Spring naar bijdragen

geen Judas - geen kruis?


Als Judas er niet was geweest, was Jezus dan wel aan het kruis gegaan?  

  1. 1. Als Judas er niet was geweest, was Jezus dan wel aan het kruis gegaan?

    • ja natuurlijk, Dit was Gods plan vanaf het begin
      13
    • misschien, God had ook een ander middel kunnen gebruiken voor HET offer
      0
    • nee, Judas was hier voor nodig
      0
    • nee, andere reden
      1
    • ja, andere reden
      1


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Absoluut nutteloze vraagstelling die uitdraait op "als dit, dan zou dat, maar als etc.. " We zullen het nooit weten dus waarom ons er druk over maken.

Eigenlijk wil je over Gods perfecte plan vertellen, de vraagstelling is slecht een excuus om er over te beginnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Absoluut nutteloze vraagstelling die uitdraait op "als dit, dan zou dat, maar als etc.. " We zullen het nooit weten dus waarom ons er druk over maken.

misschien, ik ben benieuwd of er dingen hier over in de bijbel staan. ik leer graag namelijk knipoog_dicht.gif

Quote:

Eigenlijk wil je over Gods perfecte plan vertellen, de vraagstelling is slecht een excuus om er over te beginnen.

blijkbaar doe je dus toch aan profetie,

ik ben blij dat je me nog kent zoals ik ben smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

misschien, ik ben benieuwd of er dingen hier over in de bijbel staan. ik leer graag namelijk
knipoog_dicht.gif

Waarom ga je dan niet op zoek in de bijbel? Je leert het meest als je zelf op zoek gaat, eigenlijk is een topic te makkelijk als het je echt interesseert knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom ga je dan niet op zoek in de bijbel? Je leert het meest als je zelf op zoek gaat, eigenlijk is een topic te makkelijk als het je echt interesseert
knipoog_dicht.gif

ik heb gezocht en mijn antwoord gevonden, ben dus benieuwd of iemand anders iets anders heeft gevonden.

er was een offer nodig, of het een kruis was geweest als Judas er niet was geweest weet ik niet, het woord kruis komt namelijk niet voor in het oude testament.

Maar een offer was er zo ie zo gekomen.

tenminste dat is wat ik lees.

Mijn vraag nu dus heeft iemand anders iets anders ontdekt, en dat is dus ook de reden van dit topic.

Quote:

Eigenlijk wil je over Gods perfecte plan vertellen

Als ik Gods perfecte plan wou vertellen was ik wel buiten op straat gaan staan, sorry hoor maar echt nutteloze niet gegronde, onderzochte en feitelijke conclusie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

blijkbaar doe je dus toch aan profetie,

ik ben blij dat je me nog kent zoals ik ben
smile.gif

Dat heet mensenkennis en niet 'profetie', ik zal eerlijk zijn in mijn voorlopig laatste reactie aan je, ik heb ontzettende medelijden met je, ik hoop serieus dat je goed terecht komt, daar laat ik het verder bij.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Als ik Gods perfecte plan wou vertellen was ik wel buiten op straat gaan staan, sorry hoor maar echt nutteloze niet gegronde, onderzochte en feitelijke conclusie

Praat ik nu met Kimberly of met Michie?

En je reactie was te verwachten, de waarheid is altijd vervelend om te horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het moeilijk om op je poll te stemmen en ik heb het dus niet aangedurfd. Hierbij wordt de uitverkiezing betrokken.

En ja, mensen zijn uitverkoren, omdat ze geloven...

Maar anderzijds geloven mensen, omdat ze uitverkoren zijn.

Beiden stellingen zijn 100% waar en dit is zeer mysterieus, want ergens heeft God de gelovigen tot geloof geschapen en de ongelovigen tot ongeloof... maar anderzijds weten we ook allemaal van onszelf dat we volledig vrij zijn in onze eigen wil en het maken van keuzes. En God weet alles, dus Hij wist ook al wat Judas ging kiezen, terwijl Judas een vrije wil had en dus ook de mogelijkheid had om Jezus aan te nemen.

De 2e optie in je poll lijkt me ook mogelijk, maar dan had God daar vanaf het begin onmiddelijk rekening mee moeten houden, omdat sommige profetieën over Judas gingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ik heb gezocht en mijn antwoord gevonden, ben dus benieuwd of iemand anders iets anders heeft gevonden.

er was een offer nodig, of het een kruis was geweest als Judas er niet was geweest weet ik niet, het woord kruis komt namelijk niet voor in het oude testament.

Maar een offer was er zo ie zo gekomen.

tenminste dat is wat ik lees.

Mijn vraag nu dus heeft iemand anders iets anders ontdekt, en dat is dus ook de reden van dit topic.

Zo ie zo? widegrin.gif

Hehe, maar goed, volgens mij kan je beter topics wijden aan andere onderwerpen. Dit topic is inderdaad achterom kijken in de stijl van 'Wat als, dan wel, als niet' en het voegt niet meer toe aan het Offer zelf.

Mijn bescheiden mening. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Dat heet mensenkennis en niet 'profetie', ik zal eerlijk zijn in mijn voorlopig laatste reactie aan je, ik heb ontzettende medelijden met je, ik hoop serieus dat je goed terecht komt, daar laat ik het verder bij.


Samengevoegd:

[...]Praat ik nu met Kimberly of met Michie?

En je reactie was te verwachten, de waarheid is altijd vervelend om te horen.

Je ziet me naam toch staan of niet?

ik vind dit nogal off topic.

Ik vind de Waarheid heel fijn om te horen,

ik hou namelijk heel veel van God.

Maar zo zie je maar nu komen we toch weer terecht op een offtopic reactie waarbij je het ook nog eens voor elkaar krijgt dat ik vertel dat Gods perfecte plan was om de Waarheid te brengen.

zullen we maar weer ON topic gaan??

daar woorden we nog wat wijzer van,

Bedankt,

KIMBERLY

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je ziet me naam toch staan of niet?

ik vind dit nogal off topic.

Ik vind de Waarheid heel fijn om te horen,

ik hou namelijk heel veel van God.

Maar zo zie je maar nu komen we toch weer terecht op een offtopic reactie waarbij je het ook nog eens voor elkaar krijgt dat ik vertel dat Gods perfecte plan was om de Waarheid te brengen.

zullen we maar weer ON topic gaan??

daar woorden we nog wat wijzer van,

Bedankt,

KIMBERLY

Er zit nogal een verschil in schrijfstijl tussen je reacties. De ene reactie zitten er veel meer schrijffouten in dan de volgende, ook het gebruik van komma's komt niet overeen. bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

er was een offer nodig, of het een kruis was geweest als Judas er niet was geweest weet ik niet, het woord kruis komt namelijk niet voor in het oude testament.

De manier van sterven heeft God bewust verzwegen in de profeten, omdat God ons uit de strik van de duivel moest redden. En aangezien de duivel het oude testament ook las, mocht niemand de precieze manier van sterven weten, dus ook de mensen niet. De kruisiging was zeer zeker wel God's bedoeling, want dat kun je nu terugzien aan de profetieën, maar als de duivel van de kruisiging had geweten, dan had hij er natuurlijk alles aan gedaan om te voorkomen dat de Mensenzoon gekruisigd zou worden. Want de duivel wil niet dat de mensen van hun zonden verlost worden. Vandaar dat profetieën soms cryptisch zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Judas was maar een stukje in het grote Plan van God, als ik toen geleefd had zou ik Hem vermoedelijk verraden hebben..

Was daar een jaartje geleden niet zo veel ophef over (nee niet over jou puh2.gif, je weet wat ik bedoel). Volgens mij had het iets te maken met het Judas evangelie ofzo... Wie weet hier meer van?

Link naar bericht
Deel via andere websites

* Raido zet Thorgrem in de hoek voor het offtopic gaan (en al helemaal over antichristelijke lectuur knipoog_dicht.gif

Persoonlijk zie ik de hele omgang van Christus als een grote climax, daarin speelde Judas een rol, maar dat had ook Petrus kunnen worden of welke persoon dan ook..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Was daar een jaartje geleden niet zo veel ophef over (nee niet over jou
puh2.gif
, je weet wat ik bedoel). Volgens mij had het iets te maken met het Judas evangelie ofzo... Wie weet hier meer van?

kijk dat is nu humor hihi

Trouwens echt een goed stuk net over dat satan ook het oude testament las. ik heb er zo nooit over nagedacht. bedankt Vrijefreddy!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
misschien, ik ben benieuwd of er dingen hier over in de bijbel staan. ik leer graag namelijk
knipoog_dicht.gif

In de bijbel staat dat Judas degene was die Jezus verraadde... ik zou niet weten waar ik kan lezen "wat als Judas hem niet wilde verraden"...

* Diana is bang dat ze het discussie onderwerp niet helemaal oppikt zoals bedoelt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]De manier van sterven heeft God bewust verzwegen in de profeten, omdat God ons uit de strik van de duivel moest redden. En aangezien de duivel het oude testament ook las, mocht niemand de precieze manier van sterven weten, dus ook de mensen niet. De kruisiging was zeer zeker wel God's bedoeling, want dat kun je nu terugzien aan de profetieën, maar als de duivel van de kruisiging had geweten, dan had hij er natuurlijk alles aan gedaan om te voorkomen dat de Mensenzoon gekruisigd zou worden. Want de duivel wil niet dat de mensen van hun zonden verlost worden. Vandaar dat profetieën soms cryptisch zijn.

Jesaja 53:5 spreekt erover dat de Dienaar des Hereen doorboord zal worden. in vers 9 staat er dat er een graf bij misdadigers was. Inderdaad heel cryptisch, maar geeft wel een klein inzicht in de manier van sterven van de Dienaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Jesaja 53:5 spreekt erover dat de Dienaar des Hereen doorboord zal worden. in vers 9 staat er dat er een graf bij misdadigers was. Inderdaad heel cryptisch, maar geeft wel een klein inzicht in de manier van sterven van de Dienaar.

Ja zelf had ik ook al een heel deel uit Jesaja 53 gehaald.

maar toch word het woord kruis niet genoemd, dat was voor mij en vele andere denk ik toch een vraag teken.

De theorie dat satan ook het oude testament las was voor mij wel een openbaring. Ik wist het wel maar had het hier nog niet aan weten te linken/koppelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid