girl-flower 0 Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 1. twilight 2. nieuwe maa. 3. eclips. 4.buffy the vampire slayer-->bloedspoor. 5.harry potter 1. 6. hp 7. Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 NBV Bijbel Paul Bruyns-God, haat en geweren Samira Abbos-De moslim bestaat niet Hala Jaber-Hezbollah Yakov M. Rabbin-In naam van de Thora Sydney Brichto-Funny....you don't look Jewish Ton Crijnen-Nieuwe moslims Gie van den Berghe-de uitbuiting van de Holocaust Hans Wortelboer-Het instituut, Rooms-Katholieke Kerk Hans Kung-De katholieke kerk, een gescheidenis Augustinus-De belijdenissen Joseph Ratzinger-Jezus van Nazareth Scott en Kimberly Hahn-Rome ons thuis Ewout Kieckens-Benedictus XVI-en de toekomst van de rooms-katholieke kerk Piet Buwalda-Refuseniks-Joodse emigratrie uit de Sovjet-Uhie Filosofie: Arthur Schopenhauer-De wereld een hel Friedrich Nietzsche-De geboorte van de tragedie Literatuur(of eigenlijk alle fictie die geen fantasy of Sci-Fi is): Umberto Eco-de slinger van Foucault Gerard Reve-Moeder en zoon Gerard Reve-Nader tot U Harry Mulisch-De aanslag Annejet van der Zijl-Sonny Boy Thomas Ross-De Marionet Louis Ferdinand Celine-Reis naar het einde van de nacht Mark Haddon-Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht Jan Overduin-Het paradijs Chaim Potok-The chosen Willem Elsschot-Kaas Tim Krabbé-Een tafel vol vlinders Fantasy: Fritz Leiber-Zwaarden tegen de dood Robert E. Howard-Conan the Barbarian Gene Wolfe-The knight Gene Wolfe-The wizard JRR Tolkien-De hobbit JRR Tolkien-In de ban van de ring JRR Tolkien-Kinderen van Hurin JRR Tolkien-De silmarillion JRR Tolkien-Sprookjes en vertellingen CS Lewis-The chronicles of Narnia (alle boeken in 1) Raymond E Feist-Magier Markus Heitz-De dwergen Terry Goodkind-Wizards first rule Terry Pratchett-The colour of magic Terry Pratchett-Small gods Terry Pratchett-Hogfather Terry Pratchett-The last continent Terry Pratchett-Faust Eric Sci-Fi: CS Lewis-Malacandra CS Lewis-Perelandra CS Lewis-Thulcandra Douglas Adams-The ultimate hitchhikers guide to the galaxy Frank Herbert-Duin Dan Simmons-Hyperion HG Wells-War of the worlds Isaac Asimov-Foundation Robert A. Heinlein-Starship Troopers Gene Wolfe-Shadow and claw Gene Wolfe-Sword and citadel Horror: Anne Rice-De sterfelijke vampier Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 Boeiende kast. "Reis naar het einde van de nacht" wil ik ook nog eens in mijn kast. Dat is toch die roman over Celine's soldatentijd? Ik heb "Dood op krediet" een jaar geleden cadeau gekregen en kwam er toen achter dat ik me vergist: dat was nÃet de roman over de soldatentijd, maar over zijn jeugd. Ik was in de war gebracht door de titel Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 Hij gaat inderdaad over Celine's soldatentijd, maar dat is slechts een gedeelte.Dood op krediet wil ik ook nog wel eens lezen. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 3 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2010 Wil graag dit boek lezen: link Iemand een recensie? Link naar bericht Deel via andere websites
-JmB- 0 Geplaatst 4 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2010 Recente aanvullingen: Fik Meijer - Keizers sterven niet in bed Judith Herrin - Byzantium, The surprising life of a medieval empire Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 4 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2010 Hm, ik heb hier nog nooit gepost, maar nu mijn boekenkast mooi ingericht is en ik er zo tegenaan kan kijken zal ik eens een lijstje posten Als de vos de passie preekt - Hans Petermeijer (de hertelling dan) Atlantis - Andrews Bla bla feiten - naamloos Engelen, draken en andere wezens - Kluwer-Eggink Extreem luid en ongelooflijk dichtbij (2x, vriendlief had het gekregen en heeft mij er zelf ook een gegeven ) - Jonathan Safran Foer Fantoompijn - Arnon Grunberg The first edition nincyclopedia - naamloos Gedichten - Rumi Griekse mythen en sagen - Gustav Schwab De grote wereld - Arthur Japin De GVR - Roald Dahl The Hitchikers guide to the galaxy (de hele vijfdelige trilogie) - Douglas Adams Ik verzin dit niet - Silvia Wittemans Juf-compleet - naamloos Legenden over Atlantis en Lemurië - Scott-Elliot Marcovaldo - Italo Calvino De onderstroom - Nicci Gerrard Pompeii - Robert Harris Taal is zeg maar echt mijn ding - Paulien Cornelisse Thud! - Terry Pratchett De vaticaanse moorden - David Hewson Wijsheid te boek - Hermsen J.K. Rowling - Sean Smith Harry Potter 1 tot 6 in het Nederlands (7 heeft m'n broertje kwijtgemaakt dus die moet weer eens aangevuld worden) en 6 en 7 in het Engels - J.K. Rowling 4 vriendinnen 1 spijkerbroek - Ann Brashares Afke's tiental - Nienke van Hichtum Bloedzusters - Celia Rees Elena's vlucht - Susan Smit Fiësta - Kate Cann Gekaapt! - Thea Beckman Gesloten luiken - Christine Perkis De kidnapping van Suzie Q - Martin Waddell Loverboy & girl - Joost Heyink De rode prinses - Paul Biegel Schoolidyllen - Top Naeff Vrijheid - Oedekerk Voor de allerliefste dochter - naamloos Tommeline (Duimelijntje in het Noors) - naamloos Uitvinders - naamloos Garfield de veelvraat - Jim Davis Zwangerschap en geboorte - Sheila Kitzinger Hoe werkt mijn zwangerschap? - |S. Jordan & D. Ufberg Een ongeboren baby vertelt - René Coudris Handboek voor jonge moeeders - dunno Hoe werkt mijn baby? - Louis Borgenicht Wat kan mijn baby? (x2) - Louis Borgenicht Veel geluk met jullie baby - dunno Kas het konijntje - Andrea Gerlich The elegant universe - Brian Greene Het boek van Mormon De boodschapper De Koran De Bijbel (WV '95) Levensecht (NT van de NBV) De troon van de wijsheid - Louis Bouyer God bestaat wel - Anton Flew Uit het water en de geest Gods laatste getuigenis Bible basics [serietje pamfletten] Wat leert de Bijbel echt? (JGboekje) God, onze Vader Op ontdekkingstocht door de Bijbel De feesten van het jaar En achter gesloten deurtjes den studieboeken: Human anatomy and physiology Organic chemistry Essential cell biology Productontwerpen Zakwoordenboek der geneeskunde Atlas van het lichaam deel 1 Engineering Mechanics: Statics [zooi dictaten] Prisma woordenboek Latijn-Nederlands Prisma woordenboek Grieks-Nederlands AUP woordenboek Latijn-Nederlands Hellenike 1 en 2 Examenbundel Grieks: Lief en leed bij mensen en goden (tekstboek en hulpboek) Examenbundel Latijn: Metamorfosen, Ovidius en zijn voorgangers (tekstboek en hulpboek) Studieboeken van vriendlief: Binas Calculus, early trancedentals Classical dynamics Differential Equations Introduction to electrodynamics Elektronica, kunst en kunde Fundamentals of Fluid Mechanics Interaction Design Linear Algebra Mediapsychologie Optics Over de grenzen van culturen Physics Physics (zijn verschillende boeken ) Quantum Mechanics Thermal Physics Veiligheid in het lab [zooi dictaten en practicumverslagen] En wat Dungeons and Dragons 3.5 regelboeken: Players Handbook Dungeon Master Guide Monster Manual Complete Warrior En er ligt nog een geleend boek: Imperium - Robert Harris Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 4 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2010 The Elegant Universe - mooi boek, Dagmar! En speel jij Dungeons & Dragons, of zijn die regelboeken van je vriend? En als jij het zelf speelt: wat voor character speel je? Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 4 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2010 Nieuwe aanwinst: Jack Vance-Tales of the dying earth. Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 4 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2010 Quote: Op vrijdag 07 maart 2008 23:01:33 schreef Machiavelli het volgende: [...]Nah, ik heb een aantal categorien: Fantasy en scifi, Poezie, non-fictie en de rest. Binnen die categoriën zet ik ze op alfabet. Ik gebruik deze oude quote even om aan te geven dat ik jaloers op jullie ben, zo veel organisatie! Ik gebruik zelf meer de Boudewijn Büch methode* * Overal alles rond laten slingeren tot je er in omkomt, maar ik heb ongeveer 100 keer zo weinig boeken dus dat omkomen hoop ik nog lang uit te stellen. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 4 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2010 Even een update van mijn boekenkast Nederlandstalige Bijbel Engelstalige Bijbel Franstalige Bijbel (Nieuwtestamentische) Griekse Bijbel --- Cees/Paul van der Laan Toen de kracht Gods op mij viel - 100 jaar pinksterbeweging in Nederland 1907-2007 --- Stephen Mansfield Derek Prince De Biografie --- Derek Prince Ontmoeting in Jeruzalem Leven door Geloof Waar het hart vol van is... Zegen of vloek Gods plan voor uw geld Gods Kerk herontdekt De pijlers van het christelijk geloof Het actieve krachtige Woord ...en andere onderwijsbrieven - Onderwijsbrieven*serie --- Smith Wigglesworth Schreeuw van de Geest --- Kenneth Hagin Het echte geloof Goed en verkeerd denken El Shaddai --- Dr. David Yonggi Cho Gebruik uw Geloofskracht --- E.W. Kenyon In Zijn tegenwoordigheid Het bloedverbond --- Benny Hinn Het Bloed --- John Osteen Wat de gelovige het meest nodig heeft Zegeningen van het testament Superbovennatuurlijke De waarheid zal u vrijmaken De Goddelijke stroom Hoe u kunt tonen dat satan verslagen is Zo maken we aanspraak op de zegeningen van het testament Zo komt u in de stroom van het superbovennatuurlijke Wat te doen als de verleider komt --- Dr. David Maasbach Waarom dopen? --- Dr. Don Colbert Dodelijke emoties --- Mike Bickle met Michael Sullivant Groeien in de profetische bediening --- Edgar Holder Gods krachthuis Lof offeren De krijgsschool --- Dr. Creflo A. Dollar 8 stappen naar het leven dat je wenst - Anatomie van een Succesvol Leven In de aanwezigheid van God - Antwoorden op de Uitdagingen van het Leven --- Jan Zijlstra Autobiografie - Gods plan met mijn leven --- Andrew Murray Goddelijke Genezing --- Kenneth en Gloria Copeland Uit geloof tot geloof - Een dagelijkse gids naar overwinning --- Reinhard Bonnke Ervaringen met Gods kracht --- Gertjan Goldschmeding Wat zegt de Bijbel over voorspoed? --- Rodney M. Howard-Browne De aanraking van God - Een praktisch handboek over de zalving --- Neil T. Anderson Overwinning over de duisternis - Weten wie je bent in Christus, dat is je kracht --- F.F. Bosworth Christ The Healer Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 4 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2010 Heb je enkel geloof-related boeken, of is dat gewoon het enige deel van je boekenkast dat je op credible post? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 4 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2010 Dit zijn mijn enige boeken van de afgelopen 6 jaar, vanaf dat mijn leven drastisch veranderde op het gebied van geloof. Van de periode daarvoor heb ik ook nog wel boeken, maar die vind ik niet meer interessant (om te vermelden) en die zijn alleen maar een beetje boekenkastvulling. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 4 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2010 Ok. Welke bijbelvertalingen heb je trouwens? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Nederlands: NBG, HSV (deeluitgave). Engels: N-KJV Verder staat er op de andere Bijbels: Frans: Nouvelle edition d'après la traduction de Louis Segond Grieks: Novum Testamentum Graece. 27. revidierte Auflage (Codex Vaticanum) (Ik weet niet of hetgeen achter 'Frans' en 'Grieks' staat de juiste informatie is.) Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 mijn nieuwste aanwinst: De complete avonturen van Sherlock Holmes - Sir Arthur Conan Doyle. Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 EulogÃa, je indoctrineert jezelf door alleen nog maar over geloof te lezen Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Quote: Op vrijdag 05 februari 2010 11:02:28 schreef Think het volgende: EulogÃa, je indoctrineert jezelf door alleen nog maar over geloof te lezen Ik ben het een beetje eens met Think. Is het wel gezond om jezelf zo te beperken tot een onderwerp? Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Quote: Op vrijdag 05 februari 2010 01:13:11 schreef EulogÃa het volgende: Nederlands: NBG, HSV (deeluitgave). Engels: N-KJV Verder staat er op de andere Bijbels: Frans: Nouvelle edition d'après la traduction de Louis Segond Grieks: Novum Testamentum Graece. 27. revidierte Auflage (Codex Vaticanum) (Ik weet niet of hetgeen achter 'Frans' en 'Grieks' staat de juiste informatie is.) Ben je zo goed in Frans dat je een Franse Bijbel kan lezen? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Quote: Op vrijdag 05 februari 2010 11:02:28 schreef Think het volgende: EulogÃa, je indoctrineert jezelf door alleen nog maar over geloof te lezen Ach, BP leest dit forum ook, dus met andere opvattingen komt hij ook wel een beetje mee in aanraking. Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Ik kom sinds enige maanden 2 keer in de week langs een recyclewinkel die ook een goede hoeveelheid 2de hands boeken heeft. En regelmatig nieuwe aanvoer. Dit is echt vreselijk verleidelijk, ik koop er elke week wel een paar, en de stapel 'nog-niet-gelezen' groeit en groeit. Maar het is gewoon te goedkoop. Voorbeelden: Het verdriet van België , Hugo Claus, 2,50 Alle verhalen , Maarten 't Hart (900+ blz) 5,- De Silmarillion, JRR Tolkien 2,- (Had ik al, maar was in omgebruikte staat, kan ik niet laten liggen voor 2,-) om weg te geven. thrillers van Dick Francis, 1,- per stuk Het dagboek van Bridget Jones, 1,50 (0 eenheden alcohol (zg, maar niks in huis) 3458 cal. (geen brood meer,) aantal keren op credible geklikt, 4 (g) aantal vriendjes 0 (g, want ben hetero) Sahara, Michael Palin (mooi groot foto-reisboek over Noord-Afrika) 5,- Wilde Zwanen, 3 dochters van China, Jung Chang, 1,75 Veel van de boeken die daar liggen zijn bestsellers van een tijdje geleden, 10 jaar of 20 jaar. Ze komen vaak uit boekenkasten van overleden familieleden. Met zulke prijzen koop ik gewoon een aantal en sommige lees ik, sommige begin ik in, maar leg ik weer weg of geef ik weer weg, en sommige liggen dus ook wel stof te verzamelen. Er staat ook vaak in: "Voor Diederik, voor de fijne zaterdagen, van Ans en Henk" of een lelijk stempel met naam en adres van de vorige eigenaar. Eentje had een kassabon van de Edah uit 1991 als bladwijzer (leuk om te zien wat een fles cola toen kostte) en 1 keer een liefdesbrief, maar die is in het Duits. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Nice voor zulke prijzen! Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 @Think en Mr. Emilio, de een indoctrineert zichzelf met Gods wil, de ander met de wil van de wereld en de heerser van de wereld, namelijk door tv, radio, kranten, boeken enz. . De laatsten hebben het alleen (vaak) niet zo bewust door, maar hun hersenen worden voortdurend bewerkt met anti-/niet-christelijke ideeën en normen en waarden. Door je te voeden met Gods wil, zul je kunnen leven volgens Zijn wil, zul je leven in Zijn zegeningen (Joz. 1:8) en zul je ook een zegen voor de omgeving zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Toevallig had ik het hier net deze week over met iemand. Ik zelf heb er dit beeld bij: C staat voor Christendom De zwarte stippen zijn kwade, lelijke dingen, de gele stippen zijn mooie, goede dingen. Als ik in het midden sta en alleen naar het Christendom kijk, dan zie ik goede dingen en ook een paar lelijke dingen. Als ik rondkijk, de hele wereld door, dan zie ik veel kwade dingen, maar daartussenin ook mooie dingen. Ik heb ervaren dat het voor mij belangrijk is om die mooie gele stippen te zoeken, waar ze ook zijn. Ik kom veel lelijks tegen en soms is het moeilijk om dat te negeren of te zorgen dat het geen invloed heeft op mij. Maar door mijn rug er helemaal naar toe te keren, dat is voor mij persoonlijk een te hoge prijs. Dan zou ik namelijk ook al dat moois niet vinden. Het verschil met iemand als Eulogia is dat hij alle gele stippen in het C partje ziet en alle zwarte in het andere deel. In dat licht gezien vind ik zijn gedrag heel begrijpelijk. Ieder zijn meug. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Er is wel verschil tussen de wereld en de aarde. De wereld is het rijk van de tegenstander van God, de aarde is de plek waar deels de wereld heerst en waar deels het koninkrijk van God heerst. Er zijn dingen op aarde die een christen mooi vindt, zoals natuur, vriendschap tussen (niet-)christenen, hulpverlening door (niet-)christenen, enz. enz. . De wereld en Gods koninkrijk zijn soms heel dicht bij elkaar op aarde. (Overigens teken je het christelijke deel klein en de rest groot, terwijl je het ook andersom zou kunnen tekenen. Ik snap je punt wel, maar daarmee lijkt het alsof het christendom beklemmend is en beperkt, terwijl het vrijheid geeft en een overvloedig leven. Ik geloof juist dat de wereld zorgt voor slavernij en een beperkte leefwereld.) Ik keer mijn rug niet naar de aarde, maar naar de wereld, naar alles wat representatief is voor de heerser van de wereld. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten