Spring naar bijdragen

Klopt Gods Woord


Aanbevolen berichten

Salam,

Nunc, luister naar wat Jezus vrede zij met hem zelf zegt:

"Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.

Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.

Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.

Want Ik zeg u: Tenzij uw gerechtigheid overvloediger zij, dan der Schriftgeleerden en der Farizeen, dat gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins zult ingaan." Bijbel Matheus 5: 17-20

Beste NicNick, de Bijbel heeft zijn originaliteit verloren door de vele tegenstrijdheden en is niet meer het woord van God. Daarom is het nodig geweest dat er een laatste Testament moest komen ''de Heilige Koran''

Jezus zegt:

22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?

23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!

Je hebt verstand om na te denken. Maak er gebruik van smile.gif

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Salam,

Nunc, luister naar wat Jezus vrede zij met hem zelf zegt:

"Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.

Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.

Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.

Want Ik zeg u: Tenzij uw gerechtigheid overvloediger zij, dan der Schriftgeleerden en der Farizeen, dat gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins zult ingaan." Bijbel Matheus 5: 17-20

Beste NicNick, de Bijbel heeft zijn originaliteit verloren door de vele tegenstrijdheden en is niet meer het woord van God. Daarom is het nodig geweest dat er een laatste Testament moest komen ''de Heilige Koran''

Jezus zegt:

22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?

23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!

Je hebt verstand om na te denken. Maak er gebruik van
smile.gif

Mvg

je zou toch bijna zeggen dat ik vergeten was om je uit te leggen dat er een verschil is tussen het oude (Mozes) en het nieuwe (Jezus) verbond? En dat Jezus hier dus tegen Joden spreekt, vóór het nieuwe verbond met Zijn bloed gesloten wordt?

oh nee, ik had het al zo'n tiental keer verteld, da's waar ook, je negeert het gewoon... boosrood.gif

ik ga niet eens meer de moeite doen om je een paar links te geven. Ervaringen uit het verleden leren dat je er toch niet op ingaat en doet alsof ze niet bestaan. Maar mocht je je leven gebeterd hebben, en van plan zijn een inhoudelijke discussie te willen voeren, dan ben ik uiteraard bereid om even op te zoeken waar ik er eerder wat over geschreven had.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Euhm... volgens mij mis je hier iets. Het staat inderdaad in de Bijbel zelf. Hoewel Tim. niet het laatste boek is wat geschreven is ben ik van mening dat dit niet uitmaakt.

Profetieen werden immers ook in het oude testament uitgesproken, en kwamen in het nieuwe testament uit. Ik zie hier dus niet zo'n groot probleem.

En ja, we moeten de bijbel zo maar aannemen. Sterker nog, ik ben blij dat we de bijbel mogen aannemen.

---------------------

De bijbel is inderdaad in mensentaal geschreven, door God geinspireerd. Dit maakt ook 't grote verschil met moslims, zij geloven dat het door God zelf is geschreven.

Gr. NickNick

Beste NickNick, ik vroeg je je bewijs hiervoor. Waar staat in de Bijbel dat het geinspireerd is? Zomaar aannemen is helaas geen bewijs.

mvg dialoog_zoeker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

Er zijn voorbeelden genoeg van onjuistheden in de bijbel. Dingen die elkaar glashard tegenspreken bijvoorbeeld. Ik heb ruim 20 jaar lang over een heleboel dingen heengelezen. Ze vallen niet op maar ze zijn er wel. Goed de bijbel lezen......!!!

of "beter de bijbel lezen.....". De "glasharde tegenstrijdigheden" die ik de afgelopen tijd ben tegengekomen, waren altijd veroorzaakt door slecht lezen óf de culturele context niet meenemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tsja...een paar voorbeelden dus:

De kruiswoorden van Jezus verschillen nogal per Evangelie. Johannes weet er maar 3. Vreemd, omdat hij naar eigen zeggen vlakbij het kruis stond en dus alle 7 gehoord zou moeten hebben. Lucas echter vertelt: Alle mensen die Jezus gekend hadden waren op een afstand blijven staan.

De laatste woorden van Jezus verschillen nogal per evangelie. Ook dit is vreemd omdat de laatste woorden van iemand, helamaal als die iemand Jezus is, goed onthouden worden.

Er zijn in de bijbel 2 namen van mensen die Goliath hebben gedood. Wie is de echte? David of Elchanan, zoon van Jari?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tsja...een paar voorbeelden dus:

De kruiswoorden van Jezus verschillen nogal per Evangelie. Johannes weet er maar 3. Vreemd, omdat hij naar eigen zeggen vlakbij het kruis stond en dus alle 7 gehoord zou moeten hebben. Lucas echter vertelt: Alle mensen die Jezus gekend hadden waren op een afstand blijven staan.

De laatste woorden van Jezus verschillen nogal per evangelie. Ook dit is vreemd omdat de laatste woorden van iemand, helamaal als die iemand Jezus is, goed onthouden worden.

Er zijn in de bijbel 2 namen van mensen die Goliath hebben gedood. Wie is de echte? David of Elchanan, zoon van Jari?

oh, maar ik dacht dat je met "glasharde" tegenstellingen of tegenstrijdigheden zou komen?

De kruiswoorden zijn prima te harmoniseren -- en dat is ergens in de 3e eeuw al gedaan als ik me niet vergis. De ene evangelist belicht het ene aspect, de andere weer een ander aspect. Ze spreken elkaar niet tegen, maar vullen elkaar aan

Wat betreft Goliath: is het ooit in je opgekomen dat "Goliath" wellicht een familienaam was, en niet de naam van één unieke persoon?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het "harmoniseren" in de 3e eeuw is me bekend. Onder Goddelijke inspiratie nietwaar?

ik weet niet wat je met "Onder Goddelijke inspiratie nietwaar?" wilt suggereren? Toch niet zoiets goedkoops en voorspelbaars als "Constantijn heeft het allemaal gedaan?"

Quote:
Je leest dus niet goed, zoals verwacht. Ze spreken elkaar wel tegen. DE LAATSTE WOORDEN KLOPPEN NIET.

mooi, dan ga jij mij even aantonen met citaten dat er in Matteus staat dat X Jezus' laatste woorden waren, maar dat in Marcus of Lucas of Johannes staat dat Y of Z Jezus' laatste woorden waren.

Quote:
Goliath een familienaam? Waar baseer je dat nu weer op?

omdat er wel vaker familienamen en persoonsnamen door elkaar lopen: De stam Levi, de persoon Levi. Daarnaast hebben veel mensen dezelfde naam, óók in de bijbel. Zo zijn er talloze Jacob's, Maria's, Juda's, etc.

En er wel drie koningen Herodes geweest!! Herodes Agrippa 1 (hand.12:1), Herodes de Grote (Luc.1:5) en Herodes Antipas (Luc.13:31). Alledrie worden ze gewoon "Herodes" genoemd door Lucas (die ook auteur van Handelingen is). Dat lijkt allemaal heel tegenstrijdig, maar dat was het niet voor mensen die in die tijd leefden en wisten dat er meerdere koningen genaamd Herodes waren.

Voor ons is het nu een beetje eigenaardig om over de dood van Herodes te lezen en die naam toch even later weer tegen te komen, maar dat is niet eigenaardig omdat het verschillende personen waren. Het is ongeveer net zo gek als de nederlandse geschiedenis lezen en dan bij de tweede keer "koning Willem" denken: "contradictie, want die gast was toch allang dood!?"

Maar ja, als je contradicties wilt zien is dat natuurlijk helemaal niet moeilijk he. De nederlandse geschiedenis zit er ook vol van. Al die mensen die maar "Willem" heten en in verschillende eeuwen verschillende mensen versloegen. En dat het verschillende personen zijn, omdat het wellicht een familienaam was, dat kan natuurlijk nooit het antwoord zijn.

Wij moderne mensen zijn immers slim, maar mensen van vroeger waren allemaal achterlijk en stom: die schreven dit soort dingen altijd verkeerd op met allerlei contradicties erin omdat ze zo achtelijk waren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid