Spring naar bijdragen

Paard en pony-topic.


Aanbevolen berichten

Wie rijdt er paard of pony en vind het leuk om daar iets over te vertellen.

Zelf hebben wij sinds afgelopen zomer 2 haflingers.

Onze haflingers

Heb daarmee voor mezelf weer een oude hobby opgepakt vanuit m'n jeugd. Een paar keer op Nancy (merrie van 14 jaar) gestapt, de kids rijden het meest.

Winsor is 2 jaar, blijft bij ons omdat hij kreupel blijkt te zijn wat we ontdekten na de aankoop. Terug naar de oude eigenaar betekende waarschijnlijk enkele reis naar de slacht.

Ben met hem bezig met een stukje 'vrijheiddressuur' (grondwerk)

Maar ook de stal afmesten doe ik met plezier. big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nog nooit gedaan, als klein jongetje was ik altijd tegen paarden, maar dat was meer omdat ik meisjes stom moest vinden (ik vond het eigenlijk stom dat ik ze stom moest vinden want ik vond ze niet stom maar dat even terzijde) en die bijna allemaal paardengek waren. Die nog in de fase zaten dat ze met hun paard wilden trouwen enzo...

Inmiddels heb ik me daarvan bekeerd smile.gif Ik vind paarden mooie dieren en ik wil eigenlijk nog eens een keer op de hei bij mij in de buurt paard rijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

* Diana vindt paardrijden best wel leuk, ze kan/ kon er alleen niets van en het is peper duur...

Als tiener zat ik een blauwe maandag op paardrijden, het probleem is echter dat je tijdens het rijden goed in balans moet zitten, ik mis links een evenwichtsorgaan en dat werkte dus niet zo...

Het lijkt me overigens best tof om eens een middag je les te hebben, gewoon voor de actieve ontspanning...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

psst:

De eigenaar van dit album heeft de publieke toegang tot dit album uitgeschakeld. U kunt daarom de foto's in dit album niet meer bekijken.

knipoog_dicht.gif

Oops, is een nieuw foto-album waar ik voor het eerst iets 'aangemaakt' heb. Heb de instellingen gewijzigd, als het goed is kan je nu kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb vroeger een paar jaar paardrijles gehad. Ik vond paarden zelf geweldig en had ook allemaal boeken erover. Helaas voelde ik me niet op mijn gemak bij de instructrices, ze schreeuwden altijd en legden niks uit. Daarom ben ik er maar weer afgegaan. Het lijkt me nog altijd leuk om het weer eens te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vroeger vrij aardig, reed wedstrijden. Ben gestopt toen ik zwanger werd van m'n eerste kindje.

Heb een paar foto's geplaatst uit de oude doos.

Merk nu dat ik weer opnieuw moet beginnen en bizar genoeg een schijtluis ben die er niet wil afvallen. widegrin.gif

Met name het aan de hand werken met Winsor vind ik leuk. Leren mee te stappen, te draven, halt te houden, achterwaarst op commando zonder 'ruk-en-pluk-werk'. Winsor heeft een trauma overgehouden aan nare ervaringen; draadwond, castratie en had toen hij hier kwam totaal geen vertrouwen in de 'mens'. Je kreeg hem amper in handen, laat staan dat hij met je mee wilde lopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

* KarinW rijdt al 11 jaar.

Ik vind het nog steeds wel leuk. De passie is er wel een beetje af. Met mijn vorige paardje reed ik redelijk hoog. Nu hebben we weer een nieuwe die ik mag leren springen en die mijn moeder verder rijdt. Zo is er wat minder druk voor mij. (tsja, vier a vijf keer in de week trainen, studie én muziekles was toch wel een beetje veel van het goede)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb vroeger een paar jaar paardrijles gehad. Ik vond paarden zelf geweldig en had ook allemaal boeken erover. Helaas voelde ik me niet op mijn gemak bij de instructrices, ze schreeuwden altijd en legden niks uit. Daarom ben ik er maar weer afgegaan. Het lijkt me nog altijd leuk om het weer eens te doen.

Wat jammer. Zat vroeger op een ponyclub, was geweldig. Heb daar goede herinneringen aan.

Ehhhh... volgende Credible-uitje... paardrijden met elkaar..? big-smile.gif


Samengevoegd:

Quote:

* KarinW rijdt al 11 jaar.

Ik vind het nog steeds wel leuk. De passie is er wel een beetje af. Met mijn vorige paardje reed ik redelijk hoog. Nu hebben we weer een nieuwe die ik mag leren springen en die mijn moeder verder rijdt. Zo is er wat minder druk voor mij. (tsja, vier a vijf keer in de week trainen, studie én muziekles was toch wel een beetje veel van het goede)

Jeps, het kost veel tijd. Was ook de reden waarom ik destijds stopte (ik ben na mijn 18e voor andere mensen gaan rijden, behoorlijk intensief) Maar vind het nu heerlijk om hier weer 2 pony's te hebben staan en het samen met de kids (3 meiden van 11, 14 en 16 kaar) voor te zorgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Echt mijn stekkiesmile.gif

Ik rijd ook al weer een paar jaartjes paard, als enige in de familie (ik ben de enige die op zo'n eng beest durft te zittenpuh2.gif). Ik mag nu een Fjord inrijden en met haar op Natural Horsemanship-les, zeg maarpuh2.gif En soms rijd ik ook nog een jonge haflinger en grondwerkte veel met een ander paardje.

En ik heb ook nog een eigen pony, maar die is niet berijdbaar (is ook al weer 37 jaartjes oud, en B stokmaat dus dat is te klein) maar wel het allerhipste beest van de hele wereldbig-smile.gif


Samengevoegd:

Quote:

Inmiddels heb ik me daarvan bekeerd
smile.gif
Ik vind paarden mooie dieren en ik wil eigenlijk nog eens een keer op de hei bij mij in de buurt paard rijden.

Ik ga wel eens naar de Edese hei met een paardje!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk, en ehhh... foto's van jullie paarden..? Ben benieuwd hoe ze eruit zien.

En NH-les, geweldig lijkt me dat. Is een totaal andere manier van rijden. De klassieke en NH-manier willen elkaar nog wel eens heftig "bijten". puh2.gif Zou je er wat meer over willen vertellen Frique?

Alvast succes voor zaterdag Eline, laat je even weten hoe het is gegaan? Zal voor je duimen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Iggi, een kilo/1 1/2 seniorenvoer en twee kilo slobber per dag, daarbij geef ik hem ook nog vaak een kilo biks en een banaan, appel etc. Het is een B pony van 200 kilo, en volgens de voorschriften geef ik hem al te veel slobber en seniorenvoer.

Nancy en Winsor krijgen... schrik niet, alleen hooi (en in het zomerseizoen alleen gras)

Lees dit anders eens: link

Weet dat bietenpulp ook goed is, bevat veel vezels. En zorgt ervoor dat je paardje dikker wordt. Moet overigens eerst geweekt worden voordat je dit geeft!!

Overigens kan je als je dat al zou willen niet zomaar van de één of andere dag overschakelen naar alleen hooi/gras.

Aan de andere kant, soms kan je er gewoon niets aan doen en hoort het bij het ouder worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een tijdje een paardrijles gezeten. Op een gegeven moment had ik echter standaard nogal last van m'n rug na het lessen en aan het einde kon ik vaak niet eens meer doorzitten in draf, omdat het dan in m'n rug schoot...

Toen kwam mijn moeder met het briljante voorstel om maar 'even' te stoppen met paardrijden. Scheelde hun een hoop geld natuurlijk knipoog_dicht.gif

Daarna nooit meer gereden cry.gif

Ik zou wel heel graag nog eens opnieuw willen gaan lessen. Heb alleen niet echt tijd over helaas...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is vervelend met je rug. Ik ben juist eigenlijk op paardrijden gegaan omdat mijn houding niet goed was. Aangezien mijn moeder paard is gaan rijden omdat ook haar houding niet goed was ging ik ook maar op paardrijden. Ik had de keuze tussen ballet en paardrijden. Nou die is snel gemaakt hoorsmile.gif..... Ik zal jullie laten weten hoe het zaterdag gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

m'n zusje gaat zoals het er nu uitziet meedoen met de nederlandse kampioenschappen caroussel rijden.

Leuk!


Samengevoegd:

Quote:

Afstammeling is:

Lennard * matador

Komt uit het noorden
knipoog_dicht.gif
, ik kende het eerst helemaal niet, maar matador is een clavecibel. Ik we hadden er een veulen bij van Gribaldi, alleen die hebben we verkocht. We vonden het leuk om met Gribaldi te dekken omdat die hier ook in het dorp staat
knipoog_dicht.gif
.

Kom jij ook uit het noorden?


Samengevoegd:

Quote:

Ik heb een tijdje een paardrijles gezeten. Op een gegeven moment had ik echter standaard nogal last van m'n rug na het lessen en aan het einde kon ik vaak niet eens meer doorzitten in draf, omdat het dan in m'n rug schoot...

Toen kwam mijn moeder met het briljante voorstel om maar 'even' te stoppen met paardrijden. Scheelde hun een hoop geld natuurlijk
knipoog_dicht.gif

Daarna nooit meer gereden
cry.gif

Ik zou wel heel graag nog eens opnieuw willen gaan lessen. Heb alleen niet echt tijd over helaas...

Das balen en wie weet.. doe je het ooit nog weer eens.

Heb ook gedacht dat het voor mij afgelopen zou zijn qua tijd (gezin en bedrijf) en nu hebben we zelf 2 van die heerlijke knollen waar ik alweer eens op gereden heb. smile.gif


Samengevoegd:

Quote:

Ik zal jullie laten weten hoe het zaterdag gaat.

Ben heel erg benieuwd! Hoe ging het?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid