Spring naar bijdragen

40 dagen zonder seks


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hebben jullie het programma van de EO \"40 dagen zonder seks\" gisteren ook gezien? Ik vond het helemaal geweldig. Samen met mijn 2 tienerkinderen (14 en 12) hebben we zitten kijken en daarna had ik de perfecte gelegenheid om door te praten over dit, soms best moeilijk bespreekbare, onderwerp.

Ik denk dat het voor het eest is dat ik bewust naar een EO programma heb gekeken, hoewel ik deze omroep een warm hart toe draag en al 30 jaar lid ben of zo (al vanaf het eerste jaar dat de ronduitclub bestaat). Maar nog nooit heb ik een afspraak afgezegd om naar een EO programma te kijken en nu dus wel. En dat blijf ik de komende 7 weken ook doen.

Waarom dit programma zo goed is? Het is eigentijds gemaakt, zoals een jongerenprogramma hoort te zijn, maar door alles heen proef je de boodschap die de EO mee wil geven, namelijk 'seks is te mooi om mee te rotzooien'. Seks is gaaf, maar dan wel op de juiste manier en op het goede moment.

Ik ben heel benieuwd wat anderen er van vinden en laten we afgspreken dat, wie het programma niet gezien heeft, geen belerende of negatieve reactie plaatst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het niet gezien, maar er wel over gelezen in de Visie (EO gids) en er stond zelfs iets over in zo'n gratis krant, de Spits o.i.d. Het is niet echt mijn belevingswereld, ik heb geen vriend dus voor mij is 40 dagen onthouding niet moeilijk knipoog_dicht.gif Hoe dan ook, ik vind het goed dat de EO dit programma durft te maken en dan ook op zo'n manier dat het jongeren uit alle lagen van de samenleving aanspreekt, niet alleen jeugd uit de achterban. Dat de landelijke media er al aandacht aan geeft, is een groot plus om een breder publiek te trekken en dat is denk ik toch vooral de opzet van het programma. Met Arie van der Boom hebben ze denk ik een goede presentator in huis die integer is en toch ook veel jeugd aanspreekt. Veel durf dus van de EO en ze zullen ook best negatieve reacties krijgen, maar alles wat met dit programma gewonnen is, is winst toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb het wel gezien...

ik vond het een erg goed programma... ik ben blij dat de eo er niet een braag programma van heeft gemaakt maar juist iets waarmee ze hun doelgroep mee berijken en toch op een eo manier... wel jammer dat het wat kort was... maar ik ben wel van plan om het de komende weken te gaan volgen... ^^

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het niet gezien, dus ik hoop dat ik zsm weer internet thuis heb zodat ik op uitzendinggemist.nl kan kijken smile.gif

Wat me wel opviel: in een interview (in een krantje) stond dat Arie Boomsma zelf 'ooit eens 11 maanden zonder seks' had gezeten...

Is ie getrouwd, dan? puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

De manier waarop die jongen leeft of leefde ken ik totaal niet, maar het is wel leerzaam om daar iets van te zien. Maar verder staat het gewoon iets te ver van me af nu, dus het is geen programma waar ik voor thuis blijf.

Ik vond het ook wel wat cliche worden soms, 'ik heb een muur om me heen getrokken, want ben 1 keer gekwetst en daardoor seks ik maar gewoon met elk meisje'. tsja...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb net de herhaling van het programma.

Vond het wel goed programma om te zien en ik denk dat ik ook wel de andere afleveringen ga kijken. Ik herkende me ook niet in de leefwereld van de jongen maar het is wel apart om te zien hoe dat veranderd. Ben benieuwd naar andere afleveringen.

Ik heb trouwens ook een intervieuw gezien met Arie Boomsma, en daar had ie het over zijn vriendin puh2.gif Dat hij ooit 11 maanden zonder seks had gezeten was dan ook omdat het tussendoor uit is gegaan knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb trouwens ook een intervieuw gezien met Arie Boomsma, en daar had ie het over zijn vriendin
puh2.gif
Dat hij ooit 11 maanden zonder seks had gezeten was dan ook omdat het tussendoor uit is gegaan
knipoog_dicht.gif

Dus niet z'n vrouw! En dat moet het voorbeeld zijn voor de christelijke jeugd dis.gif

:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wellicht zat hij toen in een wat meer heidensche periode? engel.gif

En verder moet ik zeggen dat ik het best wel een interessant programma vond. Wel heftig inderdaad voor EO-begrippen, ik bedoel dat er een icoontje bijstaat waarin gewaarschuwd wordt voor seks zegt al wel genoeg, wat dat betreft. Vond het vooral wel apart dat die jongen door die 40 dagen zonder seks toch best wel anders tegen relaties aan is gaan kijken. Dan weet je natuurlijk niet of dat zo gaat blijven, maar toch...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond het wel een tof programma. Ik vond die knul wel erg kansloos (gaat dat echt zo tegenwoordig?), maar mooi dat hij zo de gelegenheid kreeg een duurzame relatie op te bouwen. Deze jongen was echt seksverslaafd en verslaving is nooit goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb het niet gezien, maar er wel over gelezen in de Visie (EO gids) en er stond zelfs iets over in zo'n gratis krant, de Spits o.i.d. Het is niet echt mijn belevingswereld, ik heb geen vriend dus voor mij is 40 dagen onthouding niet moeilijk
knipoog_dicht.gif
Hoe dan ook, ik vind het goed dat de EO dit programma durft te maken en dan ook op zo'n manier dat het jongeren uit alle lagen van de samenleving aanspreekt, niet alleen jeugd uit de achterban. Dat de landelijke media er al aandacht aan geeft, is een groot plus om een breder publiek te trekken en dat is denk ik toch vooral de opzet van het programma. Met Arie van der Boom hebben ze denk ik een goede presentator in huis die integer is en toch ook veel jeugd aanspreekt. Veel durf dus van de EO en ze zullen ook best negatieve reacties krijgen, maar alles wat met dit programma gewonnen is, is winst toch?

het gaat hier juist om sex buiten een relatie, deze jongen van de eerste aflevering deed het met wel 3 verschillende meisjes per week.

Quote:

ik heb het wel gezien...

ik vond het een erg goed programma... ik ben blij dat de eo er niet een braag programma van heeft gemaakt maar juist iets waarmee ze hun doelgroep mee berijken en toch op een eo manier... wel jammer dat het wat kort was... maar ik ben wel van plan om het de komende weken te gaan volgen... ^^

Het was zeker kort, dat vond ik ook erg jammer.

Ik had ook graag gezien dat ze wat meer hadden gepraat over het onderwerp, er dieper op in gaan enzo...

misschien komt dat nog wel en misschien doen ze dat ook express wel niet omdat het anders de doorsnee jeugd niet aanspreekt.

Ik vind het iedergeval een erg goed programma party.gif en ga zeker alle afleveringen bekijken (is het elke week 1x?)

Voor mij komt het wel bekend voor, niet dat ik het zelfde doe maar wel dat ik wat mensen ken die zich ook zo gedragen.

dit is dus een aardig goed beeld van een deel van jongeren in NL

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik had er nog niet van gehoord eigenlijk, ik zal eens kijken of wij de EO hier eigenlijk ook ontvangen, dan kijk ik misschien eens als ik eraan denk (en als ik thuis ben, op kot heb ik geen tv).

Je kunt ook kijken op link en daar zoeken op "40 dagen zonder seks", daar is de aflevering van afgelopen dinsdag iig al wel te zien. En voor de rest is de EO te vinden op Nederland 1, 2 en 3 en dit programma was dacht ik op Nederland 3 te vinden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb net ook de herhaling gezien

Hulde voor de EO. Het is gewaagd, maar wel integer. Ik ben blij dat de EO hier geen duf programma van heeft gemaakt, maar het aansprekend heeft gemaakt voor jongeren. Dat is uiteindelijk toch de doelgroep.

De belevingswereld van die jongen staat vrij ver van me af, maar ik vind het wel mooi hoe er mee om wordt gegaan. Niet meteen het vingertje, niet meteen de veroordeling. De EO kiest er hier voor om niet belerend te zijn, maar om het de deelnemers zelf te laten leren. Ze zetten een concept neer waar jongeren goed zelf mee kunnen leren.

Nu hopen dat die jongen dit volhoudt en zo blijft denken

Ik ben benieuwd naar de andere afleveringen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Willen ze hiermee aansporen dat ongelovigen/gelovigen geen sex meer mogen hebben voor hun huwelijk omdat dat slecht is?

ik zie geen dieper doel.

Mischien dan dat ze ongelovigen gelovig willen maken.

Denkt de eo echt dat ongelovigen dit programma aanspreekt?

aangezien de grote groep ongelovigen altijd zit te [knip] over het geloof zou dit niet anders verlopen behalve dan het imago van de gelovigen, maar dat kan me gestolen worden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het idee dat ze met dit programma willen duidelijk maken dat seks een geschenk is, dat je niet zomaar moet weggeven.

Volgens mij geldt dat voor gelovigen en ongelovigen. Je gooit heel wat van je eigenwaarde weg wanneer je seks gebruikt om vrienden te maken of om je ego te strelen. Seks is te intiem om zomaar met iedereen te delen. Je geeft je grootste geheimen ook niet gelijk aan iedereen in de disco prijs. Wat ik in dit programma merk is dat de eo de jongeren dit onder de aandacht wil brengen. Niet verkeerd volgens mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het een prima programma, ik had die aflevering met brechtje gezien, de vrouwelijke versie van die jongen blijkbaar. En de boodschap vind ik eigenlijk ook wel goed. Dat het waarde heeft en bijzonder is. En ik vind het goed dat ze niet over het huwelijk beginnen ivm sex. Want ik vind dat sex wel bijzonder en waardevol moet zijn, een intiem geschenk. Maar dat het essentieel is een partner zo diep te kennen alvorens te trouwen. En daarmee bedoel ik ook sexualiteit en intimiteit. Goed programma dus van de EO.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Casper: let in het vervolg even op je taalgebruik.

Helaas heb ik het niet gezien en krijg ik de aflevering op mijn pc niet aan de praat. Ik las er wel een stukje over in het AD van dit weekend. Ik denk dat het niet per definitie als eerste punt moet zijn om mensen te bekeren omtrent dit onderwerp, maar ik denk dat een stukje repsect voor jezelf en de ander door middel van seks wel naar voren komt.

Persoonlijk ben ik van mening dat seks niet iets is om na een avondje stappen met een "vreemde" te ondergaan. In mijn ogen heb je dan weinig besef van jezelf en de ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ow ja sorrie, het verwoorde mijn menig over dit het beste , zou er op letten invervolg thumbsup.gif

Ik vind het imago van de eo zo geforceerd "jong en fris",elke keer als er weer iets in die trent naar buiten komt van de eo word ik misselijk, ik kan er niets aan doen.

vind alleen het programma over gevangenen bij de eo wel leuk om te zien, maar dit is dan niet op de jeugd gericht, dus ook niet dat geforceerde gedoe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid