Spring naar bijdragen

Studiebijbel?


Aanbevolen berichten

Zoals ik in het voorsteltopic heb aangegeven ben ik op zoek naar een studiebijbel.

Het gaat me er vooral om dat het voor mij op een begrijpelijke manier beschreven is . Wat ik tot nu toe in de Online Bijbel gelezen heb is me soms niet geheel duidelijk.

'wat een gedoe2' gaf deze als tip:

W.b. Bijbel, ik vind de Willibrord 95 met aantekeningen een goeie. Dat is een katholieke Bijbel met modern taalgebruik, maar wel grondtekstgetrouw. Een echt heel erg mooie versie (maar niet bepaald 'pocket', het is echt een grote) is de huwelijksversie - die prachtige kleurenplaten van schilderijen met Bijbelse taferelen bevat. De voetnoten staan op dezelfde pagina als de tekst waar het over gaat (bij sommige Bijbeluitgaven staan de voetnoten achterin en dat is niet zo handig). Die Bijbel is ook niet extreem duur, ong 30 euro meen ik. Het ISBN 13-nr is 978-90-6173-955-1

Hebben jullie nog tips?

gr.Iris

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ook niet verkeerd is om naast een bijbel een dagboekje te hebben. Dan ga je en in een jaar de bijbel door, en wordt alles een beetje uitgelegd. Als je dan zo'n boekje naast de jongerenbijbel gebruikt wordt alles denk ik wel duidelijk genoeg, daar heb je namelijk ook van die leuke uitlegdingen tussenstaan. En als je verder nog met vragen zit: lang leve credible!!!! knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar is de jongerenbijbel niet op een vrij kinderachtige manier uitgelegd voor een 27 jarige?

Of valt dat juist reuze mee?

Valt op zich wel mee. Het grootste probleem ermee - aangenomen dat je met een katholieke en een protestantse ouder je ook op die beide kanten van het christendom wilt oriënteren - is dat de Jongerenbijbel protestants is en dus niet alle boeken bevat uit de katholieke Bijbel (die heeft er 73, de protestantse maar 66).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Valt op zich wel mee. Het grootste probleem ermee - aangenomen dat je met een katholieke en een protestantse ouder je ook op die beide kanten van het christendom wilt oriënteren - is dat de Jongerenbijbel protestants is en dus niet alle boeken bevat uit de katholieke Bijbel (die heeft er 73, de protestantse maar 66).

Wat ik tot nu toe heb gelezen trek ik naar de "Baptistische kant" en ik weet dat dit een stroming is van het protestantisme, dus ik vermoed dat ik het dan die richting op zal moeten zoeken. Baptistische bijbels bestaan er niet he?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat ik tot nu toe heb gelezen trek ik naar de "Baptistische kant" en ik weet dat dit een stroming is van het protestantisme, dus ik vermoed dat ik het dan die richting op zal moeten zoeken. Baptistische bijbels bestaan er niet he?

Nee, maar dan kun je dus terecht bij een protestantse Bijbel en dan is de Jongerenbijbel zeker een goede aanrader. Absoluut niet kinderachtig, maar wel erg duidelijk flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat ik tot nu toe heb gelezen trek ik naar de "Baptistische kant" en ik weet dat dit een stroming is van het protestantisme, dus ik vermoed dat ik het dan die richting op zal moeten zoeken. Baptistische bijbels bestaan er niet he?

Die bestaan niet. Er is maar één bijbel, alleen hebben protestanten (en dus ook baptisten) een paar boeken minder dan katholieken. Dus zit je goed met een protestantse bijbel. Ik zelf raad de NBV aan. Dat is de nieuwste vertaling (dus hedendaags Nederlands), is vertaald in samenwerking tussen protestanten en katholieken en is vind ik één van de betere Nederlandse vertalingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat ik tot nu toe heb gelezen trek ik naar de "Baptistische kant" en ik weet dat dit een stroming is van het protestantisme, dus ik vermoed dat ik het dan die richting op zal moeten zoeken.

Nou ga ik natuurlijk heel offtopic vragen, waarom flower.gif Maar dat kan wel ontopic beantwoord worden in je andere topic smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is op nog niet zoveel gebaseerd, "wat een gedoe", maar voornamelijk ivm het dopen (ik vind dat een baby niet voor zichzelf kan bepalen of hij zij gelooft) en de rest...is nog een groot mysterie en daarom wil ik graag lezen. Wie weet kom ik dan wel tot heel andere conclusies.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar is de jongerenbijbel niet op een vrij kinderachtige manier uitgelegd voor een 27 jarige?

Of valt dat juist reuze mee?

Ik vind hem heel erg fijn (ben 24) en de stukjes die er tussendoor bij staan zetten me vaak ook wel aan tot nadenken. Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid