Morphogenesis 4 Geplaatst 14 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2008 Laat ik ook maar even meedoen Dromen Voordat ik 's avonds slapen ga, Denk ik altijd even na Waar gaat deze nacht de reis naartoe? Grazen met een koe, bakken op een barberque, Of een enkeltje naar China Vaak zet ik alvast spullen klaar, 1 of 2, en soms een paar, Die leg ik dan naast mijn gezicht, Langzaam glijden mijn ogen dicht En al snel snurk ik zwaar De reis naar dromenland duurt niet lang, Nu ik sta voor de ingang, Van dat gigantische land, Pakt een elf mij bij m'n hand, En reizen we door een lange gang Felle kleuren schijnen in mijn ogen, Om me heen zijn veel regenbogen, Aan het einde van die buis, Zie ik een klein, gezellig huis Kleurrijke bellen komen ons tegemoet gevlogen Wanneer ik bij dat huis ben, Is daar een jongen die ik Met groene jas, en groene hoed, en grote sproeten op z'n snoet. Snel komt hij naar me toe gerend Hij stelt zich voor als Peter Pan, Iets wat alleen in dromen kan Dan pakt hij een zakje vanonder zijn hoed, En blaast allemaal poeder in mijn snoet Maar ik snap niets van zijn plan Ik voel me licht worden als een veer, En langzaam zweef ik op en neer, We stijgen op, en vliegen rond, Een heel groot eind boven de grond Ver boven water, en boven het verkeer We vliegen over allemaal landen Over grenzen, en over randen De wind wappert in onze haren, Terwijl we naar beneden staren. En vliegen over stranden en eilanden Ineens een heel erg hard geluid, Ik voel, ik val de lucht uit!! Ik val zo ver, ik voel geen eind, En ik zie dat Peter Pan verdwijnt Terwijl dat geluid maar harder fluit Ineens schieten mijn ogen open, En hoor de wekker keihard lopen, Ik lig gewoon nog in mijn bed, En had gisterenavond de wekker gezet Mijn fijne droom is afgelopen!!! De zon, die schijnt me tegemoet! En word door de vogeltjes begroet Een nieuwe dag die is begonnen, Weer een leuke droom gewonnen! En ik heb Peter Pan ontmoet!!!! Samengevoegd: En nog een, deze was voor school nav. een film. Oorlog Al ben je groot, al ben je klein Een oorlog is nooit fijn. Mijn ouders zijn niet meer En ik zie ze keer op keer. Na 5 jaar vol ellende Duurde het even voor ik Duitsers als vol erkende Mijn moeder zei: net als je maten Zul je andere mensen ook niet haten Hier zit ik dan, vroeger klein, nu groot Nog steeds zie ik in dromen mijn vaders dood Wel vergeven, niet vergeten is de oorlog aan mij aangevreten Nu, een wijsheid voor iedereen Oorlog is niet goed, o neen Daarom, houd van elkander Dan is het leven leuk, voor u en voor die ander Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Eru Iluvatar 0 Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Ik ben weer eens online. Om weer eens een gedicht te posten Zie de mens De zon kruipt uit haar schulp aan het einde van april de lente slaakt een zucht een zachte bries wanneer zij wil waar de krokussen ontluiken verschijnt kleur op het toneel een mooi gevormde bloem gedragen door een groene steel en de dieren gaan naar buiten het kleine veulen voelt zich vrij staat in de warmte bij zijn moeder voor de drinktrog in de rij en de kinderen die spelen bij een arm van de rivier met gouden druppels in hun haren als de zon hun kruin versiert zie de mensen! zie de mens! de schoonheid van hun dromen klinkt door in grootse idealen ontelbaar als de sterren zijn zij en hun verhalen hoop nog hoger dan de hemel geluk dieper dan de oceaan in de zon terecht tevreden met een werelds mooi bestaan kijk de man die in de middag ziet hoe zijn lieve dochter speelt bedenkt hoe liefde vermenigvuldigt wanneer zij wordt gedeeld en het meisje in de zandbak gelooft in alles wat ze ziet ze hoeft niet alles te begrijpen zo lang ze maar geniet zie de mensen! zie de mens! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 jij, misselijkmakend untermensch zie jij je eigen mislukking niet je veel te grote neus, en de stank die jouw aanwezigheid verried Samengevoegd: Zelfgenoegzaam stuk verdriet zie jij het niet? zie jij het niet? mijn ogen gaan kapot o welk een treurig lot wacht jou Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 26 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 Een stukje Harry Mulisch wat net ik tegenkom. God schiep, zegt men, het tijdelijke uit het eeuwige. De dichter maakt die blunder stukje bij beetje Eenvoudig ongedaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 26 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 Mooi, dat laatste! Thijs: zware nazi-referenties, niet meteen een voor de hand liggend onderwerp zou ik zeggen, hoe kom je aan het idee? (En als je het nu helemaal niet zo bedoelde en ik er een onbestaande link in zag zal ik me nu maar alvast excuseren zeker? ) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 26 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 En bedankt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 26 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 Dat van jou is ook niet slecht. (Maar ok ja, zoveel zegt het me eerlijk gezegd niet. Niets op aan te merken, maar ook niets dat blijft hangen. Niks van aantrekken, ik heb nu eenmaal een veeleisende smaak vrees ik. En als het een troost is, met Mullish was het ook niet meteen grote liefde, ook al vind ik dit stukje in al zijn eenvoud wel echt mooi.) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 26 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 I know, ik heb meestal ook in een oogopslag gezien of het me pakt of niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 26 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 Hmm, ik wou eigenlijk een ander gedicht posten, eentje dat ik vorige week toevallig weer eens herontdekt heb bij het bladeren door een dichtbundel en dat me in de eenvoud en kortheid deed denken aan dat kleine stukje Mullish daarnet, maar ik ben lui genoeg om zo'n dingen te willen copypasten en bij het googlen kwam ik een ander gedicht tegen, eentje dat ik nog niet kende, en ik vind het ook erg mooi. Gij maakt mij wilder, wilder dan gras en bloemen, ik die al wilder dan water ben hoe zal ik u in mijn hartstocht noemen u die ik nauwelijks ken. Zal ik u lief en beminde noemen in hoeveelheid namen vloeit gij mij uit nooit stond een zomer zo te bloeien in al zijn linden, in al zijn kruid. Hoe zal ik u in mijn kamer noemen als gij schreiend uw mond drukt aan mijn huid als gij stamelend man wordt in al uw zoenen tederheid zal ik u noemen. (Aleidis Dierick) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 27 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2008 Die vind ik dan wel de moeite. Doet me ook vaag denken aan iets van Lanoye, jazz heet het gedicht geloof ik, maar ik ga het niet opzoeken want ik zou aan mijn scriptie moeten werken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2008 Tellen songteksten ook? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2008 Quote: Op woensdag 28 mei 2008 09:20:02 schreef Kurt het volgende: Tellen songteksten ook? Daar hebben we een apart topic voor Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2008 Quote: Op woensdag 28 mei 2008 10:24:03 schreef Liset het volgende: [...] Daar hebben we een apart topic voor Ook voor zelfgeschreven lyrics? Waar? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2008 Quote: Op woensdag 28 mei 2008 14:27:01 schreef Kurt het volgende: [...] Ook voor zelfgeschreven lyrics? Waar? Euh zelf geschreven niet volgens mij, idee voor een nieuw topic? Weet alleen niet of t mag.. denk dat je t gewoon in dat topic moet zetten, zal em even zoeken link hier Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2008 Merci - ik heb gepost. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2008 Gedicht;;;;;;;;;;;;;;;de ene letter na de anderen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2008 Quote: Op woensdag 28 mei 2008 17:17:18 schreef Sacerdos het volgende: Gedicht;;;;;;;;;;;;;;;de ene letter na de anderen. Er was eens een anonieme slimmerik die denkt dat ik zijn posten slik Hij moest eens weten en zijn post eens meten aan de schoonheid van de limerick Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 30 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2008 Quote: Op woensdag 28 mei 2008 19:09:18 schreef AndreasJ het volgende: [...] Er was eens een anonieme slimmerik die denkt dat ik zijn posten slik Hij moest eens weten en zijn post eens meten aan de schoonheid van de limerick Hij klopt niet hoor, de eerste regel heeft volgens mij een lettergreep te veel, en de tweede regel eentje te weinig. Ja ik weet het, ik doe moeilijk XD Voor de ontopicheid even een gedicht van een lieve vriendin van mij voor mij: Soms lijkt het net alsof of alles wat ik denk alles wat ik wil alles wat ik ben niet is wat het moet zijn soms lijkt het net alsof de wereld de mensen en alles tegen me is en dan wil ik vluchten soms als alles tegenzit ik wil huilen wil schuilen in de warmte van Gods bescherming Door deze user. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 3 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2008 Deze heb ik een best tijdje geleden geschreven: Liefdesdronken Een kus, een zucht, gesloten ogen. Jouw woorden gegrond op mijn lippen. Een zijn, een gevoel, een moment. Voor eeuwig verloren in je aangezicht. Een vraag, geen woorden, een knik. De hemel daalde op ons neder. Al dat vertrouwen geschonken. Je gaf je aan mij, zo zacht en zo teder. Nu kan ik slechts dromen en koesteren. De beelden gegrift in mijn geest. Tot de tijd me weer met je herenigt. En ons weer puur en vurig laat vonken. Maar nu verblijf ik, Liefdesdronken Wil weleens weten of ik echt zo slecht dicht als ik denk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 3 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2008 Quote: Op dinsdag 03 juni 2008 14:33:36 schreef Ol Moth het volgende: Deze heb ik een best tijdje geleden geschreven: Liefdesdronken Een kus, een zucht, gesloten ogen. Jouw woorden gegrond op mijn lippen. Een zijn, een gevoel, een moment. Voor eeuwig verloren in je aangezicht. Een vraag, geen woorden, een knik. De hemel daalde op ons neder. Al dat vertrouwen geschonken. Je gaf je aan mij, zo zacht en zo teder. Nu kan ik slechts dromen en koesteren. De beelden gegrift in mijn geest. Tot de tijd me weer met je herenigt. En ons weer puur en vurig laat vonken. Maar nu verblijf ik, Liefdesdronken Wil weleens weten of ik echt zo slecht dicht als ik denk. Wat mij betreft niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 3 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2008 Tsja, het rijmt niet en ik kan er geen suprise bij verzinnen. Wat dat betreft heb je wel gefaald ja... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 3 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2008 Ik vind het wel mooi. Eerst dacht ik, ok, niet slecht maar nogal standaard, maar de laatste twee verzen maken het voor mij toch echt wel af. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 4 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2008 Quote: Op woensdag 04 juni 2008 12:23:17 schreef Ignatius Maria het volgende: Ik kwam laatst God nog tegen al te menselijk, zoals gewoonlijk met van die vragende ogen of ik hem lief wilde hebben 'uw woorden, Heer niet de mijne' dat begreep hij niet gelukkig 'Gij weet het, Heer dat ik zoiets niet kan, liefhebben' sterven van verdriet? ik ben maar weggelopen daar trap ik niet nog een keer in Super mooi en ontroerend. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 5 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2008 Oh God, Waarom mag ik bij U komen met mijn ogen dicht kniel ik neer en schaam ik mij niet voor wie ik ben maar hoe ik mij voel en dit laat heersen over de geest die U verdient Jezus Christus, U verdient alle eer mijn hart, ziel en verstand verlangt naar Uw genade en Uw liefde die U mij al gegeven heeft maar die ik niet begrijp toch geeft U mij tijd die voor eeuwig is Heilige Geest maak mijn lichaam een woning van U want alles in mij verlangt naar Uw genade die ik nooit heb verdient maar dit alleen omdat ik heel dicht bij U wil zijn Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 9 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2008 Dit vind ik sterk. Vooral 'ik bedreef met haar de eenzaamheid', mooi gezegd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten