Andere Jas 2 Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 Quote: Op donderdag 03 juli 2008 21:08:44 schreef Olorin het volgende: [...] Nee hoor. Maar goed, ik heet dan ook niet 'iedereen'. Kunnen we wel voor zorgen hoor, je naam is toch al eens gewijzigd Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 Niet iedereen, sommigen wel inderdaad. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 Ok, ok, ok, iedereen was wat dramatisch geformuleerd, maar jullie snappen me wel, verdorie! Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 Noem eens namen, dan weten we waar we 't over hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 Barbapapa bijvoorbeeld. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 Dostojevski, Machiavelli, RawRawnX, Marlies volgens mij ongeveer.. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 En Think... Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 Quote: Op donderdag 03 juli 2008 20:15:02 schreef AndreasJ het volgende: Mjah, valt mij ook altijd op. Leest iedereen alleen boeken die binnen het straatje van zijn/haar overtuigingen passen? En dan bedoel ik niet specifiek Think ofzo, maar iedereen lijkt alleen bevestiging te zoeken in hun overtuigingen en kijkt niet verder dan de neus lang is. Ik heb anders wel een maand geleden 'Mere Christianity' gekocht, om me meer te verdiepen in de gedachtenwereld van o.a. christelijke forumleden hier. Had ik overigens twee pagina's terug, op 12-05, al verteld dat ik deze besteld had. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 True true! Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 Ik ben dus ook niet iedereen... (maar dat wist ik gelukkig al ) Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 De ene keer koop ik boeken om mijn geloof te verdiepen, de andere keer boeken om mijn geloof te verbreden. Ik koop dus niet zozeer boeken die in mijn straatje passen, maar boeken waarbij ik nog meer over één onderwerp kan leren óf juist over nieuwe onderwerpen kan leren. Link naar bericht Deel via andere websites
Renaldo 0 Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 Een schrijver wiens boeken ik erg waardeer is Immanuel Livestro. Zijn laatste boeken "Gij zult kracht ontvangen" en "Naar de hel met de duivel" vind ik heerlijke boeken om te lezen. Maar zijn beste boek ooit vind ik "Tranen in een kruik". Dit boek wil ik aanbevelen aan een ieder die te maken heeft met rouwverwerking of zeer verdrietige momenten uit het verleden. Een boek vol troost om het zo maar te zeggen. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 Ik zal es kijken, op willekeurige volgorde: NBV Bijbel Boek van Mormon Nieuwe wereldvertaling Das Kapital - Karl Marx Institutie (1536) - Johannes Calvijn Perestroijka - Michael Gorbatsjov Mijn leven - Bill Clinton Brandpunt Jeruzalem - Pinchas Lapide Wie waren er schuldig aan de dood van Jezus? - Pinchas Lapide Jezus van Nazareth - Joseph Ratzinger De kern van ons geloof - Joseph Ratzinger Waarden in tijden van ommekeer - Joseph Ratzinger De opstand der horden - Jose Ortega y Gasset Margaret Thatcher; Hard tegen hart - Hugo Young Geografie van goed & kwaad - Andreas Kinneging Carl Romme; biografie 1896-1946 - J. Bosmans De RKK (het complete handboek) - Hans Wortelboer Het Thomas Evangelie - J. Slavenburg Slobodan Milosevic - Adam LeBor Getuigenissen van Saddam's lijfarts - Ala Bashir Het huwelijk gewogen - J. van Bruggen Emancipatie en de Bijbel - J. van Bruggen Een woord voor elke dag - Dietrich Bonhoeffer De katholieke Kerk in de loop der eeuwen - W. Helwig De stad van de mens - Harvey Cox Mussert, een politiek leven - Jan Meyers Een geschiedenis van God - Karen Armstrong Buitenaardse beschaving - Stefan Denaerde The rise of Christianity - Rodney Stark Een psychologisch portret van Adolf Hitler - Walter C. Langer Walging - J. P. Sartre De Drie podagristen - Van der Scheer, Lesturgeon & Boom Brieven uit de hel - C.S. Lewis Paulus van Tarsus - Tom Wright Het Concilie in kort bestek - V. Heijlen e.a. Bid om vrede - Huub Oosterhuis Louis Bonaparte - J.G. Kikkert De ondergang van het atheisme - Alistair McGrath Het Vietnam tribunaal - Van Dullemen & Regtien Israel en de Kerk - Willem Ouweneel Lijnen naar de eindtijd - Piet Borst Geboren en getogen (over doop en belijdenis)- W. van der Zee Het verzet der Nederlandse bisschoppen - J. Stokman Mercator - Nicolas Crane De Derde Wereldoorlog - John Hackett Geschiedenis van het Oude Testament - Wolfenbuttel & van Royen Geschiedenis van het Nieuwe Testament - Wolfenbuttel & van Royen Bijbelsche Encyclopaedie - J.H. Kok Woorden schieten te kort - H. Schrijver Wat romans & literatuur: Brug over de Drina - Ivan Andric De bezoeker - Györgi Konrad De laatste Adam - Heinrich Böll De geschonden eer van Katharina Blum - Heinrich Böll Nader tot u - Gerard Reve Bloemlezing - Guido Gezelle De leeuw van Vlaanderen - Hendrik Conscience Buitenstaanders - Renate Dorresteijn Terug tot Ina Damman - Simon Vestdijk Onder ijsbergen - J. Bernlef Sneeuw - J. Bernlef Meeuwen - J. Bernlef Vooral over de liefde - Meir Shalev Het complot tegen Amerika - Philip Roth De Zesde mei - Tomas Ross 120 dagen van Sodom - Markies de Sade Oorlogsbelevenissen - Elka Schrijver Dit zo uit het hoofd, er is nog wel meer, en natuurlijk nog een hoop pulp. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 Je vergeet Quarks, chaos en christendom van John Polkinghorne Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 4 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2008 Ik moet ook maar 's een lijstje gaan maken, ooit. Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 4 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2008 En Pius, wie was er nu verantwoordelijk voor de dood van Jezus volgens Pinchas Lapide? (boeiend schrijver overigens) Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 4 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2008 Quote: Op vrijdag 04 juli 2008 11:27:27 schreef Think het volgende: En Pius, wie was er nu verantwoordelijk voor de dood van Jezus volgens Pinchas Lapide? In het kort; wij allemaal. Quote: (boeiend schrijver overigens) Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 4 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2008 Nog even in reactie op de constatering van AndreasJ dat mensen bevestiging zoeken voor hun overtuiging: een quote van mijn mijzelf, die ik tegenkwam toen ik mijn eigen verhaal nog even inzag op Freethinker: "In de tijd dat ik met geloof en mystiek bezig was heb ik drie meter aan boeken over geloof, spiritualiteit en mystiek gelezen, op zoek naar bevestiging, op zoek naar de ervaring van God, op zoek naar een overtuigende visie op de vraag waarom de wereld is zoals ze is. Sinds ik atheïst ben heb ik pas een halve meter aan boeken over evolutie, boeken met atheïstische filosofieën en boeken die het geloof vanuit een ongelovig perspectief verklaren gelezen. En dat gaf een veel coherenter en overtuigender beeld van waarom de wereld is zoals ze is." Ik heb dus aardig mijn best gedaan om me in geloofsboeken te verdiepen en kan me ook van velen nog wel voor de geest halen wat er in stond. Maar het was 'gewogen en te licht bevonden'. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 4 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2008 Jij bent dan volgens mij ook de zoekende uitzondering. Je bewijst het op kleine schaal door te beamen dat na je atheïstische levenskeuze je een halve meter aan boeken erbij hebt. En waarom is er altijd een verband tussen atheïsme en evolutie? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 4 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2008 Dat is ook best verwonderlijk idd, dat verband tussen atheïsme en evolutie. Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 4 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2008 Quote: Op vrijdag 04 juli 2008 16:02:11 schreef Olorin het volgende: Dat is ook best verwonderlijk idd, dat verband tussen atheïsme en evolutie. Het is toch verwonderlijk dat er een gigantische groep mensen is die wetenschappelijk bewijs negeert in naam van een religieuze doctrine.. dat lijkt mij voor veel mensen, vaak atheïsten, best interessant.. En sjah, zonder een religieuze doctrine moet je als atheïst ook op andere manieren antwoorden op vragen vinden; en via evolutionaire banen is er veel te verklaren aangaande ons bestaan en de manier hoe wij ons gedragen.. Samengevoegd: Quote: Op donderdag 03 juli 2008 21:12:43 schreef AndreasJ het volgende: Ok, ok, ok, iedereen was wat dramatisch geformuleerd, maar jullie snappen me wel, verdorie! Ik heb ooit meegedaan aan een cursus 'Waarom Jezus?'.. Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 4 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2008 Archie de man van Staal, Pinkeltje, Kabouter Plop en zijn vrienden, Wilde Bertha, Drankenboek en bierplezier, Das kapitaal, Paspoort, Agenda van 1917. Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 4 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2008 Quote: Op vrijdag 04 juli 2008 15:58:53 schreef AndreasJ het volgende: Jij bent dan volgens mij ook de zoekende uitzondering. Je bewijst het op kleine schaal door te beamen dat na je atheïstische levenskeuze je een halve meter aan boeken erbij hebt. En waarom is er altijd een verband tussen atheïsme en evolutie? Omdat religie zich manifesteert als verklarende theorie van waarom de wereld is zoals ze is. En dat evolutie door natuurlijke selectie een krachtiger verklaringsmodel is, waarom het leven is zoals ze is. Eigenlijk jammer dat de biogenese (de wetenschap die probeert te verklaren waarom er überhaupt leven is, dat evolueerde, maar die nog in de kinderschoenen staat) en de kosmologie, die verklaart hoe het heelal zo is geworden zoals het is - en dan zou er nog eigenlijk kosmogenese als wetenschappelijke discipline moeten bestaan, is dat er, PascalPas? - zo weinig aandacht krijgen in christelijk-atheïstische discussies. Overigens ook een kwestie van wie de schoen past trekke hem aan, want als het om atheïsme gaat, wordt op het internet door christenen juist vaak de associatie met evolutie gelegd en déze aangevallen en verruild voor aan bijbelse mythen ontleende creationistische theoriën. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 4 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2008 Ja, creationisten, dat zijn mensen die net zoals atheïsten, of in ieder geval een hoop atheïsten, naar mijn idee de doelen van theologie en wetenschap door elkaar halen. Bestaat hier niet al een topic over trouwens? We gaan richting offtopic. Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 4 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2008 Dat is het stokpaardje van PiusXII, die heeft er vast wel een topic over. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten