. Nu put ik de kracht uit mezelf en probeer de bright side te zien. En na regen komt zonneschijn, dus tegenslagen horen nu eenmal bij het leven. Ik hoef nu geen demonen meer te bestraffen of de satan de wacht aan te zeggen, geen nutteloze "strijdersgebeden" meer en al dat 'geestelijke'gedoe. Nee, gewoon gaan zitten en de problemen analyseren en een oplossing zoeken. Gewoon het gezonde verstand gebruiken. Ik heb geen god meer nodig.Ik kan het prima alleen af en/of samen met mijn lieftallige echtgenote.

je klinkt als een ex-charismaat widegrin.gif. Nou join the club. Verder ben ik het met Andreas eens en kan ik zijn beweringen met eigen ervaring onderbouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

je klinkt als een ex-charismaat
widegrin.gif
. Nou join the club. Verder ben ik het met Andreas eens en kan ik zijn beweringen met eigen ervaring onderbouwen.

Volle evangelie. Yep, die zien demonen en de duivel achter elke boom. Ze hebben zelfs een strijdersteam! Nee, dit is geen grap! Deze mensen bidden voor mensen die bezet zijn, een vloek hebben, etc. En spot er maar niet mee want:

Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. [12] Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen. [13] Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden. [14] Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen, de gerechtigheid als harnas om uw borst, [15] de inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten, [16] en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven. [17] Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden.[18] Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen.

Zie je? Het is nog bijbels ook..... muur.gifhamer.gifrofl.gif

Ik ben het niet met Andreas eens. Bovendien heb ik al steeds mijn geloof bijgesteld, net zo lang totdat er niets overbleef. Het was dus niet van de ene op de andere dag. Elke keer weer een stap verder naar niet meer geloven toe. Achteraf heb ik er spijt van niet bij de eerste de beste twijfel de stekker eruit getrokken te hebben. Al die verspilde tijd aan bidden, bijbelstudie en kerkbezoek. Zonde van mijn tijd geweest! Het leven is nl. te kort om tijd te verspillen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ben het niet met Andreas eens. Bovendien heb ik al steeds mijn geloof bijgesteld, net zo lang totdat er niets overbleef. Het was dus niet van de ene op de andere dag. Elke keer weer een stap verder naar niet meer geloven toe. Achteraf heb ik er spijt van niet bij de eerste de beste twijfel de stekker eruit getrokken te hebben. Al die verspilde tijd aan bidden, bijbelstudie en kerkbezoek. Zonde van mijn tijd geweest! Het leven is nl. te kort om tijd te verspillen.

Je hoeft het ook niet met mij eens te zijn, maar ik wou het weten en vroeg het daarom gewoon even.

Overigens was in mijn metafoor geloof een hele auto en in jouw post geloof onderdeel van een andere auto.

Maar ik vroeg het gewoon nog eens. Als je als atheïst aan de geloofsfundamenten van een christen mag rammelen vind ik dat wij als christenen ook wel eens met respect aan je ongeloofsfundamenten mogen rommelen. engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je hoeft het ook niet met mij eens te zijn, maar ik wou het weten en vroeg het daarom gewoon even.

Overigens was in mijn metafoor geloof een hele auto en in jouw post geloof onderdeel van een andere auto.

Maar ik vroeg het gewoon nog eens. Als je als atheïst aan de geloofsfundamenten van een christen mag rammelen vind ik dat wij als christenen ook wel eens met respect aan je ongeloofsfundamenten mogen rommelen.
engel.gif

Ik heb je metafoor idd gewijzigd naar onderdeel van een auto. Uiteraard mag mijn ongeloof bevragen en zelfs bekritiseren. Het mag zelfs zonder respect. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Volle evangelie. Yep, die zien demonen en de duivel achter elke boom. Ze hebben zelfs een strijdersteam! Nee, dit is geen grap! Deze mensen bidden voor mensen die bezet zijn, een vloek hebben, etc. En spot er maar niet mee want:

Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. [12] Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen. [13] Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden. [14] Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen, de gerechtigheid als harnas om uw borst, [15] de inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten, [16] en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven. [17] Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden.[18] Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen.

Zie je? Het is nog bijbels ook.....
muur.gifhamer.gifrofl.gif

De Bijbel is soms ingewikkeld te begrijpen als je niet rekening houdt met de apocalyptische taal die men bezigde. Waar de NBV in deze vers het lekker satanisch klinkende 'hemelse vorsten' heeft te staan, lezen wij in de SV77 'overheden'. Met bovenstaande vers wordt grappig genoeg het Jodendom en hun tijd (Ef 2,2) bedoelt en niet een duivel.

Ef 6,12

In welke gij [de Joden] eertijds gewandeld hebt naar de eeuw dezer wereld, naar de overste van de macht der lucht, van de geest, die nu werkt in de kinderen der ongehoorzaamheid;

Gal 1,13       

Want gij hebt mijn [Paulus] wandel gehoord, die eertijds in het Jodendom was, dat ik uitnemend zeer de gemeente Gods vervolgde, en haar verwoestte;

Quote:

Ik ben het niet met Andreas eens. Bovendien heb ik al steeds mijn geloof bijgesteld, net zo lang totdat er niets overbleef. Het was dus niet van de ene op de andere dag. Elke keer weer een stap verder naar niet meer geloven toe. Achteraf heb ik er spijt van niet bij de eerste de beste twijfel de stekker eruit getrokken te hebben. Al die verspilde tijd aan bidden, bijbelstudie en kerkbezoek. Zonde van mijn tijd geweest! Het leven is nl. te kort om tijd te verspillen.

Toch krijg ik de indruk dat je niet weet wat je hebt afgewezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ben jij een keer niet de Sjaak, is het weer niet goed. Moslims zeuren te veel
widegrin.gif

BOT graag!

Echter gelet op hoe vaak gelukkig/ welzalig e.d. in de Psalmen en in Spreuken staat en gelet op de zalig sprekingen van Jezus zou het wel zo moeten zijn dat een christen de gelukkigste mens op aarde is. Anders doe je als christen toch iets niet goed.

engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid