Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 132
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Wij moeten onze hond regelmatig 'vlooien'. Niet dat ik me d'r echt mee bezig houd, maar het werkt volgens mij al zo'n 6 jaar..
knipoog_dicht.gif

tja... wij hadden ook nooit ergens last van.

tot het moment dat we naar m'n tante toegingen. Die had kleine poesjes (zooooo schattig big-smile.gif) en daar zag ik regelmatig een vlooitje overheen kruipen. Dat vond ik toen niet zo'n probleem.

Had er alleen niet bij stilgestaan dat wij die weleens mee naar huis zouden kunnen nemen....

Ik dacht dat het niet zo'n risico zou lopen eigenlijk, maargoed, in de zomer kan het snel gaan kennelijk nosmile.gif

Er zullen wel wat eitjes onder onze schoenen zijn blijven hangen ofzo...

Quote:

Hopeloos, heeft jouw hond dan ook zo'n lampenkap om zn nek waardoor hij daar niet kan krabben?
widegrin.gif

widegrin.gif

nee, maar da's eigenlijk best een idee als het nog langer duurt... Ik hoop eigenlijk dat we er na het weekend weer vanaf zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites

smile.gif was ik ook eigenlijk niet van plan. We hebben gister een uurtje vlooien geplukt (met een vlooienkam en een bakje water dus puh2.gif). En toen hebben we er volgens mij redelijk wat uitgehaald, want daarna had ie niet zoveel last meer van jeuk.

Vandaag dus het hele huis doen... Dan nog een keer vlooien kammen en dan zou het grootste gedeelte toch hopelijk wel weg moeten zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ene sluierstaart is naar de eeuwige jachtvelden vertrokken en de ander is naar vriendjes vertrokken. Dus ik ben goudvisloos. Nu wil ik langzaam overgaan op tropisch, maar ik moet eerst een geldboom planten...

@J_L, vervelend joh. Maar goed, het is maar een hamstertje.. Hoe lief ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vraagje voor de hamsterkenners onder ons:

Mijn broertje wil erg graag een hamster.

Nou is hij bijna jarig, dus wil ik een hamstertje voor hem kopen.

Hij wil zelf het liefst een dwerghamster.

Maar nou heb ik vroeger zelf 3 hamsters gehad. 2 goudhamsters en 1 dwerghamster.

Die goudhamsters waren echt schatten die ik zonder probleem overal mee naartoe zeulde.

De dwerghamster was echter geen succes. Te klein, te bijterig en te angstig om echt iets mee te kunnen doen. Dat beest zat dus alleen maar in z'n kooi en behalve het schoonmaken van de kooi deed ik er verder niets mee (omdat er dus ook niets mee te doen viel).

Nou vraag ik me een beetje af of dit gedrag vaak voorkomt bij dwerghamsters of dat ik gewoon pech had...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf een goudhamster gehad, een vriendin van me had een dwerghamster. Misschien lag het aan de manier waarop zij ermee omging maar dat beestje was inderdaad ook een beetje wild te noemen.

In een (redelijk oud) boekje over hamsters uit onze boekenkast staat dat Chineze dwerghamsters wanneer ze jong zijn makkelijk tam te maken zijn maar hoe ouder hoe moeilijker. Russische dwerghamsters zouden aardiger en makkelijker zijn.

Hier de wikilink over hamsters in het algemeen. Naast de door mijn boekje genoemde 3 huisdierhamstersoorten zijn er nog 2 geschikt als huisdier.

(en uiteraard is een veldhamster van 25 cm niet echt een huisdier te noemen, dus die staat ook niet in het lijstje puh2.gif)

Volgens mij zijn alle hamsters, dwerg-, goud-, grijs, russisch, chinees of whatever, tam te maken als ze jong genoeg zijn en de eigenaar er genoeg geduld en rust voor heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het gedeeltelijk met Verity eens, behalve dat hamsters gewoon geen bal aan zijn. Ze slapen overdag (natuurlijk gedrag, dus laat ze ook slapen) en omdat russische en Roborovski hamsters zo klein zijn kun je er weinig mee. Hoe kleiner het dier, hoe minder vaak je hem oppakt, hoe minder tam ze worden. En ieder dier is wel tam te maken, als het dier iets ouder is kost het alleen wat meer tijd.

Mijn ervaring met Goudhamsters is dat het bijters zijn, ze bijten sneller dan Russische hamsers, anderzijds zijn ze groter dus maak je ze iets sneller tam.

Roborovski hamsters zijn erg leuk en lief om te zien, maar zo ontzettend klein en snel dat het kijkdieren zijn en geen knuffeldieren. Daarnaast is het een must om ze met meerdere te houden.

istockphoto_3009190_roborovski_hamster.jpg

Roborovskihamster

Chinese hamsters ken ik van horen zeggen, niet uit ervaring, wij verkopen ze niet.

Kortom, het is net wat je wilt.

Maar, zomaar een vraag, het maakt voor de grootte van de kooi wel uit welk dier je voorkeur heeft. Had je daar al over nagedacht?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij verschilt het per beest. Wij hebben alleen roborovski's en russische dwerghamsters gehad. Een keer (weet niet welke soor het was), was het zo dat je de ene gewoon uit de kooi kon krijgen terwijl je de ander nooit te pakken kreeg. Hadden er steeds twee omdat het groepsdieren zouden zijn, maar nadat onze roborovki's elkaar letterlijk uitgemoord hebben, hebben we ze steeds uit elkaar gehaald als ze leken te ruziën (vraag me niet waarom).Mijn zusje had laatst weer eens een russische dwerghamster, die was echt heel lief, kon je mee knuffelen enzo, dus het kan welbig-smile.gif Ze heeft ook twee Gerbils, maar daar valt echt niks mee te beginnen, zijn wel leuker om naar te kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Die heb ik ook gehad ja
widegrin.gif

Ik vond ze vreselijk
puh2.gif
Het enige wat ze de hele tijd deden was graven
nosmile.gif
(gevolg->megazooi elke dag)

Ik vind mensen die gerbils in traliebakken houden dom of niet goed voorgelicht (en dan zijn de verkopers dom puh2.gif)

Een kooi die ik wel goed vind maar aan de kleine kant:

gerbilkooi.jpg

Die kooi is redelijk algemeen verkrijgbaar, bij ons in de winkel kost die rond de 65 euro. Anders een hele plasticbak, maar die zijn en aan de kleine kant en (sommige) gerbils zijn knagers dus is er binnen no time niets meer van je bak over.

Een andere optie is dit:

linkerkant bak

rechterkant bak

bovenkant bak

Hier huizen nu mijn ratten in, maar eerst zaten er gerbils in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik vind mensen die gerbils in traliebakken houden dom of niet goed voorgelicht (en dan zijn de verkopers dom
puh2.gif
)

hehe... een leraar van mij had ze meegenomen naar school en wilde ze wegdoen aan iemand (voor het enorme bedrag van 1 euro). En impulsieve ik (oohhhh... wat schattig!!! big-smile.gif) heeft ze toen dus gekocht puh2.gif

Ik had dus geen flauw idee wat het voor beesten waren nosmile.gif

maargoed, daar kwam ik snel genoeg achter widegrin.gif

Die bakken die jij laat zien zouden inderdaad een stuk beter zijn ja. Ik kan me voorstellen dat je met die bakken nog wel lol aan die beesten kan hebben, want ze zien er echt heel schattig uit en ze zijn best grappig smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een van de (goud)hamsters bij ThijsK thuis is bij de oppas 'per ongeluk' zwanger geworden dus zitten zij zometeen met een nestje.puh2.gif

Nu ben ik met mijn zusje en ouders aan het overleggen of we er 1 of 2 over willen nemen, want we hebben eerder hamsters gehad en eigenlijk begint het toch wel weer wat te kriebelen smile.gif

Alleen hebben wij dus het probleem dat we om de week van huis wissellen (vader-moeder-vader enz). Is het te stressvol voor die diertjes om elke week versleept te worden of kunnen ze dat wel aan?

(Als het te stressvol is was ons plan om 1 bij m'n moeder en 1 bij m'n vader te laten en elke dag langs te gaan. Zo ver is het niet widegrin.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk inderdaad dat het meenemen van de hamsters (te?) stressvol is. Maar misschien, als ze het gewend raken, dat ze het niet erg meer vinden, maar ik zou het er zelf niet op wagen.

Het is niet hetzelfde, maar ik heb een konijn waarmee ik wel eens naar de dierenarts moest, in de auto, en kippenstukje. Maar mn konijn vond het echt niet leuk, die was aan het springen en rondlopen op mn schoot.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou het niet doen. Sowieso zijn goudhamsters solitaire dieren dus moet je ze alleen houden, daarnaast kun je ze echt niet verslepen. Ik denk niet dat dat went, het brengt toch iedere keer stress met zich mee en stress verhoogt de kans op ziekte en een vroege dood. (wat klinkt dat dramatisch zeg engel.gif)

Als een van je ouders er om de week een week voor wil zorgen kun je het doen, maar ik zou echt niet er mee gaan slepen, hoe leuk een diertje ook is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die 2 hamsters waren we niet van plan in hetzelfde hok te stoppen hoor puh2.gif gewoon allebei in een eigen.

Ik zal met mijn ouders overleggen. Waarschijnlijk gaat het erop neer komen dat Jiska (mijn zusje) een hamster bij m'n moeder krijgt en ik 1 bij m'n vader en we er zelf iedere dag voor moeten zorgen puh2.gif

(en waarom ik bij m'n vader? Omdat uit school via m'n moeder naar m'n vader minder om is dan andersom widegrin.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Die 2 hamsters waren we niet van plan in hetzelfde hok te stoppen hoor
puh2.gif
gewoon allebei in een eigen.

Ik zal met mijn ouders overleggen. Waarschijnlijk gaat het erop neer komen dat Jiska (mijn zusje) een hamster bij m'n moeder krijgt en ik 1 bij m'n vader en we er zelf iedere dag voor moeten zorgen
puh2.gif

(en waarom ik bij m'n vader? Omdat uit school via m'n moeder naar m'n vader minder om is dan andersom
widegrin.gif
)

Dus hij/zij krijgt wel iedere dag aandacht? smile.gif

Ik wil een nieuwe rattenkooi (a 130 euro) maar dat mag niet van mijn vader.. En nu voel ik me een slecht mens, die arme ratten zitten eigenlijk te klein bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid