Spring naar bijdragen

Paard en pony-topic.


Aanbevolen berichten

Quote:

Hé wat leuk, een paarden topic, kan ik ook een niet paardenforum mijn ei kwijt (voor het paardenforum eigenlijk ook geen tijd, dus dit is super).

Ik zit eigenlijk deze week in een rotsituatie, want aanstaande donderdag wordt mijn berijd/verzorgpaard Jessy in geslapen.

Ze heeft een tumor achter haar oog en Utrecht kon niks meer garanderen na een operatie en hoe het vast zat. Ze is ook al 16 (ze is groot trouwens), dus we hebben haar naar de dierenarts gebracht in Achthuizen en daar staat ze nu nog lekker buiten, maar ze gaat mega achteruit.

Dus vorige week maandag is er besloten om haar aanstaande donderdag in te slapen.

Oh wat een rotsituatie! cry.gif

Quote:
Het is echt beter en ze heeft nog 4 weken, na haar Utrecht nachtmerrie kunnen genieten op het land, ze is nu echt op en ze geeft het ook aan.

We moeten blij zijn met de mooie tijd die ze nog gehad heeft, want het hadden ook maar 3 dagen kunnen zijn.

Heeft ze veel pijn?

Quote:
Dus ja, donderdag wordt ff niet zó'n gezellige dag voor mij.

Nee, dat begrijp ik.

Als je het fijn vind zou je in deze topic (straks/later) een soort van 'in menoriam' kunnen plaatsen, iets vertellen over haar. De leuke dingen die in je opkomen bijv. Misschien ben je wel ontzetten trots op haar. Of misschien zou je kunnen vertellen hoe het is gegaan donderdag? Kijk maar, doe maar wat jij wilt.

Quote:
Sorry dat mijn eerste post op dit topic niet zo vrolijk is.

Je hoeft geen sorry te zeggen, dit zijn rotdingen maar daar hoef je niet aan 'voorbij te gaan'.

Wens je in ieder geval heel veel sterkte!!

Quote:
De volgende keer heb ik het over Stingemans, het stoere indianenpaard
widegrin.gif

Ben benieuwd, is toch wel een bonte met lange manen he... knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Sterkte!!!!!! Ik voel met je mee, ik heb 2 jaar geleden onze 4 jarige hengst in moeten laten slapen, hij was in de wei uitgegleden en zijn gewricht zat niet meer zo goed. We hadden hem zelf gefokt. Sindsdien heeft mijn moeder nooit meer paardgereden, ik hoop dat jij er leuke herinneringen mee had. Alsnog sterkteapk_worry-rose.gif!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Yeah! Ik heb vandaag op mijn bijrijd-Fjord (Yendi) een buitenritje gemaakt, met het baasje op de fiets ernaast

Was zóóó gaaf joh! Ze was nog wel heel erg slingerig, maar ook zij vond het heel leuk (oortjes naar voren, veel rondkijken) en ik reed lekker met lange teugels. We bleven wel stappen, omdat het de eerste keer was voor het beestje sinds lange tijd, en omdat ze dus slingerig was.

Op ongeveer de helft van onze 'rit' kwam er een klein rothondje op ons afrennen, Yen vond dat niet zo grappig dus deed de oren in haar nek, en gaf het hondje een trap toen het speels in de achterbenen van haar ging bijten. Zooo grappig rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 weeks later...

Ik ga morgen weer naar mijn verzorg-beestjes, een merrie van ong, 9 ze is behoorijk temperamentvol en ze is zwart en groot hihi smile.gif en een hengst van 2,5/3 jaar (mijn baby :D)

Was zo grappig m'n hengstje, brafour, stond laatst in de bak toen deze bevroren was (het is een buitenbak) die wist niet wat ie mee maakte hihi, om nog maar te zwijgen over hoe die uit een waterbak drinkt (de electrische drinkbakken waren bevroeren) de arme schat verslikte zich, het kwam helemaal uit zn neus hihi.

@ Eline, jeetje wat erg voor je moeder ook! Dan is hij trouwens wel heel erg ongelukkig uitgegleden in de weide.. echt sneu nosmile.gif

liefs ,,,

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik rijd al 12 jaar paard (naja, 3 jaar paard, 9 jaar pony :P) en ik vind het nog steeds heel er leuk. Ik mis het ook echt als ik het een keertje heb over moeten slaan. Ik rijd een keer in de week op een manege. Ik zit eigenlijk te laag voor mijn niveau, maar dit was de enige lestijd waarop ik kon rijden de hele week. En het is wel heel gezellig smile.gif

Ik rijd ook puur voor de ontspanning. Ik doe geen wedstrijden etc. Ik heb een les gereden bij een leraar die me de hele tijd af zat te zeiken, da is het ook gelijk klaar. (ben toen naar een andere les gegaan.)Ik rijd voor de lol, en niet zodat een of andere vent me uit kan gaan schelden.

Ik heb altijd wel graag zelf een paard gewild, maar het kost gewoon veel te veel tijd en geld. Dus ik blijf lekker op de manege rijden! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oeeh een paardentopic! widegrin.gif

Ik rij nu ongeveer 3 jaar paard .. gewoon op een manege. Ben jaar terug ook begonnen met FNRS-wedstrijden en ben nu bij F3 de 2e.

En ik zou tijdje terug verzorgveulen krijgen, maar is toch niet doorgegaan want was te ver weg. Verder rij ik elke donderdag en me lievelingspaardje is Chica, een knettergekke pony, dat beest spoort echt niet. Best een beetje bitchy in stal maar dat is maar schijn. Ze is stiekem heel lief ^^ En bij t rijden is ze heel raar, als ze zin heeft om naar links te gaan dan gaat ze gewoon, ze crosst de hele bak door als ze daar zin in heeft, net een achtbaan :') Maar ze is zo lief <3

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat jammer Frique!

Ik heb een poosje terug gepost dat ik wel eens met mijn tante mee mag naar de paarden en mag rijden.

Nu ging ik zaterdag weer mee. Maar je weet wat voor weer het is, dus Diana, paard van 23, was best wel opgefokt. Ik ging er op zitten, en mijn tante, kan ik even weg? Ik heel stoer, ja hoor. En vervolgens, tante weg, paard luisterd niet meer. Nauwelijks dan. Op een gegeven ogenblik maakte ze een bokkensprong, dus ik, Diana, ho! Staat ze 1 seconde stil, loopt ze door! Draven terwijl ik dat niet wilde, etc, etc.

Helaas ben ik tot de conclusie gekomen dat ik gek van dieren ben, maar totaal geen overwicht heb. Als ik tegen een hond zeg, zit, blijft die gewoon staan. Als ik tegen mijn kat, niet doen, zeg, moet ik het 4 keer zeggen voor hij luisterd. Als ik tegen een paard ho zeg, moet ik aan de teugels gaan rukken voor ik een béétje respons krijg. Nu is het zo dat ik niet de eigenaar van een hond of paard ben, maar je MOET overwicht hebben op een paard. Je zit nu eenmaal niet op je veilige fietsje op het fietspad, maar je zit op een paard wat véél weegt, je rijd in een bevroren bak met schrikdraad, en diecombinatie kan levensgevaarlijke situaties opleveren.

En dat vind ik echt heel jammer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb 8 jaar gereden. Ben begonnen op een ponyclub waar ik 4 jaar heb gereden, daarna ben ik naar een manege gegaan, waar ik twee jaar heb gereden. Ben daar toen weggegaan, odmat ik gewoon neits meer leerde. Toen ben ik naar een ranch gegaan, waar ik western reed en dat heb ik ook twee jaar gegaan.

Ik mis het ontzettend, het rijden en met de paarden bezig zijn, maar sinds ik western heb gereden wil ik niet meer terug naar een manege. Ik wil alleen nog maar western rijden en dat kan nu niet meer, omdat de ranch waar ik eerst reed failliet is gegaan.

Ik heb drie prijzen in de wacht gesleept, een zesde met dressuur, gewoon een ponyclub wedstrijd. Een eerste prijs met westernrijden (gymcana op de ranch) en een zesde prijs met westernrijden(trail,reining).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb een poosje terug gepost dat ik wel eens met mijn tante mee mag naar de paarden en mag rijden.

Nu ging ik zaterdag weer mee. Maar je weet wat voor weer het is, dus Diana, paard van 23, was best wel opgefokt. Ik ging er op zitten, en mijn tante, kan ik even weg? Ik heel stoer, ja hoor. En vervolgens, tante weg, paard luisterd niet meer. Nauwelijks dan. Op een gegeven ogenblik maakte ze een bokkensprong, dus ik, Diana, ho! Staat ze 1 seconde stil, loopt ze door! Draven terwijl ik dat niet wilde, etc, etc.

Helaas ben ik tot de conclusie gekomen dat ik gek van dieren ben, maar totaal geen overwicht heb. Als ik tegen een hond zeg, zit, blijft die gewoon staan. Als ik tegen mijn kat, niet doen, zeg, moet ik het 4 keer zeggen voor hij luisterd. Als ik tegen een paard ho zeg, moet ik aan de teugels gaan rukken voor ik een béétje respons krijg. Nu is het zo dat ik niet de eigenaar van een hond of paard ben, maar je MOET overwicht hebben op een paard. Je zit nu eenmaal niet op je veilige fietsje op het fietspad, maar je zit op een paard wat véél weegt, je rijd in een bevroren bak met schrikdraad, en diecombinatie kan levensgevaarlijke situaties opleveren.

En dat vind ik echt heel jammer.

Ieder paard test zijn of haar nieuwe ruiter uit. Dat is heel normaal. Jammer dat je het niet doorzet. Overigens mag je nooit rjiden in een bevroren bak i.v.m. een veel te hoog risico op blessures en raad ik je aan om ook altijd de stroom van de draad af te halen als je gaat rijden! Maar ik vind eht echt jammer, het is zo tof. (overigens heb ik ook geen overwicht. Als ik zit zeg tegen de hond kruipt ie bij me op schoot, en als ik mand zeg gaat ze op m'n voeten liggen etc. ). Toch kan ik wél paardrijden smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zet het misschien wel door, mijn tante vind het leuk en gezellig als ik mee ga en ik kan geen nee zeggen ondanks dta ik iedere week bevries daar, maar ik ben báng voor paarden. Ik ben schrikachtig. Ja, dat kun je afleren, nee, daar heb ik geen energie voor.

Ik ben ovrigens wel helemaal gek van die dieren. De geur, de warmte, de liefde knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zo trots op m'n paardje. We hadden het oude paardje niet meegenomen, omdat ze niet zo fit was deze week. Maar ik heb gewonnen met m'n andere paard, terwijl hij nog nooit een springparcours had gezien ! party.gif ( foutloos klassiek parcours én foutloze barrage e_53.gif )

Vorige week heb ik ook nog gereden op mijn vorige paardje, die verkocht is. Ze woont gelukkig in de buurt en die mensen zijn hartstikke lief, dus ik mag nog regelmatig komen rijden en kijken smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

he wat leuk! Apassionata ! Lijkt me echt gaaf.

Ik baal wel een beetje, ik was laatst dus bij mijn vorige paardje en ze is te mager (ik kon 4 ribben zien). Dus ik had gezegd dat ze wel iets meer eten mocht. Maar ze voeren haar nu heel veel en ze wil maar niet dikker worden. Dus gaan ze nu kuil mais proberen (kreeg ze bij ons ook altijd in de winter). Maar ik vind het gewoon zo vervelend nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

he wat leuk! Apassionata ! Lijkt me echt gaaf.

Was ook super gaaf.

Quote:
Ik baal wel een beetje, ik was laatst dus bij mijn vorige paardje en ze is te mager (ik kon 4 ribben zien). Dus ik had gezegd dat ze wel iets meer eten mocht. Maar ze voeren haar nu heel veel en ze wil maar niet dikker worden. Dus gaan ze nu kuil mais proberen (kreeg ze bij ons ook altijd in de winter). Maar ik vind het gewoon zo vervelend
nosmile.gif

Lees dit eens: Natuurlijke voeding Misschien heb je er wat aan.

Onze hafjes krijgen enkel hooi (ruim 3 plakken per dag) en 500 gr. geweekt (± 10 uur) bietenpulp (in 3 liter water) Bietenpulp is een goede dikmaker. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk een hekel aan mensen die van paarden houden bloos.gif Geheel toegegeven, helemaal gebasseerd op vooroordelen. Van die meisjes die vroeger een Penny agenda hadden, een dekbed met paarden erop, een rare kep op hun hoofd, die graag met hun rijkleding nog aan door de stad banjeren en al helemaal graag op hun paard door de stad rijden zodat iedereen ziet dat ze een paard hebben. En, oh ja, het paard is hun beste vriend omdat menselijk contact ze niet zo goed afgaat...

Ja, I know, vreselijk. En ik ben inderdaad regelmatig zulke meisjes tegen gekomen, maar er zitten ook vreselijk stoere en leuke meiden bij smile.gif En stiekem (ssst, niet verder vertellen) vind ik paarden gewoon hele mooie beesten. Zeker van die grote zwarte, prachtig!

Een vriendin van mij had een driekwart Arabier, Simply Magic, prachtig beest. Heb er wel eens op gereden. Helaas ging het toen sneeuwen en ging het beest onderuit. En in plaats dat hij nou opstaat, bleef hij lekker liggen want zo was zijn kop dichterbij het gras puh2.gif

Daarna wel meteen weer op het beest gaan zitten en nog even door gereden.

Eigenlijk wil ik wel leren paardrijden en een grote tuin met mijn eigen paarden. (ssst, ook niet verder vertellen knipoog_dicht.gif) Maar ja, dan wordt ik zo'n Pennyfiguur widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb eigenlijk een hekel aan mensen die van paarden houden
bloos.gif
Geheel toegegeven, helemaal gebasseerd op vooroordelen. Van die meisjes die vroeger een Penny agenda hadden, een dekbed met paarden erop, een rare kep op hun hoofd, die graag met hun rijkleding nog aan door de stad banjeren en al helemaal graag op hun paard door de stad rijden zodat iedereen ziet dat ze een paard hebben. En, oh ja, het paard is hun beste vriend omdat menselijk contact ze niet zo goed afgaat...

Ja, I know, vreselijk. En ik ben inderdaad regelmatig zulke meisjes tegen gekomen, maar er zitten ook vreselijk stoere en leuke meiden bij
smile.gif
En stiekem (ssst, niet verder vertellen) vind ik paarden gewoon hele mooie beesten. Zeker van die grote zwarte, prachtig!

Een vriendin van mij had een driekwart Arabier, Simply Magic, prachtig beest. Heb er wel eens op gereden. Helaas ging het toen sneeuwen en ging het beest onderuit. En in plaats dat hij nou opstaat, bleef hij lekker liggen want zo was zijn kop dichterbij het gras
puh2.gif

Daarna wel meteen weer op het beest gaan zitten en nog even door gereden.

Eigenlijk wil ik wel leren paardrijden en een grote tuin met mijn eigen paarden. (ssst, ook niet verder vertellen
knipoog_dicht.gif
) Maar ja, dan wordt ik zo'n Pennyfiguur
widegrin.gif

Lol... je kan ook van paarden houden zonder 'Pennyfiguur' te worden. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben vroeger inderdaad een pennyfiguur geweest. tot mijn instructrice waarop ik helemaal gek was weg ging bij de manege en mijn verzorgpony werd verkocht, toen had ik het helemaal gehad met paarden.

maar onderhand droom ik nog steeds regelmatig (lees, eens per paar weken) over mijn verzorgpony (tis 6,5 jaar geleden dat ze verkocht werd, waarom ik daar nu nog over droom weet ik ook niet) en droom ik nog wekelijks over de manege en het paard rijden daar. ben van plan om uit te zoeken waar mijn lieve sparky nu is en eens bij haar op bezoek te gaan en een keertje weer op de rug van zo'n knol op de manege te klimmen. stiekem vind ik paarden nog steeds leuk smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ja, houden houden... Je hebt, of tenminste, als ik sommigen dan over hun paard hou, echt van die paardengekken. Die helemaal idolaat zijn van dat beest en dat al vanaf klein kind af aan hebben gehad.

Dat heb ik niet. Ik vind het stoere, krachtige beesten met een sierlijke uitstraling en ik zou het geweldig vinden als ik erop kon rijden. Moet ik dat natuurlijk wel doen zonder dat iemand het door heeft, want oh wee als mensen dat horen puh2.gif

Wie weet, als ik ooit veel geld heb. Schijnt toch niet de goedkoopste hobby te zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites

sparky was een prachtig vuilnisbakkenponytje knipoog_dicht.gif ze woonde samen met een stel ijslanders en nog een paard bij de familie meesters. hun overburen hebben ook pony's, 1 daar van was drachtig en overleed bij de geboorte. Toen werd sparky dus geboren, maar ze had geen mama-pony meer. ellen (de overbuurvrouw van de mensen waar sparky geboren was) heeft haar toen gekregen, hele nachten met spark op de bank gelegen, met de fles opgevoed en ze heeft het gered zonder moeder. toen ze een half jaar was mocht is samen met een paar vriendinnetjes voor hun pony's zorgen, zo ben ik bij sparky gekomen. ze was bruin-zwart, had een te dikke buik en lange oren maar ze was zoo vreselijk lief ^^ (op de manege waar ze later aan verkocht werd noemden ze haar -om de oren dus- "De ezel". Wat was ik kwaad :P mijn lieve spark was geen ezel! boosrood.gif ) ik kwam er dagelijks, elke dag uitgebreid poetsen, met haar wandelen etc. ik heb nooit op haar gereden. buiten het feit dat ze daar nog te jong voor was toen ik voor haar zorgde was ik ook te groot (of zij te klein). oeps, ik draaf helemaal door nu ik eenmaal begonnen ben met vertellen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid