Spring naar bijdragen

traditie dooft de Geest uit


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 184
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dank je voor je antwoord

onderbouwing graag?

trouwens, als het toch over tradities en wetticisme gaat... Een verplichting om in tongen te spreken om in een gemeente kunnen worden opgenomen, is dat niet heel wettisch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb niet over een goed christen zijn of niet ik hebt het over christen zijn of helemaal geen christen, als je niet gedoopt bent onder water in den naam van de Heere en niet in tongenspreekt ben je geen christen en ga je niet de hemel in

rofl.gif En dat geloof je echt? Dat is wat jouw gemeente je leert?

Ik kan het geen eens christelijk noemen. Aan God en God alleen is het oordeel.


Samengevoegd:

Quote:

Dank je voor je antwoord

onderbouwing graag?

trouwens, als het toch over tradities en wetticisme gaat... Een verplichting om in tongen te spreken om in een gemeente kunnen worden opgenomen, is dat niet heel wettisch?

Heel erg. Daarnaast werkt het bedrog in de hand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

kijk voor de duidelijkheid marlies ik zal mijn getuigenis zo wel opschrijven.

en voor T!m0n Zonder Geboren te worden uit water=doop en Geest=Heilige Geest ontvangen kom je de hemel niet in.

Petrus een Apostel van de Heere Jezus Christus wist dat de Heiden de Gave van de Heilige Geest hadden omdat ze in vreemde talen/tongen spraken. Vandaag de dag is dat nog steeds het bewijs

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heel erg. Daarnaast werkt het bedrog in de hand.

De traditie om in tongen te moeten spreken zorgt werkt in de hand dat mensen een zelfverzonnen brabbeltaaltje gaan bezigen en niet meer vanuit de Heilige Geest in tongen spreken, dus dan dooft traditie de Geest uit knipoog_dicht.gif

Ik kom bij veel charismatische conferenties etc en vind dat vaak helemaal geweldig. Maar ik zie er ook mensen die alleen komen voor de kick van wonderen en tekenen en heb zo mijn vraagtekens bij hun "tongentaal", die ook erg op de "kick" gefocust lijkt. Maar het is niet aan mij om daarover te oordelen


Samengevoegd:

Matt 7: 21 "Niet iedereen die “Shikababa†tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader."

moderne vertaling voor mensen met pinksterkolder

Link naar bericht
Deel via andere websites

Getuigenis:

Ik heb altijd wel in God geloofd en in de bijbel, alleen kon ik mezelf nooit plaatsen met de mensen in de bijbel. Toen ik een jaar of 17 was ben ik op zoek naar God en ben ook naar verschillende chatrooms gegaan om te kijken naar advies en help en al deze mensen vertelden mij 1 ding: Neem Jezus aan als Persoonlijke verlossen met een gebed en dit heb ik ook gedaan, alleen er veranderde niet veel kwa persoon in mij. Ben toen ook verschillende gemeente afgegaan en allemaal hetzelfde antwoord en ik wist dat mensen die Jezus volgde in de bijbel compleet veranderd waren. Deze verandering wou ik ook graag, en op een dag was ik het zo zat met het zoeken, zoeken,zoeken en ben toen op mijn knieeen gegaan en hebt gevraagd aan God om zichzelf te openbaren en me mensen te laten ontmoeten die door hem gestuurd waren. En diezelfde dag ben ik mensen tegengekomen die mij vertelden wat ik moest doen om Jezus te gehoorzamen op 28 jullie 2004 ben ik gaan bidden voor de heilige Geest ik wist het was, ik zei 30 seconden hallelujah en sprak daarna in tongentaal ik was zo verbaasd en blij! want God kwam zo dichtbij en wist gelijk dit is waarheid! ben toen ook gedoopt onderwater uit gehoorzaamheid aan Jezus Christus

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

kijk voor de duidelijkheid marlies ik zal mijn getuigenis zo wel opschrijven.

en voor T!m0n Zonder Geboren te worden uit water=doop en Geest=Heilige Geest ontvangen kom je de hemel niet in.

Petrus een Apostel van de Heere Jezus Christus wist dat de Heiden de Gave van de Heilige Geest hadden omdat ze in vreemde talen/tongen spraken. Vandaag de dag is dat nog steeds het bewijs

En toch.......ken ik een heleboel mensen die Jezus wel als Heer belijden, maar toch geen tongentaal hebben. En ik kan het ook nog bijbels onderbouwen.

1 Kor 12:3 Daarom maak ik u bekend, dat niemand, door de Geest Gods sprekende, zegt: Vervloekt is Jezus; en dat niemand kan zeggen: Jezus is Here, dan door de heilige Geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Getuigenis:

Ik heb altijd wel in God geloofd en in de bijbel, alleen kon ik mezelf nooit plaatsen met de mensen in de bijbel. Toen ik een jaar of 17 was ben ik op zoek naar God en ben ook naar verschillende chatrooms gegaan om te kijken naar advies en help en al deze mensen vertelden mij 1 ding: Neem Jezus aan als Persoonlijke verlossen met een gebed en dit heb ik ook gedaan, alleen er veranderde niet veel kwa persoon in mij. Ben toen ook verschillende gemeente afgegaan en allemaal hetzelfde antwoord en ik wist dat mensen die Jezus volgde in de bijbel compleet veranderd waren. Deze verandering wou ik ook graag, en op een dag was ik het zo zat met het zoeken, zoeken,zoeken en ben toen op mijn knieeen gegaan en hebt gevraagd aan God om zichzelf te openbaren en me mensen te laten ontmoeten die door hem gestuurd waren. En diezelfde dag ben ik mensen tegengekomen die mij vertelden wat ik moest doen om Jezus te gehoorzamen op 28 jullie 2004 ben ik gaan bidden voor de heilige Geest ik wist het was, ik zei 30 seconden hallelujah en sprak daarna in tongentaal ik was zo verbaasd en blij! want God kwam zo dichtbij en wist gelijk dit is waarheid! ben toen ook gedoopt onderwater uit gehoorzaamheid aan Jezus Christus

cool, maar verandering is een proces. Bij sommige mensen gebeurt dat ineens zoals Paulus, maar bij de meeste van ons gaat dat een stuk langzamer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Schrift zegt ook:

Mat 7,15

Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn.

Mat 24,11       

Er zullen talrijke valse profeten komen die velen zullen misleiden.

Mat 24,24       

Want er zullen valse messiassen en valse profeten komen, die indrukwekkende tekenen en wonderen zullen verrichten om ook Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden.

Mar 13,22       

want er zullen valse messiassen en valse profeten komen, die tekenen en wonderen zullen verrichten om Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden.

2 Petr 2,1       

Toch zijn er destijds onder het volk ook valse profeten opgetreden, en zo zullen er ook onder u dwaalleraren verschijnen. Ze zullen met verderfelijke ketterijen komen en zelfs de meester die hen heeft vrijgekocht verloochenen. Daarmee bewerken ze spoedig hun eigen ondergang.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben een schaap en ik hoor zijn stem. Maar als ik de vruchten van veroordeling naar de rest van het lichaam ruik aan jouw "boom" vind ik die stinken en hoef ik niet zo perse die boodschap te horen

Net als Raido luister in wel naar de Herder zelf... Maar omdat de Herder best wel veel praat, is het nou niet echt een kwestie van lang afwachten knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Agree Thorgrem

Dit geeft aan dat een basis van alleen wonderen en tekenen nog niets zegt over de uiteindelijke vruchten. Er zin genoeg teksten die aangeven dat het geloof niet draait om wonderen en tekenen.

De teksten die Thorgrem citeert kan je ook weer niet gebruiken om mensen voor valse profeet uit te maken (dan kom je in een kromme redenatie terecht), maar het geeft wel aan dat het niet gaat om wonderen en tekenen op zich


Samengevoegd:

Trouwens, even wat anders: dat het niet draait om wonderen en tekenen betekent niet dat we die maar moeten schuwen of ze per definitie afdoen als "van de duivel", maar dat even terzijde

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zullen er immers velen zijn die zeggen 'Heere Heere doe ons open' want wij hebben in uw naam geprofeteerd en duivelen uitgeworpen. Revealed, wat is het antwoord van de Heere dan?

Hij zegt 'Gaat weg van mij, IK heb u nooit gekend'.. is dat niet iets wat je om het hart moet slaan? Die wetenschap dat je jezelf, maar vooral ook anderen gewoon voor eeuwig kunt bedriegen door ze een Jezus maar aan te praten, of aan de andere kant een innig omarmde Jezus kunt afwijzen omdat ze bepaalde kenmerken van de (door jou) gedefinieerde Godzaligheid niet kennen.

Als ik zeg dat ik op basis van Gods Woord geloof dat vrouwen rokken aan moeten hebben en hoeden op in de kerk en dat ze anders niet echt geloven vergaat de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

revealed doet nu al een wonderteken: hij laat dit topic uit de dood opstaan en blaast er meteen veel leven in

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het niet eens met de stelling dat je als christen in tongen móet spreken. Wel geloof ik dat elke christen in tongen kán spreken, en dat het bewijst dat je de Heilige Geest hebt ontvangen. Hoe kun je anders in tongen spreken?

Ik ben zelf niet zo op de hoogte van de algemene leer in charismatische kerken eigenlijk, ik ken alleen de geruchten van mensen om me heen maar omdat ik niet vaak naar andere gemeenten ga weet ik niet wat ze eigenlijk echt leren. Maar ik heb wel gehoord dat er gemeenten zijn die je verplichten in tongen te spreken, alleen zou ik dat geen traditie noemen, gewoon een principe dat in een wet is gemaakt. Net als het feit dat als iemand niet geneest deze persoon niet genoeg geloof zou hebben...

Ik wijs dat soort dingen af. Alhoewel er een kern van waarheid in zit, bijvoorbeeld bij het in tongen spreken, het is waar dat het een bewijs is van het ontvangen van de Heilige Geest, maar het is niet noodzakelijk voor iedereen om in tongen te spreken, het is een principe. Als iemand de gave van genezing heeft is dat net zo goed een bewijs, of de gave van profetie. Hetzelfde geldt voor het principe dat als iemand niet geneest die persoon niet genoeg geloof heeft. In sommige gevallen is dit waar, het is een principe, maar er zijn ook heel veel gevallen waar God daar gewoon lak aan heeft, en alsnog geneest, het is dus een principe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ik ben het niet eens met de stelling dat je als christen in tongen móet spreken. Wel geloof ik dat elke christen in tongen kán spreken, en dat het bewijst dat je de Heilige Geest hebt ontvangen. Hoe kun je anders in tongen spreken?

Jezus zegt dat er mensen zullen zijn die doden opwekken, maar toch niet van Jezus als kind waren aangenomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Jezus zegt dat er mensen zullen zijn die doden opwekken, maar toch niet van Jezus als kind waren aangenomen.

Wat ik bedoel is dat het altijd uit een geest voortkomt. In satanskerken wordt er ook in tongen gesproken bijvoorbeeld... het moet dus of van de Heilige Geest komen, of van een andere geest. En het gaat er bij mij niet in dat je zelf niet doorhebt van welke geest iets komt, als je naar de vruchten kijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat ik bedoel is dat het altijd uit een geest voortkomt. In satanskerken wordt er ook in tongen gesproken bijvoorbeeld... het moet dus of van de Heilige Geest komen, of van een andere geest. En het gaat er bij mij niet in dat je zelf niet doorhebt van welke geest iets komt, als je naar de vruchten kijkt.

Dat vraag ik me wel eens af hoor. knipoog_dicht.gif Ik ken namelijk ook het verhaal van een christen-arabier die hier eens een kerk in kwam. Daar hoorde hij een persoon die meende God in tongen te aanbidden. Maar de Arabier hoorde slechts iemand in het arabisch God vervloeken. Mensen zijn over het algemeen heel goed in het zichzelf beter voordoen dan ze werkelijk zijn, in het ontkennen van het slechte in zichzelf en het zichzelf flink omhoog praten. En dan wil ik wel geloven dat dit soort dingen echt kunnen voorkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

aangezien de post van Liset weg is, laat maar knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Dat vraag ik me wel eens af hoor.
knipoog_dicht.gif
Ik ken namelijk ook het verhaal van een christen-arabier die hier eens een kerk in kwam. Daar hoorde hij een persoon die meende God in tongen te aanbidden. Maar de Arabier hoorde slechts iemand in het arabisch God vervloeken. Mensen zijn over het algemeen heel goed in het zichzelf beter voordoen dan ze werkelijk zijn, in het ontkennen van het slechte in zichzelf en het zichzelf flink omhoog praten. En dan wil ik wel geloven dat dit soort dingen echt kunnen voorkomen.

Ik zei ook dat je naar de vruchten moet kijken he knipoog_dicht.gif

Tja, het is een vorm van trots denk ik. Er gebeuren veel dingen die ik ook niet kan verklaren. Ik vraag me wel af in hoeverre die persoon echt dacht God te aanbidden, en niet gewoon meedeed met de anderen, iets wat ook maar al te vaak voorkomt helaas...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid