gewoon Paul 8 Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Dit gedicht heb ik gisterenavond gemaakt, na aanleiding van een vrachtwagenevenement begin deze maand:p Nog Harder Lopik 2011 We gaan weer naar Lopik, met al haar Scania’s en elke machine haar eigen verhaal De een rijdt containers, de andere stukgoed, de volgende stenen en soms wat metaal De een komt uit Zweden, de ander uit ander uit Finland, ook Denen en Noren zijn van de partij Wat Fransen en Belgen en vooral Hollanders, zolang hij maar mooi is, kom er maar bij Kijk, daar staat Weeda, verderop Ceusters, Verweij en Swijnenburg die zijn er ook Hoogendoorn, Folmer, Van Berne, VSB, uit veel van hun uitlaten komt ietsjes rook Haasnoot, De Herder, Van Triest en S. Verbeek en enkele anderen hebben een neus Henk Bunschoten heeft echter samen met Jan Deckers en nog die Kenworth een echte reus Verkleij en Vliegenthart, Schubert en Zijderlaan, Vos Nederhemert en H. van het Kruis Sties, Van de Mark, Van Setten, Van Heugten, en naast deze jongens nog meer gespuis. Aan het eind van zaterdag regen, en veel ook. Als dat maar over is gaat er wat weg. Met stennis en lichten en brullende motors, wat rook uit de uitlaten, mooi is dat zeg! Weeda, ik groet u, ook Van de Hoeven, Disneytrotter en De Koning, tabé Succes met het werken, laat je niet gek maken, doe wat je doen moet, veel plezier ermee De rest van de auto’s die ik niet genoemd heb, de groet van hierboven die is ook voor u De foto’s en video’s die ik gemaakt heb, die komen op youtube, en ik stop voor nu. Enne, @Ebbeloe: Mooi gedaan! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Verder, ik heb als kind van een jaar of 8 leren breien van oma, en die legde dat als volgt uit(zonder het woordje 'en'): insteken draadje omslaan door laten piepen en af laten gaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 28 augustus 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 1 van mijn favo topics in the past Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 3 september 2011 Rapport Share Geplaatst 3 september 2011 Chained Part of me believes it will be okay But at the end of the day Deep inside, I know she turned away Still I see her face It turns my heart to stone in her gaze Feels like I’m living in a haze It’s been so long Still I hear her song It doesn’t feel wrong My mind feeds me lies While my heart cries And the remaining love just dies Rise, rise above, so they say But I’m chained to the ground Locked down like a hound She will never leave my soul As we once were one Now she’s gone And I am done I don’t want to think about you anymore But you’re haunting my mind like a ghost in old lore After all, I pay the price Living a life Ignoring the cries It will never change I’ll stay where I am Derange Broken and condemned Unable to love Still trying to rise above When she died Traded this world for heaven I was left behind My world turned to hell Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Eindelijk weer een positieve songtekst. Deze heb ik zonet geschreven, het maakt deel uit van een tekstuele rock opera/musical over Jezus. Te beginnen bij de schepping (Chapter I), het offer van Jezus (Chapter II) en de eindtijd/apocalyps (Chapter III). Deze tekst is geschreven vanuit het oogpunt van de evildoer naast Jezus aan het kruis. Chapter II: Sacrifice Part II – The Road to Golgotha In the last of my living days I heard the stories of his ways A Messiah to my people’s prays Now I behold his blooded gaze They say he heals the sick And while some declare it all a trick Others think he’s a man of belief A prophet from the Lord Bringing us relief The blind he made see How can it be? The deaf he made hear The act of a seer? Their sins he forgave Was he sent to save? He didn’t come to conquer all A king of peace, teaching of love Miracles of fish and bread Beloved by God, the Spirit in a dove His sheep shall be clothed and fed The shepherd preaching before the fall But why I fail to see and understand In jealousy, they condemn A man they cannot comprehend A man, innocent like a lamb His beaten face shows no sign of hate A man peacefully accepting his fate Crying out to the heavens above Pleading for their absolution A sign of his undying love The people bringing forth his execution This day seems so surreal I cannot understand the things I feel The only wish my heart knows now Is to learn his ways I know he’s real After a life the Angels despise On this cross of wood my body dies After a life of deceit, death and lies With Jesus, I enter Paradise Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 11 september 2011 Rapport Share Geplaatst 11 september 2011 Wauw, die laatste strofe is erg tof! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 12 september 2011 Rapport Share Geplaatst 12 september 2011 Je hebt er aardig handigheid in Mooi geschreven Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Assepoester 0 Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Mooi, Archillion. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
joon 0 Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 *kippevel* prachtig ben benieuwd naar het volledige musicalstuk:) je zegt dat het een lied is, schrijf je er ook dan de muziek voor? Waarschijnlijk wel Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lisanne1989 0 Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 En God zegt: Kom kind, je hoort bij mij. Want jij bent niet 'ik' maar wij zijn 'wij'. Wij zijn samen, je hele leven. Ik wil je alleen maar liefde geven. Soms doet het leven pijn, maar mijn armen zullen om je heen zijn. Want ik geef om je, ik zie licht in jou. Weet, dat ik heel veel van je hou. Je bent klein, maar o zo lief, kleintje, je bent mijn hartendief. Dus leef met mij en pak mijn hand, want ik breng je naar dat land, waar je altijd hebt willen zijn, fris, zonnig en rein. Dat is mijn geschenk wat ik je wil geven, het eeuwige leven... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Dank jullie wel, kids. *kippevel* prachtig ben benieuwd naar het volledige musicalstuk:) je zegt dat het een lied is, schrijf je er ook dan de muziek voor? Waarschijnlijk wel Dat is wel het plan, maar ik vind de teksten belangrijker dus die wil ik eerst schrijven voordat ik er echt muziek onder zet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Chealder 1 Geplaatst 29 november 2011 Rapport Share Geplaatst 29 november 2011 Geschreven voor het blad van mijn studentenvereniging waarvan het thema zal zijn... Maneschijn Een zilveren streep licht valt op de witte muur. Donker en koud is het nachtelijke uur. In elke kamer van het huis is het stil Maar de mooie streep van licht maak het verschil. Met mijn vinger glijd ik over de kaft van een boek, Deze stop ik in mijn tas, trek mijn jas aan en zoek De rust op van de stille, verlaten stad. Het zilveren schijnsel toont mij het pad Naar een stuk natuur vol van de rust Waar al mijn drukke gedachten worden gesust. Ik leg mij in deze rust neer in het gras, En haal mijn bijbelboek uit mijn tas ‘Zelfs al ik mij ter ruste leg moet ik aan U denken, Ook in de nachtelijke uren bent U in mijn gedachten.’ Dat zijn de letters van de psalm die ik zie staan, En lees ze in het zilveren licht van de maan. Ik herken Gods licht in de maneschijn, Zodat ik in het donker niet bang hoef te zijn. En mocht je het willen weten; het stukje uit de psalm is uit psalm 63, welke een van mijn favorieten is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
joon 0 Geplaatst 30 november 2011 Rapport Share Geplaatst 30 november 2011 Geschreven voor het blad van mijn studentenvereniging waarvan het thema zal zijn...Maneschijn Een zilveren streep licht valt op de witte muur. Donker en koud is het nachtelijke uur. In elke kamer van het huis is het stil Maar de mooie streep van licht maak het verschil. Met mijn vinger glijd ik over de kaft van een boek, Deze stop ik in mijn tas, trek mijn jas aan en zoek De rust op van de stille, verlaten stad. Het zilveren schijnsel toont mij het pad Naar een stuk natuur vol van de rust Waar al mijn drukke gedachten worden gesust. Ik leg mij in deze rust neer in het gras, En haal mijn bijbelboek uit mijn tas ‘Zelfs al ik mij ter ruste leg moet ik aan U denken, Ook in de nachtelijke uren bent U in mijn gedachten.’ Dat zijn de letters van de psalm die ik zie staan, En lees ze in het zilveren licht van de maan. Ik herken Gods licht in de maneschijn, Zodat ik in het donker niet bang hoef te zijn. En mocht je het willen weten; het stukje uit de psalm is uit psalm 63, welke een van mijn favorieten is. talent! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 24 december 2011 Rapport Share Geplaatst 24 december 2011 de een heeft examens, de ander is jarig vast wel een bekende van jou of van mij bij spanning en vreugde en elke emotie tikken de tellen de tijden voorbij. Kort maar krachtig. Donderdag in 5 minuten in mijn hoofd gezet. Waar ik het soms vandaan haal... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
joon 0 Geplaatst 24 december 2011 Rapport Share Geplaatst 24 december 2011 de een heeft examens, de ander is jarigvast wel een bekende van jou of van mij bij spanning en vreugde en elke emotie tikken de tellen de tijden voorbij. Kort maar krachtig. Donderdag in 5 minuten in mijn hoofd gezet. Waar ik het soms vandaan haal... hij is schattig Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 24 december 2011 Rapport Share Geplaatst 24 december 2011 dankje, Joon:) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 25 december 2011 Rapport Share Geplaatst 25 december 2011 Van Jan van Nijlen(kan wat onduidelijk zijn): Kwam ik tegen op een intercity die op Amersfoort-Schothorst stond te wachten om naar Enkhuizen te gaan. Vandaag kwam ik erachter dat dat alleen de eerste 2 coupletten zijn van een geheel: Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Chealder 1 Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 Weer eens tijd om een nieuw gedicht te plaatsen. Ik hoop dat de spelling en grammatica een beetje kloppen. Pray to Thee My dearest God, I pray to Thee, That Thou dost see All things that are to happen to me. Foul nights bring the foul nightmares, On Earth not one hath ever dared, To stand up, walk across to shadows in their rooms, To stand up, and fight against these dooms. Yet they dareth to shout in Thy Holy Name, In an attempt to bringeth themselves fame. For mankind to follow them in a flock, But Thou art th’only trustworthy rock. No crumbles Thou revealest beneath my feet, Nor am I affected by a sinner’s deed. No matter what storms rage across the lands, I rest in the protection of Thy mighty hands. No human can ever come close to Thy being, Nor can any see what Thou art seeing. For Thou art the only One with the purest of grace, The only One with true mercy for man’s race. Only Thy offer can fight the shadows of the dark, Leaving hellhounds to only flee with a yelping bark. Only Thou possesses true sincerity, So that it raises our awarity, That only Thou art worthy of praise, Lucky the one who’s to be in Thy embrace. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
brabbeldasje 0 Geplaatst 30 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2012 Lieve broeders en zusters in christus Ik wil even wat met jullie delen, De wereld dwaalt langzaam weg van god En het kan niemand echt iets schelen. Niemand behalve ik natuurlijk Ik sta altijd voor aan. …in de kerk in nederland want in de zending kan ik niet gaan. Lieve broeders en zusters in christus Bidden jullie nog wel? Want god komt niet in actie Tenzij wij bidden voor herstel. Daarom bid ik ook elke avond Voor genade tot de Heer Want dat hebben jullie wel nodig Ik niet ik zondig niet meer. Lieve broeders en zusters in christus Ik heb de bijbel al uit Ik sta al om half tien in de kerk te dansen Nog voor de kerk klok luid. De stoelendienst is voor de jonge christen En de koffie dienst voor de leek. Ik heb het te druk met op de stoelen zitten. Braaf wachtend op de preek. Lieve broeders en zusters in christus Dit is een klaaggedicht Ik doe dit niet omdat ik het wil Maar het is mijn bijbelse plicht! Jullie moeten de stoelen klaar zetten En een kopje koffie vind ik wel fijn Als jullie dat nou alvast regelen Kan ik zorgeloos kerkganger zijn. Lieve broeders en zusters in christus Jullie zijn de muur voor god! De evangelisten zijn de deur tot de hemel… En ik…ik ben het slot. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
joon 0 Geplaatst 30 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2012 Euhm? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
brabbeldasje 0 Geplaatst 30 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2012 ohhhh ik had een heeeeel verhaal er bij getypt met uitleg.... lol nu lijk ik de grootste meest arogante trut ooit... uitleg: dit is een gedicht wat ik heb geschreven voor een preek van mijn vader die gaat over de veroordelende christen. na aanleiding van en met als inspiratie het nummer "jesus friend of sinters" van Casting clowns. er komt een vervolg gedicht op maar daar ben ik nog mee bezig. sorry voor dit foutje... ik denk dat niet hoor!!!!! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 30 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2012 Ik dacht ook heel even dat je jezelf een zelfverklaard superchristen vond. Het was al zo vreemd dat er geen uitleg bij stond, maar ik snap je gedicht. Heel pakkend! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 Ik vermoede wel dat je t zo bedoelde, maar erg duidelijk was t niet hehe. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
brabbeldasje 0 Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 ja sorry was denk ik iets fout gegaan. maar bedankt Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
joon 0 Geplaatst 31 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2012 't is wel echt waarheid. Zou niet iedereen zich hier een tikkeltje in herkennen? Dat je denkt van: jij, jij moet nog groeien in geloof. Ik al lang niet meer. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten