Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar wat mij betreft heeft de politie zijn krediet wel verspeeld... Nu weer gaan staken en nu weer tijdens een voetbalwedstrijd. Mogelijk gaan staken bij de 'City pier city-loop' (zie http://www.nu.nl/news/1470133/41/Politie_gewoon_op_de_been_bij _inhaalwedstrijden.html]

En dan aan de andere kant, een volgens mij heel goed bod van de kant van minister Vogelaar afwijzen. Op heel veel punten komt zij daarin tegemoet aan de wensen van de bonden. Maar wat de politie daar allemaal verder weer bij eist, vind ik toch redelijk buitenproportioneel...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dat politie en andere groepen in de publieke en semi-publieke sector veel te weinig verdienen. Het zijn banen die maatschappelijk noodzakelijk zijn, het is zwaar werk (fysiek maar vooral ook mentaal) en het krijgt vervolgens ondermaats betaald.

Ik snap wel dat ze staken en ik snap ook wel dat ze er flink op vooruit willen gaan.

Staken is iets heftigs, was het ook wel vroeger. In Nederland is milder dan het buitenland, omdat we hier graag polderen denk ik. Maar blijkbaar wilt de politie nu niet een beetje maar veel verbetering zien. Ik snap ze wel.

Politie is al beperkt in hun staken gezien hun positie. In dat opzicht hebben we er maar een klein beetje last van. Maar is het hele punt van staken niet dat het lastig is? Des te meer toont het aan dat de politie best belangrijk is. Zelfs voor vermaak als voetbal heb je die mensen nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat mij betreft schaffen ze het hele betaalde voetbal af, dat is al sinds jaren een bedrijfstak en geen sport meer. Beveiliging en ordehandhaving zouden ze dus, net als bij bijvoorbeeld festivals, gewoon zelf moeten inhuren, maar ondertussen krijgen ze miljoenen aan mensuren gratis. Wel vermakelijk op zich om te zien hoe sommige mensen ertegen reageren.

Los daarvan is de minister ze inmiddels een aardig eind tegemoet gekomen. Je weet wat je als politie agent allemaal over je heen kunt krijgen, ik kan me niet voorstellen dat als je dan ineens die 200 netto erbij hebt dat allemaal wel ineens goed verteert. Bovendien maakte iemand laatst nog een saillante opmerking over allerlei toeslagen die ze ontvangen, er komt wel wat meer binnen dan alleen het standaard loon.

Ja en over conducteurs.... Zit me nog steeds af te vragen waarom mijn 'kaartje' (jaartrajectkaart) na 250 controles (maandag tot en met vrijdag op de heen- en terugreis is gebruikelijk) nog gecontroleerd moet worden, is dat nog niet genoeg geweest? Ik zie 2 tot 3 keer per week dezelfde conducteurs, je zou toch denken dat ze vaste klanten wel gaan herkennen. Het is al heel wat dat ze niet meer vragen om een PLAATSbewijs zoals voorheen, maar dat is meer zelfbescherming dan de reiziger tegemoet komen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is toch eigenlijk wel triest dat zonder politie een potje voetbal niet door kan gaan. Voor mij reden genoeg om eens te kijken naar de toekomst van het voetbal in Nederland.

Een mooie oplossing zou kunnen zijn dat er enkel nog thuis publiek bij mag zitten. Na een aantal jaren zal dan denk ik de agressie vanzelf wel verdwijnen/verminderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het helemaal terecht dat ze gaan staken. Ik denk dat veel mensen niet beseffen wat politie allemaal doet. En echt staken kunnen ze op veel gebieden niet, omdat er dan problemen gaan ontstaan. Ze kunnen moeilijk het politiebureau sluiten voor een paar dagen. Maar in dit geval, voetbalwedstrijden, vind ik het helemaal prima. Het is niet iets wat we echt nódig hebben. En het is inderdaad te gek dat er überhaupt politie nodig is om een wedstrijd door te kunnen laten gaan.

En voor het werk wat ze doen, de druk, verantwoordelijkheid en gevaar, mogen ze best goed betaald worden. En bij iedere onderhandeling krijgen ze minder, dus ik vind het prima dat ze dit keer voet bij stuk houden. Het zou hoog tijd worden dat ze eens waardering krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Gorthaur: Je hebt denk ik gelijk door aan te geven dat het niet alleen de politie is die weinig verdienen terwijl ze een belangrijke maatschappelijke rol vervullen...

Quote:

Er zijn wel eens stakingen waar ik vraagtekens bij zet, maar als ik zo hoor dat de politie erg onderbetaald wordt, en er moeilijk wordt gedaan als men dit ongedaan wil maken, dan begrijp ik de staking wel. Ik begrijp ook de positie van Ter Horst wel, want zij kan er niet ineens een hele smak geld bij toveren waaruit die salarisverhoging betaald wordt. Het is een lastige situatie.

Je zou de politie kunnen aanvullen met bijvoorbeeld het onderwijs...

@ Arjen: Ik vind het idd ook een beetje jammer dat op dagen dat de politie zou sraken er wel snelheidscontroles zijn nosmile.gif

@ Nynthe: Maar niet elke agent doet hetzelfde, niet elke agent loopt evenveel gevaar/ risico. Vindt je dat de agente die 5 dagen in de week op kantor zitten ook een extra centje moeten verdienen?

Ik vraag me trouwens af in hoeverre de politie weinig verdient, heeft iemand daar toevallig een berekening/ overzicht/ vergelijking van?

Ook denk ik dat Thomas een ware opmerking maakt, je kunt wel blijven staken, maar als de minister niet meer geld te besteden heeft, dan houdt het op. Ze kan er geen geld voor toveren en je kunt bod na bod afslaan, maar waar denk je dan dat je uiteindelijk terrecht zult komen? Ik denk eerder dat je geloofwaardigheid als agent op het spel komt te staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De politie zal dat lang volhouden die acties, en gelijk hebben ze,wat een rot baan vol gevaar en bij nacht en ontij werken,eindelijk willen ze is een goede beloning ,en geld is er genoeg,alleen het gaat naar, plaatsen waar het niet hoort te zijn, dus politie ga door met de acties goede zaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ Nynthe: Maar niet elke agent doet hetzelfde, niet elke agent loopt evenveel gevaar/ risico. Vindt je dat de agente die 5 dagen in de week op kantor zitten ook een extra centje moeten verdienen?

De kantoorbaan is echt niet minder belangrijk in mijn ogen. Het gaat mij om het gegeven dat de politie in deze maatschappij (helaas) nodig is, maar dat ik vind dat ze zwaar ondergewaardeerd worden. De mensen die fulltime op het bureau aanwezig zijn om alle aangiftes te verwerken, verklaringen moeten afnemen, getuigenissen moeten aanhoren die zijn zeer zeker ook van belang. Ik sprak van de week nog met een agente die alles doet rondom huiselijk geweld. Wat je dan dag in dag uit moet aanhoren is ook niet de meest gemakkelijke baan anders nosmile.gif

En iedereen valt weer over ze heen als er ergens een fout gemaakt wordt in de papierwinkel waardoor een crimineel weer op straat wordt gezet. Dan zijn ze wel opeens belangrijk. Maar als ze hun werk goed doen is het 'een kantoorbaan' en wordt er geen waardering uitgesproken.

Ik denk dat ze voor deze maatschappij met hun wetgeving en regels net zo belangrijk zijn als de agenten die op straat lopen.

En net als in ieder beroep wordt je salaris bepaald aan de hand van je takenpakket dus het lijkt me logisch dat de ene meer betaald krijgt dan de ander. Maar ik denk dat ze over het geheel genomen gewoon te weinig waardering krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Nynthe: Ik weet niet of ik het helemaal met je eens ben, zoveel verstand heb ik nu ook weer niet van politie werk. Wel vind ik 1 punt uit je post een belangrijk punt: de papier winkel...

Vaak schelden we op de politie die het niet goed doen, waarbij we teleurstellend vaak vergeten dat niet zij die regels hebben opgesteld. Ik denk dat alle regels waaraan de politie zich moet houden, zoals pas ingrijpen als er iets gebeurd is, papier winkel enz, eens onder de loep genomen moet worden, zodat de politie pas echt hun werk kunnen doen.

@ Thomas: idd je begrijpt mijn punt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het meest bizarre vind ik nog de agressie naar die mensen als ze zich beschermen door iemand neer te schieten die met een mes op ze komt afstormen.

Dan heb je dus een gevaarlijke situatie achter de rug en krijg je ook nog eens daarna een zooi boze debielen uit het volk over je heen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je zou de politie kunnen aanvullen met bijvoorbeeld het onderwijs...

Onderwijzers mogen ongelimiteerd eigenwijs zijn en aangezien dat onbetaalbaar is hebben ze hele goede secundaire arbiedsvoorwaarden knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

wat een rot baan vol gevaar en bij nacht en ontij werken

Wordt dan geen politie agent als je het een rotbaan vindt, je moet er moeite genoeg voor doen om alleen al naar de Politie academie te mogen...


Samengevoegd:

Quote:

@ Thomas: Krijgen ze die toeslag niet al? Zoiets zei Alex dacht ik... Wie weet hier meer van?

Zal wel vergelijkbaar zijn met defensie; ploegentoeslag, buitenlandtoeslag (er worden ook agenten op buitenlandmissie gestuurd hoorde ik laatst), gevarentoeslag, dat soort dingen.

Quote:
(ik ga woensdag even mijn klasgenoot die politie agent is overhoren denk ik
engel.gif
)

Maak daar maar VERhoren van, dan spreek je gelijk dezelfde taal.

Maar goed, Ter Horst had toch 10% geboden? Ik zou het aannemen, dat kun je geen slecht bod noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wie krijgt er nu tegenwoordig 10% salarisverhoging (behalve de hogere inkomens dan
knipoog_dicht.gif
)?

Niemand eigenlijk. Mijn zwager die nu voor zijn derde jaar consultant is mag zelf bepalen hoeveel procent hij er elk jaar bijkrijgt en dit jaar is dat 15% geworden, de afgelopen jaren was dat nog hoger zelfs...

Kortom, goed bod dus

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ter Horst zal moeten buigen en door het stof en aan alle eisen van de politie toegeven,zolang dat de regering zichzelf buitensporige weddes toedacht,zal men de dienders goed moeten betalen.De regering krijgt het volk wat het verdiend zo ook een vastberaden politie voor eigen geldbeurs.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laatste idee is om dan maar gewoon niet tot een CAO te komen... Maar voor zover ik kan zien hebben de bonden daar dus helemaal niets aan, omdat de vakbondsleden door middel van nawerking nog steeds zijn gebonden aan de bepalingen van de oude CAO. En ook voor de niet-vakbondsleden geldt dat zij meestal door een beding in hun contract zijn gebonden aan 'de Politie-CAO'. Dus wat die mensen nu allemaal van plan zijn snap ik echt niet... nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid