Spring naar bijdragen

Wat zou jij God vragen?


Aanbevolen berichten

Denk dat ik aan Zijn voeten zou neervallen en de eerste dag die als duizend jaar is, zou roepen "Heilig, heilig, heilig, is de Heer God almachtig, die was, die is en die komen zal".... En dan zien we wel weer verder...En God is nu ook hier aanwezig, wat doe ik nog op het forum?

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik weet het niet eigenlijk, ik weet echt niet wat ik zou moeten vragen ik geloof namelijk wel dat God een bepaald doel of plan met alles heeft zeg maar..

misschien weet ik wel iets, misschien zou ik wel willen vragen of God mijn opa wil vragen of hij me wil vergeven voor al die jaren dat ik hem heb genegeerd en pas besefte waar ik mee bezig was toen hij overleed..

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zou ook de vraag stellen: waarom houd u van mij? Dat is een vraag waar ik me elke dag weer over verwonder. Voor de rest zou ik een beetje bang zijn dat ik zoveel liefde van God zou krijgen dat ik er in zou verdwijnen en zou ik verder niets liever willen dan mij heel diep te buigen voor God omdat hij zo ontzettend goed is geweest, mijn hele leven lang (en dat geloof ik echt).

Link naar bericht
Deel via andere websites

tsja, ik heb eigenlijk geen vragen naar verklaringen ofzo. Dus als ik 1 vraag zou mogen stellen, en beantwoord zou mogen krijgen in duidelijke bewoordingen, dan zou het zijn: wilt U asjeblieft mijn leven aanvaarden en mij laten sterven voor U, maar wel een beetje pijnloos graag want ik ben wel een watje, zoals U weet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zou Hem ook niets vragen, alles waar ik een antwoord voor wil heb ik. Vragen vind ik ook nutteloos, alles wat Hij doet is goed.

Dus jij stelt nooit vragen, omdat vragen nutteloos is. Wat is dan je reden om actief te zijn op fora, waar veel vragen gesteld worden van verschillende aard?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Dus jij stelt nooit vragen, omdat vragen nutteloos is. Wat is dan je reden om actief te zijn op fora, waar veel vragen gesteld worden van verschillende aard?

Ik bedoel te zeggen dat ik vragen aan God nutteloos vind. Het is niet zo dat ik vragen in het algemeen nutteloos vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom is vragen stellen aan God nutteloos? Voor mij staat de charismatische stroming toch juist bekend om de 'antwoorden van God d.m.v. profetie' of het 'weten wat Gods wil in je leven is?'?

de charismatische stroming staat ook voor twijfelen is fout en als je vragen aan God stelt dan twijfel je dus kennelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom is vragen stellen aan God nutteloos? Voor mij staat de charismatische stroming toch juist bekend om de 'antwoorden van God d.m.v. profetie' of het 'weten wat Gods wil in je leven is?'?

Ik reageer n.a.v. de TS, die heeft het naar mijn idee over 1 specifieke vraag en dat vind ik nutteloos. De dingen die jij noemt zoals profetie komen uiteraard wel voor, ook in mijn eigen leven. In die zin vraag ik God dan wel weer om openbaringen.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

de charismatische stroming staat ook voor twijfelen is fout en als je vragen aan God stelt dan twijfel je dus kennelijk.

waarom generaliseer je hier?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik reageer n.a.v. de TS, die heeft het naar mijn idee over 1 specifieke vraag en dat vind ik nutteloos. De dingen die jij noemt zoals profetie komen uiteraard wel voor, ook in mijn eigen leven. In die zin vraag ik God dan wel weer om openbaringen.


Samengevoegd:

[...]

waarom generaliseer je hier?

Ok, kon me al niet voorstellen dat je niets aan God vroeg knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mwaahah, ik moet nu ineens zo erg denken aan die South Park aflevering waarin de mensheid één vraag aan God mag stellen en dat Stan dan vraagt waarom hij nog geen bloeding heeft gehad. "Because you are a boy and not a girl" is dan het antwoord.

rofl.gif

Southpark is sowieso een van de meest onvolprezen religieuze programmas op de buis

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid