Spring naar bijdragen

is orale seks zondig of niet?


Aanbevolen berichten

Quote:

dit is een veronderstelling, in de tekst staat het dudelijk dat hij zijn zaad aan het verkwisten was

natte dromen hebben is ook heel zondig!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

maar waarom wordt de ene tekst wel letterlijk genomen, zols bedrijven van homofiele seks is zondig, maar verkwisten van het zaad niet?

dat heeft niets met "wel of niet letterlijk nemen" te maken. Onan verspilde z'n zaad omdat hij de taak die door de Wet (van God) op hem was gelegd, wilde ontduiken. Het probleem is niet het "zaad verspillen", maar het overtreden van de Wet. Hij moest volgens de Wet voor nakomelingen zorgen, en dat deed hij niet.

De redenering die jij geeft, is ongeveer dezelfde als: "de discipelen konden zomaar ezels meenemen, dus dan mag ik ook een fiets van een ander wel pakken en ermee wegrijden"

De discipelen mochten echter niet zomaar ezels "lenen", ze kregen er de opdracht toe van Jezus zelf (en aangezien Jezus Heer is over de hele schepping, dus óók wel over een paar ezeltjes)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dit is juist een argument voor orale sex lijkt me.


Samengevoegd:

[...]

Nou jeetje,

Zou je toch eens een kijkje in de dierenwereld moeten nemen. Honden vinden het heerlijk om hun geslachtsdelen te likken, googel eens op bonobo en zie wat ons naaste neefje in het dierenrijk wel niet uitvreet. Dolfijnen doen dingen met hun blowhole die het woord blowhole alleen maar meer toepasselijk maken.

Het enige tegennatuurlijke wat ik aan menselijke sex kan ontdekken is het idee van mensen dat sex zondig is. Sex is de bedoeling lijkt me. Alles wijst erop. Als het alleen voor kindertjes maken was had de schepper het gereedschap wat minder aantrekkelijk gemaakt lijkt me.

Ook al noemt de bijbel dieren ook levende zielen,mensen kunnen als zij dit willen hoog boven de dieren torenen.

(Genesis 1:26) . . . en al het zich bewegende gedierte dat zich op de aarde beweegt, in onderworpenheid hebben.â€â€ƒ

Er staat hier niet 'boots dierlijk 'gedrag na,maar wel heb de dieren in onderworpenheid!

Het hebben van dierlijke eigenschappen wordt sterk veroordeeld in de bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het hebben van dierlijke eigenschappen wordt sterk veroordeeld in de bijbel.

Zoals het willen eten, drinken en voortplanten? Of emoties tonen als angst, blijdschap en verdriet? Of het leren van je fouten?

Wat is dan een dierlijke eigenschap?

Lijkt mij dat mensen bepaalde dingen niet mogen, zelfs niet als dieren het wel doen (zoals je soortgenoot opeten bijv.). Wat we dan niet mogen is hopelijk te onderbouwen waarom iets niet mag. Maar omdat dieren het doen, we het daarom niet mogen doen lijkt me geen juiste conclusie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik verbaas me altijd over dit soort vragen, is voetensex zondig, is borstensex zondig? Het wordt nergens in de bijbel genoemd en we zijn zo langzamerhand toch wel zo ver dat we niet alleen sex hebben om kinderen te krijgen? Of nog niet zolang geleden, het boek Hooglied overslaan bij het bijbellezen maar wel Numeri,Jozua, Richteren gewoon voorlezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, bij sex is het zo dat als je het met 1 iemand doet, en dat gaat uit, dat je dan heel snel al begint met sex bij de volgende. Mij is het uitgelegd met een getekent poppetje, en bij iedere stap verder die ze zette met haar huidige vriendje kreeg ze een 'stip' op haar lichaam. Die stippen hoorden niet op haar lichaam, haar lichaam werd op die manier onrein. Het ging uit met haar vriendje en haar lichaam vol stippen bleef bestaan. Ze kreeg een ander vriendje, en bij hem was de (orale) sex niet nieuw of speciaal meer, omdat ze het al had gedaan allemaal.

Dat is voor mij sowieso al een reden waardoor ik nooit orale sex wil hebben, het lijkt mij namelijk heel veel mooier om gewoon met 1 iemand verder te gaan, dus binnen het huwelijk.

Verder, wat ik denk dat God er van zou vinden is dat Hij het slecht vind. Hij heeft namelijk gezegd dat sex voor Hem betekent dat je getrouwd bent, dus waarom orale sex niet? Zit ook dat woordje in, en je doet het niet met iedereen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

great idea

En dan gezellig met zijn allen freestyle-Bijbel-interpreteren en aller hande dingen lezen in de Bijbel die er niet staan? Masturbatie mag niet en elkaar met de hand bevredigen ook niet want er staat geschreven dat God een hekel heeft aan de schandelijke beweging der heidenen..

Er staat niet wat over in de Bijbel, wanneer je deze dingen ziet als gemeenschap horen ze in het huwelijk thuis, wanneer je dat niet zo ziet kan het daarvoor maar heb je wel te maken met een 'Hellend Vlak'. Verder kan ik op basis van Schrift en Belijdenis niets zinnigs over zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat er toch neit om wat voor soort seks je hebt?

als het maar binnen het huwelijk gebeurt.

nog wel een paar belangrijke dingen:

het moet tussen 2 personen gebeuren (niet meer...)

Je moet niet met je hoofd bij iemand anders zitten.

Je moet het allbei leuk vinden

Niet iemand (bewust) pijn doen bij seks, dat hoort niet. (vind ik)

OW en iemand had het erover dat je als jongen zijnde geen natte dromen zou mogen hebben omdat dat zondig is? ik weet niet of hij serieus was maar daar ben ik t niet mee eens. ik had een keer een natte droom toen ik over een potje kolonisten van catan droomde hamer.gif , is dat zondig? kan ik toch niks aan doen? ik vind het alleen maar iritant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]En dan gezellig met zijn allen freestyle-Bijbel-interpreteren en aller hande dingen lezen in de Bijbel die er niet staan? Masturbatie mag niet en elkaar met de hand bevredigen ook niet want er staat geschreven dat God een hekel heeft aan de schandelijke beweging der heidenen..

Er staat niet wat over in de Bijbel, wanneer je deze dingen ziet als gemeenschap horen ze in het huwelijk thuis, wanneer je dat niet zo ziet kan het daarvoor maar heb je wel te maken met een 'Hellend Vlak'. Verder kan ik op basis van Schrift en Belijdenis niets zinnigs over zeggen.

Maar is de seks die wordt beschreven in de Bijbel, niet alleen voor in het huwelijk bedoelt maar daarnaast alleen ter voortzeting van het geslacht?

Orale seks is slechts voor het genot.

Dus: ben je dan toch niet fout bezig volgens de schrift?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@zepto

aangezien je het niet zeker wist: i was just being sarcastic.

@martha: nee, de seks die wordt beschreven in de bijbel is zeker niet alleen voor de voortzetting van het geslacht. Ooit hooglied gelezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lees ook 1 korinthe 7 eens.

Daar wordt gepraat over begeerte. En niet dat het slecht is, maar enkel dat wanneer de begeerte er is, dat het dan beter is te trouwen.

Binnen die regels over gehuwd en ongehuwd zijn wordt meer gesproken over sex, waarbij je geen strobree in de weg wordt gelegd. Enkel dat je elkaar toebehoort en dat het binnen een huwelijk thuis hoort.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, maar dat staat er niet.

Het gaat er daar om dat het GOED is om alleen te blijven, maar als je brandt van begeerte (en dat is erg menselijk dunkt me) dan is het goed om te trouwen.

Er staat elders in de bijbeld dat de band tussen man en vrouw er moet zijn en over drievoudige snoeren enzo...

Dus je moet daar niet de helft van de tekst lezen.

Hoe dan ook: de begeerte wordt wel erkend. En ik denk dat dat gaat om sex in de zin van genot en niet om voortplanting.

Oftewel: Sex is niet alleen bedoeld voor voortplanting m.i.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tegenwoordiger tijd is het bedrijven van orale seks (te benamen: pijpen en beffen) doodnormaal. Een tiener hoeft maar een tijdschrift open te slaan, en je komt de benamingen al tegen.

Bij deze wil ik gaarne benadrukken dat ik niets op heb met dergelijke blaadjes, en al geheel niet voor tieners onder de 18. Deze denken meer met hun hormonale gevoelens, dan met hun gezonde verstand.

Toch is het zo, dat zowel de man als de vrouw bij orale seks een hoogtepunt bereiken. Bij de man vind er dan een ejaculatie plaats.

Als je alleen al naar het OT kijkt, dan spreekt men over het verkwisten van zaad, wat in de ogen van God als zondig wordt gedefiniëerd.

Mijn vraag is dus: wat is jullie mening: is orale seks zondig of niet?

      Gen 38,9

      

Maar omdat Onan wist dat zo’n kind niet als zijn nageslacht zou gelden, liet hij telkens als hij met de vrouw van zijn broer gemeenschap had zijn zaad op de grond terechtkomen, zodat hij geen nakomelingen voor zijn broer zou verwekken.

Je kan je afvragen waar het goed voor is??

Ik vindt het raar en niet passend als mijn vrouw dat bij mij zou doen. Mijn vrouw wil ook niet dat ik dat bij haar doe. In een gezonde relatie is dat volgens mij ook niet nodig. Ik zeg niet dat het fout is maar ik vindt het niet passend.

We hebben het wel eens geprobeerd hoor, maar we vinden beiden dat het nergen over gaat het geeft geen extra dimentie in je (sex)relatie.

o+

Link naar bericht
Deel via andere websites

Orale seks binnen het huwelijk is niet zondig. Voor het huwelijk waarschijnlijk wel.

Een beetje vreemd trouwens imo, die afkeer van orale seks bij christenen.

Met name voor vrouwen kan het toch wel wat toevoegen, die komen in veel gevallen niet tot een orgasme tijdens de "normale" seks. Hoewel dat voor vrouwen dan ook weer minder belangrijk is dan voor mannen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Met name voor vrouwen kan het toch wel wat toevoegen, die komen in veel gevallen niet tot een orgasme tijdens de "normale" seks. Hoewel dat voor vrouwen dan ook weer minder belangrijk is dan voor mannen.

Dat ligt er maar net aan hoeveel aandacht je over hebt voor je vrouw.

Wij hebben daar geheel geen problemen mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Orale seks binnen het huwelijk is niet zondig. Voor het huwelijk waarschijnlijk wel.

Een beetje vreemd trouwens imo, die afkeer van orale seks bij christenen.

Ik vind het niet zo vreemd, het is niet beschaafd vind ik. Het heeft iets denigrerends. ik ben bang dat je dan ook anders tegen iemand aan gaat kijken .. Het is niet echt onschuldig en schattig , meer beetje hoerig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over de eventuele zondigheid van orale seks wil ik me niet uitspreken, maar ik wil toch even opmerken dat er echt wel vrouwen zijn die ondanks tonnen aandacht toch niet klaarkomen bij 'normale' seks, en dan is het wel erg aangenaam als manlief ook wat orale aandacht kan schenken. Aandacht die manlief vaak ook erg aangenaam vindt om zelf te krijgen. Dat je daar als koppel geen behoefte aan hebt vind ik helemaal prima, dan moet je het ook niet doen, maar ik vind het cru om te stellen dat het niet nodig is in een gezonde relatie omdat jullie het niet nodig vinden in jullie eigen hopelijk erg gezonde relatie. Iedereen beleeft seks anders en heeft andere noden, en sommige koppels kunnen hier erg van genieten. Dat zegt op zich niets over de eventuele zondigheid van iets, maar het feit dat jij en je wederhelft orale seks niet nodig of gepast vinden is al evenmin een argument in de vraag naar de zondigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik vind het niet zo vreemd, het is niet beschaafd vind ik. Het heeft iets denigrerends. ik ben bang dat je dan ook anders tegen iemand aan gaat kijken .. Het is niet echt onschuldig en schattig , meer beetje hoerig.

binnen de muren van de slaapkamer en binnen de context van het huwelijk mag je manlief strakjes zo veel verleiden als je wil. Daar is niks hoerigs aan hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid