Spring naar bijdragen

(gemeente) de Shelter


Aanbevolen berichten

Heey allemaaal!

Ik zit in de gemeente De Shelter!

Dit is een geweldige evangelische kerk.

We hebben de G12 visie, d.w.z. we zijn gericht

op de wereld, en op de mensen die gered moeten worden.

God houd van iedereen, en onze motto is; Kijk naar ze uit ze mogen niet verloren gaan.

God werkt op magnifieke wijze in onze gemeente. De aanbidding word gezald, en het woord werpt zijn vruchten af. Zijn liefde vervult het gebouw op de zondagen en Hem komt toe alle eer en aanbidding.

Onze diensten beginnen om 10.00 uur, in het groenhorstcollege, te Dronten.

Iedereen is welkom, het maakt niet uit waar je vandaag komt.

God houd van jou!

Michiel

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij een visie die is gebaseerd op de uitzending van de discipelen door Jezus en zich voornamelijk richt op het bekeren van mensen, ze een taak geven, laten vrucht draaien en dan uitzenden.

Tenminste zoiets begrijp ik uit mijn google speurtocht. Er staat nergens echt duidelijk wat het is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ow men hamer.gif, De Shelter is zeker een voormalige Bereagemeente????? Het was toch al duidelijk dat de G12 niet werkte. G12 is een vorm van celgroepengemeente, maar dan in pyramidestructuur. Dus de voorganger heeft een kring van mensen die hij bekeerd heeft, op een gegeven moment zijn ze gegrondvest en dan gaan ze zelf mensen bekeren en beginnen ze hun eigen kring, op het moment dat ze hun eigen kring beginnen gaan ze niet meer naar de kring van de voorganger maar naar de G12 (het eliteclubje zeg maar). Op een gegeven moment hebben de mensen uit de G12 ook mensen in hun kring die zelf een kring beginnen, dus starten ze hun eigen G12. Dus als het systeem draait dan zit je in een G12, heb je een G12 en een gewone kring. Dit is zeg maar de uitleg van de G12 voor dummies. In Kiev en Bogota schijnen megakerken te zijn die op dit systeem succesvol draaien.

* marliesje heeft hele slechte ervaringen met de G12 en zal dus verder haar mond houden in dit topic

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

G12 is de samenkost van de twaalf grooste Industrielanden...

Wij hebben een 12A & 3FVE-Aanpak..

Ehrm.... Nee?

G12 staat voor Goverment 12.

Het is idd ontstaan in Bogota, waar mijn voorganger is geweest voor de visie. Nou zijn wij iid een celgemeente waar je dan een zogehete "Cel" hebt.

We gaan niet voor zoveel mogelijk zieltjes, en om een elite groepje te maken, maar we willen mensen bereiken voor God, door relaties te hebben met mensen.

Ik snap dat mensen mischien een vervelende ervaring hebben gehad met G12, maar dit komt niet door de visie, maar waarschijnlijk hoe de mensen er mee omgegaan zijn.

Verder verschilt onze kerk niet veel van een evangelische of een baptistische kerk. Sterker nog

veel dingen zijn hetzelfde op lijken veel op elkaar.

Het belangrijkste is dat God de eer krijgt toch? En dat is zeker wat er gebeurt bij mij in de kerk.

Groetjes, en Gods zegen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben 1 keer in de shelter geweest (haarlem).

Ik vond het niks. Te gemaakt allemaal met muziek, lichten en dans. Het leek wel een theatershow en dat vond ik betwijfelenswaardig aangezien ik het idee hebben dat veel mensen voor de show komen en niet voor de boodschap. (jaja, je moet de mensen ook naar je toe weten te trekken, dus conflicterende belangen)

Verder vond ik de afkondigingen een beetje raar: "Nu gaan we in tongen spreken" en prompt begonnen heel veel mensen door elkaar heen te brabbelen. "En nu de handen omhoog" en prompt gingen alle

handjes de lucht in. Wel moet ik zeggen dat er een enorm goede band stond.

Dat met die cellen vond ik wat freaky. Er kwam meteen iemand op ons af om ons over te halen in een cel te komen. Zegt me vrouw: Ga weg. Ik wil niet in een cel... hahah

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid