Spring naar bijdragen

Intieme details delen?


Aanbevolen berichten

Sorry, ik kon geen geschikte titel verzinnen (inbreng is welkom).

Ik wil hier een algemeen topic van maken, dus niet persoonlijk.

Het is zomaar een vraag naar jullie meningen smile.gif

Wat als je partner intieme details verteld tegen zijn/haar vrienden of vriendinnen?

Je hebt mensen die echt alles tegen hun vrienden/vriendinnen vertellen.

Van persoonlijke dingen binnen hun relatie t/m bedverhalen.

Wat deel je dan nog wel samen?

Vinden jullie dit kunnen?

En waar leg jij de grens?

En wat vindt je acceptabel van jouw partner (wat hij/zij verteld tegen anderen over jullie)?

Wat als het je niet aanstaat dat hij/zij dat soort details deelt, wat voor actie kun je ondernemen?

Dat vroeg ik mij zo af smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dat je opzich wel met vrienden erover kan praten, maar je hoeft niet in detail te treden. Intieme dingen moet je voor jezelf (en je partner) houden. Andere mensen hoeven neit te weten wat jullie met zijn twee uitspoken en hoe precies. Dat vind ik een beetje tever gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben iemand die met vertrouwelingen best hele intieme details kan uitwisselen. Dat kan gaan over dingen die er binnen onze relatie gebeuren, maar inderdaad ook wel eens bedverhalen. Ik heb een groepje meiden waar ik mee omga waar het contact toch wel zodanig is dat dit onderling besproken wordt.

Het ligt bij mij heel erg aan wie het is. Ik moet een vertrouwensband hebben voor ik dergelijke dingen uitwissel. Je moet het zien als het uitwisselen van tips, ervaringen en verhalen. Ik hoef niet te weten hoe lang de penis is van de partners, wat er gezegd wordt of hoe hij of zij keek.

Ik weet dat mijn vriend dit soort dingen ook wel eens bespreekt met zijn vrienden en ik denk dat dat ook heel normaal is. Omdat je nou eenmaal niet alles kan weten, je nieuwsgierig bent en/of tips of ideeën wil, dan is het heel logisch in mijn ogen dat je het dan bespreekt met iemand die je vertrouwt.

Ik vind dit geen probleem, ben er eigenlijk zelfs wel een voorstander van. Want ik heb zo vaak gesprekken met mensen dat ik dacht:'Had me dat eerder verteld, dan had ik je allang verteld dat het niet zo hoeft te gaan!' Of 'Nee, dat ligt echt niet aan jou, dat is gewoon typisch iets voor vrouwen/mannen'

Niet in ieder gezin wordt er openlijk gesproken over hoe het er in een relatie (of zelfs in bed) aan toe gaat. Maar je moet toch ergens heen met je vragen? Ik vind het heel verdrietig soms als ik mensen van mijn leeftijd tegen kom die dingen over zich heen laten komen, simpelweg omdat ze niet beter weten. Of zich ergens heel erg voor schamen, terwijl dat doodnormaal is. Dan kan je het er toch beter over hebben denk ik dan.

En waar ligt die grens? Bij mij dus in eerste plaats of ik iemand vertrouw ja of nee. Maar het ligt er ook aan waar. Mijn collega's hoeven dat soort dingen niet te weten, dat doe ik liever met mijn vrienden, broers, zussen en moeder ofzo. En ik moet ook zeggen dat ik op één of andere manier sneller iets zal delen met vrouwen dan met mannen. Bij mannen hou ik toch in mijn achterhoofd dat ze die gesprekken verkeerd kunnen opvatten, als een hint ofzo en dat is niet mijn bedoeling.

En verder merk je het vanzelf wel. Ik merk het bij mezelf dat ik zoiets heb van; 'Nee, dit gaat niemand iets aan' of 'Dit mag je best van me weten.'

Ik ben er een voorstander van dat dingen besproken kunnen worden. Je hoeft van mij niet alles open en bloot op tafel te leggen zoals wel eens in 'Spuiten en slikken' maar ik vind dat je het gesprek wel open moet kunnen houden, dat er mogelijkheden zijn om op een normale, volwassen maar ook gezellige manier kan praten over dit soort dingen.

En wat ik zou doen als mijn partner toch dingen verteld die ik liever niet heb? Het gewoon tegen hem zeggen. Lijkt me de meest simpele en effectieve manier. Je hebt een relatie met iemand, dan moet je dit soort dingen ook bespreekbaar kunnen maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vind dat je er met je vrienden over kan praten, maar helemaal in detail treden vind ik vaak onzin.

als meiden onder elkaar over jongens praaten, dan worden ze altijd naar benden gehaald en nog wel eens met de grond geleik gemaakt.

praten jongens over meiden dan worden ze de hemel ingeprezen smile.gif

Door te praten met vrienden die je wat toevertrouen, kom je er achter dat je niet de enige bent met dat probleem, dat andere het ook niet altijd even goed heeft.

maar er zijn ook grenzen,ik hoeft niet tot in detail de sex verhalen van mijn vriendinnen aan te horen....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

vriendinnen van mij delen mannen in in twee cattegoriëen:

Eien (meervoud van ei) of kiwi's.

Een kiwi is een leuke jongen met een leuk karakter

Een ei is een leuke jongen met een lomp karakter

toen ik vroeg wat ik was was ik gewoon Thijs
verbaasd.gif

Whaha, geloof me, deze post had ik écht nog Niet gelezen toen ik bedacht dat je een kiwi was rofl.gif

Details geef ik niet aan buitenstaanders, of dat nou vage kennissen of vrienden zijn. Globaal wil ik nog wel eens wat loslaten, maar details moeten naar mijn mening binnen de relatie blijven. En als mijn vriend danwel man wel details zou delen met vrienden zou ik hem vriendelijk vragen dat in het vervolg niet meer te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

*bibbert* ik wil andermans bed-verhalen helemaal niet weten...

Ik ook niet. En andersom ook niet. Ik weet wel zéker dat mijn vriend dat nóóit zou doen (jaja, dat zeggen ze allemaal!) Nee maar serieus, wij vinden allebei dat intieme details intieme details zijn en dat die een ander vrij weinig aangaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Wat als je partner intieme details verteld tegen zijn/haar vrienden of vriendinnen?

Dan is het tijd voor een goed gesprek...

Quote:
Je hebt mensen die echt alles tegen hun vrienden/vriendinnen vertellen.

Van persoonlijke dingen binnen hun relatie t/m bedverhalen.

Wat deel je dan nog wel samen?

Vinden jullie dit kunnen?

Nee dat vind ik beslist niet kunnen.

Quote:
En waar leg jij de grens?

En wat vindt je acceptabel van jouw partner (wat hij/zij verteld tegen anderen over jullie)?

Wat als het je niet aanstaat dat hij/zij dat soort details deelt, wat voor actie kun je ondernemen?

Dat vroeg ik mij zo af
smile.gif

Ergens roept het bij minachtende gedachten op, dat mensen werkelijk intieme dingen deelt met derden. Wat voor respect heb je in zo'n geval voor je partner, jezelf en God die jullie samen bind.

Seksueel contact is mijn inziens het meest intieme wat er is, dat wat God voor je partner en jou bedacht heeft, leg je dan blood voor derden, daar kan ik niet bij...

Binnen die relatie bouw je een vertrouwensband, kun je helemaal jezelf zijn en je kwetsbaar opstellen. Wat een genante situatie als het vriendinnetje van je vriendin weet dat jij misschien problemen in bed hebt, zou jij je er happy bij voelen als ze je stralend aan staat te kijken?

Waarom kunnen mensen het niet voor zichzelf en de partner houden, samen "problemen" oplossen en een weg daarin gaan? Ik snap niet dat je bij een verband van God, je partner en jezelf ernog eens derden bij gaat betrekken, waar die niet voor bedoeld zijn.

Leer praten met je partner wanneer er iets niet goed gaat, leer daar samen een weg in vinden en pas dan een eventuele stap maken naar een derde wanneer je er niet samen een weg mee kunt vinden.

Vraag jezelf altijd af, waarom je zoiets wilt zeggen of bespreken, wat is het nut/ doel ervan en wat denk je ermee te bereiken dat ten positieve kan uitwerken binnen je relatie?

Quote:
Ik vind dat je opzich wel met vrienden erover kan praten, maar je hoeft niet in detail te treden. Intieme dingen moet je voor jezelf (en je partner) houden. Andere mensen hoeven neit te weten wat jullie met zijn twee uitspoken en hoe precies. Dat vind ik een beetje tever gaan.

Ik denk dat je dan beter helemaal niets kun zeggen. Om een verhaal te beginnen en bij de sappige detals aangekomen te stoppen is denk ik al te ver gegaan. Op mij komt dat altijd over alzijnde "interessant willen doen"... waarom zou je anders erover beginnen?

Quote:
*bibbert* ik wil andermans bed-verhalen helemaal niet weten...

* Diana *bibbert* mee...

Quote:
Ik ook niet. En andersom ook niet. Ik weet wel zéker dat mijn vriend dat nóóit zou doen (jaja, dat zeggen ze allemaal!) Nee maar serieus, wij vinden allebei dat intieme details intieme details zijn en dat die een ander vrij weinig aangaan.

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten... in mijn ogen heeft het met een stukje respect te maken die je hebt voor je partner, de relatie en jezelf....

Liefs Diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou niet graag hebben dat mijn ventje onze 'intieme details' zomaar zou delen met vrienden.

Wel denk ik goed is dat je het met z'n tweeën gemakkelijk bespreekbaar houdt. En, als het wel nodig is, als je bijv. seksuele problemen hebt, dan moet je zeker niet te lang wachten om er met een derde persoon over te praten. Maar dan wel liefst samen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik merk in dit topic dat veel mensen aannemen dat die 'intieme details' (prachtig verwoord overigens) meteen gaan over wat er allemaal wel niet goed gaat tussen de lakens. Zoals ik het opvat is het meer het bespreken van seksualiteit met je vrienden, en misschien over hoe je dat samen met je partner ziet en deelt. Ik vind dat dit zeker wel kan. Ook de emoties die je erbij kunt voelen of de gevoelsmatige dingen waar je tegenaan kunt lopen. Natuurlijk is het belangrijk er met je partner over te spreken, maar daarnaast kan het ook prettig zijn iets te bespreken met iemand van hetzelfde geslacht. (even in het geval dat je partner van het andere geslacht is) Zelf bespreek ik ook wel eens dingen met een vriendin en het is ook prettig om over sommige dingen te praten die best eng of moeilijk kunnen zijn binnen een intieme relatie. Daar kunnen ook best details bij zitten ja.

Ik vind het belangrijk dat ik daarbij mijn vriend vertel waar we over gesproken hebben, en vervolgens doorpraat met hem. Als hij er moeite mee zou hebben dan zou ik het uiteraard laten, maar het spreken met vrienden heeft mij geholpen om het makkelijker bespreekbaar te maken met hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar voel jij je er prettig bij als je je bedenkt dat een vriend van jouw partner dingen van jou weet, die eigenlijk alleen je partner kan weten?

Dat ligt eraan welke vriend en in welke situatie het verteld is. Als het goede vrienden zijn en er op een volwassen manier gepraat wordt over zaken, vind ik het prima. Nogmaals (zie boven) ik vind wel dat je partner moet weten wanneer je zaken verteld die intiem kunnen zijn. Intieme zaken is trouwens een heel vaag begrip, iets kan voor mij een hele intieme en persoonlijke lading, terwijl een ander erover kan praten alsof hij of zij de was aan het ophangen is.

Trouwens, het lijkt me niet prettig als ik me bij alles wat ik zeg bewust moet afvragen of het niet te intiem is terwijl ik een goed gesprek heb met iemand. Volgens mij gaat dat vrij natuurlijk, als je een tijd een relatie hebt en elkaar goed kent, dan weet je ook wat je van je partner wel of niet mag zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap niet dat je dat soort dingen mbt je relatie, problemen, fijne dingen etc. niet met tenminste één persoon bespreken. Kijk ik bespreek echt niet wat er tussen de lakens gebeurt, zoals iemand dat zo straks zo mooi verwoorde, dat weten alleen jij en je vriend(in) precies. Maar gewoon problemen, ruzies, zorgen, fijne dingen, lieve en romantische dingen die betrekking hebben tot je vriend(in) dat moet je toch ergens kwijt?! Ik persoonlijk schreeuw het niet van de daken maar er zijn wel enkele (dus heel klein besloten aantal) mensen weet wel hoe het er bij mij voor staat/stond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ik snap niet dat je dat soort dingen mbt je relatie, problemen, fijne dingen etc. niet met tenminste één persoon bespreken. Kijk ik bespreek echt niet wat er tussen de lakens gebeurt, zoals iemand dat zo straks zo mooi verwoorde, dat weten alleen jij en je vriend(in) precies. Maar gewoon problemen, ruzies, zorgen, fijne dingen, lieve en romantische dingen die betrekking hebben tot je vriend(in) dat moet je toch ergens kwijt?! Ik persoonlijk schreeuw het niet van de daken maar er zijn wel enkele (dus heel klein besloten aantal) mensen weet wel hoe het er bij mij voor staat/stond.

Waarom bespreek je dat niet met je partner en zoek je eerst samen een weg? Welk doel streef je na door het met derden te bespreken?

@Pius: Opzich heeft het met afspraken maken te maken, maar aan de andere kant, waarom zou je er uberhaupt over nadenken om het derden te vertellen? Begin eerst bij je partner en pas als je er samen geen weg in kunt vinden, stap je samen naar hulp toe. (en dat hoeft niet direct profesionele hulp te zijn)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik snap niet dat je dat soort dingen mbt je relatie, problemen, fijne dingen etc. niet met tenminste één persoon bespreken.

je partner?

Quote:
Kijk ik bespreek echt niet wat er tussen de lakens gebeurt, zoals iemand dat zo straks zo mooi verwoorde, dat weten alleen jij en je vriend(in) precies. Maar gewoon problemen, ruzies, zorgen, fijne dingen, lieve en romantische dingen die betrekking hebben tot je vriend(in) dat moet je toch ergens kwijt?!

Ik zie niet in waarom dat moet, maar misschien kan je dat uitleggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Pius: Opzich heeft het met afspraken maken te maken, maar aan de andere kant, waarom zou je er uberhaupt over nadenken om het derden te vertellen? Begin eerst bij je partner en pas als je er samen geen weg in kunt vinden, stap je samen naar hulp toe. (en dat hoeft niet direct profesionele hulp te zijn)

Oh maar ik heb het niet eens over erge dingen, maar soms kan je zó enthousiast zijn over iets dat de mond overstroomt waar het hart vol van is. Mijn broertje had bijvoorbeeld eens een eh... bedgeintje met z'n vriendin uitgehaalt. Het was ook echt grappig, maar ze was er niet zo blij mee dat hij dat ook aan mij vertelde, later vond ze het geen punt meer, maar toch, dat was wel een voorbeeld van zo'n stuk miscommunicatie.

Ergo: als je dan van jezelf weet dat je flapuiterig bent, dan kun je maar beter maatregelen en afspraken maken.

Overigens kan het best goed zijn om een vertrouweling te hebben als het vertrouwen gedeeltelijk weg is in een relatie, maar dat zie ik dan wel als zo'n 'attritio'-iets, dat moet altijd tijdelijk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mijn broertje had bijvoorbeeld eens een eh... bedgeintje met z'n vriendin uitgehaalt. Het was ook echt grappig,

Nou ben ik nieuwsgierig puh2.gif

Anyway, ik denk dat er verschillende soorten van 'intieme details delen' zijn. Bijvoorbeeld:

- Opscheppen/vermaak --> zonder respect

- Vol zijn van het mooie van intimiteit en dat willen delen --> kan op respectvolle maar misschien ook op respectloze manier

- Problemen bespreekbaar maken en willen oplossen --> hiervoor is zeker respect nodig!

Ik denk echt dat dat respect en het vertrouwen in de persoon waarmee je iets deelt 'bepalend' zijn. En natuurlijk of je het in eerste instantie met je partner erover hebt, ook of je al dan niet iets 'mag' delen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom bespreek je dat niet met je partner en zoek je eerst samen een weg? Welk doel streef je na door het met derden te bespreken?

Heb je geen vriendin waarvoor je geen geheimen hebt? Ken je niet een meisje (dus in dit geval niet je partner) waarbij je al je problemen, je zorgen, je blijdschap of vreugde mee delen kan? Waarom zou je haar niet de waarheid kunnen vertellen over wat er al dan wel tussen jou en je partner speeld of hoe romantisch hij was iets te doen?

Dat wil ik eerst aan je vragen dan nu beantwoording op je vragen. Een vriendin kan je zo veel steunen als ze weet wat je mee maakt, ze kan je advies geven vanuit haar evantuele eigen ervaring. Terwijl jij en je partner zoeken en nog in onzekerheid zijn kun je bij haar zuchten en steunen, ze zal je opvangen met een kop thee en een stuk chocolade. That's what friends are for!

Het doel is dus dat jij ergens een veilige haven hebt omdat er problemen zijn tussen jou en je partner, iemand die je vertrouwt en steunt. En hulp. Het is voor vele te moeilijk om te vragen maar we hebben allemaal hulp nodig in onze relaties. Het is moeilijk om een relatie in stand te houden maar aan de andere kant ik het zo geweldig dat je het niet kapot wilt hebben. Voel je een keer niet te moedig en niet te trots en vraag hulp aan iemand die je vertrouwt.

Quote:

Ik zie niet in waarom dat moet, maar misschien kan je dat uitleggen?

Het moet niet. Niets moet. Maar ik hoop dat ik in de bovenstaande post verduidelijking heb gegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid