Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 132
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

De goudvis heeft een geheugen van 3 á 4 seconden, dus eer dat ze iets beseffen, zijn ze het allang weer vergeten
puh2.gif

nooo.gif

Goudvissen kunnen leren. Is een keer bij mythbusters geweest. Ze hadden 2 aquariums met goudvissen, elk gebruikte een andere methode om de vissen iets te laten leren. Aan de ene kant van het aquarium werd dan wat eten gelegd, en de vissen moesten dan door gaten zwemmen die op verschillende hoogten in schotjes in dat aquarium zaten. In het ene aquarium werden deze gaten gekleurd, en na een paar dagen zwommen de meeste vissen binnen een paar seconden naar de andere kant van het aquarium voor hun eten, terwijl dit eerst nog een half uur ofzo duurde...

Het andere aquarium was een grote mislukking, maar toch, het bewijst dat vissen kunnen onthouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

wauw... je weet er inderdaad veel van... weet je ook iets overhamsters??? mijn hamster eet namelijk al een paar dagen niks meer... drinkt alleen maar maar ze is nog steeds heeeel erg acctief... te actief als je het mij vraagt snachts vooral....

Volgens mij blijven de voortanden groeien van knaagdieren. Als ze geen knaagsteen hebben slijten hun tanden dus niet goed genoeg, waardoor het eten pijn kan gaan doen.

Dat zou het kunnen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

wauw... je weet er inderdaad veel van... weet je ook iets overhamsters??? mijn hamster eet namelijk al een paar dagen niks meer... drinkt alleen maar maar ze is nog steeds heeeel erg acctief... te actief als je het mij vraagt snachts vooral....

Wanneer heb je voor het laatst de kooi schoongemaakt? Het kan zijn dat de hamster eten heeft verstopt wat veel lekkerder is dan datgene wat in zijn bakje zit.

En inderdaad, wat Thorgem zegt, de tanden blijven groeien. Dus als er niet voldoende knaagmogelijkheden zijn in bijvoorbeeld de vorm van hout of een knaagsteen, kunnen ze misvormde tanden krijgen waardoor ze niet meer kunnen eten.

Hoe oud is je hamster?

Overigens zijn hamsters nachtdieren, dus is het vrij logisch dat hij/zij overdag slaapt... Daarom vind ik hamsters ook niet leuk als huisdier smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Heel hard tegen het einde van de wereld aan zwemmen. Maar ik denk ookniet dat ze dat doen, ik denk niet dat ze het besef daarvoor hebben.

Ik maakte maar een grapje hoor widegrin.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

De goudvis heeft een geheugen van 3 á 4 seconden, dus eer dat ze iets beseffen, zijn ze het allang weer vergeten

3 a 4 seconden? Mijn vis weet nochtans perfect wanneer hij gevoerd gaat worden en dat uit zich in zijn gedrag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van de week zijn de tanden van mijn hond gereinigd! Haha puh2.gif

Ze ging naar de dierenarts voor een prik, de jaarlijkse prik, en we vonden het wel eens tijd worden voor een gebidsreiniging, aangezien de hond verschrikkelijk uit haar bek ruikt, en d'r tanden ge.. Anyway, je snapt het wel!

Dat was dus vorige week. Afgelopen dinsdag was het zover, ze had om negen uur een afspraak bij de dierenarts. Om 11 uur werden we gebeld dat ze nog steeds níet aan de beurt was geweest; spoedgevalletje..

Toen eindelijk werden we om 1 uur gebeld: Ze was klaar!

Eenmaal thuis hoorde ik het verhaal van mijn moeder; de assistente van de dierenarts ging stofzuigen. Aangezien onze hond helemaal niet van de stofzuiger houdt, heeft ze alles laten lopen (lees: een plasje midden in het gebouw).

Óok is ze gemuilkorfd geweest, maar de reden waarom ben ik even vergeten knipoog_dicht.gif

Er is overigens ook een kies getrokken, want die zat los.

De hond was de hele dag nog stoned, en liep dan ook behoorlijk te zwabberen. Ze kon overigens ook niet meer op de bank springen (wat er echt té zielig uitzag).

Aan het eind van de dag was ze weer helemaal de oude..

Link naar bericht
Deel via andere websites

boosrood.gif dan moeten jullie ervoor zorgen dat het beestje niet te erg afziet en ze daarna mooi begraven.

Mijn hamstertje (nu ben ik tegen gekooide dieren maar vroeger niet) was op een dag raar aan het lopen. het liep soort van schuin en wou niet meer eten of drinken. Het beestje was diezelfde dag al gestorven. Mijn moeder zei dat het door ouderdom kwam. (alle andere hamsters (3) die we ooit hadden zijn ontsnapt).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey leuke topic.. heb je ook wat tips over hoe je 2 Jack-Russels in bedwang houdt? puh2.gif

Ik ben trouwens zelf gek op dieren! Heb nog een opleiding voor dierenartsassistente gedaan ook.. dus ik weet ook alles van het reinigen van gebitjes tombodombo puh2.gif

of ik daar nou echt trots op moet zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites

a)Op cursus gaan;

b)Tuigjes kopen, daarmee stop je niet dat ze trekken, je houd ze wel makkelijker bij je. Dat kan ik slecht uitleggen, dat is echt een kwestie van proberen.

tuigjefg3.jpg

Deze is van Rogz for Dogz, in echt heel veel printen te verkrijgen. Van effen zwart met reflectie tot knalroze met een printje smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is niet helemáál het doel er van puh2.gif We hebben ze ook voor bijvoorbeeld Deense Doggen, nou, die wil je niet als handtasje gebruiken hoor knipoog_dicht.gif

Er zijn trouwens ook materialen die om de neus van de hond gaan, zodra de hond trekt, trekt dat strak, dat snijd, en dus stopt de hond met trekken, of we hebben materiaal dat is een halsband met touw, dat gaat om de oksel van de hond heen, trekt de hond dan trekt dat strak, werkt ook tegen trekken, en er is een band met stroomschokken op de markt.

Als je dat bij mij probeerd te kopen kan ik je verzekeren dat ik er niet vrolijker op word knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ehm.. ik zal niet zo snel een slipband gebruiken bij mijn honden. Dit kan aardig wat schade veroorzaken, en het is een erge dominante houding tegenover mijn honden, die ze waarschijnlijk niet zouden snappen op dat moment puh2.gif

thanks voor alle tips ^^ het zijn schatten trouwens hoor smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had vakantiegangers in de winkel vorige week donderdag ofzo. Het was echt van, help, ze trekt zo. De hond was helemaal door de dolle heen doordat ze vrij mocht rennen in de weilanden, en tjah, dan opeens een riem om... Dat wil ze niet! Dat beest woog een kilo of 40, dus je kunt wel uitrekenen hoe dat is als dat aan je arm hangt, niet prettig. Ik deed een tuig om, die klanten probeerden het uit en waren superenthousiast! Dat is wat mijn werk zo leuk maakt, zulke mensen en reacties big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid