Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Je weet wel, die film waarin Evan een roeping van God krijgt, ongeveer dezelfde als Noach, alleen dan allemaal heel grappig verteld en God komt er ook in voor, het is een komedie. Er was ook nog een Bruce Almighty, daarin werd Bruce God zelf, ook met allemaal humor enzovoorts. Is dit verantwoord als christen? (he bah, dat klinkt zo stom)

Ikzelf ben expres thuisgebleven toen de rest van mijn klas naar die film ging, omdat ik vind dat je God of Jezus niet mag afbeelden, laat staan dat je Hem bent. Er werd bijvoorbeeld in Evan Almighty een 11e gebod bedacht, keep dancing ofzo. Ben benieuwd knipoog_dicht.gif

(ik weet niet in welk subforum het hoort, daarom in deze)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach je kan het ook zien als een gelijkens, of iets waarvan we kunnen leren. Zoals bij Bruce Almighty dat hij op alle verzoeken ja laat antwoorden en ineens 10 miljoen mensen de lotto winnen en vervolgens iederen 10 euro krijgt. Het doet je beseffen dat het onmogelijk is om iedereen tevreden te houden. We kunnen leren van de beslissingen uit die tijd in een hedendaags perspectief.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik vind dat je God of Jezus niet mag afbeelden,

Toch een geluk dat God niet aan jou vroeg of Hij een beeld van zichzelf mocht maken, toen Hij de mens schiep dan.

En ik neem aan dat je Paulus' brieven uit je Bijbel hebt gescheurd, toen je las dat hij Jezus "Beeld van God, de onzichtbare, is hij,

eerstgeborene van heel de schepping" noemt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ach je kan het ook zien als een gelijkens, of iets waarvan we kunnen leren. Zoals bij Bruce Almighty dat hij op alle verzoeken ja laat antwoorden en ineens 10 miljoen mensen de lotto winnen en vervolgens iederen 10 euro krijgt. Het doet je beseffen dat het onmogelijk is om iedereen tevreden te houden. We kunnen leren van de beslissingen uit die tijd in een hedendaags perspectief.

Vind er in Evan Allmighty ook wel mooie leermomenten inzitten

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb Bruce & Evan Almighty gezien. Ik vind het een film waarin wel duidelijk neer wordt gezet over hoe het in deze tijd zou gaan als er zoiets zou gebeuren. Stel dat je iemand een ark ziet bouwen omdat er volgens hem een overstroming zou komen, hoe zou jij reageren?

Ik vind het een realistische film. Ik kan de films wel waarderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat Jezus Christus het Beeld Gods is, dat wil toch net zeggen dat nu dus zelf God moeten gaan spelen in een film, laat staan door een blanke, neger of chinees als God/Jezus, laat Hem dan iig Joods zijn.

Nu begin je een beetje op Strootman te lijken, God is er alleen voor de joden dus hij ziet er ook uit als een jood puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat Jezus Christus het Beeld Gods is, dat wil toch net zeggen dat nu dus zelf God moeten gaan spelen in een film, laat staan door een blanke, neger of chinees als God/Jezus, laat Hem dan iig Joods zijn.

Dat de Zoon als jood heeft geleefd, wil niet zeggen dat de Vader een jood is, of dat dus Adam joods was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

hm.. ik twijfel, ik dacht dat juist de moeder dat bepaalde (ga het zo even opzoeken knipoog_dicht.gif)

Maareh, neger vind ik een nogal erg negatief klinken..

Datze God in die film afbeelden als iemand met een donkere huidskleur is misschien wel een leuk hersenspinsel geweest van de regisseur. Met bijvoorbeeld als dubbele gedachte dat God niet alleen voor de blanken is.

Ik vond de eerste film (kheb Evan nog niet gezien) grappig, en toch zaten er ook momenten in die je wel na lieten denken.

Nja, veel mensen die niet gelovig zijn hebben hem gezien dusja, hopen dat zij er ook meer door zijn ga nadenken. widegrin.gif

GrtZ

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je God afbeeld, denk je te klein over Hem. Je kan God geen gezicht geven, want er zullen altijd veel mensen zijn die vinden dat een ander persoon mooier is, en dat is (naar mijn mening) niet mogelijk. Daarom denk ik dat je God niet af mag beelden

Vreemd aangezien God (de Zoon) hier op aarde heeft rondgelopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk daar anders over knipoog_dicht.gif Waar is dat lichaam van Jezus dan gebleven?


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Vreemd aangezien God (de Zoon) hier op aarde heeft rondgelopen.

En we weten niet hoe Hij er uit zag, daarnaast wat God doet wil niet zeggen dat wij dat ook kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid