Spring naar bijdragen

Lijk jij op je familie?


Aanbevolen berichten

Alleen met m'n broertje ben ik thuis, en wanneer bij mij de gedachte opkomt 'ik heb zin in een koekje' of iets dergelijks, loopt hij al de keuken in om de koekjestrommel te plunderen.

En dan, terwijl hij z'n geliefde koekje op zit te peuzelen en ik hem vertel dat ik er ook een wil komt hij met de mededeling: 'Kan niet, Jiska (ons zusje) komt er aan...'

Heb jij dit soort dingen ook met familie, dat je heel erg op 1 broer of zus lijkt maar op een ander totaal niet? Of juist een mengeling bent van alle familieleden van beide kanten? Niet alleen wat betreft gewoonten, maar ook wat betreft uiterlijk, of nog weer andere gelijkenissen.

Ik ben benieuwd smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben, en dat verbaast me nog elke dag, kind van twee extraverte, spontane ouders. Van die geliefde mensen zeg maar. knipoog_dicht.gif

Niet dat ik niet geliefd ben, maar hoe die twee ooit iemand als ik hebben kunnen voortbrengen is me soms een raadsel. Aan de andere kant, als ik kijk naar mijn opa, dan herken ik veel. Die is introvert, links, heeft een fijn droog gevoel voor humor en houdt van thuis zijn en zekerheid.

Mijn broertje is mijn volstrekte tegenpool. Dat overdrijf ik niet. Ik kan me niet herinneren dat we ooit samen iets hebben gedaan waarvan we allebei hebben genoten, of wat niet in ruzie eindigde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lijk op mijn beide ouders. Al heb ik wel wat meer principes dan hen, ben ook wat idealistischer. Maar ik herken wel veel van hun persoonlijkheid in die van mij. vb het ongeduld van mijn vader puh2.gif Deels heb ik dat ook aangeleerd gekregen. Als ik meen iets TE traag te doen dan krijg ik stress en denk ik dat mensen commentaar gaan hebben dat ik sneller moet gaan ofzo...

Van uiterlijk heb ik lichamelijke kenmerken van mijn vader, lang en slank. Mijn broer is dan weer meer naar mijn moeder; klein en gespierd.

Ohja en ik heb exact dezelfde humor dan mijn broer widegrin.gif Mijn ma snapt vaak niet wat we zo grappig aan iets vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik heb wel aardig wat familietrekjes..

Heb vooral de humor van mijn vader, wat ik erg leuk vindt omdat we mede daarom een goede band hebben. Voor buitenstaanders kan het soms wat minder leuk zijn. Ook heb ik nog meer andere trekken van mijn vader (die mijn moeder vaak haarfijn op kan merken, en ook minder leuk van mij vindt soms knipoog_dicht.gif)

Daarin tegen heb ik ook weer trekjes van mijn moeders kant, zo doen wij bijvoorbeeld hetzelfde werk.

Enne, op wie ik uiterlijk het meeste lijk, vindt ik moeilijk om te zeggen. Op de ene foto zeggen anderen mensen in m`n familie dat ik op me vader lijk en op de volgende foto lijk ik weer meer op mijn moeder.. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik herken wel wat dingen van mijn ouders in mij, maar tegelijkertijd merk ik dat ik ook in veel dingen verschil. Zo is mijn vader eigenlijk als kind al afgeleerd emoties te uiten, wat tot op de dag van vandaag moeilijk voor hem is. Ik kan mijn emoties daarentegen vrij goed uiten en heb ook meer ruimte voor God in mijn gevoelsleven. En hij heeft er daarom moeite mee om mijn relatie met God te snappen. Hij is een heel nuchtere Hollander, zo nuchter dat hij vaak moeite heeft met dingen in het Woord van God zoals genezing, omdat het niet puur rationeel is. Tegelijkertijd snap ik die worsteling wel en hou ik ook niet van het eeuwige gezweef. Maar ik sta er toch wel volstrekt anders in...

Qua uiterlijk lijk ik op mijn beide ouders niet echt vind ik. Qua innerlijk dus op sommige punten wel, maar op anderen ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik en m'n zussen lijken allemaal wel op elkaar. Qua uiterlijk hebben we allemaal blauwe ogen, hebben we met z'n drieen m'n moeders bouw, en 1 heeft m'n vaders figuur meer overgenomen, ze is wat langer en heeft wel heupen.

Als ik nu naar m'n ouders kijk kan ik er verder niet echt uithalen waarin we nou op elkaar lijken, maar soms als ik foto's zie, dan zie ik het opeens!

Verder lijk ik qua eigenschappen veel op m'n moeder. M'n moeder was in veel dingen waarin ik nu moeite mee heb precies hetzelfde. Impulsief, weinig geduld, concentratieproblemen, chaotisch rommelig enz. Heel goed om te zien dat dat dus wel kan veranderen! Er is nog hoop knipoog_dicht.gif

Verder lijken Eva ik veel op elkaar. Eva en ik hebben vaak dat we zomaar uit het niets hetzelfde liedje beginnen te zingen. Of midden in een discussie met meerdere mensen dezelfde reactie geven, vaak in de letterlijke lange zin hetzelfde!! Hoe dat dan ook kan...

Of ook een keer: ik zat tv te kijken en ik hoorde een naam die me echt heel bekend voorkwam, maar ik kon er niet opkomen wie het nou was. Dus ik belde Eva, en voordat ik de vraag stelde of ook maar hoi had gezegd had ze het antwoord al gegeven..

Maargoed, als je veel met elkaar omgaat en je bent samen opgegroeid heb je dingen vaak hetzelfde. Zogenaamde familiecode!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lijk qua karakter op mijn moeder; Als ik vind dat ik gelijk heb dan moet de ander wel hééél erg hoog springen om het me anders te laten zien. Koppig dus, maar volgens de meeste mensen niet vervelend koppig engel.gif Maar daarentegen zijn we liefdevol, gastvrij en hebben we alles over voor degene waar we van houden. Soms gaan we daar misschien te ver in.

Ik merk aan m'n broers (heb er eentje van 26 en van 27) dat zij dat ook wel hebben. Als er een discussie aan tafel is, dan zijn er 4 mensen die er boven uit proberen te komen puh2.gif Ach ja, dat houdt het altijd wel levendig in huis widegrin.gif

Ik lijk qua uiterlijk op mijn vader. Alleen is hij overleden toen ik 4 was. Ik ben nu nog de enige in het gezin (ik heb 2 broers en 1 zusje) die een "donkere" uitstraling heeft. Donkere ogen, donker haar, etc. Voor de rest is iedereen practisch blond met blauwe ogen puh2.gif best vreemd widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zal ik even een open deur opentrappen?

Qua gedrag lijken Febe en ik heel erg op elkaar. Voor verdere uitleg mag je het laatste deel van Feebs berichtje even lezen:

Quote:

Verder lijken Eva ik veel op elkaar. Eva en ik hebben vaak dat we zomaar uit het niets hetzelfde liedje beginnen te zingen. Of midden in een discussie met meerdere mensen dezelfde reactie geven, vaak in de letterlijke lange zin hetzelfde!! Hoe dat dan ook kan...

Of ook een keer: ik zat tv te kijken en ik hoorde een naam die me echt heel bekend voorkwam, maar ik kon er niet opkomen wie het nou was. Dus ik belde Eva, en voordat ik de vraag stelde of ook maar hoi had gezegd had ze het antwoord al gegeven..

Maargoed, als je veel met elkaar omgaat en je bent samen opgegroeid heb je dingen vaak hetzelfde. Zogenaamde familiecode!

Voor de rest lijk ik erg op m'n vader. Wij zijn beide lekker nadenkend, heel geduldig, kunnen ons redelijk goed concentreren en zijn best ordelijk.

In tegenstelling tot Febe en m'n moeder puh2.gif:

Quote:
Verder lijk ik qua eigenschappen veel op m'n moeder. M'n moeder was in veel dingen waarin ik nu moeite mee heb precies hetzelfde. Impulsief, weinig geduld, concentratieproblemen, chaotisch rommelig enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

ik lijk qua uiterlijk heel erg op een oudoom die al 30 jaar overleden is...word ik steeds te pas en te onpas aan herrinerd...en op mijn opa...beide mannen waren klein en dik en ontzettend donker...nou ja dat ben ik dus niet...maar qua gezicht lijk ik op die twee mannen (die helaas allebei overleden zijn)

Link naar bericht
Deel via andere websites

qua uiterlijk lijk ik zowel op mijn vader als mijn moeder. Mijn vader heeft een enorm groot hoofd, ik dus ook. (ze dachten toen ik een baby was dat ik een waterhoofd had, wat niet het geval was). Verder heeft mijn vader in zijn gezicht nogal veel huidplooien en mijn oma van mijn vader's kant heeft dat ook. Ik zie dat nu ook in mijn eigen gezicht beginnen te komen. Verder heb ik nogal brede heupen, wat ook van mijn oma van mijn vader's kant geërfd.

Ik heb dezelfde professionele interesses als de opa van mijn moeder's kant, wat op zich wel grappig is. Die opa heb ik nooit gekend, maar die was ongelofelijk excentriek, mijn moeder is ook excentriek en gek en daar houdt ik en een van mijn zusjes ook wel enorm van. De interesse voor beeldende kunst en muziek komt van zowel mijn vader als mijn moeder.

Qua karakter ben ik de rustigste van de familie. Iedereen heeft bij ons thuis altijd enorm veel aandacht nodig, maar ik ben meer een dromerig typ die pas tot haar recht komt als je me even laat gaan. En dan als niemand kijkt voel ik me goed. En dat is weer de opa van mijn vader's kant.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid