Olorin 155 Geplaatst 26 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2010 Mooi geschreven lieverd. (Is stiekem een beetje trots op zijn poëtische vriendinnetje. ) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
annia 0 Geplaatst 26 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2010 Haha, daar gaan jullie weer hoor klefferds. Maar mooi Iria Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
metalcoreTony 0 Geplaatst 26 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2010 er is hier genoeg poëtisch talent zie ik wel weer keer op keer, misschien probeer ik het ook wel een keer ik denk over het mooie weer Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 8 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 je kunt het blijven proberen blijven trekken blijven vragen blijven zeuren maar eens houd het op je kunt het blijven proberen met je ogen wazig je oren dicht je stem heel luid maar eens houd het op je kunt het blijven proberen maar dan sta je daar alleen zonder mij want eens houd het op ! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 8 september 2010 Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 Quote: Op woensdag 26 mei 2010 01:56:35 schreef Iriacynthe het volgende: Lief, mijn nagel aan mijn doodskist Koesterend verlangd gevaar Zat van liefde, zoet van haat Sterven wij zacht aan elkaar Mijn lief, je ogen smeulen Een ijskoud vuur dat mij verstikt Ik ben een open wonde En jij het zout dat prikt Je bijt mijn lippen open Krast lieve woordjes in mijn rug Likt mijn wonden als een hond Schroeit mijn ziel, verbrandt mijn brug Proef mijn bloed, mijn zweet, mijn snot Maak mij vrij Of maak mij zot Kluif mij af tot op het bot Maak mij heel Maak mij kapot Vlaams tot op het bot he leuk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 8 september 2010 Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 Is het zo Vlaams dan? Mijn eigen Vlaamsheid ontgaat mij een beetje, ik woon nog niet lang genoeg in Nederland denk ik. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 8 september 2010 Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 Quote: Op woensdag 08 september 2010 19:59:02 schreef Iriacynthe het volgende: Is het zo Vlaams dan? Mijn eigen Vlaamsheid ontgaat mij een beetje, ik woon nog niet lang genoeg in Nederland denk ik. Ja, de woordkeuze natuurlijk, maar ook de ruwheid, de ongepolijstheid, je voelt de Vlaamse klei aan je voeten plakken Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 8 september 2010 Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 Klei? Aan mijn voeten? Oh jee. Is dat goed of is dat slecht? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 8 september 2010 Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 Niet goed of slecht, maar Vlaams. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 8 september 2010 Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 Ik moet eens vragen of ik een verslag mag schrijven over een aantal gedichten hier in dit topic. Ondanks dat verder niemand jullie kent, vind ik het heel literaire dingen tussen zitten Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 8 september 2010 Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 Ik hoop dat je het niet over die van mij hebt want dat zou wel eens vies kunnen tegenvallen, dat literaire. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 8 september 2010 Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 Quote: Op woensdag 26 mei 2010 01:56:35 schreef Iriacynthe het volgende: Lief, mijn nagel aan mijn doodskist Koesterend verlangd gevaar Zat van liefde, zoet van haat Sterven wij zacht aan elkaar Mijn lief, je ogen smeulen Een ijskoud vuur dat mij verstikt Ik ben een open wonde En jij het zout dat prikt Je bijt mijn lippen open Krast lieve woordjes in mijn rug Likt mijn wonden als een hond Schroeit mijn ziel, verbrandt mijn brug Proef mijn bloed, mijn zweet, mijn snot Maak mij vrij Of maak mij zot Kluif mij af tot op het bot Maak mij heel Maak mij kapot Is dat je eigen makelij? Ik vind hem erg mooi. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 8 september 2010 Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 Quote: Op woensdag 08 september 2010 20:11:29 schreef Iriacynthe het volgende: Ik hoop dat je het niet over die van mij hebt want dat zou wel eens vies kunnen tegenvallen, dat literaire. Nouja, je dicht iig beter dan ik En ik hou wel een beetje van dat duistere, morbide gevoel dat je oproept. Roept bij mij gelijk associaties op met literatuur Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 8 september 2010 Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 Quote: Op woensdag 08 september 2010 20:12:12 schreef Ol Moth het volgende: [...] Is dat je eigen makelij? Ik vind hem erg mooi. Dankje. Als ik wat post zonder bronvermelding mag je er van uit gaan dat het eigen werk is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 8 september 2010 Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 Quote: Op woensdag 08 september 2010 20:12:17 schreef annzie het volgende: [...] Nouja, je dicht iig beter dan ik En ik hou wel een beetje van dat duistere, morbide gevoel dat je oproept. Roept bij mij gelijk associaties op met literatuur zonder nu meteen dromen over een eerste plaats op de AKO-lijsten de grond in te willen boren, maar veel van dat duistere & morbide wat ik hier lees, alsook wanhoop en andere hevige emoties, doet, hoe aardig ook, van tijd tot tijd ook wat, ehm, zeg maar "sterk aan een specifieke leeftijdsgroep gebonden" aan imho. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 8 september 2010 Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 Quote: Op woensdag 08 september 2010 20:21:52 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] zonder nu meteen dromen over een eerste plaats op de AKO-lijsten de grond in te willen boren, maar veel van dat duistere & morbide wat ik hier lees, alsook wanhoop en andere hevige emoties, doet, hoe aardig ook, van tijd tot tijd ook wat, ehm, zeg maar "sterk aan een specifieke leeftijdsgroep gebonden" aan imho. Je hebt 'puber-duister' en 'literair-duister', vind ik. En bijv. dat gedicht van Iria vind ik onder de laatste vallen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 8 september 2010 Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 Quote: Op woensdag 08 september 2010 20:32:23 schreef annzie het volgende: [...] Je hebt 'puber-duister' en 'literair-duister', vind ik. En bijv. dat gedicht van Iria vind ik onder de laatste vallen Ik vond het er tussenin hangen. Maar ja, ik ben dan ook allergisch voor puber-kitsch, sinds ik na 200 oersaaie klassiekers in de National Gallery eindelijk iets gevonden had dat ik echt, echt, echt prachtig vond (ik was 11, dat was mijn excuus he) en mijn vader, kunsthistoricus, langsliep en echt in het voorbij gaan mopperde "bah, wat een puberkitsch". Ik heb er nog een trauma van Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 8 september 2010 Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 Ok ok, point taken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 8 september 2010 Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 Quote: Op woensdag 08 september 2010 20:37:27 schreef Iriacynthe het volgende: Ok ok, point taken. Sorry, het was niet eens kritisch naar jouw gedicht bedoeld, ik zit in een wat sentimentele periode herinneringen aan mijn vader op te halen merk ik. Die maken dat ik totaal nutteloze dingen schrijf. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 8 september 2010 Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 Quote: Op woensdag 08 september 2010 20:35:41 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] Ik vond het er tussenin hangen. Maar ja, ik ben dan ook allergisch voor puber-kitsch, sinds ik na 200 oersaaie klassiekers in de National Gallery eindelijk iets gevonden had dat ik echt, echt, echt prachtig vond (ik was 11, dat was mijn excuus he) en mijn vader, kunsthistoricus, langsliep en echt in het voorbij gaan mopperde "bah, wat een puberkitsch". Ik heb er nog een trauma van En dan later toch Joy Division gaan luisteren, foei! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 8 september 2010 Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 Quote: Op woensdag 08 september 2010 20:38:33 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] Sorry, het was niet eens kritisch naar jouw gedicht bedoeld, ik zit in een wat sentimentele periode herinneringen aan mijn vader op te halen merk ik. Die maken dat ik totaal nutteloze dingen schrijf. Is niet erg. Het is ook werkelijk geen grote poëzie, dat heb ik zelf ook door. Ik zat ook net herinneringen aan mijn vader op te halen. Helaas is dat nu net het onderwerp bij uitstek dat nog niet boven de puber-duisternis uitgetild raakt bij mij. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 8 september 2010 Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 Quote: Op woensdag 08 september 2010 20:39:33 schreef Olorin het volgende: [...] En dan later toch Joy Division gaan luisteren, foei! Dat is geen puberkitsch he. Dat is suïcidale is wel reuze puberaal, maar toch geen kitsch. Nee, ik hou wel enorm van kitsch hoor, maar dan meer grote mensen kitsch. De zangeres zonder naam. Jeff Koons. Etc. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 8 september 2010 Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 Quote: Op woensdag 08 september 2010 20:39:33 schreef Olorin het volgende: [...] En dan later toch Joy Division gaan luisteren, foei! Het is niet omdat er te veel moody twintigers met ontploft haar naar luisteren dat het kitsch is. En ga nu eens aan je thesis werken, huphup. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 8 september 2010 Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 Quote: Op woensdag 08 september 2010 20:41:33 schreef Iriacynthe het volgende: [...] Is niet erg. Het is ook werkelijk geen grote poëzie, dat heb ik zelf ook door. Ik zat ook net herinneringen aan mijn vader op te halen. Helaas is dat nu net het onderwerp bij uitstek dat nog niet boven de puber-duisternis uitgetild raakt bij mij. Nou of het grote poezie is of niet, dat weet ik niet, ik heb er niet voor gestudeerd. Maar het deed me denken aan Hugues C. Pernath, van wie het gedicht Onkuisheid voor mij een zeer grote emotionele waarde heeft, en dat ik hoorde naklinken in jouw gedicht. Ken je het? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 8 september 2010 Rapport Share Geplaatst 8 september 2010 Quote: Op woensdag 08 september 2010 20:41:58 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] Dat is geen puberkitsch he. Dat is suïcidale is wel reuze puberaal, maar toch geen kitsch. Nee, ik hou wel enorm van kitsch hoor, maar dan meer grote mensen kitsch. De zangeres zonder naam. Jeff Koons. Etc. Ow, ik hou eerlijk gezegd meer van puberkitsch dan de zangeres zonder naam vrees ik. Ow, en ook van Joy Division ook al is dat dan geen kitsch. Ach, volwassen worden is vrees ik niet aan mij besteed, vandaar dat ik ook niet voor een echt beroep leer. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten