Spring naar bijdragen

Opwekkingsliederen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

^die lap text begin ik nieteens aan
noparty.gif

Maar ik d8 dat je t niet alleen over opwekkingslieferen had maar over aanbidding algemeen. en sorry als ik je pijn gedaan heb of heel erg fel reageerde, maar aanbidding is helemaal mijn ding, en als dat ff onderuitgehaald word door iemand kan ik daar wat fel op zijn,

Sorry~!
hamer.gifhamer.gifbloos.gif

Hoezo is aanbidding "jouw ding"?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb daar ook wel eens over nagedacht en zitten twijfelen als ik één zin 5 keer achter elkaar hoor om het nog wat "heftiger" te laten klinken..

Maar als ik in de kerk sta en ik zing uit volle borst mee en ik ben er met mijn volle verstand bij dat ik onze Enige Heer wil/kan/mag aanbidden en ik voel me er dan onzettend goed bij omdat we dat met onze muziek kunnen, dan zie ik daar helemaal niks verkeerds aan flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat zou kunnen. Zou je me uit kunnen leggen waarom precies?

(dus hey, m'n geloof is toch niet zo heel erg klein).

Ach, maak je niet dik. Zonder veel moeite kan ik beamen dat ik een kleingelovige ben. Er zijn slechts weinig christenen die dat niet kunnen na het lezen van Mattheus 14 en 17. Waar Jezus zegt dat als je het geloof hebt zo klein als een mosterdzaad dat je dan al in staat bent om een berg te verplaatsen en dat niets onmogelijk is voor iemand met zo'n geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik word hier een beetje verkeerd begrepen denk ik,

en dat vind ik best jammmer. Als ik zeg Dat aanbidding "mijn ding" is dan bedoel ik dat dat mijn bediening is in de kerk.

Ik speel namelijk piano met hart en ziel,

en jij noemde net 1 van mijn favoriete nrs.

van opwekking, niet dat dat er veel mee te maken heb hoor.

Dat van die lap text was ook maar een geintje dis.gif

Maar ik zal niet zo snel meer een impuls-post doen,

t word tog verkeerd begrepen noparty.gif

Sorry voor de overlast.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

en ik maar denken dat het voor God bedoeld was
knipoog_dicht.gif

Precies! Ik krijg altijd een beetje jeuk van mensen die aanbidding zo "claimen". Het is wel waar dat er in de bijbel staat dat God ware aanbidders zoekt, maar of het dan dan de bedoeling is om aanbidding te gebruiken om er zelf een goed gevoel van te krijgen?

Wat dat betreft heb ik zelf dan altijd veel aan de tekst van When the music fades van Matt Redman.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het gaat ook niet om het gevoel erbij joh!

Het gaat erom dat je God verheerlijkt, en dat

gevoel is een soort van bevestiging. En ik claim aanbidding

niet, ik zeg alleen dat ik daarvoor leef.

Jullie kunnen soms egt lullig op de pesoon spelen

mijn opmerking is niet geheel persoonlijk bedoeld. Als je echter zegt dat "aanbidding echt jouww ding is", dan krijg ik daar de associatie bij van iemand die helemaal opgaat in aanbiddingsmuziek, de wereld om zich heen vergeet en vooral bezig is een goed gevoel te krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

dan krijg
ik
daar de associatie bij van iemand die helemaal opgaat in aanbiddingsmuziek,

Het is muziek om God te eren, te prijzen, loven.. etc. Wat is hier verkeerd aan? smile.gif

Quote:
de wereld om zich heen vergeet

Dit lijkt me eerder positief dan negatief. God is ook niet van de wereld.

Quote:
en vooral bezig is een goed gevoel te krijgen.

Dat is natuurlijk niet de 1e insteek (hoop ik) Maar ik krijg een goed gevoel als ik God aan het aanbidden ben.

Zo krijgt een ander weer een goed gevoel als hij/zij deelneemt aan Mis. Wat maakt het uit? Als God maar alle eer en lofprijzing krijgt die Hij verdient.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het is muziek om God te eren, te prijzen, loven.. etc. Wat is hier verkeerd aan?
smile.gif

[...]

Dit lijkt me eerder positief dan negatief. God is ook niet van de wereld.

[...]

Dat is natuurlijk niet de 1e insteek (hoop ik) Maar ik krijg een goed gevoel als ik God aan het aanbidden ben.

Zo krijgt een ander weer een goed gevoel als hij/zij deelneemt aan Mis. Wat maakt het uit? Als God maar alle eer en lofprijzing krijgt die Hij verdient.

Mee eens!

Het is ook egt niet mn eerste insteek.

Het gaat om God ne niet om mij.

Waarom denk je meteen het slechtste van me?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij heb je dan niet echt goed gelezen, maar ik zal het nogmaals herhalen: Het gevoel dat ik krijg als menzen zeggen dat "aanbidding helemaal hun ding is", krijg ik daar bepaalde associaties bij. Ik herhaal nogmaals dat die associaties niet persé op jouw slaan of dat ik daar mee wil suggeren dat jij ook op die manier met de P&W omgaat.

Het was alleen wel de vertaling van van wat ik in werkelijkheid heb zien gebeuren binnen Evangelisch-Charismatisch Nederland waarin ik me sinds een jaar of 17 (?) begeef.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik begrijp niet goed wat er mis is met het feit dat aanbidding helemaal iemands ding is? Je mag er toch van genieten? Denk je dat God zit te wachten op mensen die met tegenzin een liedje meezingen? Hij verlangt van ons dat we Hem met heel ons hart, ziel en verstand aanbidden.

Persoonlijk geniet ik er ook van als ik me realiseer dat God zo ontzettend groot, machtig, heilig, maar ook zo ontzettend liefdevol en genadig is, zo erg zelfs dat Hij er ontzettend naar verlangt om dicht bij ons kleine zondige mensjes te komen, een intieme relatie te hebben. Dat maakt me blij, of soms heb ik er gewoon ontzag voor.

Hoe dat met andere mensen zit weet ik niet, maar in de kern gaat het voor mij niet om de muziek, maar meer om mijn hart en wat ik doe met de woorden die ik zing. Of ik ze gewoon meezing, of ze God toezing, of soms helemaal niet zing maar gewoon stil ben omdat ik zo vol ben van Gods liefde. Het draait niet om mij, maar om God, maar als ik God vertel hoe geweldig Hij is komt Hij vanzelf met Zijn aanwezigheid, daar kan ik ook niets aan doen.

Ik hou van aanbidding, aanbidding is helemaal mijn ding, omdat ik het geweldig vind om God te vertellen wat ik van Hem vind, omdat ik het geweldig vind om Hem te aanbidden. En muziek kan daar een hulp bij zijn, omdat er mensen zijn die vanuit hun hart van aanbidding die teksten en muziek hebben geschreven, alles met het oog op God, en ook daar kan ik van genieten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien is het ook wel aardig om te weten dat God onze aanbidding niet nodig heeft. Hij heeft ons sowieso helemaal niet nodig, maar heeft ons puur geschapen omdat Hij het wilde. De reden dat de mens aanbidt, is puur omdat hij daar zélf behoefte aan heeft. Natuurlijk heeft God recht op aanbidding, maar zoals al gezegd: nodig heeft Hij het niet.

Om uw offers verwijt Ik u niets,

geen brandoffer is Mij ontgaan,

maar Ik wil niet nog een stier van uw erf,

niet nog een bok uit uw kooien,

want al het wild in het woud is van Mij,

ook de dieren hoog in de bergen;

de vogels daarboven, Ik ken ze allemaal,

geen dier in het veld is Mij onbekend.

En als Ik honger had dan zei Ik het niet,

want van Mij is de aarde met al wat ze draagt.

Zou Ik het vlees van stieren soms eten?

Of het bloed van bokken soms drinken? (Psalm 50:8-13)

Het is daarom ook helemaal niet verkeerd als mensen aan het loven en dankzeggen een goed gevoel willen overhouden. Het aanbidden is juist voor óns bedoeld, zodat wíj God de liefde kunnen verklaren, Hem kunnen danken, dat soort dingen. Net zoals je aan je geliefde graag de liefde wilt verklaren en daar blij van wordt. Als je het aanbidden als een zware last ziet, dan denk ik toch dat je iets een beetje vergeten bent...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid