Spring naar bijdragen

Studentenverenigingen


Aanbevolen berichten

Quote:

Een beetje rivaliteit tussen de verschillende studentenverenigingen moet kunnen he.
smile.gif

er moet ook weer niet te veel rivaliteit zijn tussen verenigingen. Want o.a. in Groningen heeft Navigators Ichtus veel gras onder de voeten weggemaaid. En in Rotterdam zorgt Navigators dat de 6 andere christelijke verenigingen piepklein blijven bloos.gif. Ook door christelijke studentenverenigingen mag er nog wel wat geleerd worden op het gebied van oeucumene. Maar in Delft is CSR Delft weer groot en Navigators weer heel klein.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi topic smile.gif Ik heb zelf afgelopen jaar Happietaria georganiseerd in Utrecht. Voor wie niet weet wat happietaria is: www.happietaria.nl/utrecht.

Behalve dat het een fantastisch project was, heb ik ook veel van andere christelijke verenigingen in Utrecht kunnen zien. Het ging uit van het BOCS (BroederOverleg Christelijke Studentenverenigingen), daarbij zijn csfr, NSU, SSR-NU, VGSU, Ichthus en Ultrajectum (Vrijgemaakte vereniging voor HBO'ers) bij aangesloten. Ik moet zeggen dat ik van elke vereniging wel wat waardevolle dingen heb gezien. Zelf zit ik bij de CSFR, Ichthus is inderdaad wat rustiger maar volgens mij wel een mooie hechte groep. Jammer dat ze afgelopen jaar niet met het HMT meededen maar ik geloof dat dat dit jaar anders is. NSU vind ik zelf helemaal niets, veel te massaal. Ik ben benieuwd hoe deze club er over 10 jaar uitziet. VGSU mag ik ook wel, een mooie betrokken vereniging waar ik een paar leuke contacten heb kunnen leggen. Ultrajectum vind ik dan ook weer niets; veel geschreeuw en geen inhoud. SSR-NU vind ik ook een aardige vereniging met leuke studentikoze dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mooi topic
smile.gif
Ik heb zelf afgelopen jaar Happietaria georganiseerd in Utrecht. Voor wie niet weet wat happietaria is: www.happietaria.nl/utrecht.

leuk! Ik was in 2002-2003 voorzitter van Happie Utrecht. Wat was jij?

Quote:
SSR-NU vind ik ook een aardige vereniging met leuke studentikoze dingen.

helemaal met je eens, maar ja ik ben wat bevooroordeeld smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Leiden is ook een mooi csfr-dispuut 8)

@ Nunc: Ik was verantwoordelijk voor het pand en juridische zaken. Tof dat je ook Happie gedaan hebt! Het blijft een fantastisch project, zeker als je tegenover je eigen pand woont 8)Ik vind de lullenpot bij SSR echt briljant, dat is een studentikoziteit die bij ons nog een keer ingevoerd moet gaan worden. Verder stinkt jullie kelder knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ichthus staat inderdaad bekent als 'rustig'! smile.gif Maar ik ben blij dat ik toch voor Ichthus heb gekozen. (Ik zit in Utrecht) CSFR trok mij totaal niet en NSU vond ik ook te masaal.

Wat ik leuk vind bij Ichthus: Je bent niets verplicht en er zijn leuke mensen met verschillende christelijke achtergronden. Ook spreekt het 'praktische christen zijn' mij aan.

In Leiden was Ichthus vorig jaar erg klein, maar wel een leuke groep mensen.

Maar de Navigators zijn ook prima mensen Karin! Succes alvast met je ontgroening. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ichthus staat inderdaad bekent als 'rustig'!
smile.gif
Maar ik ben blij dat ik toch voor Ichthus heb gekozen. (Ik zit in Utrecht) CSFR trok mij totaal niet en NSU vond ik ook te masaal.

Wat ik leuk vind bij Ichthus: Je bent niets verplicht en er zijn leuke mensen met verschillende christelijke achtergronden. Ook spreekt het 'praktische christen zijn' mij aan.

In Leiden was Ichthus vorig jaar erg klein, maar wel een leuke groep mensen.

Maar de Navigators zijn ook prima mensen Karin! Succes alvast met je ontgroening.
knipoog_dicht.gif

ik hoor hier veel dat navigatorverenigingen te massaal zijn. Maar vergeet niet dat navigatorverenigingen in disputen of kringhuizen zijn opgedeeld en dat is de club waarmee je optrekt en dat zijn nooit meer dan 25 man. Dus dat is echt wel te overzien

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid