LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Heel erg mooi! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 14 december 2008 Rapport Share Geplaatst 14 december 2008 Graag zou ik me op de knieen werpen en smeken om genade wetend' dat het niet zou baten de bede van mijn werken Maar een vriendschap, onbevangen heeft angst teneergeslagen een vreemdeling aan een kruis mij vergeving nagelaten Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 14 december 2008 Rapport Share Geplaatst 14 december 2008 Deïsme De mens is voor een tijd een plaats van God. Houdt geen gelijkteken nog iets bijeen, dan wordt hij afgeschreven op een steen. De overeenkomst lijkt te lopen tot deze voleinding, dit abrupte slot. Want God gaat verder, zwenkend van hem heen in zijn miljoenen. God is nooit alleen. Voor gene kwam een ander weer aan bod. Wij zijn voor hem een vol benzinevat, dat hij leeg achterlaat. Hij moet het kwijt, al de afval, met zijn wezen in strijd. Sinds hij zich van de schepping onderscheidt gingen wij dood en liggen langs het pad, wanneer niet Christus, koopman in oudroest ons juist in zo'n conditie vinden moest; alsof hij met de Vader had gesmoesd. Gerrit Achterberg Ik doe zelf ook weleens een poging, maar dat slaat nergens op. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 16 december 2008 Rapport Share Geplaatst 16 december 2008 Lieg tegen me... Lieg tegen me, zeg me dat ik nuttig ben. Lieg tegen me, geef me het gevoel dat ik gewaardeert wordt. Lieg tegen me, vertel me dat ik eigenschappen heb die niemand anders heeft. Lieg tegen me, dat je echt wat aan die eigenschappen hebt. Lieg tegen me, is het niet in woorden, dan toch in een valse zelfverzekerde blik. Lieg tegen me, dat ik een verschil maak. Lieg tegen me, dat het fijn is dat ik dichtbij kom. Lieg tegen me, dat ik de plank maar zelden missla. Lieg tegen me, dat ik altijd precies weet wat je nodig hebt. Lieg tegen me, dat ik het broertje was wat je altijd al had willen hebben. Lieg tegen me, dat ik je niet bang maak. Liegen tegen me, dat je je ook niet op je tenen láát trappen. Lieg tegen me, dat je sterker bent dan ik. Lieg tegen me, zodat jij mij kan opvangen. Lieg tegen me, zeg dat je een medicijn hebt tegen die verschrikkelijke pijn. Lieg tegen me, dien je zachte lieve leugentjes toe, één voor één, terwijl je me een aai geeft over m'n bol. Lieg tegen me, terwijl ik zachtjes indommel. Lieg tegen me, fluister het desnoods als je het niet hardop kan zeggen, ik ben toch al halverwege, nog eventjes, alsjeblieft... Lieg tegen me, laat me inslapen met het idee dat ik niet moeilijk en waardeloos ben. Lieg tegen me, ik heb het zo keihard nodig, zodat ik vredig kan gaan, en het nooit meer morgen hoeft te worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Omdat Pius het laatst nog even duidelijk maakte dat ik weer eens wat moest plaatsen. Ze wacht niet Ze wacht niet op een betweter of een helpende hand die toch weer gaat Ze wacht niet op die gulle gever hij die geeft tot zijn eer en de rest van de wereld haat Ze wacht niet op bouwers van huizen huizen, die na jaren toch weer vergaan Ze wacht niet maar ze draait door hopend dat er iemand is die echt met haar is begaan Nee, de wereld wacht niet. ijs De weerspiegeling van de maan in de witte ijskristallen zorgt voor duizenden lichtpuntjes als sterretjes op de tuintafel in de koude nacht grappig, dat je de mooiste dingen pas ziet als je ze echt niet verwacht Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Ik kan daar altijd zó van genieten! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 17 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2009 Een afscheid Was jij wel diegene wie ik dacht dat je was lief en lomp een grote mond en toch verlegen schattig en sterk en alles tegelijkertijd? Was jij wel degene die ik nodig had dansend door de kamer zoenend op de straat terwijl we elkaar vasthielden om elkaar nooit meer los te laten is het dan goed dat het niet meer is zoals het was? ook al valt het echt wel tegen en is leven zonder jou Een echte vrijheid? Als ik toch eens vergat en ons verleden achter me laat en we ooit weer zouden praten Zou dit woordeloze afscheid dan minder pijnlijk zijn Zou jou eindelijk echt loslaten dan makkelijker zijn dan dat het nu gaat? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 17 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2009 catharsis! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 18 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2009 Een ander afscheid En opeens is het zo dat je weer gaat en bijna opgelucht word uitgezwaaid door de mensen die jou acht jaar lang geleden nog op handen droegen En daar sta je dan op straat, omdat na oorlogen en moeilijkheden de mensen “anders†willen En opeens weggaan terwijl ze hun eigen fouten proberen te vergeten “Je bent een domme rotzak†roepen zij, zij, die hopen op Verandering zij, die niet eens weten waar ze op stemmen zij, die wachten op het moment dat je eindelijk weg zal gaan Je publieke vereenzaming sijpelt langzaam door in het nieuws tussen de bommen in de Gaza En wordt jou door de mensen van alles verweten Mensen die zich hardop afvroegen waarom je in hemelsnaam zo dom had kunnen zijn Ja, dat waren die mensen die jou 8 jaar geleden nog op handen droegen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 19 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2009 Mooi hoor, belicht de zaak toch eens van een andere kant. Deze vond ik: Als ik moe ben van het strijden, kan ik dan bij jou terecht? Mag ik hopen op jouw bijstand, als ik voor mijn leven vecht? Ben jij ook jouw broeders hoeder en maak ik daar aanspraak op, in de dalen van het leven, bij mijn voetreis naar de top? Zijn we van die echte vrienden, zonder aanklacht of verwijt, vrienden die elkaar beschermen in de bange levensstrijd? Als jij links gaat en ik rechtsaf, respecteren wij dat dan, omdat niets die hechte vriendschap breken en vernielen kan? Als jij moe bent van het strijden kun je ook bij mij terecht, mag je hopen op mijn bijstand, als je voor je leven vecht. Zo verbonden met die Ene die ons eens het voorbeeld schonk, grijpen wij dezelfde beker als waaruit de Heiland dronk! (en toen weer terug m'n bedje in ) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gilrea 0 Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Ik weet dat ik hier niet echt vaak meer post (je mag ook 'niet meer' lezen ), maar ik lijdt op het moment aan liefdesverdriet, en ik wil dit gedichtje gewoon graag delen. Ik vind je lief ook al zal het nooit zijn ik vind je leuk al moet ik door vuur ik ben verliefd terwijl het niet kan het niet zal worden of ooit zijn pijn Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gilrea 0 Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Nog iets in het kader van liefdesverdriet: Tranen smelten wegen langs mijn mond mijn ogen blauwer dan blauw mijn mond vormt woorden woorden van waarom Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 21 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2009 Ik ben er voor jou voor jou, jou, jou en jou Ik hou van jou zoals je bent ook al kan ik misschien niet altijd omgaan met hoe je doet Ik ben er voor jou voor jou, jou, jou en jou binnen de praktische grenzen die er zijn grenzen die ik echter graag voor jou wil blijven verleggen Ik ben er voor jou voor jou, jou, jou en jou je zwakheden accepteer ik als wierook, goud en mirre maar ook schatbewaarder zijn is niet in één dag geleerd Ik ben er voor jou voor jou, jou, jou en jou je bent speciaal en adembenemend, in alle opzichten dus soms moet ik even naar de oppervlakte, lucht happen Ik ben er voor jou voor jou, jou, jou en jou ondanks mijn grote achilleshiel; jouw wantrouwen die je ook niet voor niets hebt, getekend als je bent door het leven Ik ben er voor jou voor jou, jou, jou en jou zelfs als je me, onbedoeld en ongewild, toch erg verwondt die 'stigmata' doen pijn, maar zijn tegelijkertijd tekenen die jou herinneren aan mijn liefde Ik ben er voor jou voor jou, jou, jou en jou dóór Hem, die onze kruisen samensmeedt onze grootste nederlagen tot grootste overwinningen maakt opdat jij, jij, jij, jij en ik worden tot een eeuwig wij Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Moonspell 0 Geplaatst 23 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2009 Dit is een zelfgemaakte Haiku (zie Wikipedia als je niet weet wat dat woord is!) De planken worden gedragen 'Keer toch terug' De vogel kijkt Het lijden van mijn naaste 'Niet ik maar hij' De vogel kijkt Hij geeft het terug Aan wie het altijd had toebehoord De vogel kijkt en vliegt (weg) gr. Chris Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 In Nederland J.J. Slauerhoff In Nederland wil ik niet leven, Men moet er steeds zijn lusten reven, Ter wille van de goede buren, Die gretig door elk gaatje gluren. 'k Ga liever leven in de steppen, Waar men geen last heeft van zijn naasten: Om ‘t krijschen van mijn lust zal zich geen reiger reppen, Geen vos zijn tred verhaasten. In Nederland wil ik niet sterven, En in de natte grond bederven Waarop men nimmer heeft geleefd. Dan blijf ik liever hunkrend zwerven En kom terecht bij de nomaden. Mijn landgenooten smaden mij: ,,Hij is mislukt." Ja, dat ik hen niet meer kon schaden, Heeft mij in vrijheid nog te vaak bedrukt. In Nederland wil ik niet leven, Men moet er altijd naar iets streven, Om ‘t welzijn van zijn medemenschen denken. In het geniep slechts mag men krenken, Maar niet een facie ranslen dat het knalt, Alleen omdat die trek mij niet bevalt. Iemand mishandlen zonder reden Getuigt van tuchtelooze zeden. Ik wil niet in die smalle huizen wonen. Die leelijkheid in steden en in dorpen Bij duizendtallen heeft geworpen... Daar loopen allen met een stijve boord - Uit stijlgevoel niet, om te toonen Dat men wel weet hoe het behoort - Des Zondags om elkaar te groeten De straten door in zwarte stoeten. In Nederland wil ik niet blijven, Ik zou dichtgroeien en verstijven. Het gaat mij daar te kalm, te deftig, Men spreekt er langzaam, wordt nooit heftig, En danst nooit op het slappe koord. Wel worden weerloozen gekweld, Nooit wordt zoo'n plompe boerenkop gesneld, En nooit, neen nooit gebeurt een mooie passiemoord. Een door- en door Nederlands gedicht. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 31 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2009 nice (op de fout in de vierde regel na, ik denk dat dat wachtte moet zijn?) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jon 0 Geplaatst 1 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2009 Tweeën negen maanden lijkt langer in streepjes zo zit hij dan gekamerd hij verstaat alleen de desolate taal van oude boeken en zijn platen ik zie hem soms -niet vaak- in tram veertien dichten over leven achterin hij strijkt jaloeziën voor zijn vensters om in jaloezie te staren naar moest hij me bekennen hij vroeg me of ik zijn ziel even onder mijn arm wilde nemen want zijn rug werkte hem tegen zo reisden wij; eenmaal met zijn tweeën Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
annia 0 Geplaatst 1 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2009 Mooi, fijn. Heb je meer? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 1 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2009 Niets is erger dan de hel te moeten zien door andermans ogen. Mensen te zien worstelen, verteren door een onbekende kracht. Wanhopig probeert men te schuilen, beschutting te zoeken, maar het heeft geen zin. Zelfs het zwaarste fort, compleet met geschut, voor de onbekende kracht lijkt het bordkarton. Alles wordt dichtgespijkert, geen kiertje te zien, zelfs voor lucht en licht is geen plaats meer. De vesting trilt, schudt, kraakt en piept, even nog slaken haar muren een laatste kreet. Helpen doet het niet... Ontdaan nu van de huls van ingebeelde bescherming heeft de onbekende kracht vrij spel. Gepijnigde, gefolterde blikken, ijzingwekkend gegil. Voor het moment van waanzin een kort besef; dit was dus Zijn wil... Ik stond erbij en ik keek ernaar, machteloos, wat moet je ook doen? De kuur is immers de kwaal, want hoe moet je praten tegen dove oren? Hoe moet je gebaren tegen blinde ogen, een lijf dat z'n eigen naaktheid niet ziet? Maar áls het kon, zou ik het uitschreeuwen, de longen uit m'n lijf, met m'n laatste adem; "Het is liefde! Het is liefde!". Onbegrepen gezichten zouden me toestaren, voordat ook die woorden als zoutzuur hun werk zouden doen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 8 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2009 Speciaal voor Pius, maar ook een beetje voor anderen: Voel je het komen, Als zonlicht ons wakker maakt op een vrije zaterdag terwjl wat overgebleven vogels voorzichtig beginnen te fluiten, Als de kleur van opkomende krokusjes en het wit van de sneeuwklokjes te onderscheiden zijn in de tuin waar de zon een wittige gloed verspreid waarin de eerste gouden sporen te ontwaren zijn voel je het dan? De lente komt eraan Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jon 0 Geplaatst 8 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2009 De Wachttoren we zaten samen in de wachttoren met de benen over de reling we keken ter goede trouw hoe onze voeten de aarde niet meer raakte alvoor wij verweven de hemel konden grenzen onze lippen uiteen gereten door mijn smalle beleving; weifelend Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 13 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2009 -The side I've got- When you hear me singing the songs I like so much you hear the singers side of me When you see me walking alone, with music on my head you see a lonely side of me When you see me rockin' on the music that I listen you see the rockin' side of me When you see me wearing clomps and hear me talk like them you see the farmers side of me When you see me playing with little trucks and lego you see the child side of me When you see me picturing trucks that look very nice you see the trucklover side of me When you see me staring to the ground or another place you see the closed side of me When you hear me talking negative about myself you know the dark side of me When you see me laughing about whatever it is you see the happy side of me and, last but not least, when you see me doing things perfectly, in the best way to do them you see God working through me When you have seen me doing all these things you know me better than you think... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jon 0 Geplaatst 15 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2009 clomps? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 15 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2009 wooden shoes, of clogs, maar dat geeft niet. Clomps snappen we ook Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten