Spring naar bijdragen

Wij willen de kerk uit!!


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

@abundant: uiteindelijk is niemand onvervangbaar hoor dus ga nu ook niet denken dat je onvervangbaar bent.

In deze kerk is er weinig toeweing en de meeste mensen zijn echt probleem mensen.

de mensen die toegewijd zijn die hebben hun handen al vol.

Je hebt gelijk, maar in dit geval is er echt niemand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@abundant: uiteindelijk is niemand onvervangbaar hoor dus ga nu ook niet denken dat je onvervangbaar bent.

niemand is onvervangbaar. En dat een kerk alleen maar uit probleemmensen en te drukke mensen bestaat is onzin. Kom over een half jaar maar is terug in deze gemeente en je zal zien dat jouw taken prima door iemand anders vervuld worden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

niemand is onvervangbaar. En dat een kerk alleen maar uit probleemmensen en te drukke mensen bestaat is onzin. Kom over een half jaar maar is terug in deze gemeente en je zal zien dat jouw taken prima door iemand anders vervuld worden

Je hebt vast gelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je hebt vast gelijk.

jep ben vier jaar een onvervangbare bassist geweest in een grote charismatische gemeente. Uiteindelijk ben ik weggegaan omdat ik het te druk kreeg bij mijn studentenvereniging. En die grote charismatische gemeente waar ik de enige onvervangbare bassist was heeft geen seconde zonder bassist gezeten sinds mijn vertrek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, gezien de aard van je verhaal, Abundant, verwacht ik eigenlijk wel een poppenkast omtrent jullie vertek.

Vertrek a.u.b. niet in stilte, maar maak het algemeen bekend!

De poppenkast komt waarschijnlijk toch wel. Dan kun jij er maar beter voor zorgen dat ie extra groot wordt, zodat jullie een fel licht laten schijnen dat de werken van jullie gemeente blootlegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, gezien de aard van je verhaal, Abundant, verwacht ik eigenlijk wel een poppenkast omtrent jullie vertek.

Vertrek a.u.b. niet in stilte, maar maak het algemeen bekend!

De poppenkast komt waarschijnlijk toch wel. Dan kun jij er maar beter voor zorgen dat ie extra groot wordt, zodat jullie een fel licht laten schijnen dat de werken van jullie gemeente blootlegt.

nou die laatste zinb vind ik niet nodig!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je het algemeen bekend maakt, dan zul je juist een fel licht zijn voor je medegelovigen. Zo is hoe ik het bedoelde. Mogelijk zitten er meerdere mensen in de gemeente met hetzelfde probleem, terwijl ze er niet over durven te praten. Misschien willen er wel meerderen weg.

En als jullie dan in stilte zouden vertrekken, zou men het verhaal rondom jullie vertrek kunnen verdraaien, waardoor het in de doofpot eindigt. Dit mag niet gebeuren. Dus a.u.b.... maak het algemeen!

Wij hadden bijv. een brief geschreven met onze gevoelens erin en de rede van ons vertrek. Zo 'n 75 leden hadden die brief gelezen. Later vertokken er nog meer. 20 tot nu toe. Vóór ons verdwenen er ook wel sommigen van het toneel, maar ik wist van niemand waarom. Daardoor viel het bijna niet op dat er iets niet deugde. Er werd kort iets gezegd over iemands vertrek, maar vaak wist ik niet het fijne van diegene. Van sommigen wist ik niet eens wie ze waren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die broeder en ik hadden ook geen verwijten vermeld in onze brieven. Wij hadden enkel onze gevoelens en rede van vertrek omschreven. De poppenkast kwam vanzelf wel. Of wou je zeggen dat ik ook mijn mening voor me had moeten houden en dus had moeten zwijgen? Nee broeder, zelfs in de grondwet staat opgetekend dat ik vrij ben in het uiten van mijn mening. Mijn broeder schreef heel liefdevol hoor en ik ook. Wij hebben juist onze betrokkenheid naar medearbeiders in Christus tot uiting gebracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

morgen gaat het dan gebeuren, wij hebben een afspraak gemaakt om na de dienst te gaan praten met het voorgangers echtpaar.

We gaan het aan niemand in de kerk vertellen wat nu de daadwerkelijke reden is van ons vertrekken. Mochten mensen het aan ons vragen waarom wij weggaan dan geven wij aan dat wij geen aansluiting vinden met de kerk. We willen geen details openbreken en mensen op een ander spoor brengen. Een ieder moet voor zichzelf ontdekken of de kerk juist is of niet. De kerk heeft ook goede eigenschappen, niet alles is fout.

Inieder geval vinden wij het behoorlijk spannend, ik weet hoe de reactie zal zijn en het zal ons niet in dank worden afgenomen dat we gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Blijf in ieder geval bidden voor deze kerk, God heeft jullie ook niet voor niets geplaatst in die kerk die jullie nu willen verlaten. Bid voor ze en wellicht zal er ook een tijd komen dat jullie weer terug mogen keren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sterkte morgen dan, hoor.

Hebben jullie een andere kerk gevonden waar je wel aansluiting kunt vinden?

we gaan gauw eens kijken bij link

Maar voorlopig willen wij even geen lid zijn van een organisatie of kerk. We gaan samen met vrienden wat vaker samen komen om de Heer te zoeken.


Samengevoegd:

Quote:

Blijf in ieder geval bidden voor deze kerk, God heeft jullie ook niet voor niets geplaatst in die kerk die jullie nu willen verlaten. Bid voor ze en wellicht zal er ook een tijd komen dat jullie weer terug mogen keren.

Wat jou laatste zin betreft, daar wil ik niet eens over nadenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat jou laatste zin betreft, daar wil ik niet eens over nadenken.

Dan kun je in ieder geval zeker weten dat er nog een hoop is dat nog veranderen moet. knipoog_dicht.gif Het is niet verkeerd om een gemeente te verlaten, maar het is wel verkeerd om een gemeente met wrok te verlaten. Soms is daar niets aan te doen, maar wat dan in ieder geval moet gebeuren is dat die wrok verdwijnt. Dat staat namelijk niet alleen tussen jou en die gemeente in, maar ook tussen jou en God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dan kun je in ieder geval zeker weten dat er nog een hoop is dat nog veranderen moet.
knipoog_dicht.gif
Het is niet verkeerd om een gemeente te verlaten, maar het is wel verkeerd om een gemeente met wrok te verlaten. Soms is daar niets aan te doen, maar wat dan in ieder geval moet gebeuren is dat die wrok verdwijnt. Dat staat namelijk niet alleen tussen jou en die gemeente in, maar ook tussen jou en God.

Wij gaan ook niet met wrok weg, want we blijven contact houden met een aantal activiteiten vanuit deze gemeente.

Wij laten geen bitterheid en wrok toe in ons leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jouw vraag is of iemand dit herkend. Nou wel een beetje ja. Ik ben zelf lid van een evangelische kerk geweest. Op een gegeven moment is die een charismatische richting opgegaan waar ik niks mee heb. Helaas kon men daar geen begrip voor opbrengen dus ben ik naar een andere kerk gegaan, waar ik het prima naar mijn zin heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoi,

Er zijn natuurlijk nog vele andere gemeenten waar je je kunt aansluiten. Stap eens een andere kerk binnen, proef de sfeer en kijk of je je daar meer op je gemak voelt. Het is van het grootste belang dat je je veilig, prettig en gerespecteerd voelt in een gemeente. Als je niet op je gemak bent kun je je ook niet volkomen op de Heer richten!

NB: Vraag de Heer wat Hij er van vindt, lees de schrift wat hier over is opgeschreven (Paulus zegt hier genoeg over!)en laat je door Hem leiden.

Veel sterkte en succes ermee!

Je hebt een toppunt en dat heb je trefzeker gezien;als je in de Kerk komt richt je je tot de Heer en meer niet.

En van mensen hoef je geen enkel respect te verwachten,Jezus alleen daar gaat het om.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Abundant, hoe is het gegaan afgelopen zondag? Ik hoop dat het allemaal meeviel.

Heel goed.

Ze vonden het niet makkelijk, maar wij hebben aangegeven dat wij niet alá minute gaan vertrekken. Wij dragen met orde en zorg onze taken over.

Eind maart zijn wij voor het laatst in de kerk

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben blij dat het zo netjes is afgelopen en dat er voor beide partijen nu een goede oplossing is gekomen. Nu kunnen beide partijen met opgeheven hoofd er op terugkijken denk ik.

Hmmm dat valt vies tegen.

Het schijnt zo te zijn dat ze er vreselijk verdriet van hebben. Ik moet ook toegeven dat wij het er heel erg moeilijk mee hebben omdat wij niet geen mensen willen kwetsen.

Wij hebben vrede met de keus, maar hetr voelt alsof je een periode van rouw in gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Kijk op dat punt volg ik je wel, maar was er echt geen mogelijkheid om bijvoorbeeld daar op een constructieve (en niet op een destructieve) wijze met elkaar in gesprek over te gaan?

Er is genoeg gepraat geworden, maar ergens moet men zijn grenzen trekken, broeder. Zelfs God Zijn geduld raakt ooit op. We hadden bijbelstudies waarin we nogal aandachtig over bepaalde dingen gesproken hebben... en dan nog wel met de bijbel erbij, kun je nagaan... Ook waren er al vele klachten gegeven, maar dit kreeg ik pas na mijn vertrek te horen. Het schijnt dat sommigen nu nog steeds op 'constructieve' manier aan het praten zijn in de gemeente, maar tot nu toe nog zonder veel resultaat.

Dat ik vertrokken ben, is uit zelfbescherming. Sommige gelovigen plaatsen zichzelf onder de wet en maken zich zo tot slaaf. Wie onder de wet staat, zal automatisch ook anderen eronder proberen te krijgen. Dit gebeurt ook in onze huidige maatschappij, niet alleen in kerken. Wie onder de wet staat, zal geestelijke schade lijden, omdat het beschuldigen en verwijten alles behalve constructief is. Bovendien is het ook nog hypocriet en zet men zichzelf voor schut. (Ook jij zou mij niet hoeven te beschuldigen van destructiviteit, broeder, want hoe heb jij nu bepaald dat ik destructief gehandeld heb?)

Abundant, heeft de dingen naar mijn gevoel wel juist aangepakt, als ik het zo lees. Hij heeft aan zijn hele gemeente aangegeven dat hij eind maart vertrekt en laat het bij zijn naasten liggen om eventueel nog over de rede te praten.

Ik echter had al zoveel schade opgelopen dat ik mijn emotie in een brief heb moeten schrijven. Mijn verdriet was te groot om dat in woorden (en in één moment) over mijn tong te krijgen. Vandaar dat ik ervoor had gekozen om te schrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid