Think 0 Geplaatst 6 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2008 Heb het op m'n bolle verlanglijstje gezet. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 6 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 7 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2008 Hij stond er bij mij al op, maar na jouw beschrijving gaat 'ie een paar plaatsjes omhoog. Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 7 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2008 Bij mij is de bestelling al onderweg, helaas niet met de snelheid van de bolletjestrui (5-7 werkdagen, sommige dingen van die bolle site zijn 'de volgende werkdag bezorgd', maar Heroes of Might and Magic IV heb ik nu per ongeluk met Anthony laten bezorgen, dus ook op het spel moet ik wachten tot volgende week: doet de verwende consument die ik ben ). Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 7 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2008 Ik heb ook weer wat toegevoegd aan mijn boekenkastje.. - Douglas Coupland : Generatie X Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 7 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 8 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2008 Quote: Op zondag 05 oktober 2008 22:39:36 schreef Think het volgende: AHA, dus jij weet dat het antwoord 42 is! Samengevoegd: [...] Verklaar je nader: hoe kan een boek waar 1920 jaar geleden de hand aan is gelegd, iets zeggen over wat toen nog niet bestond (moderne wetenschap)? Het enige wat ik erover kan zeggen is dat je het zelf maar moet lezen. Er staan logische dingen in, maar het is dondersch taai leesvoer! Ik ben zelf nog niet eens op de helft, en heb nu al opgegeven... Samengevoegd: Quote: Op zondag 05 oktober 2008 23:39:09 schreef Barbapapa het volgende: [...] Ja idd, ik lees er alleen niet zo heel vaak uit de laatste tijd... Link naar bericht Deel via andere websites
Kluivertnr1 0 Geplaatst 8 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2008 KLASSE MOORD van Elizabeth George ben ik nu aan het lezen. Fabelachtig mooi boek. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 9 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2008 Wetenschap in de Bijbel of hoe heet 't ook al weer... waardeloos boek is dat zeg. Ik zat 't laatst eens door te kijken en zelfs toen ergerde ik me er al groen en geel aan. Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 9 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2008 Wetenschap in de bijbel: als ik nou eens een spijker in een kruis door iemands pols heen sla: goh, dan blijft hij daar aan hangen. Veel verder gaat de wetenschap in de bijbel niet. (Sacerdoriaans taalgebruik is dit van mij) Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 9 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2008 Quote: Op donderdag 09 oktober 2008 11:37:43 schreef Kurt het volgende: Wetenschap in de Bijbel of hoe heet 't ook al weer... waardeloos boek is dat zeg. Ik zat 't laatst eens door te kijken en zelfs toen ergerde ik me er al groen en geel aan. Zo: Quote: Op zondag 05 oktober 2008 22:43:44 schreef Olorin het volgende: [...] Moderne wetenschap in de bijbel? Dan is de schrijver Ben Hobrink... anachronistische trouwens... Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 9 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2008 En dat zegt genoeg. Of niet? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 9 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2008 Tis maar een titel, wat het grote minpunt van het boek is, is vooral de inhoud... Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 9 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2008 Ik had het over de schrijver. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 9 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2008 ok Ik snap niet dat ik soms zelfs intelligente weldenkende mensen soms met dat boek aan zie komen. Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 9 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2008 Ben Hobrink, is dat de Kent Hovind van Nederland, of zit ik dan teveel op klank te associëren? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 9 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2008 Dat niet. Hovind is toch wel wat anders. Hobrink is daar niets bij. Ik ken Hobrinks opvattingen rond het ontstaan van het universum ook niet echt. Hobrink denkt vooral allemaal wetenschappelijke zaken te zien in de bijbel. Dat de bijbel zeg maar z'n tijd ver vooruit zou zijn. Dat daar al dingen in staan die andere culturen niet wisten en de wetenschap vrij recent pas achter gekomen zou zijn... Ik vond op internet nog een recensie: link Link naar bericht Deel via andere websites
pietjebell 0 Geplaatst 10 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2008 Quote: Op donderdag 09 oktober 2008 18:14:37 schreef Olorin het volgende: Dat niet. Hovind is toch wel wat anders. Hobrink is daar niets bij. Pas op met Kent Hovind. lees de volgende link ff: link By the way hij zit vast voor belastingontduiking... link ben Hobrink zal het ook niet altijd bij het rechte eind hebben, maar vaker als K.H. en hij heeft tenminste iets waarmee je verder kunt.Hij komt in elk geval nog oprecht en verhelderend over. Zijn boek vind ik vrij goed, maar lees het svp kritisch... Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 10 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2008 Poeh, wat staat er in mijn boekenkast? Heb je een paar uur? (Opgevoed zonder tv en mijn pa is dominee... laten we zeggen dat ik van huis uit nogal wat boeken heb meegekregen) van alles wat tolkien cs lewis wetenschap klassieker wereld literatuur thrillers (bv Dick Francis) reisverhalen terry pratchett evangelische boeken geert mak marten toonder mart smeets godfried bomans winnie the pooh (beste kinderboek ooit) en nog 1001 anderen tip: je hoeft niet alles nieuw te kopen: ik ga regelmatig naar een kringloopwinkel die veel boeken heeft, minder keus dan de Slegte*, maar alles kost maar 0,50 tot 2,- per stuk en ik heb er echt al honderd coole boeken gekocht *de Slegte is echt een faalwinkel. Véél te duur als antiquariaat . vragen rustig 10,- voor een boekje wat nieuw bij bol.com 12,99 kost. De meeste prijzen daar moet je door minstens door 2 delen. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 10 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2008 * Raido heeft nog nooit écht vét boeiende (theologie/filosofie/literatuur) boeken gezien bij de kringloop... Zo nu en dan wel eens hoor, maar dan slaag ik eerder bij het antiquariaat of de Slegte (what's in a name) Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 10 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2008 Bij de sleghte staan trouwens ook best boeken waarvan ze niet weten wat de waarde is. Ik heb daar best een aantal mooie boeken te pakken in goede staat. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 10 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 10 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2008 Quote: Op donderdag 09 oktober 2008 18:14:37 schreef Olorin het volgende: Hobrink denkt vooral allemaal wetenschappelijke zaken te zien in de bijbel. Dat de bijbel zeg maar z'n tijd ver vooruit zou zijn. Dat daar al dingen in staan die andere culturen niet wisten en de wetenschap vrij recent pas achter gekomen zou zijn... [ironie-modus aan] Goh, net als de Koran dus, daar staan ook heel veel dingen in die de wetenschap pas eeuwen later heeft ontdekt [/ironie-modus uit]. Als je heel creatief leest, kan je in ieder boek van alles terugvinden. Samengevoegd: Ik slaag trouwens soms ook wel bij een kringloopwinkel, maar dat zijn gelukstreffers. Bij de Slegt is het wel duur, maar je kunt er wel doelgericht naar iets op zoek en een redelijke slagingskans hebben. Plus het dubbelaanbod van ramsj en 2H is een gouden greep. Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 16 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2008 Quote: Op vrijdag 10 oktober 2008 18:29:27 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] mijn beste koop daar ooit: een Nederlandse vertaling van een vrij beroemd werk van Bernardus van Clairvaux voor 2 euro. Dat moet wel lang geleden zijn, of je hebt een betere de slegte dan hier, want hier zijn ze echt gek, alles kost minstens 5,- en de meeste boeken zijn sowieso prut (heb het over antiquariaat gedeelte, niet de nieuwe ramsj ) Die kringloop winkel waar ik het over had , heeft enkele duizend boeken , en inderdaad, je gaat daar niet heen voor filosofische werken of om iets te zoeken, je gaat er heen met een open mind, en komt terug met 25 boeken voor 20,- Voornamelijk oude wereldliteratuur en ontspanning. maar ook wel theologisch werk, juist omdat de meeste klanten daar geen belangstelling voor hebben, blijkt er best vaak wat leuks te liggen. het meeste is oud, maar daar hou ik juist van. voorbeelden die ik gekocht heb daar charles dickens rudyard kipling godfried bomans harry mulisch hugo claus tolstoi c.s lewis colin urquhart george orwell stephen king ludlum simon vestdijk oh ja, en de complete wheel of time serie van robert jordan voor 1,- per stuk, maar die heb ik snel weer weggeven, niet doorheen te komen Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 16 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2008 Update: Inleiding in de Filosofie door J. van Eijck. De Kunstmatige Mens - Rodney A. Brooks The Hitchhiker's Guide to the Galaxy - Douglas Adams Wedergeboorte - J.C. Ryle Verzameling verhalen - Graham Greene Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten