Asteraceae 0 Geplaatst 17 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2008 - Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 18 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2008 Laat me los Maar Houd me vooral heel stevig vast Omdat ik te klein ben Niet in staat Alleen te zijn Zelf te doen Moeten Laat me los Want Ik sla en roep Wanneer je te dichtbij komt Omdat dichterbij komen Meer pijn zal doen Maar Omhels me Omdat je nodig bent Lief Blijf toch maar Een kus Nee, halverwege de gedachte Houd ik tegen want Een kus zal fataal zijn Voor de liefde Laat die liefde Leven Ik zal wel sterven Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 18 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 februari 2008 het klinkt allemaal zo makkelijk zo als jij het zegt gewoon doen, gewoon gaan even alles op tafel niet laten leiden door gevoel of angst gewoon even doen dat even duurt al 6 jaar en het is wel tijd dat weet ik ook wel maar het is niet zo makkelijk gewoon even alles opzij schuiven en dan krijgen we woorden en soms mot en dat moet allemaal niet dat wil ik niet moet niet Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 18 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2008 @verity en dwarrel, mooi @dwarrel, het is niet makkelijk, maar ik denk wel dat je het moet doen, als ik tenminste goed begrijp waar dit gedicht over gaat Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 18 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2008 Waarheen lijdt de weg? De rijbanen afgezet voortwoekerend kwaad bezet pijn drukt zich naar omhoog verlossend kwam haar dood. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 19 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2008 de weg leidt Verity: mooooooooooi Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 19 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2008 Merci zvnna en Karin Samengevoegd: Ik zoek mijn sokken In het donker In de chaos die Mijn kamer is Doe het licht aan Zie nog minder In het zwakke Spaarlamplicht Tot ik me realiseer dat Jullie, lieve sokken Voor me liggen Nu het licht zo helder is En ik chaos de kamer Die mijn donker laat zijn.. In bed en ik Lig wakker want De duisternis van De door mij heen gezonden Lamp Wekt mijn oren die Het geluid niet vangen Maar dragen Naar mijn kiezen – auw Zoeken, zoeken in het duister Nee, niet mijn mobiel Nee, niet een vergeten mp3 Nee, niet iets van buiten       of benee       of naast       of zo... Ik vang de chaos en Ga op ontdekkingstocht Want Papa! Ik kan niet slapen! Niet de warmte Niet het contact Niet de klanken Niet de boze-boeman-buitenwereld Help! Oh, nee, stom, wacht, weet al Chaoskamer in mijn hoofd Ja voortaan haal ik -Direct ja- De oplader uit het stopcontact Trusten En ik verlicht de Chaos van mijn kamerduister Verlicht de Pijn in mijn kiezen – aah Ga weer slapen Staar nog even in De gloeiende Duisterverdrijvers Gevangen in hun Chaosschaal Vooraleer ik weer Wegdrijf in mijn Chaoskamer Duisterhoofd Slaap Dag boze-boeman-buitenwereld Welterusten Duisterkamer, Chaoshoofd Droom zacht Tot morgen Liefs van ΕιÏηνηφιλη Middernachtmeligheid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 19 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2008 Quote: Op dinsdag 19 februari 2008 16:45:25 schreef KarinW het volgende: de weg leidt Niet als je lijdend aan kanker dood gaat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 Kleine dingen maken een groot verschil soms weet je niet of je dat wel weten wil. Kleine dingen maken een hoop in je los soms is dat fijn vaak ben je de klos Kleine dingen zijn zo gevaarlijk voor je het weet voel je je kwalijk Kleine dingen je ziet ze niet maar toch doen ze vaak veel meer dan je ziet Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 23 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2008 mooi annzie Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 24 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 februari 2008 je bent lomp altijd geweest en zal altijd zo zijn lief-lomp, stom-lomp gewoon lomp gewoon jij maar nu was je wel een beetje te lomp je had er moeten zijn lomperik Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 26 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2008 mooi Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 6 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2008 Quote: Op donderdag 06 maart 2008 15:51:28 schreef Kenya het volgende: Fi Donc, Plat is het leven dat tiert en raast dat haast ende jakkert, naar een vormloos doel. Een ieder is zichzelf het naast. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 6 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2008 Quote: Op dinsdag 26 februari 2008 22:55:00 schreef Ignatius Maria het volgende: Moe, te moe ben ik, op ik kan het niet meer, vechten voor ons, de liefde zo schitterend zo gelukkig maakte je me, maar het is weg, en waar zou ik zoeken als ik de kracht niet kan vinden Nu ik opgeef, zie ik de storm tot bedaren komen wat ik moest vinden voelen en doen waarheen ben je gevlucht, wanneer ontsnapte je aan mijn blik, en liet je me alleen achter, zonder dat ik voelde dat je mijn hart meenam Geef me toch je hand, want ik haat je niet, al kan ik niet lachen noch huilen gun me, even de rust, de stilte, en misschien ontmoeten wij elkaar, eens als vreemden wiens ogen hun onbestemde liefde verraden Héél mooi Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 Vrachtwagenchauffeur daar ga ik weer sleutels in mijn hand vrolijk nuriend loop ik naar mijn werkpaard daar ga ik weer deur open, trap op zitten, deur dicht sleutel in het contact daar ga ik weer de diesel warmt op motor draait warm en de radio weer aan daar ga ik weer over het asfalt breng ik mijn vracht weg naar hun bestemming en daar ben ik weer terug op 't terrein motor koelt af en ik ga weer naar huis Ik heb deze ook op gedichtenfreaks gezet, en daar is nu een verhitte discussie bezig over deze wereld en de niuwe wereld Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 hier zou ik mee uitkijken, freaks houdt niet zo van gedichten op twee plaatsen neerzetten En ja, wat betreft die discussie, ik blijf het vreemd vinden Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 12 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2008 mooi Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 12 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2008 Quote: Op woensdag 12 maart 2008 12:12:13 schreef KarinW het volgende: mooi Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
PiggyPink 0 Geplaatst 12 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2008 dit zijn mijn eerste religieuze gedichten. en mijn eerste gedichten sinds.. lange tijd. ik hoop wat feedback te ontvangen! ----- de Weg Alleen via Hem zal ik er komen. Hij is in mij, en ik man mensen wijzen wijzen op de Weg. De Weg die door Hem in ons allemaal loopt. En op de WEg waardoor wij bij Hem mogen komen. Voor altijd samen, zonder spijt, pijn en dorst. ----- de buurman, de nieuwslezer, de juf, de klant, mijn broertje, mijn geliefde, ik, iedereen anders iedereen - God (n.a.v. een rit i/d trein en gen 1 vs 26, 27) ----- Vader, Uw woord is recht, het is niet krom te praten, of te denke. Uw woord klopt aan alle kanten. Vader, laat me dit geloven, Vaser, laat me dit belijden, aan een ieder die wil horen: God is Goed, Zijn woord doet Recht! AMEN, HALLELUJA!!! ----- ik hoop ik hoop ik hoop ik bid ik bid ik bid ik vraag maar raak mag dit, zou dat eventueel misschien zo fluwelen woorden omdat het zo zwaar weegt het bloed dat vloeide zo rood als bloed belooft mij -alles- wat ik nodig heb ik hoop ik hoop ik hoop dat ik ooit het danken leer --- Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flipper 0 Geplaatst 16 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2008 - Mijn wereldbeeld was fout - Klaarblijkelijk ben ik te oud - De moderne tijd kan ik niet aan - Alle vastgeroeste waarden & normen vergaan - Kan de Bijbel nowadays nog onze leiddraad zijn - Of doet de inhoud daarvan ons nu te veel pijn Flipper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
mandy_19 0 Geplaatst 17 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2008 dit is ene gedicht van mij haar tranen waren op, maar haar hoofd zat vol verdriet. ze moest het ergens kwijt, maar huilen kon ze niet. ze droomde dat ze vrij was, van de ketens rond haar lichaam. ze droomde dat ze vrij was, en haar leven was weer draagzaam. maar altijd werd ze wakker, vol van pijn en van verdriet. en op ene dag wou ze were slapen, maar dromen kon ze niet. haar droom had haar verlaten, ze had geen vertrouwen meer. niemand had het in de gaten, maar dit gebeurde keer op keer. ze wou altijd maar alleen zijn, wegzakken in haar verdriet. ze moest het ergens kwijt... maar huilen kon ze niet. gata niet over mij hoor don't worry Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 20 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2008 Kennethje, je hebt een talent Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
ThijsK 0 Geplaatst 20 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2008 Watching the sky The sun is shining bright No clouds in the sky Still my feelings aren’t bright And I don’t know why Everything seems to be so beautiful However I can’t make me happy For now But now it does There’s something missing around here Don’t know what Don’t why Don’t know who Far away Far far away There are people I see them in the fog They think they see me They think the know me But they doesn’t Nobody does Why can’t I get it clear Why there’s nobody near Why have all my dreams become nightmares Why God, tell me why But still I’m watching too the sky Waiting For happiness passing by Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 20 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2008 Ik zie je, maar jij ziet mij niet. Ik voel je, maar jij voelt me niet Ik vlieg, jij vliegt niet Ik heb ze wel jij hebt het niet Je weet het niet en ik wil het niet Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Badduck 0 Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Aah, een gedichtentopic *jeuj* Twee jaar geleden was ik behoorlijk depressief, toen heb ik veel (sombere) gedichten geschreven. Let dus op: ik ben dus momenteel niét depressief meer! ~ Het bootje ~ Langzaam verdwijnt de rode zon, ik ben alleen op het strand en ik staar, naar de woeste golven en de horizon, want daar op die zee, daar is gevaar. Ik zie een heel klein bootje op die zee, het is in nood en het deinst op de golven, het is stuurloos, de golven nemen het mee, dat bootje daar wordt door water bedolven. Daar zie ik dat hele kleine bootje kapseizen, de mast breekt af, de boot scheurt in twee, dat kleine bootje kan niet meer verder reizen, het is nu overgeleverd aan die grote, wilde zee. Langzaam loop ik verder, verder langs die zee, maar dat bootje brengt gedachten met zich mee, want als ik nog een keer naar dat bootje staar: dat bootje en mijn leven lijken erg veel op elkaar. Zo zie ik ook mijn eigen leven daar op die zee, die golven daar brengen problemen met zich mee, maar niet alleen problemen, maar ook verdriet, angst, pijn en zorgen, maar die zien mensen niet. Want juist die dingen zijn er alleen in de dalen, in de diepe dalen van die wilde en woeste golven, en mijn problemen geven geen duidelijke signalen, want ze worden gelijk door het water bedolven. Zo is mijn leven net als dat bootje op die zee, en al die golven brengen dingen met zich mee, dingen zoals angst, pijn, zorgen en verdriet, ze zijn er wel, maar de zee onthult ze niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten