Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Dit is de conservatief (christelijke) tegenhanger van Wikipedia. Het is persoonlijk niet mijn site want achterlijk van inhoud, onwetenschappelijk, zeer beledigend voor bepaalde groepen en eigenlijk gewoon propaganda van het ergste soort. Overigens zie ik maar weinig conectie met met Europees conservativisme en dat is positief imo. Hopelijk hebben jullie er wat aan.

link

Edit Link toegevoegd

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

'Fundamentalism' heet die stroming:

Ik weet het niet zo goed...

Het evangelische en het fundamentalisme liggen vaak behoorlijk dicht tegen elkaar aan, delen ook verscheidene kenmerken met elkaar. In die zin moeten we denk ik oppassen om iedereen die bepaalde denkbeelden er op nahoudt waar wij het niet mee eens zijn (op bepaalde punten) meteen maar te scharen onder het kopje fundamentalisten.

Het is niet dat ik het met alles op deze site eens ben ofzo, vooral op de 'hot items' heb ik denk ik wel een andere mening, of op zijn minst een meer genuanceerde. Maar op het gebied van normen en waarden kom ik dan wel weer behoorlijk dicht in de buurt van deze stroming. In die zin wil ik zelf wel voorzichtig zijn met het naampje 'fundamentalist' omdat daar ook nogal negatieve connotaties bijzitten. Ik zou ze liever willen beschrijven als conservatief evangelicaal christelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Linkje? Als het vergelijkbaar is met de heavy metal pagina :')

link

Ook leuk in het artikel over de 'gewone' tweede hoofdwet link

is het stukje dat "sommige wetenschappers denken dat de tweede hoofdwet lokaal geschonden mag worden". Sommigen? De meeste!

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Eli7,

Wat het meer is, is dat het zeg maar de term van de groep is, 'the fundamentals'. Ik meen zelf gekozen, in de tijd dat het nog geen negatieve associatie had. Ik had het engelse woord erbij gegeven omdat in het Nederlands we een wat andere associatie erbij hebben. De wikipedia link geeft m.i. wel een redelijke beschrijving van de groep. Aangezien het een nogal USA verbonden site is (gezien hun logo) vond ik m.i. de term 'fundamentalism' wel op z'n plaats. Maar het gaat dus bij mij om die Amerikaanse stroming.

Of het evangelisch is hangt af van wat je onder evangelisch verstaat. Als we de angelsaksische definitie gebruiken van oa. McGrath, dan is het iets anders. McGrath steekt er zelfs energie in met de uitleg waarom het verschillende dingen zijn en waar ze botsen. Maar het feit dat hij dat nodig vindt zegt denk ik ook wel wat. Kortom, 'fundamentalism' volgens at least McGrath iets fundamenteel anders dan 'evangelicalism'. Als je wilt kan ik zijn opsomming nog wel voor je opzoeken (das niet zoveel werk).

Daarnaast heb je nog zoiets dat evangelisch in Nederland meerdere definities kan hebben en binnen die stromingen die als zodanig worden aangeduit zie je (m.i.) helaas wel een wat van dat fundamentalism gedachtengoed op duiken. En zoals ik al eerder schreef, het feit dat McGrath er een paar pagina's over schrijft zegt volgens mij ook iets (hij doet dat nl. niet met de vergelijking fundamentalism en bijv. anglo catholicism)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Struikelde ik toevallig overheen:

Meest bekeken paginas

link

Homosexualityý [2,198,397]

Main Pageý [2,075,415]

Teen Homosexualityý [301,583]

Homosexuality and Anal Cancerý [296,371]

Homosexual Agendaý [277,432]

Arguments Against Homosexualityý [253,433]

Wikipediaý [250,457]

Examples of Bias in Wikipediaý [247,460]

Theory of Evolutioný [229,631]

Adolf Hitlerý [229,549]

Dit is dus beangstigend obsessief. Zijn ze daar alleen met homoseksualiteit bezig?

Doorverwijzing vanaf Conservapedia.

link

Homo's veroorzaakten de Holocaust:

De HoMocaust

Dit is walgelijk.

Dit is dus één van de redenen waarom ik nog wel eens christenen bash. Sorry, maar een deel van jullie is een bedreiging voor mij. Dat tuig wat dat heeft geschreven is zou graag een nieuwe Endlösing zien vermoed ik. Ik hoop dat ze ebola krijgen. De zairestrain bedoel ik dan.

TOEVOEGING: En dat ze het allemaal maar overleven dan; doodwensen is niet zo mijn ding. Maar goed het is zo compleet ziek dit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet vergeten even de Hitler pagina te lezen. Kijk dat Hitler diverse groepen vervolgde wordt netjes genoemd (Joden, Zigeuners en andere groepen die inferieur werden geacht) maar ze noemen homosexuelen niet.

Dan nog een leuke afsluiter om aan te tonen hoe "duivels" Hitler wel nietwas : Hitler en de evolutie theorie.

Tja, dan jumpen mijn gedachten direct naar de (wellicht niet helemaal terechte) conclusie: Logisch dat ze de homosexuelen dan niet noemen, er zouden binnen hun doelgroep veel mensen kunnen zijn die op basis daarvan gaan denken dat die Hitler nog zo gek niet was puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

hahaahaha tnx ik had even wat niet-nazi-christenen nodig op dit moment flower.gif

Maar het lijkt idd het enige te zijn waar dit type christenen in geinteresseert is. Dit is gewoon bizar.


Samengevoegd:

Quote:

Volgens mij is het tijd voor een pagina daar genaamd homofobie.

bestaat reeds

link

Dat is natuurlijk of door god ingegeven; of zo.

EDIT: Oh nee, alleen homo's zijn homofoob. We slaan onszelf dus in elkaar en zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze geloven ook al niet in snaartheorie

link

link

'Een complete mislukking'

Misschien een beetje voorbarig? Er zijn geen experimenten die snaartheorie ondersteunen maar er zijn ook geen experimenten die snaartheorie ontkrachten.


Samengevoegd:

link

"Since according to the Heisenberg Principle there are quantities that cannot be scientifically measured, science can only hope to give us a limited understanding of God's creation."

Okee, dit kun je in zkere zin zeggen als religieus iemand, daar hoef je geen fundi voor te zijn.

Ik vind dit topic wel leuk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

nosmile.gif Ik was net op die site van God Hates Harry Potter, en wat daar stond vond ik al verschrikkelijk, maar dan dat stuk daar onder: God Hates Retards:

Quote:
If every filthy retard dropped down dead tomorrow Jesus would weep tears of joy!

When a retard dies, God laughs!

En dan eindigd de site met

Quote:
THANK YOU FOR VISITING OUR PEACEFUL CHRISTIAN WEBSITE

Wie houd je nou voor de gek noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

nosmile.gif
Ik was net op die site van God Hates Harry Potter, en wat daar stond vond ik al verschrikkelijk, maar dan dat stuk daar onder: God Hates Retards:

[...]

En dan eindigd de site met [...]

Wie houd je nou voor de gek
noparty.gif

Ik denk dat die site een spoof is. Satire zeg maar...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar het is wel goede satire; het duurde wel even voor ik het doorhad. Een beetje te goed misschien?

Mjah, toen ik voor het eerst die site zag zat ik serieus ergens tussen lachen en huilen in. nosmile.gif

Maargoed, terug naar Conservapedia. Het klinkt nog steeds naar een soort van utopische groenteblikken afdeling. Wat moeten wij nou aan met zo'n site?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maargoed, terug naar Conservapedia. Het klinkt nog steeds naar een soort van utopische groenteblikken afdeling. Wat moeten wij nou aan met zo'n site?

Nu ja, het is goed om er aan herinnert te worden dat het christendom niet automatisch alleszaligmakend is. Net zoals het voor mij goed is om er af en toe aan herinnert te worden dat christendom niet automatisch leid tot relifascisme. Daarom hang ik oa ook rond op Credible; een beetje de nuances blijven zien en zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar het is wel goede satire; het duurde wel even voor ik het doorhad. Een beetje te goed misschien?

Ik dacht eerst van: Dit kán gewoon niet waar zijn. Dat je zulke dingen zegt en vervolgens ook nog claimt 'peacful' te zijn.

Maar ik heb toen op tv een interview gezien met een amerikaanse mevrouw die altijd met borden als 'God hates fags' etc. rondloopt. Volgens mij zijn er dus wel serieus mensen die er zo over denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid