Spring naar bijdragen

Het geloof in Christus Jezus


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Dat zijn jouw woorden. Misschien toch tijd voor een brilletje en een keppeltje
party.gif

Ja als Renaldo verkleinwoorden blijft gebruiken om mij te omschrijven mag ie dat keppeltje van me ophouden en zo te merken kun jij nog niet op je eigen ogen vertrouwen, dus laat die bril maar zitten knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 204
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Op vrijdag 29 augustus 2008 15:25:44 schreef HenkG het volgende:]

Quote:
Paulus was een vurig prediker om mensen tot Jezus te brengen. En ja, als er dan Joden zijn die daar moeite mee hebben, dan ontstaat er op een gegeven een situatie van verstoring van de openbare orde, wat weer kan leiden tot arrestatie. Is toch echt niet zo moeilijk te begrijpen (zelfs Mohamed snapt het...al is het jammer dat hij het in een sneer verpakt).

Volstrekt niet! Paulus bracht de mensen niet tot Jezus, wat hij wist heel goed, dat Jezus eens gezegd had:

Ik ben slechts gezonden tot de verloren schapen van het huis Israels.

Daa kan geen miverstand ove bestaan HenkG. Maar dat wil jij niet!

En je azogenaamde antwoorden gaan finaal aan mijn vragen voorbij.

Quote:
Waarom de volgorde er zo staat van die namen/titels, is, het is je de afgelopen jaren al zo vaak uitgelegd, werkelijk niet van belang. Er is op meerdere manieren al aangegeven en bewezen vanuit het naast elkaar leggen van diverse teksten dat de volgorde van die namen/titels geheel willekeurig is.

Hier ga ik niet meer op in!

Quote:
Wij hebben als mensen allemaal te maken met Jezus. Hij is immers voor de zonden der wereld gestorven. Hij heeft daarmee redding gebracht die voor iedereen toegankelijk is. Daar is Paulus in zijn verkondiging toch vrij helder in.

Dat heb ik je al uitgelegd, dus daar ga ik ook niet meer op in. Vergeet niet om Handelingen 5.31 en Galaten 4.4 uit je bijbel te verwijderen!

Quote:
Eigenlijk ben ik ook gek ook dat ik weer op jouw stokpaardje inga, want het is al bewezen dat je ondanks allerlei weerleggingen en alternatieven gewoonweg niet wenst in te gaan op deze zaken. Niet voor niets is er al zo'n 5 jaar aan materie terug te vinden op deze site en forum.gkv.nl

Dat constateer je zelf!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb alleen
onderscheid
gemaakt tussen de mens Jezus en de Christus als Gods Geest, die in Hem woonde. Dat deed Paulus toch ook, toen hij het in Galaten 4.6 over de
Geest zijns Zoons
had, die God in onze harten uitgezonden heeft.

Maar Paulus noemde dat dan niet per definitie de Christus knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volstrekt niet! Paulus bracht de mensen niet tot Jezus, wat hij wist heel goed, dat Jezus eens gezegd had:

Ik ben slechts gezonden tot de verloren schapen van het huis Israels.

Daa kan geen miverstand ove bestaan HenkG. Maar dat wil jij niet!

En je azogenaamde antwoorden gaan finaal aan mijn vragen voorbij.

[...]

Hier ga ik niet meer op in!

[...]

Dat heb ik je al uitgelegd, dus daar ga ik ook niet meer op in. Vergeet niet om Handelingen 5.31 en Galaten 4.4 uit je bijbel te verwijderen!

Je blijft ontkennen dat er naast jouw interpretatie nog andere mogelijkheden zijn. Ik lees gewoon wat er in de Bijbel staat. En nee, ik hoef absoluut geen dingen eruit te verwijderen. Die teksten zijn ook al uitvoerig eerder besproken. En ik heb echt geen enkele moeite met die teksten vanuit wat ik geloof op basis van de Bijbel.

In mijn antwoorden ben ik daar gewoon op ingegaan. Dat er dan vervolgens iets anders staat dan wat jij gelooft, betekent nog niet dat ik aan je vragen voorbij ga. Ik kan alleen jouw uitleg niet ondersteunen. En ik ben niet de enige, zoals je de afgelopen jaren vast ontdekt zult hebben knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar Paulus noemde dat dan niet per definitie de Christus
knipoog_dicht.gif

Hoe kom je daar nu bij, HenkG? Paulus omschreef het geloof in Christus Jezus als het geloof, dat Gods Geest in ons woont. Dat kan toch onmogelijk missen? Hij noemde die Geest dus: Christus!

Waarom wil je dit niet? Johannes noemde iemand, die niet geloofde, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, een antichrist. Want wie niet gelooft, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, zegt dat tegelijkertijd van alle mensen. Want Jezus was, qua menselijke schepsel, een mens zoals wij. Zo nauw let het!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoe kom je daar nu bij, HenkG? Paulus omschreef het geloof in Christus Jezus als het geloof, dat Gods Geest in ons woont. Dat kan toch onmogelijk missen? Hij
noemde
die Geest dus: Christus!

Waarom wil je dit niet? Johannes noemde iemand, die niet geloofde, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, een
antichrist.
Want wie niet gelooft, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, zegt dat
tegelijkertijd
van alle mensen. Want Jezus was, qua menselijke schepsel, een mens zoals wij. Zo nauw let het!

Hoe kom je daar nu bij, Piet? Er staat toch Christus en niet Geest? En wat te doen met die teksten waar deze twee gewoon naast elkaar staan?

Bovendien vind ik je aantijging nogal vergaan, want ik ontken nergens dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Jij bent eerder de ontkenner in deze, aangezien je hierover zelfs al eens gevraagd hebt hoe een mens mens kan worden en bij de volgorde Jezus Christus staat volgens jouw eigen eerdere definities nu juist die mens centraal. Je bent jezelf op deze manier alweer aardig aan het verwarren in je redenaties...

Maar laat ik nog eens een poging wagen om even wat helder te krijgen. Waar staat Christus=Geest? Dit lijkt me namelijk een essentiële vraag om je eigen redenatie in stand te kunnen houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je blijft ontkennen dat er naast jouw interpretatie nog andere mogelijkheden zijn. Ik lees gewoon wat er in de Bijbel staat. En nee, ik hoef absoluut geen dingen eruit te verwijderen. Die teksten zijn ook al uitvoerig eerder besproken. En ik heb echt geen enkele moeite met die teksten vanuit wat ik geloof op basis van de Bijbel.

In mijn antwoorden ben ik daar gewoon op ingegaan. Dat er dan vervolgens iets anders staat dan wat jij gelooft, betekent nog niet dat ik aan je vragen voorbij ga. Ik kan alleen jouw uitleg niet ondersteunen. En ik ben niet de enige, zoals je de afgelopen jaren vast ontdekt zult hebben
knipoog_dicht.gif

Nee, beste HenkG. Heb jij ooit gezegd, dat Paulus in Galaten 3.4 bedoelde, dat Jezus zijn lichaam alleen offerde voor zijn eigen volk? En je hebt ooit toegegeven,dat Petrus in Handelingen 5.31 tegen het volk Israel zei, dat Hij, Jezus, verhoogd was tot een Leidsman en Heiland, om Israel bekering en vergeving van zonden te schenken.

Dat kan en wil je niet toegeven, omdat je dan weet,dat je heel wat ingebeelde geloofsvoorstellingen zult moeten laten vallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die teksten hebben we het al vaker over gehad, beste Piet. Het is maar net wat je onder Gods volk danwel Israël wilt verstaan. En dat hoeft echt niet tot problematische uitleggingen te leiden. Laat ik de eerdere antwoorden (niet alleen van mij) nog eens proberen samen te vatten: kind van Abraham (ofwel Gods volk) ben je niet zozeer door geboorte, maar door geloof!

Dit is gewoon een heel Bijbelse (Paulinische) weergave.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Strootman, beste man, ik ben vele malen minder Bijbelvast dan HenkG of Nunc bijvoorbeeld, dus ik hou een slag om de arm, maar zo te lezen ben ik het met je eens. Jezus offerde zijn lichaam inderdaad alleen voor zijn eigen volk, en wat Jezus deed was inderdaad om Israel bekering en vergeving van zonden te schenken.

Alleen, ik zie niet wat daar zo nieuw aan is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Strootman, beste man, ik ben vele malen minder Bijbelvast dan HenkG of Nunc bijvoorbeeld, dus ik hou een slag om de arm, maar zo te lezen ben ik het met je eens. Jezus offerde zijn lichaam inderdaad
alleen
voor zijn eigen volk, en wat Jezus deed was inderdaad om
Israel
bekering en vergeving van zonden te schenken.

Alleen, ik zie niet wat daar zo nieuw aan is?

De fout die Strootman maakt is dat hij meent dat de joden geheel Israël waren en dat is zeer onjuist. Paulus vergelijkt joden en heidenen met een olijfboom, maar die clue pikt Strootman niet op!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 29 augustus 2008 15:25:44 schreef HenkG het volgende:]

[...]

Volstrekt niet! Paulus bracht de mensen niet tot Jezus, wat hij wist heel goed, dat Jezus eens gezegd had:

Ik ben slechts gezonden tot de verloren schapen van het huis Israels.

Daa kan geen miverstand ove bestaan HenkG. Maar dat wil jij niet!

En je azogenaamde antwoorden gaan finaal aan mijn vragen voorbij.

[...]

Hier ga ik niet meer op in!

[...]

Dat heb ik je al uitgelegd, dus daar ga ik ook niet meer op in. Vergeet niet om Handelingen 5.31 en Galaten 4.4 uit je bijbel te verwijderen!

[...]

Dat constateer je zelf!

Lees Mat 23 maar eens meneer Strootman, zou Jezus de moordenaars van de profeten schaapjes noemen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nunc (e.a.)schreef:

[...]

De namen J.C. en C.J. en H.J.C worden nooit ongericht gebruikt. Integendeel, zij drukken bepaalde functies en eigenschappen van de personen uit en worden steeds cóntextueel bepaald. Als de Schrift bijvoorbeeld zegt, dat er in er in Christus Jezus geen sprake is van Jood of Griek, van slaaf of vrije, van mannelijk en vrouwelijk, kan er géén Jézus Christus staan, want die werd uitsluitend een dienaar van besnedenen.

Meneer Strootman,

Wat ik graag nogmaals aan u wil vragen, is of u uw zienswijze vanuit het OT kan onderbouwen? De profeet Zacharia geeft ons een aantal belangrijke clue's die u volgens mij nog onvoldoende bestudeert heeft. Het valt mij op dat u zelden tot nooit gebruik maakt van de wet en de profeten om uw stellingen te onderbouwen, terwijl Jezus onze Meester en Paulus bijna niks anders deden.

Zacharia 11

14 En de Engel, Die met mij sprak, zeide tot mij: Roep uit, zeggende: Alzo zegt de HEERE der heerscharen: Ik ijver over Jeruzalem en over Sion met een grote ijver.

15 En Ik ben met een zeer grote toorn vertoornd tegen die geruste heidenen

Wie waren de heidenen te Sion en Jeruzalem? Denkt u dat Paulus deze heidenen bedoelde of de niet-joden? Ik kan u verzekeren dat Zacharia zonder meer de joden van het huis juda bedoelde.

'Dus werd het te dien dage vernietigd, en alzo hebben de ellendigen onder de schapen, die op mij wachtten, bekend, dat het het woord des HEEREN was. Want ik had tot hen gezegd: Indien het goed is in uw ogen, brengt mijn loon, en zo niet, laat het na. En zij hebben mijn loon gewogen, dertig zilverlingen.' (Zach 11,11-12 en Mat 26,15+27,9)

Het huis Juda waren dus de ellendige schapen, wat ook weer in overeenstemming is met Jer 3,8 en hoe opmerkelijk dat God hen middels de profeet slachtschapen noemt (zach 11,7) en Jezus later zegt dat Hij nog andere schapen ook moet 'toebrengen' (Joh 10,16). Dat is zeer opmerkelijk, want het woord 'toebrengen' wordt in 9 van de 10 keren met offeren in verband gebracht, net als schapen natuurlijk. link

Jezus bedoelde met deze stal het huis Juda (joh 10,19) en met de andere de schapen van het huis Israël. Feit is dat Jezus duidelijk onderscheid maakte tussen beide stallen/huizen en dat zult u denk ik wel met mij eens zijn. Hij zei dat de andere schapen van deze stal niet waren. Duidelijker kan het niet, de huizen Juda en Israël waren in Jezus' tijd in het vlees twee verschillenden, laat daar aub geen misverstanden over bestaan! Nu dit vers:

Mat 15,24       

Maar Hij, antwoordende, zeide: Ik ben niet gezonden, dan tot de verloren schapen van het huis Israëls.

Mag ik u er bij deze op wijzen dat uw stelling niet opgaat dat Jezus in het vlees uitsluitend voor de joden was gekomen? Het tegendeel is waar meneer Strootman, Jezus was juist niet gekomen voor de joden, dat is het grootste misverstand in de westerse wereld.

Groet.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

* diakio denkt dat dit topic thuis hoort in "humorloze soaps", maar dat subforum bestaat niet

Je hebt al eerder aangegeven niet zo vaak in de Bijbel te lezen, dus de waarde van je mening in deze kun jij als katholiek zijnde wel uitrekenen denk ik!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

* Kuch*

Joh. 1:11

Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen.

Wie is de Zijne denk je? Juda, dunkt mij.

* Hatsjoe*

Mat 15,24       

Maar Hij, antwoordende, zeide: Ik ben niet gezonden, dan tot de verloren schapen van het huis Israëls.

Ik denk het niet, want bovenstaande vers staat nog steeds in mijn Bijbel en ik heb geen moeite om te snappen wat het betekent. Of probeer je aan te tonen dat Jezus Zichzelf tegensprak?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op vrijdag 29 augustus 2008 21:31:03 schreef diakio het volgende:

Quote:
Strootman, beste man, ik ben vele malen minder Bijbelvast dan HenkG of Nunc bijvoorbeeld, dus ik hou een slag om de arm, maar zo te lezen ben ik het met je eens. Jezus offerde zijn lichaam inderdaad
alleen
voor zijn eigen volk, en wat Jezus deed was inderdaad om
Israel
bekering en vergeving van zonden te schenken.

Alleen, ik zie niet wat daar zo nieuw aan is?

Ik wijs daarop, diakio omdat het ganse christendom gelooft, dat een méns voor de zonden van de gehele wereld gestorven is. En dan op welk een gruwelijke wijze! Denk alleen nog maar aan die afschuwelijke film over de kruisiging van Jezus, die enkele jaren geleden vertoond werd. Welnu, het is een absurd geloof, als we zouden moeten aannemen, dat God de Auteur geweest zou zijn van zulk fysiek geweld en dan ook nog zou eisen, dat we dit moeten geloven, op straffe van verloren te gaan. God wás niet in Jézus de wereld met Zichzelf verzoenende, maar in Christus. Paulus schreef in 2 Korinthe 5.15:

Één voor allen gestorven. Dus zijn allen gestorven.

Gods Geest stierf dus voor én in álle mensen. Dat is niet zo gemakkelijk te begrijpen, want een Geest kan toch niet sterven. Maar Paulus vergelijkt de geestelijke dood met een slaap.

Bovendien heeft het kruis een zinnebééldige betekenis, want Jezus zei op een gegeven moment:

Mattheus 10.38:

Wie zijn kruis niet opneemt en achter Mij gaat, kan mijn discipel niet zijn.

Marcus 8.34:

En Hij riep het volk tot zich en zei tot hen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij.

Lucas 14.27:

Wie niet zijn kruis draagt en achter Mij komt, kan mijn discipel niet zijn.

Dit gaat toch niet over létterlijke kruisen?

En Paulus was zelfs mét Hem gekruisigd, mét Hem gestorven, mét Hem begraven én opgestaan tot een nieuw leven. Het heeft allemaal te maken met het kruisigen (in figuurlijke zin natuurlijk)van ons vléselijk bestaan. Paulus schreef in Galaten 5.24:

Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben hun vlees met zijn hartstochten gekruisigd

Als wij bijvoorbeeld onze verkeerde, vleselijke begeerten afzweren, krúisigen wij ons vlees.

Welnu, Paulus schreef in Romeinen 8.5:

God zond zijn Zoon (zijn Geest), in een vlees (in Jezus) aan dat der zonde gelijk.

Maar Jezus heeft dat lichaam der zonde gekruisigd, ofwel machteloos gemaakt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vertel mij, wie zijn de Zijne uit Johannes 1:11?

Renaldo hoe je ook draait en keert Mat 15,24 blijft staan. Daarin verklaart Jezus duidelijk voor wie Hij is gekomen. Dan kun je wel menen dat Joh 1,11 dat vers opheft ofzo, maar bij mij staat het er nog steeds hoor. Toen ik net keek was Jezus nog steeds gezonden tot het huis Israël.

In Joh 1,11 wordt het huis Juda bedoelt, zij hadden nog steeds de mogelijkheid om kinderen van God te worden maar dat waren ze duidelijk niet. In het volgende vers staat:

'zovelen Hem aangenomen hebben, die heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven....' (Joh 1,12)

Zij moesten daarvoor gedoopt worden en wie doopte Johannes ook alweer? Juist de joden!

Toen is tot hem uitgegaan Jeruzalem en geheel Judéa, en het gehele land rondom de Jordaan (Mat 3,5)

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 En gij, Betlehem Efrata, al zijt gij klein onder de geslachten van Juda, uit u zal Mij voortkomen die een heerser zal zijn over Israël en wiens oorsprong is van ouds, van de dagen der eeuwigheid. 2 Daarom zal Hij hen prijsgeven tot de tijd, dat zij die baren zal, gebaard heeft. Dan zal het overblijfsel zijner broederen terugkeren met de Israëlieten. 3 Dan zal Hij staan en hen weiden in de kracht des HEREN, in de majesteit van de naam des HEREN, zijns Gods; en zij zullen rustig wonen, want nu zal Hij groot zijn tot aan de einden der aarde, 4 en Hij zal vrede zijn.

Een Heerser met Zijne broederen uit het geslacht van Juda tesamen met de Israelieten. De Zijne zijn Juda en zullen tesamen met Israel zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

In Joh 1,11 wordt het huis Juda bedoelt

Quote:
Nee, Jezus sprak Zichzelf niet tegen en bedoelde beide keren het huis Israël. De joden die zich tot Hem bekeerden moesten immers allemaal gedoopt worden en de oude mens uitdoen?

Je komt er al van terug zie ik. Klopte het niet met je eerdere theorie verbaasd.gif


Samengevoegd:

Quote:

Het
overblijfsel
zijner broederen Renaldo, nee ook dit vers spreekt Mat 15,24 niet tegen hoor.

Het maakt alleen wel duidelijk dat Jezus ook voor Juda alswel Israel is gezonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid