Spring naar bijdragen

Paard en pony-topic.


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

na mijn eerste post, nu weer eentje.

Ik wil nog even vertellen hoe het met het inslapen van Jessy is afgelopen (beantwoord ik gelijk nog enkele vragen van Iggi)

Jessy is ingeslapen, omdat zij een tumor achter haar oog had en dit niet meer verholpen kon worden (ze was al 16 en werd of blind, of zou sterven in utrecht of zou er slechter uitkomen).

Ze heeft nog 4 mooie weken gehad in Oude-Tonge.

De laatste avond voor het inslapen, zag je aan haar dat ze helemaal op was. Ze had nog steeds haar oortjes naar voren, maar ze kon bijna niet meer op haar benen staan.

We hebben haar nog lekker verwend en veel lekkers gegeven (ik had de groenteboer leeggekocht).

Op donderdag is zij ingeslapen (in november) en dit is heel mooi gegaan. Ze heeft zich er helemaal aan overgegeven en ze vond het mooi zo.

Ze heeft haar laatste adem in het gezicht van haar eigenaar uitgeblazen.

Ze is nu weer lekker aan het rondrennen boven ons en ik heb er veel rust bij, want dit was echt beter voor haar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik heb eigenlijk een hekel aan mensen die van paarden houden
bloos.gif
Geheel toegegeven, helemaal gebasseerd op vooroordelen. Van die meisjes die vroeger een Penny agenda hadden, een dekbed met paarden erop, een rare kep op hun hoofd, die graag met hun rijkleding nog aan door de stad banjeren en
al helemaal graag op hun paard door de stad rijden zodat iedereen ziet dat ze een paard hebben.
En, oh ja, het paard is hun beste vriend omdat menselijk contact ze niet zo goed afgaat...

That's me widegrin.gif. Ik had trouwens ook een abonnement op de Penny en de PennyPlus. Minus dat door de stad met het paard dan he. Ik ging liever naar het bos, want dan kon ik tenminste lekker hard puh2.gif.

(overigens ben ik nu geen pennymeisje meer en is die cap gewoon voor de veiligheid knipoog_dicht.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had ook altijd penny agenda's en paarden dekbedden en m'n hele kamer hing vol met posters van paarden en ik was ook lid van de penny en de penny plus widegrin.gif

Alleen heb ik geen eigen paard en vond ik het ook niet hip om in m'n paardrij kleding door de stad te lopen :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Gladness: Wat fijn dat het allemaal zo prettig is verlopen. Een dier dat overlijdt waar je veel om geeft is echt heel ingrijpend...

@ KarinW en Videl: Penny Plus?! Schokkend... widegrin.gif

Er rijdt hier in de buurt ook altijd een meisje op haar paard door de stad heen. Dat snap ik dan niet, ga inderdaad dan lekker naar het bos. Heeft dat beest volgens mij ook veel meer lol aan. Ik kan werkelijk waar geen zinnige reden bedenken waarom je met dat beest door de stad heen gaat. Iemand die mijn als totale noob kan verlichten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Da's toch zielig? Lijkt mij heel zielig. Nou snap ik uiteraard niet hoe een paard denkt, maar stel dan hè, dan zou ik als paard denken: Why Why Why laat je me lopen tussen al die enge lichten, toeters en bellen en ik weet dat ik hoefijzers heb maar al dat steen is niet fijn. En ik mag ook niet lekker flink rennen! Laat mij maar lekker in de wei of in het bos draven.

Waarom moet een paard verkeersmak zijn? Ik bedoel zeg maar, is het echt nódig?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar je houdt een paard toch niet midden in de stad?

Nou ja, ter verduidelijking. Ik woon niet een beetje midden in de stad, maar echt echt echt midden in de stad. Met café's en winkels en dat soort dingen stad. En daar rijdt ze dan rond. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat beest hier ergens in de achtertuin heeft staan, daar is helemaal geen ruimte voor.

Ik snap wel dat je het stukje van het bos naar de stalling moet, maar vaak zijn die stallingen toch wel ergens waar het kan zeg maar. En ik heb dan het idee dat zoiets dan bij een manege is, waar het vaak wat rustiger gelegen is dan midden in het centrum.

Maar goed, dat van die vrachtwagen snap ik natuurlijk wel. (maar stiekem vind ik het wel een beetje zielig....) Is dat eigenlijk zielig?

Link naar bericht
Deel via andere websites

puh2.gif

Hehe, stiekem ga ik hier misschien wel vaker kijken. Wie weet betrapt iemand me nog een keer op een paard. (moet ik wel ergens stiekem lessen nemen, heel onopvallend knipoog_dicht.gif)

Mijn mama had er vroeger eentje. Ze woonde in een dorpje met een weiland ervoor en daar had ze hem dan staan. Een 'vos' was het volgens mij, ook Arabierbloed enzo (kan dat? In ieder geval, dat herinner ik me) Deed ze ook veel wedstrijden mee enzo. Maar helaas is hij een keer in prikkeldraad gesprongen en toen moest hij afgemaakt worden. Heel zielig. Hij heette Wodan geloof ik.

Ik snap alleen niet waarom zo'n beest dan meteen afgemaakt word. Ik bedoel, als ik kijk wat ik een paar maand geleden allemaal uitgegeven heb aan mijn kat, en een paard is volgens mij toch vele malen duurder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

puh2.gif

Maar helaas is hij een keer in prikkeldraad gesprongen en toen moest hij afgemaakt worden. Heel zielig. Hij heette Wodan geloof ik.

Ik snap alleen niet waarom zo'n beest dan meteen afgemaakt word. Ik bedoel, als ik kijk wat ik een paar maand geleden allemaal uitgegeven heb aan mijn kat, en een paard is volgens mij toch vele malen duurder.

Paarden hebben enkele "zwakkere" delen. Deze zijn minder goed beschermd door vel en vet. Dit is onderandere bij de onderbenen van een paard. Hier lopen belangrijke pezen doorheen en ze liggen vlak onder het huid oppervlak. Wanneer een paard in het prikkeldraad terecht komt en zich los gaat trekken, kan die zijn hele been openhalen en zijn pezen scheuren.

Dan is het voor een paard een heel lang geneesproces (als het nog kan genezen) en dan moet je kijken hoe het paard eruit komt en of het dat waard is voor het dier.

Misschien dat het dus zo erg was, dat er echt geen andere keuze was.

Ook kost het trouwens veel geld hoor, maar ja, dat weet je als je een paard neemt, dus voor mij staat altijd het welzijn voorop en moet je kijken of een genezingsproces voor het paard te doen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

ja klopt waarschijnlijk goed lezen ,en daar kan goed paardenvlees bij,heerlijk.

Daar heb ik nou nog nooit van gehoord en lijkt me ook niet bepaald lekker .. Ik heb eens gegoogeld en het enige recept wat ik tegenkwam van paardenvlees en rijst was een recept voor sloeber, de hond. link Maar goed, eet smakelijk alvast.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ook lekker is paardenrookvlees,liefst van een bejaard paard,die na zijn werk op het land of de kermis naar het paardenslachthuis wordt gezonden . Een paardenbiefstuk met zacht wittebrood is ook nooit weg voor de sobere mensen met altijd een matige maaltijd tot voldoende.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid