Spring naar bijdragen

Hier sta ik... teil zwei


Aanbevolen berichten

Iemand die ik ken, is moeder van een meid die momenteel ook flink in de sh*t zit - wel weer anders dan jij toendertijd, maar toch met bepaalde overeenkomsten. Als je het goed vindt, geef ik de link aan haar door - zodat ze kan lezen dat hoe diep iemand ook kan zakken met drugs, psychiatrische opname enz., er altijd weer hoop is dat het het echt weer goed komt. Wat dat vind ik het mooiste en wonderbaarlijkste van jouw verhaal: hoe je toen was en daartegenover hoe je nu bent. Ik heb je via de fora en vooral de laatste 3 of 4 maanden aan de telefoon goed leren kennen en hoe mooi is het dat je nu je hoogbegaafdheid (want dat heb je) voor zulke goede dingen aanwendt. Ik denk dat je daar veel mensen mee bereikt en op een positieve manier hun leven beïnvloedt thumbsup.gif

Overigens - had ik je ook al gemaild, maar ik zie dat 't hier al ter sprake is geweest - zou ik zoiets nooit in een door Google indexeerbaar topic laten zetten. Nu is 't al te laat, Google heeft het al opgenomen in z'n cache. Maar als je 't terug laat zetten naar PP, verdwijnt het daar ook wel weer uit. Denk aan latere solicitaties enz. - ook al staat je achternaam er niet bij, zo heel moeilijk zal't nu ook weer niet te traceren zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Iemand die ik ken, is moeder van een meid die momenteel ook flink in de sh*t zit - wel weer anders dan jij toendertijd, maar toch met bepaalde overeenkomsten. Als je het goed vindt, geef ik de link aan haar door - zodat ze kan lezen dat hoe diep iemand ook kan zakken met drugs, psychiatrische opname enz., er altijd weer hoop is dat het het echt weer goed komt. Wat dat vind ik het mooiste en wonderbaarlijkste van jouw verhaal: hoe je toen was en daartegenover hoe je nu bent. Ik heb je via de fora en vooral de laatste 3 of 4 maanden aan de telefoon goed leren kennen en hoe mooi is het dat je nu je hoogbegaafdheid (want dat heb je) voor zulke goede dingen aanwendt. Ik denk dat je daar veel mensen mee bereikt en op een positieve manier hun leven beïnvloedt
thumbsup.gif

En vice versa. knipoog_dicht.gif Maar deo volente hoop ik dat ik dat pad mag blijven bewandelen. smile.gif En je mag het best laten lezen hoor aan die vrouw. smile.gif

Quote:
Overigens - had ik je ook al gemaild, maar ik zie dat 't hier al ter sprake is geweest - zou ik zoiets nooit in een door Google indexeerbaar topic laten zetten. Nu is 't al te laat, Google heeft het al opgenomen in z'n cache. Maar als je 't terug laat zetten naar PP, verdwijnt het daar ook wel weer uit. Denk aan latere solicitaties enz. - ook al staat je achternaam er niet bij, zo heel moeilijk zal't nu ook weer niet te traceren zijn.

Ja, ik had daar al over nagedacht, en ik heb respect voor hoe eenieder hier mee omgaat, maar voor mij is dit een héél bewuste keus geweest. smile.gif

Ik verwacht niet zo snel dát een werkgever hiernaar op zoek zal gaan, maar zou hij het doen, dan zij het zo. Het is namelijk zoals het is. Of men daar nou vroeger of later achterkomt, in het theoretische geval zou ik ook veel liever hebben dat een sollicitatie daar dan maar op afketst dan dat ik als het ware de schijn moet ophouden terwijl ik zo graag zou hebben dat mensen me, al was het maar enigzins, konden begrijpen, juist ook een werkgever.

Kortom, ik waardeer je bezorgdheid, dat weet je, maar dit is echt iets wat ik weloverwogen doe. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Op een sollicitatie/eventuele baan later moet je altijd de schijn ophouden, toch? Als ik mezelf ben en zij alles van m'n verleden weten kom ik ook nooit aan het werk. Maar goed, je naam staat er niet bij dus hoe zou een werkgever erachter moeten komen? smile.gif

Verder trouwens een bijzonder verhaal. Ik bewonder je drang naar lezen en kennis verzamelen. Het lijkt alsof je echt gezocht hebt naar wat de waarheid is en niet gelooft omdat je ineens een goed gevoel kreeg ofzo. Mag ik vragen of je buiten het Christendom en atheisme nog andere dingen hebt onderzocht?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op een sollicitatie/eventuele baan later moet je altijd de schijn ophouden, toch? Als ik mezelf ben en zij alles van m'n verleden weten kom ik ook nooit aan het werk.

Het is ook een kwestie van keuze he? Dit moet iedereen voor zichzelf uitmaken wat handig/redelijk is. Ik heb ook makkelijk praten misschien, ik sta op de wachtlijst van het plaatselijk werkvoorzieningsschap, die gaan tzt. voor mij bemiddelen bij een baan en dan weet men toch wel van mijn achtergrond en in tussentijd richt ik me volledig op m'n studie, dus ik heb ook de 'luxe' om zoiets te kunnen doen. smile.gif

Quote:
Verder trouwens een bijzonder verhaal. Ik bewonder je drang naar lezen en kennis verzamelen. Het lijkt alsof je echt gezocht hebt naar wat de waarheid is en niet gelooft omdat je ineens een goed gevoel kreeg ofzo.

yes.gif Ik heb me inderdaad ook nog een tijd lang erg ongemakkelijk gevoeld in de Kerk, ik ging er niet heen omdat ik mezelf er prettig bij voelde, maar omdat ik wist dat het goed was, maar ben inderdaad niet zozeer m'n gevoel gevolgt.

Quote:
Mag ik vragen of je buiten het Christendom en atheisme nog andere dingen hebt onderzocht?

Ja, 'de' new age, en dan vooral de theosofie/gnostiek. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, ik had daar al over nagedacht, en ik heb respect voor hoe eenieder hier mee omgaat, maar voor mij is dit een héél bewuste keus geweest.
smile.gif

Ik verwacht niet zo snel dát een werkgever hiernaar op zoek zal gaan, maar zou hij het doen, dan zij het zo.
Het is namelijk zoals het is
. Of men daar nou vroeger of later achterkomt, in het theoretische geval zou ik ook veel liever hebben dat een sollicitatie daar dan maar op afketst dan dat ik als het ware de schijn moet ophouden terwijl ik zo graag zou hebben dat mensen me, al was het maar enigzins, konden begrijpen, juist ook een werkgever.

Wederom worshippy.gif

Solliciteren is verschrikkelijk, onchristelijk ook als je het "goed" wilt doen, maar je kiest op deze manier niet een makkelijke weg - gelukkig heb je die babbel nog. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op een sollicitatie/eventuele baan later moet je altijd de schijn ophouden, toch? Als ik mezelf ben en zij alles van m'n verleden weten kom ik ook nooit aan het werk. Maar goed, je naam staat er niet bij dus hoe zou een werkgever erachter moeten komen?
smile.gif

Da's ook een beetje mijn gedachte (op mijn werk weten ze héél wat van me, maar zeker niet omdat ik het tijdens m'n solicitatie heb verteld, en ze weten ook lang niet alles - het is geen huwelijk hè). Maar Pius heeft er goed over nagedacht en is tot deze conclusie gekomen, dan heb ik er ook vrede mee dat 't in Google te vinden is.

Ik zal de link even doorgeven aan diegene die er wat aan zou kunnen hebben, Pius.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Inderdaad, fijnafstemming is heel belangrijk. Dat is ook een functie die dit topic deels voor mij heeft. Wat ik al tegen Light jr. heb gezegd he? Dat vlot van de tongriem zijn gesneden moet ook (nog beter?
verbaasd.gif
), nee juist ook pastoraal toe te passen zijn. Maar het blijft een leerproces.

Had je al gezegd inderdaad. smile.gif

Quote:
[...]Hmmm... Ik heb ook grote perioden van passiviteit gekend hoor.
knipoog_dicht.gif
Op GKv en op Refoweb heb ik de nick Laodicea, juist omdat ik mezelf zo gevangen voelde in lauwheid toen. Dat heeft jaren geduurd, ongeveer van 2002 tot dit voorjaar. Natuurlijk was het niet altijd even lauw, en het is ook stukje bij beetje opgeheven, maar toch.

Ik bedoelde niet eens zozeer lauwheid, denk ik. Eerder een verschil in karakter misschien: ik ben niet zo geneigd tot extremen. Ik ben wel flink depressief geweest, maar dan lag ik gewoon in bed. In die zin, ik leef in mijn hoofd, niet in de buitenwereld, zal niet snel naar drank, drugs of wat dan ook grijpen, en ben te voorzichtig om zaken te laten ontsporen. Veel te onzeker ook, omdat ik niet zou weten wat ik in zo'n situatie zou moeten, zorg ik maar gewoon dat ik er niet in kom. Daardoor zijn de uitersten in mijn leven niet zo spectaculair. Daartegenover staan een heleboel mensen die ik ken, de Yvette Lonts enzo, die allerlei shit hebben meegemaakt, die ook vaak door God als door de bliksem worden getroffen. Ik kan daar alleen maar be-/verwondering voor voelen, maar zoiets is me vreemd. Ik ga de geleidelijke, maar ik denk nog steeds niet de lauwe weg. Weg2 zei het al, over die twee verschillende typen.

Quote:
[...]Ik mag het eigenlijk niet zo zeggen, want ik ken je er toch niet goed genoeg voor, maar ik zie die passie anders ook wel bij jou aanwezig. Het zit er wel, dat het belemmert wordt, voel ik ook wel, maar het zit er wel, als ik er concreter over kan worden, dan laat ik het wel weten.
flower.gif

Glad ijs inderdaad. widegrin.gif

Ik ben wie ik ben, ik heb een vrij duidelijke mening en een gepassioneerd rechtvaardigheidsgevoel. In die zin beschik ik zeker over passie en die speelt in mijn geloof absoluut een grote rol. Maar met een woord als "belemmert" druk je wel een stempel, ik weet niet of ik dat met je eens ben: ingekaderd is wellicht een beter woord, of zelfs "in goede banen geleid". Mensen die kersvers in de christelijke wereld komen zien óf door de bomen het bos niet, óf worden een soort flipperkastgelovigen die als een soort serieel-monogame kerkgangers het hele spectrum afwandelen totdat ze eens ergens stranden of weer ongelovig worden. Ik ben duidelijk van het eerste soort: het heeft me jaren, en gelukkig slechts één ander kerkgenootschap, gekost om het bos door de bomen te zien, en aan te komen waar ik thuis hoor.

Maar het gaat over jou, dit topic, dat zouden we bijna vergeten. widegrin.gif Mijn punt was dus iets van jalouzie, niet zozeer dat alles is ingekakt bij mij, maar ik merk wel dat ik vaak grote overeenkomsten vertoon met mijn vrienden en mijn vrouw, die al hun hele leven geloven zonder heftige (gods)ervaringen. Ik heb wel overwogen om alcoholverslaafd te raken en te kijken of God me daar uit zo trekken zoals Yvette Lont uit de prostitutie, maar dat is net zoiets als veel zonden begaan om veel genade te krijgen, en dat "mag niet van de bijbel". puh2.gif Bovendien bleek het uiteindelijk ook niks voor mij te zijn. knipoog_dicht.gif

Quote:
[...]
yes.gifwidegrin.gif
'not otherwise specified' he?
knipoog_dicht.gif
[...]

Nog altijd een van de mafste afkortingen die ik ken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Wow, wat een verhaal zeg. Ik weet even niks te zeggen.

Ik heb heel veel respect voor je, echt waar.

Ik geloof dat alles wat je heb meegemaakt je heeft gemaakt tot de persoon die je bent, en ik denk dat jij een heel mooi persoon ben.

Heel knap van je dat je alles hebt opgeschreven enzo.

Nja verder weet ik niet echt iets nuttigs te zeggen bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Wow, ik was eerst al redelijk gefascineerd door jou, door je manier van posten (die ik eerder liefdevol en begrijpend dan bot vind), door je topics, je (manier van) antwoorden op mijn vragen.

Het klinkt misschien raar, maar jij hebt iets dat me heel nieuwsgierig maakt naar jou, nu misschien nog wel meer.

Volgens mij schrijf ik nu totaal niet op wat ik bedoel op dit moment, en ik weet niet hoe het overkomt op jou en anderen, maar vast wel op zo'n manier dat ik niet kan zeggen dat ik het zo zeker níet bedoeld heb. Als je me nog begrijpt.widegrin.gif

Ik vind het gewoon echt ontzettend moedig en dapper van je dat je dit zo op credible durft te zetten, en dat je het er zo open over durft te hebben nu. Ik vind het ook onwíjs knap hoe jij uit dat dal hebt weten te komen. Echt respect voor jouyes.gifsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

heel erg off topic: zodat wij ze daar weer vanaf kunnen helpen

nja dat durf ik dan weer niet..

Ik ga niet mezelf opdringen als iemand zo'n overtuiging heeft..

*peinst* ik dring mezelf sowieso eigelijk nooit op.. Ik ben ouderwets en geloof nog in 'mannen jagen op vrouwen' ipv omgekeerd knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid