Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Nou met verbaalgeweld bedoel ik meer met het uitschelden van iemand vanwege zijn of haar geloofsovertuiging. Meestal gebeurd dit op scholen waarvan de leerlingen van iemand anders wel weten of hij of zij christen is. Ik heb het niet gelezen in een dagblad, maar meer van verhalen van anderen.

@MC: "Nou mackie: dat heet dus vervolgingswaan." --> Schijnbaar is het dus niet bij "waan" gebleven, maar kwam "realiteit" fftjes de hoek om kijken....

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Natuurlijk zal iemands geloof best wel eens op de schop genomen worden, maar er is geen stelselmatige discriminatie of haat tegen christenen in dit land. Integendeel zelfs. Het idee dat christenen in dit land vervolgd worden is hilarisch.

Het betreft mi ook vaak christenen die zich al vervolgd voelen als ze zelf niet meer mogen "vervolgen". Onder de familyvalue droefnekken in de USA zie je dat vaak.


Samengevoegd:

Quote:

Wat zeggen ze dan zoal tegen diegene?

'Ga terug naar je eigen land!' oid? hahaha.

Voor protestanten zijn er brandstapels uiteraard...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Achja, ik ben wel eens nageroepen enzo omdat ik christen ben. Leuk is dat natuurlijk niet als je 16 bent, maar ik heb het altijd wel van me af kunnen zetten eigenlijk. Ik ben ook niet zo haatdragend clown.gif. De leukste was wel 'Kerkhooligans' dat ze naar mij en een vriendin riepen. De grap was dat die vriendin niet christelijk was en ik in die tijd nog niet eens naar de kerk ging rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, dat zei hij niet hoor nooo.gif

Achja, kerkjoden is achteraf gezien ook nog wel hilarisch. Christenhonden kan/kon ik wat minder waarderen. Ik kan me best voor stellen dat jongeren zich niet prettig voelen door de verbale uitingen van anderen. Ik vond het ook niet leuk om jongens achter me te hebben fietsen die dat soort kreten uitte. Vooral omdat je redelijk machteloos staat, want wat zeg je terug op zoiets. Om er nou meteen het etiketje christenvervolging op te plakken vind ik dan wel een beetje overdreven knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

In mijn omgeving maak ik dat ook wel mee, maar dat zijn dan bekenden, die dan een "geintje" maken met een bijbedoeling of achterliggende gedachte.

Voor de rest spreken ogen boekdelen. Hoe soms sommige mensen naar mij kijken ... wordt ik gewoon bang van en krijg ik spontaan kippevel. Dan denk ik: Als hij maar niks uit zijn jas tevoorschijn haalt. Maar soms glimlach ik gewoon naar diegene als ik dat durf. Zo van: 'Kijk maar, ik ben je vijand niet, ik ben vriendelijk' :-)

Link naar bericht
Deel via andere websites

De grote vriendelijke reus moslim. puh2.gif. Ik denk dat het echt pesten erom vooral bij pubers gebeurd, die weten gewoon niet zo goed wat wel en niet kan. Wij moesten ook altijd heel hard lachen om een moslim jongen, die zich niet mocht scheren tijdens de ramadan (als ik het me geod herinner, het was in de tweede klas van de middelbare). Die had opeens een baard. Nou, dat vonden we verschrikkelijk grappig natuurlijk. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De grote vriendelijke
reus
moslim.
puh2.gif
. Ik denk dat het echt pesten erom vooral bij pubers gebeurd, die weten gewoon niet zo goed wat wel en niet kan. Wij moesten ook altijd heel hard lachen om een moslim jongen, die zich niet mocht scheren tijdens de ramadan (als ik het me geod herinner, het was in de tweede klas van de middelbare). Die had opeens een baard. Nou, dat vonden we verschrikkelijk grappig natuurlijk.
puh2.gif

hahaha ... ik ben allesbehalve groot, met me 1,70 meter.

Trouwens ... moslims mogen altijd niet scheren ... of het nou wel of geen ramadan is. Maar de meeste moslims voelen zich dan 'islamitischer' tijdens ramadan. Waardoor ze meer islamitische daden doen.

De voorbeeld die je net noemde komt mij ook bekend voor: Soms als ik in de bus of tram zit, zie ik een stelletje pubers om mijn baard giechelen. Ik trek me er verder niets van aan :-) want dan denk ik terug: Toen ik een puber was moest ik ook om het minste geringste lachen met mijn vrienden. En er stiekem geintjes over maken met me vrienden om zo samen te lachen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben trouwens ook wel eens belaagd door een groep jongeren van het voormalige Udemanscollege in Hoevelaken. Niet echt schokkend of zo, maar het is niet erg prettig als een groep van 100 fietsers steentjes naar je gooit ed. Maar vervolging was het niet echt. Jongeren zijn over het algemeen associaal en al helemaal als ze in een kudde voortbewegen.

@ TM: langzamerhand is iedereen in dit land paranoide. Als ik langs een grote groep medelanders loop voel ik me ook niet echt gemakkelijk. Maar goed jij zult wat meer geconfronteerd worden met dit verschijnsel.

Toevoeging: je hebt toch niet zo'n ayattola plukbaard heh? Anders stuur ik de modepolitie op je af.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat is uit Suske & Wiske en de Jolige Jihad

Niet de meest politiek correcte S & W uit de serie. (S&W was in het begin vrij racistisch. Evenals kuifje ed.)

Heb je inderdaad goed gezien. Vroeger was ik ook zo een S&W lezer. Maar ik haal dat plaatje toch wel weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zelfs bij Suske en Wiske doen ze daaraan mee:

@RawRanX

Nog nét te laat gezegd.

Quote:

Dat is uit Suske & Wiske en de Jolige Jihad

Niet de meest politiek correcte S & W uit de serie. (S&W was in het begin vrij racistisch. Evenals kuifje ed.)

Jullie zullen een leuk stel vormen… Zat je trouwens weer te pesten MC, en met jou TM komt het helemaal goed... smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid