Spring naar bijdragen

Ik kan geen meisje vinden


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hmmm, over dat versieren in de sportschool enzo, ik kan me voorstellen dat zo'n plaatsen leuk zijn om mensen te leren kennen, maar overdrijf er ook niet in. Je hebt geen idee hoe storend het is wanneer mannen je proberen te versieren wanneer je ergens zonder lief rondhangt.

Laat ik het even kort samenvatten:

-als ik ga sporten doe ik dat omdat ik graag sport en mijn lichaam wil verzorgen, niet om aangesproken te worden met doorzichtige radiomopjes

-als ik sta te dansen op een feestje doe ik dat omdat ik het leuke muziek vind en me amuseer, niet opdat mannen subtiel dichter en dichter bij me zouden kunnen komen dansen - ja, dat valt op!

-als ik met vriendinnen iets zit te drinken op een terrasje doen we dat omdat het leuk is om in het zonnetje bij te praten, niet om mannen aan te trekken die ons drankjes komen aanbieden en onze diepzinnige conversaties over Johnny Depp komen verstoren

-enzovoort

Voor alle duidelijkheid, ik zeg niet dat je niet met mensen mag praten ofzo, ik pleit ook niet voor een asociale wereld waar contacten leggen not done is. Maar die manier van elk single lijkend meisje te benaderen als potentiële prooi (en dan nog denken dat het niet opvalt...) is niet alleen vermoeiend voor de meisjes in kwestie, maar laat je ook niet bepaald aantrekkelijk lijken, en de meisjes die ervoor vallen zijn ook zeker niet altijd de meisjes die je zou willen leren kennen als je iets serieus zoekt.

Benader mensen als persoon, zowel mannen als vrouwen, praat er gewoon mee op een vriendschappelijke manier als de gelegenheid zich voordoet, en zo leer heel wat fijne mensen kennen waar vast ooit wel een meisje bij zit waar meer gaat spelen dan gevoelens. Maar serieus, de sportschool, de disco, of wat dan ook zijn geen jachtterreinen, als je perse ergens naartoe wilt gaan met het idee een leuk meisje te leren kennen kan je beter gaan speeddaten ofzo.

(Trouwens, ik schrijf dit allemaal uit het vrouwelijke perspectief, maar het geldt ook omgekeerd hoor, dat hele jachtgedoe. Gisteravond nog met een niet onknappe vriend van me zitten praten, hij kloeg er over hoe hij bij het uitgaan altijd meisjes moest afwijzen en was dat zo grondig beu, hij wil graag eens kunnen uitgaan zonder als loslopend wild te worden behandeld.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Iriacynthe" schreef het volgende:

Hmmm, over dat versieren in de sportschool enzo, ik kan me voorstellen dat zo'n plaatsen leuk zijn om mensen te leren kennen, maar overdrijf er ook niet in. Je hebt geen idee hoe storend het is wanneer mannen je proberen te versieren wanneer je ergens zonder lief rondhangt.

Mee eens hoor. Mijn ervaring is sowieso dat in sportscholen niet de meest interessante vrouwen komen.

Je kunt wel vrij makkelijk zien hoe sportief iemand is en wat diegene in huis heeft. Tsja Christen of niet, dat is toch wel handig om te weten.

Om op diezelfde ljin door te gaan, een vriend van me gaf me de tip om altijd te gaan zwemmen met een meisje dat je een bepaalde tijd date, op een bepaald moment wil je toch weten of je je fysiek tot iemand aangetrokken voelt.

Quote:
"Iriacynthe" schreef het volgende:

Laat ik het even kort samenvatten:

-als ik ga sporten doe ik dat omdat ik graag sport en mijn lichaam wil verzorgen, niet om aangesproken te worden met doorzichtige radiomopjes

-als ik sta te dansen op een feestje doe ik dat omdat ik het leuke muziek vind en me amuseer, niet opdat mannen subtiel dichter en dichter bij me zouden kunnen komen dansen - ja, dat valt op!

-als ik met vriendinnen iets zit te drinken op een terrasje doen we dat omdat het leuk is om in het zonnetje bij te praten, niet om mannen aan te trekken die ons drankjes komen aanbieden en onze diepzinnige conversaties over Johnny Depp komen verstoren

-enzovoort

Tsja, zolang je geen shirt draagt met "bezet!" is dat een beetje lastig in te schatten he? Heel veel vrouwen waarderen dat wel, of ze dat nu toegeven of niet, mannelijke aandacht is een primaire behoefte voor zo ongeveer elke vrijgezelle vrouw. Ze klagen er graag over, dat is met name om aan te geven hoeveel aandacht ze krijgen van de andere sekse knipoog_dicht.gif

Quote:
"Iriacynthe" schreef het volgende:

Voor alle duidelijkheid, ik zeg niet dat je niet met mensen mag praten ofzo, ik pleit ook niet voor een asociale wereld waar contacten leggen not done is. Maar die manier van elk single lijkend meisje te benaderen als potentiële prooi (en dan nog denken dat het niet opvalt...) is niet alleen vermoeiend voor de meisjes in kwestie, maar laat je ook niet bepaald aantrekkelijk lijken, en de meisjes die ervoor vallen zijn ook zeker niet altijd de meisjes die je zou willen leren kennen als je iets serieus zoekt.

Benader mensen als persoon, zowel mannen als vrouwen, praat er gewoon mee op een vriendschappelijke manier als de gelegenheid zich voordoet, en zo leer heel wat fijne mensen kennen waar vast ooit wel een meisje bij zit waar meer gaat spelen dan gevoelens. Maar serieus, de sportschool, de disco, of wat dan ook zijn geen jachtterreinen, als je perse ergens naartoe wilt gaan met het idee een leuk meisje te leren kennen kan je beter gaan speeddaten ofzo.

Imo zijn sportschool en disco ook niet de juiste plek om potentiele partners te leren kennen. Ik denk dat je daarvoor beter in je sociale netwerk kunt zoeken, collega's op je werk, bijeenkomsten van b.v. religieuze aard (kan ook een boekenbeurs zijn oid, iets waar mensen met een gezamenlijke interesse komen) etc.

Internetdaten kan werken, maar daar moet je echt handig in worden, ik heb er een handje van om al heel snel persoonlijk te worden en dan is het zo verdomd lullig als het irl niet echt klikt. Ook zijn de verwachtingen vaak torenhoog. Het is me wel eens gebeurd dat een meisje 2 weken lang niet online kwam omdat ze dusdanig geraakt was door wat ik zei, dat ze dat echt even moest verwerken. Ben ik best van geschrokken.

Quote:
"Iriacynthe" schreef het volgende:

(Trouwens, ik schrijf dit allemaal uit het vrouwelijke perspectief, maar het geldt ook omgekeerd hoor, dat hele jachtgedoe. Gisteravond nog met een niet onknappe vriend van me zitten praten, hij kloeg er over hoe hij bij het uitgaan altijd meisjes moest afwijzen en was dat zo grondig beu, hij wil graag eens kunnen uitgaan zonder als loslopend wild te worden behandeld.)

Als ik dit lees, denk ik in eerste instantie dat hij wilde laten weten hoeveel vrouwen er achter 'm aan zitten. Vrijwel geen enkele kerel vind dat werkelijk irritant. Het kan, de kans is alleen ontzettend klein.

Ik trek in disco's meestal ordinaire troela's aan, zelfs dat vind ik niet vervelend.

Hij kloeg? Zeg je dat echt in het Vlaams? Hilarisch! widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tuurlijk zeg je dat zo, wat maken jullie gekke Nederlanders daar weer van, 'hij klaagde' ofzo? puh2.gif

En het gaat me er niet alleen om dat meisjes al bezet kunnen zijn, dat kan je idd niet weten. Maar dat hele idee dat elk meisje dat dan wel single is behoefte heeft aan dat soort gedoe vind ik ook maar fout. Ik durf toch wel gokken dat de meeste mensen, single of niet, niet doen wat ze doen om aangesproken te worden door mensen die een lief zoeken, maar gewoon omdat ze het leuk vinden. Ik vraag me echt af wat mensen het idee geeft dat anderen behoefte hebben aan hun versierpogingen, ik vind het nogal idioot.

En ja, het is wel eens flatterend, die aandacht van het andere geslacht. Maar het kan ook gewoon erg vervelend worden. En de hele houding erachter zint me gewoon niet.

Van die vriend ben ik tamelijk zeker dat hij het echt niet zei om even te laten merken dat hij populair is (dat weet ik zo ook wel hoor puh2.gif), maar omdat hij het echt belachelijk vindt. Hij zal vrouwelijke aandacht niet verkeerd vinden, maar de meisjes die zo duidelijk proberen zijn aandacht te trekken op feestjes horen in zijn ogen alleszins niet tot zijn 'doelpubliek'. En daar kan ik goed inkomen, ik vind dat zelf ook wel een behoorlijke afknapper.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Niet alle vrouwen willen aandacht van elke man , en nee dat ik dit zeg betekent NIET dat we allemaal wél aandacht willen. Ik vind het een beetje kwalijk dat je dus blijkbaar denkt dat nee ja betekent, denk gewoon niet na over eventueel achterliggende bedoelingen want er zullen heus wel vrouwen zijn die dat wel hebben maar ook genoeg die dat niet hebben en dan kun je dus beter gewoon opzouten .. tenzij je niks geeft om vrouwen en het niet erg vindt als je ze irriteert.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ho ho, dat zeg ik ook niet hoor. Zo goed als elke vrijgezelle vrouw wil mannelijke aandacht, maar absoluut niet van iedereen en niet op elke manier. Dat zou ik nooit beweren. Bepaalde vormen van aandacht kunnen heel irritant zijn. Als iemand naar bepaalde vrouwelijke kenmerken staart en daar platte opmerkingen over maakt zal dat voor veruit de meeste vrouwen onplezierig zijn.

Wat mijzelf betreft, ik geef vrouwen helemaal niet zoveel aandacht. Ik kreeg pas geleden nog van een kandidate die ik een weekend op was gaan zoeken te horen dat ik afstandelijk ben... en dat ze daarom niet door wil gaan met datgene waar we mee bezig waren. Ik vond het erg gezellig, veel en lang gepraat over van alles en nog wat, ze vond me wel cool maar te koel...

Ik ben het tegenovergestelde van datgene waar je me voor aanziet, allerminst iemand die bij elke vrouw gaat plakken en blijft kleven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:
[...]Vroeger kon je er nog al eens op letten of iemand een ring om zijn vinger had, maar tegenwoordig gaat dat verhaal ook niet meer echt op.

Nee tegenwoordig hebben meiden zoveel ringen om hun vingers dat je niet meer weet hoe en wat... worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb

God heeft iemand voor jou klaarliggen. God geeft het jou nu niet omdat het vast de tijd nog niet is. God is jou nu aan het voorbereiden op de tijd dat je iemand zal ontmoeten. Hij kneedt en vormt jou tot de man die jij moet zijn. Geen zorgen en heb geduld!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

God heeft iemand voor jou klaarliggen. God geeft het jou nu niet omdat het vast de tijd nog niet is. God is jou nu aan het voorbereiden op de tijd dat je iemand zal ontmoeten. Hij kneedt en vormt jou tot de man die jij moet zijn. Geen zorgen en heb geduld!!

Gelukkig beslissen de mensen nog altijd met wie ze 'in zee willen gaan'. knipoog_dicht.gif

Ik hoor dat wel vaker: ja, maar de tijd is nog niet gekomen voor God om dit en dat voor die persoon te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Ik weet niet in hoevere dit topic nog recent is, maar anyways, wat mij een stuk rust heeft gegevn, is wat een vriend tegen mij zei.

In het kort waren wij over van alles en nog wat aan het praten en toen vertelde ik hem dat ik soms denk dat dingen zoals dat er getrouwde koppels zijn, die hier mee gezegend en zijn gezegend met kinderen zijn. Waarom hun dan wel en ik dan niet.

Ik was daar overgens met een stuk of 3 á 4 koppels, dus ga maar na.

toen begon hij uit te leggen, door een soort van vierkant op de grond te tekenen met een schuine lijn, die jouw (in dat geval mijn of zijn) leven is en toen trok hij er een lijn doorheen en zei dit is Jesus die in jouw leven komt.

Om een lang verhaal samen te vatten, het is één grote puzzel en pas als jouw relatie met Jesus goed is, op zo'n manier dat je Hem recht in de ogen kunt aankijken en er echt niks meer tussen jullie staat en er voor bid en bij Hem neer legt en er blindelings op vertrouwd dat Hij jou iemand zal geven die perfect bij je pas zal het ook gebeuren, je moet er alleen op vertrouwen en Hem de totale controle over elk aspect van jouw leven geven.

Wat ook helpt is het nummer van DC talk - that kinda girl

Daar in word ook spreuken 31 genoemd waar precies in staat waar je een vrouwelijke partner zou kunnen vinden.

Je wilt tenslote een mede christen als partner vinden.

Als je op andere plekken zoekt, dat kan werken zolang je het met Jesus doet.

Voor mij persoonlijk heeft dit tot nu toe niet gewerkt, clubs,bars, datingsites, fitnescentra's, buren, werk, sportclubs, daten, enz.

Sowieso ben ik geen voorstander van relaties met niet-christenen maar dat is een ander verhaal.

Er komt iemand op het moment dat Hij dat wil, niet wanneer jij dat wil.

En het is belangrijk dat je dingen niet doet vanwege lust, verlangen, jaloezie omdat andere dit ook hebben.

Om het kort samen te vatten:

-Zorg dat jouw band met Hem goed is en er echt niks meer tussen jullie instaat. Als je wilt weten hoe ver dit gaat lees dan Matheus 10: 33 - 37, iedereen om jou heen zou eigenlijk moeten weten dat jij Jesus kent en een persoonlijke relatie met Hem hebt

- geef Hem de controle; Hij wil de bestuurder zijn van jouw leven, Hij wil achter het stuur zitten van jouw auto en jouw als bijrijder of op het zadel zitten en jouw achterop de bagage drager.

- vertrouw er blindelings op dat Hij jouw zal geven waar je voor bid. Er staat in de bijbel meerdere malen, vraag en het zal je gegeven worden

- in Spreuken 31 staat waar een vrouwelijke partner aan zou moeten voldoen.

Hopelijk heb ik hier wat antwoorden kunnen geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Ik weet niet in hoevere dit topic nog recent is, maar anyways, wat mij een stuk rust heeft gegevn, is wat een vriend tegen mij zei.

In het kort waren wij over van alles en nog wat aan het praten en toen vertelde ik hem dat ik soms denk dat dingen zoals dat er getrouwde koppels zijn, die hier mee gezegend en zijn gezegend met kinderen zijn. Waarom hun dan wel en ik dan niet.

Ik was daar overgens met een stuk of 3 á 4 koppels, dus ga maar na.

toen begon hij uit te leggen, door een soort van vierkant op de grond te tekenen met een schuine lijn, die jouw (in dat geval mijn of zijn) leven is en toen trok hij er een lijn doorheen en zei dit is Jesus die in jouw leven komt.

Om een lang verhaal samen te vatten, het is één grote puzzel en pas als jouw relatie met Jesus goed is, op zo'n manier dat je Hem recht in de ogen kunt aankijken en er echt niks meer tussen jullie staat en er voor bid en bij Hem neer legt en er blindelings op vertrouwd dat Hij jou iemand zal geven die perfect bij je pas zal het ook gebeuren, je moet er alleen op vertrouwen en Hem de totale controle over elk aspect van jouw leven geven.

Als iedereen pas een relatie zou krijgen wanneer ze een goede relatie met Jezus hebben zijn we binnen no-time uitgestorven.. er zijn zoveel mensen die krijgen wat ze willen, en jij krijgt vast ook wel eens waar je naar vraagt .. Hoe verklaar je dat dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als iedereen pas een relatie zou krijgen wanneer ze een goede relatie met Jezus hebben zijn we binnen no-time uitgestorven.. er zijn zoveel mensen die krijgen wat ze willen, en jij krijgt vast ook wel eens waar je naar vraagt .. Hoe verklaar je dat dan?

Misschien door niet in alles of niets, zwart of wit, maar in gradualiteiten te denken? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als iedereen pas een relatie zou krijgen wanneer ze een goede relatie met Jezus hebben zijn we binnen no-time uitgestorven.. er zijn zoveel mensen die krijgen wat ze willen, en jij krijgt vast ook wel eens waar je naar vraagt .. Hoe verklaar je dat dan?

Ik heb dingen gekregen doordat, de normen en waarde van een maatschappij die op lust, onvoldoening,onzelfacceptatie,uiterlijk, enz is gebasseerd.

Alles word je zo aangereikt.

Ik weet niet waarom, maar ik heb het idee dat jij geen Christen bent (begrijp me niet verkeerd,dit is geen aanval of verdedeging)

Maar ik had liever gehad dat ik die dingen die ik heb meegemaakt niet had meegemaakt en de dingen die ik had verkregen niet had verkregen, omdat ik het zocht op de verkeerde plekken.

Als ik wil, hoef ik, iemand maar te smsen of te bellen om seks te krijgen, maar dit doe ik niet, omdat ik geen slaaf wil zijn van lust en begeerte.

Blindelingsvertrouwen op God in alles, is de kern van jouw geloof.

Vooral de zin; Als iedereen pas een relatie zou krijgen wanneer ze een goede relatie met Jezus hebben zijn we binnen no-time uitgestorven..

Is het zo moeilijk te geloven dat God almachtig is?

Laat ik het zo zeggen loop jij liever een pad zonder God met zonden, waar alles makelijk verkrijgbaar is en wil je liever leven in een maatschappij die gebasseerd is op lust en begeerte? Op het opdringen van beelden waardoor vrouwen oneerbiedig en met disrespect worden afgeschilderd? i.p.v. dat jij eeuwig leven hebt en leeft met God en een relatie met Jesus hebt als jouw vriend en vader?

Ik niet

Ik hou van God en weet dat hij ergens een vrouw die geschikt is voor mij, klaar heeft, Hij komt daarmee wanneer Hij dat nodig vindt/

Ik heb liever een vrouw zoals in spreuken 31 en niet zoals bijvoorbeeld spreuken 2:16

En inzicht houdt de wacht om je te beschermen tegen een lichtzinnige vrouw, die je met haar vleierij wil paaien,

11:22

Schoonheid bij een vrouw zonder verstand

is een gouden ring in de snuit van een varken.

Verder ligt het eraan wat jouw devenitie van een goede reltatie met Jesus is en nog belangrijker van jouw geloof en Gods almachtigheid is.

Volgens jouw "feit" zou iedere zondige Christen nooit een goede relatie met Jesus kunnen hebben gehad.

En is God niet almachtig

Het tweede snap ik niet helemaal, als je dit met bidden bedoelt, is het antwoord daar "Nee" op, ik heb nooit dingen zomaar gekregen, alles wat ik bereikt heb, is door heel veel pijn, haat en moeite, maar Jesus heeft over de jaren daar genesing gebracht.

als je bedoelt door het aan iemand te vragen, tja, dat is, altijd na veel pijn geweest en dan nog, het heeft nooit voldoening gegeven.

Niet op de manier als je met Jesus loopt en jouw relatie met Hem goed is.

En dat is heel simpel, volgens mijn eigen defenitie is een goede relatie met Hem, dat je Hem recht in de ogen kunt kijken en er niks tussen jou en Hem instaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Ik heb dingen gekregen doordat, de normen en waarde van een maatschappij die op lust, onvoldoening,onzelfacceptatie,uiterlijk, enz is gebasseerd.

Alles word je zo aangereikt.

Ik weet niet waarom, maar ik heb het idee dat jij geen Christen bent (begrijp me niet verkeerd,dit is geen aanval of verdedeging)

Klopt.

Quote:

[...]

Vooral de zin; Als iedereen pas een relatie zou krijgen wanneer ze een goede relatie met Jezus hebben zijn we binnen no-time uitgestorven..

Is het zo moeilijk te geloven dat God almachtig is?

Nee.

Volgens mij snap je me niet echt.. Wat ik bedoelde te zeggen is dat jou uitspraak niet kán kloppen. Je krijgt niet pas een relatie als je relatie met Jezus helemaal goed is, want anders hadden er toch veel minder mensen een relatie?

Ik geloof dat God een weg voor ons allemaal heeft, en dat kan ook zijn zónder een relatie.. en als je vriend zegt dat je een relatie krijgt zodra je relatie met Jezus goed is, vind ik dat niet eerlijk tegenover die mensen die zonder relatie zullen blijven. Dat heeft dus naar mijn mening niks te maken met dat ZIJ iets verkeerds doen, dat zij nog harder moeten werken aan de band met God, maar simpel met hetgeen geschreven staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee.

Volgens mij snap je me niet echt.. Wat ik bedoelde te zeggen is dat jou uitspraak niet kán kloppen. Je krijgt niet pas een relatie als je relatie met Jezus helemaal goed is, want anders hadden er toch veel minder mensen een relatie?

Dit weet je niet, net zoals ik niet weet dat mijn argument zo is, alleen weet ik dat ik dit oprecht geloof en er van overtuicht ben dat dit wel zo moet zijn, als ik zoveel koppels zie, die hier een voorbeeld van zijn in mijn gemeente en andere gemeentes en ik persoonlijk ken, net zo heilig als het feit dat God bestaat en Jesus mij gered heeft van de zonde.

Je kan pas een goede relatie met een ander hebben als je een goede relatie met Jesus hebt.

Daarnaast kom je met andere "moeilijkheden" zoals wat er in Matheüs 10:34 - 37 staat, ook al heb je een relatie, dan eist Jesus van je dat je altijd meer van Hem houdt

Quote:
Ik geloof dat God een weg voor ons allemaal heeft, en dat kan ook zijn zónder een relatie.. en als je vriend zegt dat je een relatie krijgt zodra je relatie met Jezus goed is, vind ik dat niet eerlijk tegenover die mensen die zonder relatie zullen blijven. Dat heeft dus naar mijn mening niks te maken met dat ZIJ iets verkeerds doen, dat zij nog harder moeten werken aan de band met God, maar simpel met hetgeen geschreven staat.

Dat is waar, niet voor iedereen is het de bedoeling dat hij / zij trouwt, lees 1 Korintiërs 7 maar eens

Wat ik zeg gaat over de mensen die een christelijke relatie met een goed fundament willen hebben.

Het eerste fundament is altijd het geloof

Het tweede fundament is altijd jouw relatie met Jesus

Zonder een goede relatie met Jesus kun je onmogelijk aan een andere relatie beginnen.

Hoe kun je zonder dat jouw relatie met Jesus goed is, met een relatie met een andere partner beginnen?

Verder word het nog moeilijker als de ander niet christelijk is (dit weet ik uit eigen ervaring).

De andere fundamenten zijn blindelings vertrouwen, radicaal in geloof zijn, enz

Daarna komen andere fundamenten bij jezelf

zelfacceptatie, zelfontplooing, zelfvertrouuwen, enz

En als laatste voor een relatie met een andere partner

vertrouwen, romantiek,communicatie, enz

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je kan pas een goede relatie met een ander hebben als je een goede relatie met Jesus hebt.

Het tweede fundament is altijd jouw relatie met Jesus

Zonder een goede relatie met Jesus kun je onmogelijk aan een andere relatie beginnen.

Hoe kun je zonder dat jouw relatie met Jesus goed is, met een relatie met een andere partner beginnen?

Ik heb geen relatie met Jezus, maar wel een geweldige relatie met mijn (gelovige) vriendin. We gaan over een jaar of 2 trouwen, omdat we allebei weten dat we de ware zijn voor de ander.

Wie ben jij dan om te zeggen dat onze relatie niet goed is?

Met vriendelijke groet,

Stukje 2, ook namens Stukje 1

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb geen relatie met Jezus, maar wel een geweldige relatie met mijn (gelovige) vriendin. We gaan over een jaar of 2 trouwen, omdat we allebei weten dat we de ware zijn voor de ander.

Wie ben jij dan om te zeggen dat onze relatie niet goed is?

Met vriendelijke groet,

Stukje 2, ook namens Stukje 1

x2

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wie ben jij dan om te zeggen dat onze relatie niet goed is?

Een échte wedergeboren christen die, anders dan zoveel anderen, wél een échte relatie met Jezus heeft en dus meer recht van spreken dan die andere, lauwe christenen.

Vermoed ik....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
Gast Anon_phpbb

Bij mij zit het in de liefde eveneens niet mee. Er zijn bepaalde periodes waar je echt kansen hebt om een zielsverwant te vinden, zoals een nieuwe school of studierichting. Neem nu de tweede graad humaniora. Omdat de Latijnse noodgedwongen moest overschakelen naar wiskunde-wetenschappen (mijn richting destijds), zat ik in een situatie dat ik een nieuweling was in een reeds hechte groep. Ik heb mij daar proberen inwerken, maar na enkele maanden gaf ik dat op. De resterende 4 jaar van mijn humaniora heb ik me enkel geconcentreerd op mijn studies, wat gelukkig goed uitdraaide. Het was een situatie van zogenaamde "kliekjes". Opgemerkt worden was moeilijk, erbij horen was zo goed als onmogelijk. Dus na die paar maanden heb ik gezegd: ik ga daar geen moeite meer insteken, want het is een hopeloze zaak. Net omdat ik in de rol van buitenbeentje geduwd werd, was ik meestal het onderwerp van enige spot. Zo deed men weken aan een stuk alsof ze mij wilden koppelen aan een meisje van de groep. Ik kon mijzelf niet laten zien op de binnenplaats zonder daarover aangesproken te worden. Voor mij was dat absoluut niet plezant, en al zeker niet voor het meisje wiens naam ik niet noem. Voor al deze heisa vond ik haar wel sympathiek en beeldig mooi, maar gaandeweg sloeg de interesse om in afkeer. Sindsdien is mijn vertrouwen in de zoektocht naar een meisje helemaal zoek en tot op heden, bijna 10 jaar later is dit amper veranderd. Eigenlijk moet ik de groep in de humaniora dankbaar zijn: ik ben beter af single. Het vertrouwen dat ik in mijn kinderjaren heb verloren, kan ik niet meer terugwinnen.

Volgende maand begin ik doctoraatsstudies in Leuven, wat dus een nieuwe start betekent. Mogelijk ook de laatste kans om iemand te vinden. Maar mijn zelfvertrouwen en de zin zijn helemaal verdwenen. Vrienden tot daar toe, maar verder laat ik het niet meer komen. Dat is beter voor mij, en het meisje dat ik een hele schande bespaar.

Timmie

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid