Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Er zijn genoeg jongeren en volwassenen die op school en op werk worden getreiterd omdat ze christelijk zijn, of een andere religie aanhangen. Ik ken ook iemand die op zijn werk niet eens durft te zeggen dat hij christen is, omdat hij dan zeker getreiterd zal worden. Dat wéét hij gewoon al.

Je kunt dat natuurlijk heel erg gaan bagatelliseren, omdat het in andere landen natuurlijk véél erger is, maar zeg dan liever meteen dat blijkbaar alleen het allerergste leed jou nog in beweging kan zetten en de rest je maar liever "niet ziet." Dat is denk ik dan wel zo eerlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik kenhet omgekeerde verhaal, ik werd er door christenen van beschuldigddat ik een sataniste was. ze hadden me één keer gezien.. ik kan doodnormale kleren aan (wijde broek, zwart vest, geen rare sieraden of make-up ofzo) en die weten dan wel ff te vertellen dat ik sataniste zou zijn. oordeel niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

achja. echt aanvallen was het nou ook weer niet maar ik vond het 1. erg dom om te denken dat zeover mij kunnen oordelen terwijl ze me niet eens kennen en 2. vond ik het inderdaad niet helemaal stroken met een aantal dingen die christenen toch uitdragen (iig, de christenen die ik hier zie.)

verder vind ik het ook tegek voor woorden om iemand op wat voor manier dan ook aan te vallen om wat hij of zij gelooft. dat is iets persoonlijks en daar heeft zo'n buitenstaander geen reet mee te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

Ik ben trouwens ook wel eens belaagd door een groep jongeren van het voormalige Udemanscollege in Hoevelaken. Niet echt schokkend of zo, maar het is niet erg prettig als een groep van 100 fietsers steentjes naar je gooit ed. Maar vervolging was het niet echt. Jongeren zijn over het algemeen associaal en al helemaal als ze in een kudde voortbewegen.

@ TM: langzamerhand is iedereen in dit land paranoide. Als ik langs een grote groep medelanders loop voel ik me ook niet echt gemakkelijk. Maar goed jij zult wat meer geconfronteerd worden met dit verschijnsel.

Toevoeging: je hebt toch niet zo'n ayattola plukbaard heh? Anders stuur ik de modepolitie op je af.

Heb jij dan zelf ook niet op de Udemans(nu Lodenstein hoevelaken)/Amersfoort gezeten..of heb jij niet op een reformatorische school gezeten?

Ik heb het vroeger wel vaak meegemaakt dat we(vooral in een groep dan) werden uitgescholden omdat we refo waren.

Ik heb op een Reformatorische middelbare school gezeten in Amersfoort(Lodenstein College) is ook nog eens de allerstrengste school van Nederland puh2.gif

En ja op die school was de rok voor meisjes verplicht..en als we dan met een groep meiden van school liepen in Amersfoort werden we vaak echt uitgescholden, ook gewoon door volwassenen.. dingen zoals..schijnheilige kut refo's, of SGP trutjes ofzo...of kijk uit dat je niet over je rok struikeld widegrin.gif ..nu kan ik er wel om lachen, maar toen vond ik het echt heel erg noparty.gif

Tegenwoordig dragen wel meer vrouwen rokken, maar zo'n 10 jaar geleden waren rokken niet echt mode, en viel je echt op met een (lange) rok

Net zoals sommige mensen een hekel hebben aan praktiserende moslims, zo hebben sommige mensen ook een hekel aan strenge(reformatorische) Christenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mjah, ooit wel eens klasgenoten gehoord die opschepten over dat ze lodo's van de fiets af trapten. Nou waren die lodo's ook wel een stelletje tuig van de richel. Maar toch...

weet je hoe dat ook komt, reformatorische jongeren worden ontzettend streng opgevoed..ze mogen echt bijna niks, en buiten de deur gaan ze dan soms vervelend doen.

op welke school zat jij dan in Amersfoort, ik weet wel dat er een school was(bos....?)waar de lodensteiners echt oorlog mee hadden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zat op het Farel, wij schenen onze handen ook al vol te hebben gehad aan de buren, Guido de Brès...

op het lodenstein college krijgen de ouders ook een vragenlijst toegestuurd, als ze hun kinderen op die school,willen..

Ze vragen je o.a of je lid bent van een reformatorische gereformeerde kerk, of je SGP stemt, of je een tv hebt thuis etc

Als je niet aan de eisen voldoet mag je niet op die school komen, er zitten dan ook helemaal geen buitenlanders op die school..het is echt een spierwitte school.

Vorig jaar was die school nog in het nieuws, een jongen mocht geen lessen volgen op die school..en ging er een hele rechtzaak van maken..dat was niet het Lodenstein zelf, maar het Hoornbeek College (MBO)..maar beiden scholen zitten op hetzelfe terrein en zijn van dezelfde organisatie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zat op het Farel, wij schenen onze handen ook al vol te hebben gehad aan de buren, Guido de Brès...

widegrin.gif

nix mis met de Guido de Bres boosrood.gif

Het tuig van het Farel daarentegen.....

Ik weet nog dat we een keer een sneeuwballengevecht hadden en dat de mensen van het Farel stenen in de sneeuwballen deden nooo.gif

Dat was jij zeker puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

widegrin.gif

nix mis met de Guido de Bres
boosrood.gif

Het tuig van het Farel daarentegen.....

Ik weet nog dat we een keer een sneeuwballengevecht hadden en dat de mensen van het Farel stenen in de sneeuwballen deden
nooo.gif

Dat was jij zeker
puh2.gif

Dat zei mijn vriendin ook al, die heeft ook op die school gezeten. Maar toen was ik allang en breed van de school af. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar gaat het uiteindelijk over in deze draad,over puberschoolpesten.Heel de draad is al vreemd,en mensen worden hier niet aangevallen,trouwens dat moet je je ook nooit laten gebeuren,en je houding kan al voeldoende zijn dat men dat laat.Dat er vormen zijn van Christenvervolging door werknemers en overheid is bekend,ook dat zou men niet moeten pikken,en gelijk op ramkoers gaan,De Christen moet altijd zich bewust zijn dat hij/zij een Militia Christi is,en onoverwinnelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ontkom er niet aan om toch even over dit onderwerp door te vragen. Ik heb op het internet vage verhalen gelezen dat jullie klappen zouden hebben gehad op een podium door tegenstanders van jullie band. Is dit waar of zijn dat bullshit verhalen?

Half waar, de klappen hebben wij niet gekregen. Ik kreeg een duw van een persoon en zijn eten van de vorige dag verteerd en wel tegen mn arm aan. Geheel bullshit was het dus ook niet, (ook weer half waar).

link

Het schijnt dat de black metal mafia nog wel eens hier en daar christelijke metalheads of blekkies die sympathie tonen voor de christelijke 'black' metal bands aan de tand wil voelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, mijn dochter is inderdaad wel eens aangevallen door "christenen". Van die charismatische pubers die menen dat ze met elke alto/gothic die ze aanvallen (zowel verbaal als fysiek) de duivel bestrijden in de voor hen zo duidelijke eind tijd.

Zoiets heet intolerantie en komt in alle groepen in onze samenleving (helaas) voor. Vaak is de intolerantie ingegeven door angst en onveiligheidsgevoelens.

Een andere reactie, die minstens net zo schadelijk is, is het buitensluiten. Zolang we in groepsidentiteiten blijven denken, is de "andere" groep een mogelijke bedreiging voor de eigen groepsidentiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid