Spring naar bijdragen

Medisch onderzoek


Aanbevolen berichten

Quote:

draag je hiermee werkelijk bij aan de samenleving

of is dat een verkooppraatje?

Om alleen hierop antwoord te geven. Voordat medicijnen de markt op komen moeten ze eerst getest worden op mensen. Dus als er geen menselijke proefpersonen zouden zijn, dan zouden er geen nieuwe medicijnen op de markt kunnen komen. Dus in die zin draag je inderdaad wel bij aan de samenleving.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Of er zouden medicijnen op de markt komen die niet goed werken of nare bijeffecten hebben (gebeurt nog wel, maar dan zal dat nog veel vaker voor komen).

Er staat dat er altijd een risico is, maar dat er wel bepaalde standaarden zijn waar elk onderzoek aan moet doen.

Ik ben benieuwd of mensen zelf ook ervaring hebben hiermee, word er heel de dag bloedafgenomen? of is het best relaxt?

Ik denk dat je de samenleving er best mee kan helpen, het is namelijk zo dat de meeste van die medichijnen niet al op zieken getest mogen worden, dus je kan er wel mensen mee helpen, maar zoals net ook al benoemd worden, er zullen toch mensen moeten testen, dus kan het ook een verkooppraatje zijn om mensen te werven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben benieuwd of mensen zelf ook ervaring hebben hiermee, word er heel de dag bloedafgenomen? of is het best relaxt?

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ken wel mensen die dat wel hebben. Het hangt van het onderzoek af hoe en wat, maar wat ik hoorde was dat er dan op jou medicijnen worden tetest. Vervolgens lig je een aantal dagen onder observatie. Ze hebben wel was voorzieningen zodat je je niet verveelt, maar je zult een aantal dagen daar moeten blijven in dat onderzoekscentrum. Vervolgens moet je nog een aantal keren terug komen.

Afhankelijk van het onderzoek zijn er beperkingen. Zo willen ze mensen die dan bepaalde medicijnen niet gebruiken, of mensen die niet roken, etc. Maar dat hangt van het onderzoek af. Verder zijn er in die dagen van het onderzoek wel beperkingen (je mag bijv. geen drank nuttigen). En er zijn beperkingen in de zin dat je niet pas geleden al mee gedaan hebt aan een onderzoek. Dus het is geen baan, maar hoogstens iets wat leuk is voor een student, die naast z'n studie wat geld wilt hebben.

Er is een risico mbt klachten. Zo kan het voorkomen dat je door die medicijnen bijv. hoofdpijn krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

nou ja iemand moet het toch doen?

als niemand het deed waren er nu geen medicijnen

Dat lijkt me idd van wel.

Medicijnen worden ook getest op zieke mensen (die daar natuurlijk toestemming voor hebben gegeven).

En op medische faculteiten doen ze soms begreep ik ook wel eens aan die dingen.

Dat ze mensen als proefdier betalen zal daarnaast ook vast wel zo z'n nut hebben. (Door te testen op gezonde mensen kun je bijwerkingen denk ik beter herkennen.)


Samengevoegd:

En in testen gebruiken ze ook met regelmaat placebo. Dan krijgt een deel een echt middel en een ander deel een placebo (dat is een nep middel). Alleen weet je als je aan de test mee doet natuurlijk niet of je het echte of het neppe hebt.

Dat gebeurt om te zien of het middel daadwerkelijk uitwerking heeft, of dat je klachten of je genezing denkbeeldig is, of bij toeval.

Daar komt ook de zo vaak op dit forum gebruikte term 'placebo effect' vandaan. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb

Ik zit er ook over te denken om dit te doen. Ik heb geld nodig en het verdient in 1 klap wel veel, er zijn onderzoeken waar je bijna 3000 euro mee kunt verdienen. Ik vond dit wel een goede site;

https://www.vrijwilligerpra.com/

En de hoogte van de vergoeding wordt bepaald door de tijd die je daar door moet brengen of nog terug moet komen voor onderzoek etc. ik twijfel alleen nog omdat er altijd wel iets mis kan gaan en ik hou niet van onderzoeken.

Heb jij er ondertussen al meer ervaringen over gehoord/gelezen kimberly? En is het bijdragen aan de samenleving je voornaamste reden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoi

heeft iemand wel eens mee gedaan aan een medisch onderzoek (als bijbaan bijvoorbeeld)

en wat vond/vind je hier van?

wat zijn je ervaringen?

en waar was het onderzoek voor?

draag je hiermee werkelijk bij aan de samenleving

of is dat een verkooppraatje?

bijdragen? nee... het is een leuk iets voor het spekken van je portemonnee

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij kan het meezitten en tegenzitten. Ik heb eens een verhaal gehoord van iemand die t wel relaxt vond. Die merkte nauwelijks iets van de medicijnen en heeft gewoon een week in dat centrum zitten studeren. Echter, heb ook eens een verhaal gehoord van iemand die zich zo ontzettend rot voelde na het gebruiken van die medicijnen dat ie een week lang ongelooflijk ziek is geweest en het daarna nooit meer durfde te doen.

De reden waarom het zo goed betaald is natuurlijk omdat er gewoon een risico aan zit. Ze verstoren de natuurlijke gang van zaken in het lichaam, en ja dat kan misgaan. Daartegenover staat een flinke smak geld. Persoonlijk zou ik het niet zo snel doen, maar als je geld nodig hebt kan ik me voorstellen dat je erover gaat denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

ik denk dat je wel goed na moet denken over wat je gaat doen. Hoe meer geld je krijgt, hoe groter het risico en hoe gevaarlijker de medicijnen......

Dat is dus niet zo. Zoals ik al zei; de hoogte van de vergoeding wordt bepaald door de hoeveelheid tijd die je daar door moet brengen en nog terug moet komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Dit staat op die site; Voor deelname aan geneesmiddelenonderzoek ontvangen vrijwilligers een vergoeding. Deze is afhankelijk van het onderzoek en varieert tussen de 103 en 192 euro per dag.

De hoogte van de vergoeding is gebaseerd op het minimumloon en wordt verder vastgesteld op basis van de tijdsinvestering en de belasting van de deelnemer, zoals we dat noemen. Hoe langer het onderzoek duurt, één of meerdere dagen en hoe meer metingen, bijvoorbeeld het afnemen van bloed, des te hoger is de bijdrage. De hoogte van de vergoeding heeft dus niet te maken met de hoogte van het risico, zoals wel eens wordt gedacht. Wij houden immers als criterium aan dat het risico van deelname aan geneesmiddelenonderzoek voor vrijwilligers niet groter mag zijn dan het risico van deelname aan algemeen aanvaarde maatschappelijke activiteiten.

Op zich is het niet uitzonderlijk veel geld ofzo. Je bent immers daar de hele tijd alsof je aan het werk bent, dus daar krijg je voor uitbetaald. De reden dat het zo goed betaald is dus niet zozeer het risico.


Samengevoegd:

wat zijn jou bronnen dan martha? Je weet namelijk alles zo goed. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik denk dat ze met belastend bedoelen; bloedprikken, vervelende onderzoeken etc... Ze zeggen toch zelf duidelijk; het heeft niks te maken met het risico. En dan wil jij dus vertellen dat 'belastend' betekent 'risico-vol'?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ja dat zou kunnen, al lijkt me dat ook niet echt aannemelijk. Maar in ieder geval; meer geld geven naarmate het risico wordt verhoogd is nogal onethisch en niet aanvaard in dit land. Als Martha dan zegt dat dat wel gebeurd en dit weet omdat ze bij een pharmacy-bedrijf heeft gewerkt dan vind ik dat ze daar dan mee naar buiten moet komen. Zoals ik al zei; dat is nogal schokkend nieuws.. maar eigenlijk denk ik gewoon dat ze lichtelijk overdrijft. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Medisch onderzoek van de nieuwe tijd is gevaarlijk ,in de ziekenhuizen gaan de meeste mensen dood door de moderne geneesheer.

Onder zoek door de wijzen kruidenvrouw of kruidenvrouwtjes is nog niet zo gek, het lichaam heeft een zelf genezend vermogen,de gifpillen van deze tijd is de laatste fortificatie,maar de genezing zit tussen de oren.Laat de echte genees heer in deze zaal opstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid