Spring naar bijdragen

Gedachten achter kledingmerken.


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Ik zie helaas nog steeds heel veel Christenen, in kleding van het merk Gsus, Evisu en ga zo maar door. Ze weten helaas niet beter, wat die merken eigenlijk inhouden.

Gsus is bijvoorbeeld een merk dat voor zondes is en in hun reclame advertenties, laten ze dat ook gewoon blijken.

Evisu is de Indische God van het geld en door Evisu te dragen is het naar mijn mening net of je een Indische God vereerd.

Velen weten dit niet en ik geef toe dat er niet veel Christelijke kleding op de markt is die je dan wel kan dragen inplaats van de verkeerde merken.

Wat vinden jullie hiervan en weet er iemand waar je leuke Christelijk shirts kan kopen. Niet van die lelijke witte grote shirts met van die grote opdrukken, maar iets wat meer modieus is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Gsus is bijvoorbeeld een merk dat voor zondes is en in hun reclame advertenties, laten ze dat ook gewoon blijken.

De volledige merknaam is dan ook 'Gsus Sindustries' knipoog_dicht.gif

Maarre... Als je dat niet draagt, is dat niet een beetje net zoiets als opwekking 666 negeren; je kop in het zand steken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is dit niet al eerder ter spake geweest, volgens mij ging het toen ook om die Magnum ijsjes.

Ik draag doorgaans wat ik leuk vind en betaalbaar, meestal haal ik dat bij de WE weg. Maar het zal me werkelijk zorg zijn wat voor merk het is, als het maar lekker zit, er leuk uitziet en betaalbaar is.

Christelijke kleding vind ik onzin. Tenzij je een ontzettend grappig shirtje hebt of je een keer naar een speciale bijeenkomst gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De volledige merknaam is dan ook 'Gsus Sindustries'
knipoog_dicht.gif

Maarre... Als je dat niet draagt, is dat niet een beetje net zoiets als opwekking 666 negeren; je kop in het zand steken?

nee vind ik niet..

wrom zou je het WEL dragen? genoeg leuke kleren te vinden die niet dit soort verwijzingen hebben...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, ik heb zelf ook m'n Gsus shirts wel weg gedaan omdat ik me er niet (meer) lekker in voelde maar ik ken ook mensen die het merk juist wel dragen omdát het met Jezus te maken heeft.

Zelf zie ik die link trouwens niet zo omdat ik het in die zin wel met de TS eens ben.

Maar goed, dat is net zoiets als christelijke metal-fans met een shirt aan van Slayer.. mag dat wel of niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mij geldt dat ik alleen kleding draag die ik naar God kan verantwoorden, Gsus doet dat duidelijk niet, Evisu draag ik ook niet. Zo zit dat ook met bandshirts, ik draag überhaubt geen bandshirts, maar als er bepaalde bands zijn die imo niet "goed" zijn, dan zou ik ook niet zo snel een bandshirt dragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Autsj... jij besteld als Christen bij de Large knipoog_dicht.gif Maar zulke shirts zou ik indd niet aantrekken, shirts van Gsus misschien wel.

Dat ik er geen van heb komt dat ik de meeste ervan lelijk vind en veel te blij. Over het algemeen draag ik merkkleding, maar ik let niet al te veel op betekenissen van merken.

Het gaat er meer om hoe jij het draagt. Want zoals eerder gezegd hierboven, sommige mensen dragen juist Gsus kleding omdat het iets met Jezus te maken heeft, ik vind die doornenkrans namelijk ook wel wat hebben.

Het is alleen wat je er zelf achterzoekt...

GrtZ

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik dacht dat Jezus juist zei dat we ons niet bezorgd moeten maken over wat we drinken en wat welke kleren we dragen, doen de heidenen niet net zo? Gewoon dragen die hap, je hart (met Jezus als kapitein) weet de weg wel.

Ik denk toch dat dat meer ging over het feit dat je je geen zorgen hoeft te maken over of je wel genoeg kleding hebt, of je wel genoeg eten hebt etc, niet wat voor eten je eet en wat voor kleding je draagt... Zoals Joost zegt zijn er toch genoeg kledingmerken/stukken waar teksten op staan waar ik niet mee geassocieerd mee wil worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zal geen kleding dragen waar Jezus beledigd wordt (zoals Jesus is cumming), maar merken zoals

Gsus en Evisu zie ik niks fouts in hoor. Dan kan je overal wel wat achter gaan zoeken. Das geen leven meer
smile.gif

met het geen leven valt het wel mee volgens mij. Ik zing niet mee met liedjes die niet christelijk verantwoord zijn. Ik draag geen kleding met teksten die verkeerd opgevat kunnen worden. Ik let inderdaad bij alles wat ik koop op of er iets achter zit. En weet je, het is helemaal niet zo moeilijk. Over het algemeen weet je het binnen 2 seconden. Ik vind het er bij horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tja, ik heb zelf ook m'n Gsus shirts wel weg gedaan omdat ik me er niet (meer) lekker in voelde maar ik ken ook mensen die het merk juist wel dragen omdát het met Jezus te maken heeft.

Zelf zie ik die link trouwens niet zo omdat ik het in die zin wel met de TS eens ben.

Maar goed, dat is net zoiets als christelijke metal-fans met een shirt aan van Slayer.. mag dat wel of niet?

Tom Araya, de bassist van Slayer schijnt Katholiek te zijn, dus waarom ook niet...

Geen beter merk dan Fruit Of The Loom!

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb niks met merk kleding ik draag kleding omdat ik niet naakt over straat ga lopen maar ik zal echt niet geld uit geven om dure merkkleding aan te kunnen hebben.

en wat Gsus industrie betreft, dat vind ik persoonlijk niet kunnen voor mijn gevoel is het iets bespotelijks. (maar das persoonlijk)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

met het geen leven valt het wel mee volgens mij. Ik zing niet mee met liedjes die niet christelijk verantwoord zijn. Ik draag geen kleding met teksten die verkeerd opgevat kunnen worden. Ik let inderdaad bij alles wat ik koop op of er iets achter zit. En weet je, het is helemaal niet zo moeilijk. Over het algemeen weet je het binnen 2 seconden. Ik vind het er bij horen.

Dus als je een telefoon koopt kijk je ook goed of er geen heidense nummers in opgeslagen zijn?

Vind het een beetje overdreven om het bij echt alles te doen hoor...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dus als je een telefoon koopt kijk je ook goed of er geen heidense nummers in opgeslagen zijn?

Vind het een beetje overdreven om het bij echt alles te doen hoor...

Ja, als ik ook met een debiel voorbeeld kom, laten we zeggen wc papier(je weet nooit of er in het bos waar het papier van is gemaakt ook satanische rituelen plaatsvinden!) kan je het overdreven vinden ja...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, als ik ook met een debiel voorbeeld kom, laten we zeggen wc papier(je weet nooit of er in het bos waar het papier van is gemaakt ook satanische rituelen plaatsvinden!) kan je het overdreven vinden ja...

het was maar even omdat ik het woordje ALLES wat overdreven vond... Bedoelde het niet letterlijk

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mjah, alles slaat op de dingen die ertoe doen, als je een beetje je best doet snap je de post best wel en wat alles betekent in die post.

taalkundige/semantisch mug -> olifant
widegrin.gif

zo lucht het op? Ben je het even kwijt? smile.giffijnsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid