Spring naar bijdragen

Kennen moslims ook wonderen?


Aanbevolen berichten

Quote:

Je moet zijn geloof gewoon respecteren en als agnost/theïst zelfs bewonderen.

Nou, nee....

Ik vind Eulogia's gedachtengoed als ik op zijn eigen uitspraken mag afgaan getuigen van een heel enge vorm van fundamentalisme. En verder is geloof mijns inziens sowieso niet zonder meer respectabel. Voor een theist is dat misschien zo, maar een atheist denkt daar heel anders over meestal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Handig geknipt, opnieuw. Het gaat hier duidelijk over het antwoord op het verzoek in vers 38. Bovendien spreekt Jezus duidelijk in de tegenwoordige tijd (verzoekt) en profeteert niet over een bekeerd volk zo'n 700 jaar later.

Heeft hij het niet tegen zijn apostelen die niet onvoorwaardelijk geloven, tenzij zij een teken zien? Aan u de keuze hoe je dit vers wilt lezen:

Mat 12:38-39

38 Daarop reageerden enkele schriftgeleerden en farizeeën met een vraag: ‘Meester, we (=/= 'zij') zouden graag een teken van u zien.’ 39 Hij antwoordde: ‘Dit is een verdorven en trouweloze generatie. Ze verlangt een teken, maar zal geen ander teken krijgen dan dat van de profeet Jona.

Overigens moet ik jullie als kenners niet wijzen op het feit dat Mattheüs niet is geschreven door Mattheüs, maar door een "onbekende" die duidelijk, samen met Lucas en Johannes (of respectieve spookschrijvers) uit dezelfde autentieke bron van Marcus hebben geput.

Dien me gerust van weerwoord, het kan mijn kennis alleen verruimen of eventueel corrigeren. Bovenstaande beweringen komen namelijk niet voort uit eigen onderzoek, maar uit islamitische geschriften.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

De Koran is de hoogste autoriteit in de islam en als een tekst uit de andere geschriften in strijd is met de Koran, dan klopt ie niet. Er worden wel wonderen beschreven door bijv Ibn Ishaq. Maar in de Koran staat de vers: "Zij [de heidenen] vragen u om een teken [wonder]. Zeg: de Koran is u een teken". (Wat voor mij neerkomt op "Erken me als profeet, het is zo omdat ik het zeg"). Daarom gaan de meeste islamitische geleerden ervan uit dat Mohammed geen wonderen deed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meningen lopen verdeeld wat betreft dat Mohammed wel wonderen heeft verricht, of niet. Maar er staat in de Koran en volgens mij ook de Hadith dat Mohammed de Maan liet spleten. In de Hadith staat dat er Mohammmed water uit zijn vingertoppen liet stromen om zijn volgen te dorsten. Ook genas hij een blinde met zijn spuug net als wat Jezus deedde, ik kom hier later nog wel op terug als ik de versen heb gevonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salaam aleykom,

Inderdaad. Maar de nadruk ligt niet op wonderen verrichten. Wat hij heeft verricht was zoals steeds met het verlof van God. En natuurlijk zullen christenen dit niet erkennen, dus weerwoord is niet nodig, maar de Koran is een wonder.

En een klein wondertje is dit, een beetje off topic, maar ook een beetje niet:

Mijn moeder is anti-religie. Katholicisme, islam, jodendom... allemaal 1 pot nat en bedrog, volgens haar. Dus van haar heb ik mijn religiositeit absoluut niet geërfd.

Nu was het gisteren weer bal populair zoals wij Vlamingen zeggen, ambras dus. En ze gooide me stante pede buiten. Nu moet je weten dat ik normaliter in Gent woon, maar door omstandigheden bij haar hier in de Kempen verblijf. Ik heb hier sinds een kleine maand ook weer werk gevonden. Dat dreigde dus allemaal in het water te vallen...

Maar als moslim weet ik dat alles is voorbestemd, dus ik legde me erbij neer en deed gewoon een extra gebed en een doea. Vannacht droomde ik dan dat mijn baas mij een appartement ging aanbieden.

Dat is ook gebeurd, gratis dan nog wel, ik mag er bovenop mijn job conciërge zijn. Allemaal toeval? Dat kan je wel denken, maar ik weet wel beter.

Dat is mijn persoonlijk wonder. God heeft mijn gebed aanhoord, en ik vroeg Hem om alles te laten geschieden volgens Zijn wil. Dat is gebeurd.

God is Verheven en leidt Zijn dienaren die Hem daarom smeken.

Wa salaam,

Ilyas

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salaam aleykom beste Piebe,

Die discussie was ik al lang vergeten... Maar het siert je wel dat je dat toegeeft. Ik ben zeker geen Schriftgeleerde, en wil dus verder niet al teveel uitwijden over dat vers, maar dat had ik inderdaad terecht opgemerkt... denk ik. smile.gif

Wa salaam,

Ilyas

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Salaam aleykom beste Piebe,

Die discussie was ik al lang vergeten... Maar het siert je wel dat je dat toegeeft. Ik ben zeker geen Schriftgeleerde, en wil dus verder niet al teveel uitwijden over dat vers, maar dat had ik inderdaad terecht opgemerkt... denk ik.
smile.gif

Wa salaam,

Ilyas

Geen probleem, want je hebt gelijk dat het aan de Joden uit die tijd gericht was, maar het is denk ik wel een wijsheid van alle tijden is. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

Ja,moslms kennen veel wonderen.

Istihare gebed- Stel je voor je gaat met iemand trouwen en je wilt weten of die gene de ware is of die gene het beste is voor deze en de volgende wereld?

Stel je voor je wilt een winkel openen maar je weet niet wat voor winkel? of je bent niet zeker dat je veel winst gaat draaien of helal gaat verdienen.

Elke vraag die je zelf niet kan beantwoorden kan je dan vragen van god.

Voordat je slaapt moet je 2 rekaat bidden en een dua. Na het gebed zal je op een of andere manier een teken krijgen wat het beste keuze is voor je. Dat kan bijvoorbeeld met een droom zijn, of een hele goeie gevoel of juist slecht.

Bijv: Ik vroeg wat de beste tarikat(sekte) voor me was en ik werd zo wakker ''KADRIII''. Dus toen wist ik dat het kadri is.

Ilmi ledoen- Ilmi ledoen krijg je niet zomaar, je moet daar hard voor werken. Niet iedereen heeft dat. Ilmi ledoen is dat je als persoon weet wat door iemand anders gedachte heen gaat. Als je het onderzoek zal je precies weten hoe het is.

Paar jaar terug is er in een vrouw een slechte cin geweest. Die vrouw zij allemaal van die zieke dingen(ze kon bijv geen arabisch en opeens begon ze arabisch te praten enzo).

10 dagen lang heeft een imam(seyh) 1 vers van de kuran achter elkaar gezegd en na 10 dagen is de cin verbrand en werd de vrouw weer normaal.

Je hebt veel dingen man..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ilmi ledoen- Ilmi ledoen krijg je niet zomaar, je moet daar hard voor werken. Niet iedereen heeft dat. Ilmi ledoen is dat je als persoon weet wat door iemand anders gedachte heen gaat. Als je het onderzoek zal je precies weten hoe het is.

En hier haakte ik af. Dat is gewoon telepathie en zeker voor omstaanders een buitengewoon nare eigenschap, als het daadwerkelijk bestaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid