Spring naar bijdragen

Laten je ouders je alles luisteren?


Aanbevolen berichten

Hey iedereen!

Ik was is benieuwd of de mensen hier alles mogen luisteren van hun ouders.

Dit omdat ik muziek luister waarvan m'n ouders zeggen dat het \"zeer duivels\" is, maar gewoon slechtvalk o.i.d blijkt te zijn engel.gif

Gelukkig staan ze het wel toe dat ik het mag blijven luisteren widegrin.gifworshippy.gif

Mijn vraag nu is, mag jij alles luisteren?

Zonee, wat is de grens

Of luister je het zonder dat je ouders het weten?

[edit]

Zou je van je ouders ook satanische of anti-christelijke etc. muziek mogen luisteren?

Ik iig niet.

Laat maar horen.. ben zeer benieuwd widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarom smile.gif

Voor dat probleem hoeven ze bij mij ook niet bang te zijn, die troep luister ik niet eens widegrin.gif, alhoewel het soms wel moeite kost bloos.gif

Maar ik ga niet echt full time klassiek luisteren, net als mijn ouders. Alhoewel sommige klassieke stukken werkelijk ontzettend prachtig kunnen zijn widegrin.gif


Samengevoegd:

Bij ons eerst ook, maar goed, op een gegeven moment ontwikkel je ook, en krijg je een "iets" andere smaak dan je ouders.

Maar goed, ik houd van alle muziek (uitzonderingen daargelaten), dus mij hoor je hun muziek niet afkraken. En dat doen ze ook niet bij mij, wederzijdse respect widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zolang ik het niet te luid zet mag ik luisteren wat ik wil, en dat is eigenlijk al zo lang ik me kan herinneren. Mijn moeder vindt dat muziek uiteindelijk maar muziek is, de teksten bevatten wel een bepaalde boodschap maar je bent zelf wel kritisch genoeg om je mening daar tegenover te bepalen, en je kan zelfs muziek waar je het inhoudelijk mee oneens bent gewoon mooi vinden.

Nuja, ik moet zeggen dat ik het wel nooit al te bont gemaakt heb, ik kan me voorstellen dat mijn moeder wel problemen zou hebben met liedjes waarin de hele tijd sieg heil geschreeuwd wordt ofzo, maar ik heb geen enkele behoefte om daarnaar te luisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een aantal jaar geleden wou mijn moeder geen muziek van de band met de uiterst verderfelijke naam Death Angel onder haar dak. Ook mocht in toendertijd mijn Soulfly shirt niet aan. Het was de tribal war print, met een doodshoofd op de voorkant. Tegenwoordig vind ik mjzelf groot genoeg om mijn eigen muzikale boontjes te doppen en luister wat ik wil/vind kunnen. Ongetwijfeld zullen er cd's in mijn collectie rondzwerven die mijn ouders niet willen hebben. Maar aangezien mijn muziek toch altijd belachelijk wordt gemaakt of wordt afgezet laat ik mijn ouders niet eens meer de kleinste details over mijn muziek weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ouders trekken zich niet aan naar wat ik luister. Ik luister zowiezo niet zoveel muziek als ik erover nadenk.

Maar mijn ouders zijn niet christelijk ofzo. Mijn vader gelooft in niks en mijn moeder is beetje zoals ik, maar toch nog anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@AndreasJ

Ik weet eigenlijk niet hoe mijn ouders zouden reageren als ik death angel etc. zou luisteren. Ik luister maar een paar seculiere bands, eluveitie en draconian, van de laatste de paar die bij mij door de beugel gaan (7). Maar de kans zou er miss wel inzitten dat ze het zouden verbieden als ik death angel o.i.d zou luisteren. Maar ach, echte rotzooi wil ik niet eens luisteren, hoe mooi het soms ook is.

En echt heel hard zetten doe ik ook niet, ze genieten niet graag mee knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hey iedereen!

Ik was is benieuwd of de mensen hier alles mogen luisteren van hun ouders.

Dit omdat ik muziek luister waarvan m'n ouders zeggen dat het \"zeer duivels\" is, maar gewoon slechtvalk o.i.d blijkt te zijn
engel.gif

Gelukkig staan ze het wel toe dat ik het mag blijven luisteren
widegrin.gifworshippy.gif

Mijn vraag nu is, mag jij alles luisteren?

Zonee, wat is de grens

Of luister je het zonder dat je ouders het weten?

Laat maar horen.. ben zeer benieuwd
widegrin.gif

Ja hoor. Mijn ouders laten mij alles luisteren. Ze hebben er ook niet zoveel meer over te zeggen op mijn leeftijd puh2.gif

Al denk ik dat ze er niet gelukkig van zouden worden als ik deathspell omega oid. luister, dat m'n vader dan wel er eens over met me wil praten. knipoog_dicht.gif

Maar toen ik nog minder jarig was en het de tijd was dat ik muziek luisterde die in het genre zit waar ik nu nog steeds veel naar luister:

Was geen probleem, qua muziekstyle dan. Muziek veranderd en muziek is een kwestie van smaak en gewenning. Mijn vader herinnert zijn eigen jeugd nog wel (de tijd van de beatles, rollingstones, deep purple). Dat telt denk ik ook wel mee aan acceptatie.

Waar hij wel moeite mee zou hebben (en ik vermoed nog steeds) is als ik satanistische muziek zou luisteren, of andere muziek met een verkeerde boodschap.

Kortom, slechtvalk zou geen probleem zijn (al heb ik niks met die band, binnen dat genre is Antestor meer mijn ding), maar als ik Mayhem zou luisteren, zouden m'n ouders daar wel moeite mee hebben. En dat zelfde zou gelden in andere genres uiteraard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

nou rindert,

ik luister eigenlijk allen gospel

waarom..? Het geeft je rust en het is vredig vind ik.

eignelijk luisteren we thuis nooit muziek mn moeder althans en als is het gewoon de rasio of een worship cd ofzo of michael w smith enzo.

gewoon RELAX

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Gorthaur

Ik denk als ik mayhem zou luisteren, en m'n ouders wisten wat het inhield, had er een discussie ontstaan, dat wil je niet weten puh2.gif

En voor andere genre's idem. Ze zouden het ook niet waarderen als ik even lekker paganinni(ofzo, iig. die componistpuh2.gif) ging luisteren.

@Jipke

M'n moeder vind rock al veel te heftig, alhoewel ze wel wat "moderner" wordt qua muziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

mijn ouders vinden het leuk dat ik mijn eigen muzieksmaak ontwikkel. Ze stimuleren ons dan ook in het maken van eigen muziek. SOms dan wordt er wel eens op mijn deur geklopt "of die takkeherrie" wat zachter mag.... maar voorderest laten mijn ouders ons erg vrij. Ze hebben laten weten wat ze dulden, en wat niet... en daar houden wij lichtelijk rekening mee... Laatst had ik POD opstaan, en toen vroeg mijn ma voorzichtig "euhrm... is dit een nieuwe band..? klinkt niet zo geweldig he... vindje.. "toen ik vertelde dat het christelijk was vond ze het ineens goede muziek..

Ouders, soms zou je ze zoenen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

mijn ouders vinden het leuk dat ik mijn eigen muzieksmaak ontwikkel. Ze stimuleren ons dan ook in het maken van eigen muziek. SOms dan wordt er wel eens op mijn deur geklopt "of die takkeherrie" wat zachter mag.... maar voorderest laten mijn ouders ons erg vrij. Ze hebben laten weten wat ze dulden, en wat niet... en daar houden wij lichtelijk rekening mee... Laatst had ik POD opstaan, en toen vroeg mijn ma voorzichtig "euhrm... is dit een nieuwe band..? klinkt niet zo geweldig he... vindje.. "toen ik vertelde dat het christelijk was vond ze het ineens goede muziek..

Ouders, soms zou je ze zoenen

ooh, zoo herkenbaarsmile.gifcrysmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben een ouder en mijn twee dochters (12 en 15 jaar) luisteren waar ze naar willen. Wanneer ze zouden kiezen voor muziek waar ik moeite mee zou hebben, dan zou ik dat wel met ze bespreken.

Voorlopig is het allemaal nog heel onschuldig. De jongste is groot fan van Tokyo Hotel. Beide zijn ze dol op David Bowie en The Beatles. De oudste is fan van Pink Floyd en met name zeer geïnteresseerd in Syd Barrett.

Om ze een beetje op te voeden hebben we ze kortgeleden meegenomen naar Woven Hand. Het is mij nog niet gelukt ze warm te laten lopen voor Alice Cooper maar ik blijf mijn best doen.

Het is leuk om te zien hoe ze beide hun eigen weg zoeken in muziekland.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wooow, je hebt je kinderen meegenomen naar Woven Hand? Respect! worshippy.gif

Ach, wat is 'mag'.. Mijn ouders zouden liever zien dat ik andere muziek luisterde, maar ze zijn er inmiddels wel aan gewend geraakt. Bij hen hou ik me wel in; alleen de rustige muziek gaat aan met een wat zachter volume smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

mijn ouders vinden het leuk dat ik mijn eigen muzieksmaak ontwikkel. Ze stimuleren ons dan ook in het maken van eigen muziek. SOms dan wordt er wel eens op mijn deur geklopt "of die takkeherrie" wat zachter mag.... maar voorderest laten mijn ouders ons erg vrij. Ze hebben laten weten wat ze dulden, en wat niet... en daar houden wij lichtelijk rekening mee... Laatst had ik POD opstaan, en toen vroeg mijn ma voorzichtig "euhrm... is dit een nieuwe band..? klinkt niet zo geweldig he... vindje.. "toen ik vertelde dat het christelijk was vond ze het ineens goede muziek..

Ouders, soms zou je ze zoenen

Maar dat vind ik dus weer een beetje zwak van mijn ouders. Dream Theater vinden ze geweldig omdat mijn moeder hèèèèle sterke vermoedens heeft dat de band stiekem toch christelijk is. Zij laten de kwaliteit van de muziek afhangen of het christelijk is of niet.

Als het christelijk is dan mag het allemaal wel eens een keertje, maar niet christelijk of misschien nog minder dan niet christelijk is een extra smoes om mijn cd's buiten de oren te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lag heel erg aan de muziek. Als ze iets niet 'prettig vond aanvoelen' ging ze de lyrics op internet opzoeken om te kijken wat er allemaal gezongen werd. Als ze vond dat het geen goede invloed had mochten we het niet luisteren. Maar dat gebeurde niet zo vaak.

Eén keertje. Toen mocht ik een periode lang geen Linkin Park meer luisteren omdat ze de teksten te deprimerend vond en ik was op dat moment al depressief dus dat vond ze niet goed * lief hè? *

Mijn moeder noemt onze muziek wel eens pokkeherrie, maar ze zal het niet snel verbieden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid