Elsjuh 0 Geplaatst 29 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2007 *en zoals altijd: interpreteer het hoe je wilt* Eigenlijk snap ik hem zelf niet eens.. Het is een droom die ik nooit gedroomd heb Een weg die ik nooit gelopen heb Een deur die ik nooit geopend heb Een boek dat ik nooit gelezen heb Een kat die ik nooit geaaid heb Een lied dat ik nooit gehoord heb Een droom waarin ik niet liep Niet dacht Omdat het geen droom was Een weg waarop ik niet klaagde Niet vooruitkwam Omdat ik niet liep Een deur die dicht was Omdat ik bleef staan En hem niet opende Een boek dat ongelezen was Omdat ik hem niet opensloeg En las Een kat die ik nooit geaaid heb Hij gaf mij geen kans En ik deed niets Een niet gehoord lied Omdat ik het niet kende En de moed niet had het op te zetten Maar toen kwam er een droom Die ik weleens gedroomd had Een droom die je weer kunt dromen En je gelukkig maakt Niet onmogelijk Een weg, die te bewandelen was Moeilijk of niet Hij was bewandelbaar Niet onmogelijk Een deur, die niet op slot zat En die ik open kon doen En open deed Een kat, die ik wel kon aaien Hij kwam, sloot vriendschap En het lied, dat ik nooit gehoord had Speelde speciaal voor mij En zoveel dingen Waarvoor ik blind was Zag ik nu Waarvoor ik doof was Kon ik horen Waar ik de moed niet voor had Heb ik de moed voor gekregen En het lied, dat ik nog nooit gehoord had Speelde speciaal voor mij Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 29 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2007 Tijd, neem me mee ver van het heden breng me naar de toekomst desnoods naar het verleden Ik ben hier nog steeds tijd mijn tijd waar blijf je? of ben je te snel voorbijgegleden? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
ThijsK 0 Geplaatst 30 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 Ik Mooi, liefde, verdriet Hoop, pijn, tegenslag Opbouwen, teleurstelling, tranen Sterk, stil, verlegen praten, huilen, bemoedigen Vriendschap, grote afstand Sociaal? toch alleen Ik, mezelf, mij Waarom? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 30 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 Wow Kenny, ben echt effe stil.. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 3 november 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 november 2007 foutje Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 3 november 2007 Rapport Share Geplaatst 3 november 2007 Het anders-zijn Je kunt het vieren, óf ervaren als pijn. Een ander weten te plezieren, dát is de sleutel tot geluk. Het is de weg tot goedertieren. Het op deze wijze tegen gaan van de pijn, de loslating van het juk. Het zorgt voor het einde van het anders-zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 5 november 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 gewoon één woordje je snapt het wel gewoon één gevoel je voelt het mee gewoon één gedachte je snapt zo veel maar dan moet je er wel zijn.... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 8 november 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november 2007 Houden van even niet wel van dat maar mag niet houden van even niet geef me tijd anders lukt het niet houden van even niet eerst verwerken vergeten lukt toch niet houden van even niet ga maar verder maar vergeet me niet Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 9 november 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 huilen zonder tranen schreeuwen zonder woorden lopen zonder voetstappen voelen zonder hart teveel te weinig zwarte vlinders plassen vol tranen stralend van geluk knuffels van vriendschap en overal muren Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 dat jij dat zo goed kan KennethB... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 9 november 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 * Dwarrel was er vanacht ook stil van! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Dank u. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 10 november 2007 Rapport Share Geplaatst 10 november 2007 Open mijn ogen Ik zou graag willen zijn de persoon die jou begrijpt die genoeg heeft aan een half woord en je geeft waar je naar verlangt Ik zou je mijn liefde willen geven voor jou willen gaan door he vuur als ik het maar zeker wist had ik alles gedaan Want ik begrijp je niet heb geen flauw idee van wat je zeggen wou Je lijkt zo ver weg of weet je niet dat ik echt van je hou? Zou je willen dat ik je verover niet opgaf tot het grote eind of sluit jij je voor me af ben ik leuk, meer ook niet Want ik begrijp je niet heb geen flauw idee van wat je zeggen wou Je lijkt zo ver weg of weet je niet dat ik echt van je hou? Open mijn ogen dat ik mag zien wie je bent Open je hart laat me dicht bij je zijn Want ik begrijp je niet heb geen flauw idee van wat je zeggen wou Je lijkt zo ver weg of weet je niet dat ik echt van je hou... Even voor de duidelijkheid, dit gaat over niemand in het bijzonder. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 12 november 2007 Rapport Share Geplaatst 12 november 2007 De Oorlogsidioot (Shellshock) Aan 't hooge huis, aan het trottoir, wat afwaarts van den boulevard; op 't zelfde plekje neergekromd, daar, waar de zon maar zelden komt, zit d'oorlogsidioot op wacht en lacht, omdat men om hem lacht. Zijn handen dwalen door de lucht, als één die tast, wanneer hij vlucht. Zijn oogen kijken als een kind, dat ziet en nog geen namen vindt. Hij grinnikt over alles wee. De kindren om hem lachen mee. Men wandelt langs hem als langs steen. De wielen razen langs hem heen. De stemmen van het leven gaan hem al voorbij en niet meer aan. Hem is geen vreugd meer en geen pijn. Hij slaapt en hij moet wakker zijn. Men ziet er naar, men hoort zijn stem. Men kijkt verbaasd en vlucht van hem. Hij heft den vinger en hij wijst. Hij grijnst stompzinnig en hij krijscht. De mist verhult hem grauw en grijs. Hij wordt sliknat... hij is niet wijs. II Alleen een wrak van denken bleef waar al het andre overdreef. Alleen draait in zijn arme geest de indruk nog die is geweest, gelijk een oud versleten plaat, die afknapt en weer zingen gaat. Zijn vinger heft zich krank en... zie hij hoort... hij hoort een melodie. Hij hoort rumoer, gekreun, een schot! Het breekt weer af, het loopt maar tot... En dan weer gaat d'herinnering door. Hij steekt den krommen vinger... hoor! Daar, waar de plaat gebroken is, valt weer het floers der duisternis. De wind waait om, hij hoort geen lied. De regen valt, hij merkt het niet. De avond zakt, het licht gaat aan. Hij weet niet dat hij is gegaan. Hij wuift aan ieder zijn vaarwel. Wie is hem dan tot metgezel? Alleen het herfstblad, dat, als hij, verslingerd werd in het getij. En dansend, lachend in zijn dood, hem stervend afzinkt in den schoot. III Dit is het levend monument van den soldaat, die is bekend. Dit is de grafsteen, die verschanst, waarop de vlam van 't leven danst. Dit zijn de bloemen die verbleeken Dit zijn de letters die nog spreken. In dezen afgetobden geest klinkt nóg de angst, die is geweest. Hier giert de jammer, die verging, nog levend in d'herinnering. In hem kreunt al het leed wat voor en na hem smeekt om uitkomst... hoor! Het maant! het eischt! het schreit! en vloekt! het wordt geprofeteerd! geboekt! Het ritselt in den wind alom... Men vraagt, men bidt, men schreeuwt er om! Ik zelf zing het U bevend voor: Sta stil bij dezen mensch en hoor! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 12 november 2007 Rapport Share Geplaatst 12 november 2007 Mooi gedicht, van wie is het? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 12 november 2007 Rapport Share Geplaatst 12 november 2007 Quote: Op maandag 12 november 2007 12:19:32 schreef Machiavelli het volgende: Mooi gedicht, van wie is het? Oh ja, had ik er even bij moeten zetten, van Martien Beversluis. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lizzy! 0 Geplaatst 12 november 2007 Rapport Share Geplaatst 12 november 2007 Samen! Hand in hand, Lopen we als twee kleine kinderen Samen, Genieten we van de zon die ons stralend toelacht We kijken elkaar aan Een lach breekt door op jouw gezicht Zoals de zon doorbreekt, Door het grijze wolkendek Ik lach, Omdat jij lacht Samen genieten.. Jij en ik! Jij.. In het gras liggend, met Aan mijn voeten de zee Voel ik me even volmaakt gelukkig Het leven lacht me toe Ik kan weer onbezorgd blij zijn, Ja, zelfs vrij zijn Vrij van zorgen, En dat alleen maar omdat.. Jij in mijn leven bent gekomen Je kwam haast geruisloos Je drong je niet op, Wachtte..luisterde..hielp me Long time ago (helaas ), maar vond ze net weer in een word documentje Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 12 november 2007 Rapport Share Geplaatst 12 november 2007 *glimlach* mooi gedicht kenneth Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Eru Iluvatar 0 Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Saxofoon series van ondergang gehaald in de buitenste optie sturen uit de weg mensen kunnen in principe parels immers, zijn ze niet briefhoofd of marge misschien verduren we een schuimvrede In het kader van cabaret een stukje slechte poëzie: Geweld Elke dag op je TV en elke week in je omgeving je gaat er zelf zo vaak in mee en vraagt vervolgens om vergeving Als je het hoort denk je aan israel en vooral aan Palestijnen en je denkt ?dat van de ander is? net iets erger dan het mijne een bomaanslag, een schietpartij een tiener met geweer maar het leid nooit tot een oplossing| het roept altijd op tot meer Geweld is als een cirkel vicieus en machtig hoe je je verzetten het blijkt altijd even krachtig geweld is altijd overal zelfs in de beste kringen een koning, generaal, of paus doet soms de vreselijkste dingen geweld is zo veel meer dan je altijd hebt gedacht het is een strijd van woorden die zich afspeelt, dag en nacht het is niet de oorlog in irak of de man, die zijn gezin vermoord maar de haat in elk mens die zich verschuilt achter elk woord Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 Birdie birdie in the sky dropped a poopie in my eye I don't care I don't cry Im just glad that cows can't fly Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 20 november 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 november 2007 draaien, draaien, draaien rondjes draaien focus op 1 ding dat goeie niet de rest negeer dat maar draaien draaien draaien sneller rondjes draaien niet vergeten blijven weten niet vergeten toch wel gedaan draaien draaien nog klein beetje bijna klaar bijna stil draaien nog eentje en dan opnieuw? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Mooi! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Timon 0 Geplaatst 24 november 2007 Rapport Share Geplaatst 24 november 2007 Heer onze God, hoe heerlijk is Uw naam. U was het die de aarde formeerde, Uw woorden brachten het leven voort. Uw woorden hebben het heelal geschapen. Uw stem klinkt als de donder over de aarde. Toch is het dezelfde stem waarmee U mij liefdevol in mijn hart fluisterde hoeveel U van mij houdt. In Uw machtige hand houdt U de aarde, dezelfde hand is het die mij uit een put van diepe duisternis trok. Uw hand bewaart alles wat leeft, en is doorboord uit liefde voor mij. Uw hand draagt mij in mijn diepste dal en U legt hem verstroostend op mijn schouder. U houdt van mij, meer dan ik ooit van mezelf kan houden. Hoewel U bij me bent in mijn zwartste nacht en mijn diepste geheimen kent, is Uw liefde voor mij oneindig. Dezelfde ogen die mijn ergste zonden zagen, kijken me vol liefde aan. U bent hoog verheven, zittend op de troon. Engelen zingen u eer, de schepping zingt Uw lof. Toch neemt U de tijd voor mij, mag ik altijd voor Uw troon van genade komen. Mag ik ervoor kiezen om aan uw voeten te zitten en uw zachte stem te horen. U verdient het dat wij U alles geven. Maar waar wij dat verzuimen, gaf U alles voor ons. U die alle glorie, alle aanbidding verdient, werd mens zoals wij. Door de dood heeft U de duisternis overwonnen. U alleen heerst over het heelal. Niemand is aan U gelijk. Heer onze God, hoe heerlijk is Uw naam. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Mieren Mieren, compleet met koningin, Eten alles, ook elkaar, met kleine hapjes. Leven en commune, ver onder hun stand. Bouwen een Nieuw Jeruzalem in 't zand. En malen niet om kunst, liefde of flauwe grapjes Om hen te pesten, zinkt mijn schoen diep in hun werk. Heel slecht, leuk om te doen. Uit 'Roze zoenen' (2002) van P. Marijnis Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gilrea 0 Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Vandaag tijdens de literatuurles kwam er een prachtig gedicht voorbij van K. Schipper. JA ik heb je lief zoals je soms gelijk een houden zomerdag bent nee nee nee ik heb je lief zoals je bent nee nee ik heb je lief zoals nee ik heb je lief. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten