Spring naar bijdragen

Denominatie KvdN


Aanbevolen berichten

Gezocht, de Denominatie van de Kerk van de Nazarener.

al Googlende kwam ik weer is uit op Credible bij een topic uit 2004, ik vond het toch weer jammer dat ik niet even 3 jaar eerder geboren ben, zodat ik wat eerder in de KvdN terecht was gekomen en mogelijk deel had kunnen uitmaken van al die gekke-maffe-niet nader te benoemen streken op kampen en binnen de jeugd.

Uiteraard kun je zulke dingen niet zeggen, want wie weet hoe het leven eruit had gezien als ik nu 3 jaar ouder was...

laten we daar later nog eens een topic over startenpuh2.gif

BOeT (back on eigen topic)

wat is de denominatie van de KvdN?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De kerk van de Nazarener is een kerk die veel van haar wortels heeft in de Wesleyaanse theologie. Qua vormen en liturgie zou je het kunnen vergelijken met een wat meer gematigde, down-to-earth evangelische gemeente.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tsjaah, tot zover weet ik ook in welke kerk ik zit, ik hoopte op een eenstemmig antwoord wat geheel politiek correct is.

Blijkt maar weer dat de nazarener niemand in hokjes stopt en zelfs ook niet in 1 hokje valt te stoppen engel.gif

Zo word in ieder geval getracht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar die 'Wesleyaanse kerken' kunnen orthodox zijn (afhankelijk welke methodist natuurlijk), terwijl Arminianen meestel toch per definitie als vrijzinnig te boek staan.

Al hoewel, dat schijn je wel te kunnen relativeren. Ik begreep dat in het verleden dat opzich wel mee viel, maar ik ken die clubs ook niet goed, behalve dat Wesley ook de man is van de evangelicals, die juist per definitie orthodox zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 7 months later...

Ik denk dat de grootste kracht van de kerk van de nazarener is dat je echt mag komen zoals je bent. Wil je dansen? Dans! Wil je zitten? Zit! Wil je je handen omhoog doen? Doe het. We proberen zoveel mogelijk een kerk van de wereld te zijn (veel van onze leden komen ook "Uit de wereld", inclusief onze Dominee). We veroordelen niemand om wie hij is. Jezus ging toch ook met hoeren en tollenaars aan tafel zitten?!?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid