Spring naar bijdragen

Opwekken van doden


Aanbevolen berichten

Dit topic open ik vanwege de opmerking van Mark1987:

Quote:

Er zijn wel bepaalde dingen waar ik God gewoon gehoorzaam in wil zijn. Bevelen die hij ons heeft gegeven, en die ik ook graag wil nakomen, zoals Matteüs 10:8. Dat zijn dingen die ik uit liefde voor God, en voor mijn naasten wil doen.

Genees zieken, wek doden op, maak mensen die aan huidvraat lijden rein en drijf demonen uit. Om niet hebben jullie ontvangen, om niet moeten jullie geven!

De reactie van Tom was:

Quote:

Als je dat stukken van doden opwekken strikt letterlijk interpreteer wordt het hoog tijd dat je, jezelf eens flink achter de oren gaat krabben.

Waarop Mark weer antwoordde:

Quote:

[...]

Tja, dat zal de reactie van de meesten wel zijn, maar het gebeurt genoeg hoor. Jezus deed het, dus waarom zouden wij het niet kunnen doen? We hebben dezelfde Heilige Geest...

Vragen die dit bij mij oproept zijn: Als je het niet letterlijk moet nemen, hoe dan wel?

En een nog meer brandende vraag: Mark zegt dat het genoeg gebeurt. Heeft iemand dit ooit meegemaakt? Gezien? Zelf gedaan?

Verlicht me met uw antwoorden smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 150
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Heeft iemand dit ooit meegemaakt? Gezien? Zelf gedaan?

Nee, nee, nee puh2.gif

En als iemand me zou vertellen dat hij/zij het meegemaakt heeft, zou ik daar vrij sceptisch tegenover staan waarschijnlijk. Maar dat lijkt me vrij logisch knipoog_dicht.gif

Dit is typisch iets waar je eigenlijk met je hoofd niet bijkan. Zal wel zijn omdat het volledig tegen de natuur ingaat puh2.gif

Ik weet nog niet eens zeker of ik het wel zou kunnen geloven als ik het naast me zou zien gebeuren...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En een nog meer brandende vraag: Mark zegt dat het genoeg gebeurt. Heeft iemand dit ooit meegemaakt? Gezien? Zelf gedaan?

Het gebeurt genoeg inderdaad. Zeker dat mensen bidden voor doden om opgewekt te worden. Het gebeurt zeker niet altijd dat dit gebeurt, en het is een lastig onderwerp eerlijk gezegd, maar ik ken er wel verhalen van. Lastig omdat er geen duidelijke principes voor zijn, zoals dat wel zo is bij genezing bijvoorbeeld. Ik ben nog nooit een handboek tegengekomen om doden op te wekken bijvoorbeeld, terwijl die er voor genezing genoeg zijn.

Nu weet ik dat er een hoop critici op credible rondlopen, en die moet ik teleurstellen, ik ken alleen de verhalen en heb geen verklaring van overlijden door een dokter o.i.d. Toch geloof ik de verhalen, omdat ik weet dat voor God niets onmogelijk is, en omdat ook in de Bijbel staat dat het is gebeurt. Bovendien is het een bevel van Jezus aan de discipelen, die op hun beurt alles wat hun geleerd was moesten doorgeven aan iedereen aan wie het evangelie verkondigd werd. En Jezus zal dat zeker niet zeggen als het niet mogelijk was natuurlijk...

Het belangrijkste motief voor mij om te weten dat er doden opgewekt kunnen worden is toch wel dat Jezus het deed. Ik geloof dat Jezus hier op aarde niet meer was dan mens, zoals jij en ik. Hij had dan wel geen menselijke vader e.d. natuurlijk, maar Hij was net zo afhankelijk van de Heilige Geest als wij. Jezus kon uitzichzelf helemaal niets doen, zoals Hij zelf ook meedere malen zegt:

      

Jezus reageerde hierop met de volgende woorden: ?Waarachtig, ik verzeker u: de Zoon kan niets uit zichzelf doen, hij kan alleen doen wat hij de Vader ziet doen; en wat de Vader doet, dat doet de Zoon op dezelfde manier. (Johannes 5:19)

Ik kan niets doen uit mijzelf: ik oordeel naar wat ik hoor, en mijn oordeel is rechtvaardig omdat ik mij niet richt op wat ik zelf wil, maar op de wil van hem die mij gezonden heeft. (Johannes 5:30)

      

?Wanneer u de Mensenzoon hoog verheven hebt,? ging Jezus verder, ?dan zult u weten dat ik het ben, en dat ik niets uit mijzelf doe, maar over deze dingen spreek zoals de Vader het mij geleerd heeft. (Johannes 8:28)

Dezelfde Heilige Geest die Jezus had hebben wij ook in ons. En ik geloof dat het die Heilige Geest in ons is die nog steeds in staat is doden op te wekken, zoals Hij dat bij Jezus deed. Hoe het precies werkt, en of er principes voor zijn weet ik echt niet... het komt op mij toch vooral over alsof dit echt iets is dat volledig in Gods handen ligt, maar daar kan ik me goed in vergissen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even om het goed te begrijpen (en don't take me wrong on this):

1) Het opwekken van doden gebeurd in de Bijbel maar een enkele keer;

2) Je gelooft dat Jezus niet God is;

3) Je hebt geen bewijsvoering of duidelijke bronnen, dan "ik heb de verhalen gehoor";

4) De tekst in Johannes 5:19 geeft toch juist aan de Jezus God is;

5) Jij stelt mensen dus aan God gelijk op basis van een zendingsopdracht die gegeven is aan 12 uitverkorenen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

1.) Dus hoe vaak iets gebeurt geeft aan hoe waar het is?

2.) Niet waar! Ik zou nooit durven ontkennen dat Jezus God is. Alleen Jezus was op aarde in de staat van een mens. Jezus is nu verheerlijkt en zit aan de rechterhand van de Vader, en is net zoveel God als de Vader en de Heilige Geest.

3.) Dat heb ik aangegeven. Ik kan je best getuigenissen geven, maar meer heb ik ook niet. Ik zal zo eens zoeken of ik er nog wat schriftelijk kan vinden, en hier een link posten. Als je ze niet wil geloven is dat je eigen keuze.

4.) Het laat zien dat Jezus op aarde niet anders deed dan dat Hij zijn Vader zag doen. De bruiloft in Kana is daar een goed voorbeeld van, wil ik wel uitleggen als je dat wilt.

5.) Ik stel helemaal NIEMAND aan God gelijk! Ik zeg dat wij dezelfde Heilige Geest hebben als Jezus, en dat die Heilige Geest door ons nog steeds de dingen doet die Jezus deed. Ik ben zelf tot helemaal niets in staat. Gelukkig niet zeg... Jezus is gewoon het perfecte voorbeeld van hoe het moet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een Voorzienigheid weer, ik besloot gisteravond net dat ik vandaag eens een topic wilde openen over vermeende opwekkingen uit de dood in vooral Afrika. Heb verschillende, vooral charismatische, verhalen gehoord over dat het opwekken van doden in landen als Mozambique aan de orde van de dag zou zijn. Maar nu kom ik ineens dit topic tegen, waarin ik mijn vraag ook prima kwijt kan.

Zelf betwijfel ik zulke verhalen, omdat je er ook nooit eens iets in de krant over leest. Het lijkt mij dat een daadwerkelijke opwekking uit de dood zonder twijfel één van de belangrijkste nieuwsitems uit de geschiedenis zou zijn en maanden voer voor de voorpagina zou zijn. maar er zijn dus toch mensen die er rotsvast van overtuigd zijn dat het gebeurd.

Nu ben ik sinds kort lid van een Kerk die de gewoonte heeft zulke vermeende wonderen graag te willen onderzoeken. Met artsen, theologen, psychologen, priesters, de hele rataplan. Maar ook in die hoek kom ik niet zoveel opwekkingen tegen, maar wél weer een heleboel andere wonderen. Zowel de media als de katholieke Kerk berichten dus wel bijzonder povertjes over dergelijke opwekkingen.

Mijn vraag is dus wie me meer kan vertellen over die Afrikaanse toestanden daar. Zijn al die vermeende opwekkingen daar misschien toch natuurlijk te verklaren (slaapziekte, schijndood, dat soort dingetjes), zijn ze onverklaarbaar maar niet per se bovennatuurlijk, of zien de media en de Kerk nogal wat over het hoofd en hoeft zomertijd bepaald geen komkommertijd te zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alleen Jezus Christus was de volmaakte Zone Gods! Wij zijn totaal anders dan Jezus Christus, daarnaast vraag ik mij af of je kunt zeggen 'Wij dezelfde Heilige Geest hebben als Jezus'..

Bijvoorbeeld omdat Hij zegt dat de Trooster zal komen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Alleen Jezus Christus was de volmaakte Zone Gods! Wij zijn totaal anders dan Jezus Christus, daarnaast vraag ik mij af of je kunt zeggen 'Wij dezelfde Heilige Geest hebben als Jezus'..

Bijvoorbeeld omdat Hij zegt dat de Trooster zal komen

Dus er zijn meerdere Heilige Geesten?

Zodra Jezus gedoopt was en uit het water omhoogkwam, opende de hemel zich voor hem en zag hij hoe de Geest van God als een duif op hem neerdaalde. (Matteüs 3:16)

Ik stel me in geen opzicht gelijk aan Jezus, ik zeg alleen dat ik geloof dat de Heilige Geest dezelfde dingen door mij heen wil doen als door Jezus. Jezus is de Zoon van God, en ook al geloof ik dat Hij net zoveel mens was op aarde dan ik, Hij was niet zomaar een mens. Hij was ook op aarde de Zoon van God, had geen zonden, geboren uit de Heilige Geest, allemaal dingen die absoluut niet voor mij gelden. In geen enkel opzicht is de persoon Jezus gelijk aan mij, maar de werken die Hij verrichte kan ik zeker ook nog zien. Dat is toch iets totaal anders...

Link naar bericht
Deel via andere websites

@RobertF

Dat je er niets van ziet op TV of in de kranten wil toch niet zeggen dat het niet waar is. Sowieso vind ik het onzin om te zeggen dat als iets niet gebeurt het ook niet mogelijk is. Ik zit op dit moment op mijn werk, en naast me zit iemand die ik op dit moment op misschien wel 10 verschillende manieren om het leven zou kunnen brengen. Toch gebeurt het niet.

Misschien is het meer zinvol om de teksten die ik gaf eens goed te bestuderen. Wat mij betreft is het vrij duidelijk dat het mogelijk is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
@RobertF

Sjaloom Mark1987,

Quote:
Dat je er niets van ziet op TV of in de kranten wil toch niet zeggen dat het niet waar is.

Als op elf september 2001 twee vliegtuigen in het World Trade Center vliegen, zitten alle media er metéén op. Als er een doorbraak wordt ontdekt in de genezing van Aids, dan zit de media er ook op. Want dat is fantastisch nieuws, dat heeft een nieuwswaarde waar de Nijmeegse Vierdaagse erg wit bij wegtrekt, zeg maar.

Hoeveel termeer zal de media er wel niet op zitten als er echt iemand uit de doden wordt opgewekt? Ik bedoel: tweeduizend jaar later spreken we nóg over de opwekking van Lazarus en natuurlijk de verrijzenis van Christus. Dus hoe enorm veel impact moet een hedendagse opwekking wel niet hebben, nu met alle media erbij? Ik denk dat de Nijmeegse zijn plekje zelfs in het plaatselijk sufferdje dan wel kan vergeten.

Quote:
Sowieso vind ik het onzin om te zeggen dat als iets niet gebeurt het ook niet mogelijk is. Ik zit op dit moment op mijn werk, en naast me zit iemand die ik op dit moment op misschien wel 10 verschillende manieren om het leven zou kunnen brengen. Toch gebeurt het niet.

Maar ik zeg toch ook helemaal niet dat het onmogelijk zou zijn? Voor God is het waarschijnlijk eenvoudiger om iemand uit de doden op te wekken dan iemand in de steek te laten. Ik vraag me alleen af wie mij meer kan vertellen over die vermeende opwekkingen in Afrika. En vraag mij dan ook af waarom de media en de katholieke Kerk er niet op zitten, als al die verhalen inderdaad waar zijn.

Quote:
Misschien is het meer zinvol om de teksten die ik gaf eens goed te bestuderen. Wat mij betreft is het vrij duidelijk dat het mogelijk is...

Wat mij betreft ook, maar tot nu toe ook dat een opwekking uit de dood uiterst zeldzaam is. Veel vaker vinden er genezingen, verschijningen en profetieën plaats. Tenzij de Kerk natuurlijk nog een heel archief vol duizenden erkende opwekkingen heeft dat ik nog nooit heb gezien, en ik een heel aantal nieuwsberichten heb gemist (kan best hoor, ik volg het nieuws niet zo fanatiek).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Wat mij betreft ook, maar tot nu toe ook dat een opwekking uit de dood uiterst zeldzaam is. Veel vaker vinden er genezingen, verschijningen en profetieën plaats. Tenzij de Kerk natuurlijk nog een heel archief vol duizenden erkende opwekkingen heeft dat ik nog nooit heb gezien, en ik een heel aantal nieuwsberichten heb gemist (kan best hoor, ik volg het nieuws niet zo fanatiek).

Wie weet ligt het allemaal in de bieb van het Vaticaan, maar dan denk ik wel dat het openbaar gemaakt zou worden door een of andere onderzoeker. Helaas is de bieb tot 2010 gesloten dacht ik. noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Klopt, die is voor enkele jaren gesloten. maar aangezien het Vaticaan bepaald niet geheimzinnig is over erkende wonderen (waarom zou ze ook?), lijkt het mij dat we er dan allang meer over hadden geweten. Toch?

Ik denk het wel ja. Maar dan wel inclusief onderzoeksrapporten. Ik denk ook niet dat de katholieke kerk het als propaganda middel zal gebruiken. Dus wellicht dat niet de gehele wereldbevolking te horen krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat mij betreft ook, maar tot nu toe ook dat een opwekking uit de dood uiterst zeldzaam is. Veel vaker vinden er genezingen, verschijningen en profetieën plaats. Tenzij de Kerk natuurlijk nog een heel archief vol duizenden erkende opwekkingen heeft dat ik nog nooit heb gezien, en ik een heel aantal nieuwsberichten heb gemist (kan best hoor, ik volg het nieuws niet zo fanatiek).

Ben ik met je eens. Mijn stelling "het gebeurt genoeg" is misschien overdreven, ik wilde aangeven dat het gebeurt, en dan niet 1 keer per eeuw, maar toch vaker dan mensen denken. Het blijft 1 van de wonderen die je niet vaak ziet denk ik, dat zie je dus inderdaad ook in de Bijbel, maar het gebeurt wel.

Verder snap ik ook niet altijd waarom dingen niet in de media komen. Ik vind het ook wereldnieuws. Maar niet iedereen let op wat er in Mozambique gebeurt, terwijl daar toch wel de mooiste wonderen gebeuren, buiten het feit dat er tienduizenden mensen tot geloof zijn gekomen in de afgelopen jaren, dankzij het werk van Iris Ministries, van Heidi en Rolland Baker. Eten wordt bijvoorbeeld ook vermenigvuldigd, iedereen die doof was en voor gebeden is is genezen etc. En in Nederland maken we ons druk om een genezing door Jan Zijlstra...

Ik denk dat het ook gewoon ongeloof is. De media schijnt er sowieso om bekend te staan dat het niet de meest religieuze mensen zijn. Mensen kennen Jezus niet, weten niet dat er wonderen mogelijk zijn bij God. Zo'n soort verhaal moet gewoon echt 100% ongeloofwaardig bij ze overkomen, een soort spaghettimonster ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik denk het wel ja. Maar dan wel inclusief onderzoeksrapporten.

Daar mogen we dan wel vanuit gaan, omdat vermeende wonderen altijd in opdracht van de bisschop aldaar wetenschappelijk worden onderzocht en wel of niet erkend. Het lijkt mij theologisch ook niet zo slim om met dergelijke wonderen te propageren. Je krijgt dan al snel een geloof gebaseerd op wonderen en dat is nu juist bepaald niet iets wat de Kerk voorstaat.

Quote:
Ik denk ook niet dat de katholieke kerk het als propaganda middel zal gebruiken. Dus wellicht dat niet de gehele wereldbevolking te horen krijgt.

Dat is waar, maar ik denk dat je zulke feiten niet snel voor de hele wereld kunt verzwijgen. Zeker niet met de huidige media, waaronder het internet. Vertel zoiets aan één iemand, en binnen de kortste keren weet iedereen het.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Mark1987,

Quote:
[...]Ben ik met je eens. Mijn stelling "het gebeurt genoeg" is misschien overdreven, ik wilde aangeven dat het gebeurt, en dan niet 1 keer per eeuw, maar toch vaker dan mensen denken. Het blijft 1 van de wonderen die je niet vaak ziet denk ik, dat zie je dus inderdaad ook in de Bijbel, maar het gebeurt wel.

Zou kunnen hoor, maar dan wil ik ook graag het bewijs ervan zien. En ja, dat is echt mogelijk. Het is goed mogelijk te bewijzen dat iemand écht dood is geweest (dus niet hersendood, maar écht dood-dood) en daarna écht weer tot leven is gekomen. Hoef je nog geen theologie voor te studeren.

Quote:
Verder snap ik ook niet altijd waarom dingen niet in de media komen. Ik vind het ook wereldnieuws. Maar niet iedereen let op wat er in Mozambique gebeurt, terwijl daar toch wel de mooiste wonderen gebeuren, buiten het feit dat er tienduizenden mensen tot geloof zijn gekomen in de afgelopen jaren, dankzij het werk van Iris Ministries, van Heidi en Rolland Baker. Eten wordt bijvoorbeeld ook vermenigvuldigd, iedereen die doof was en voor gebeden is is genezen etc. En in Nederland maken we ons druk om een genezing door Jan Zijlstra...

Ja, omdat het erop lijkt dat er minimaal een hele hoop nepheid tussen al die "wonderen" en genezingen zit. Onderzoekers die zich serieus in die materie hebben verdiept, kwamen met nogal, ja, tegenvallende resultaten. Geen wonder dus dat men zich daar druk om maakt, het is nogal een delicaat onderwerp.

Quote:
Ik denk dat het ook gewoon ongeloof is. De media schijnt er sowieso om bekend te staan dat het niet de meest religieuze mensen zijn. Mensen kennen Jezus niet, weten niet dat er wonderen mogelijk zijn bij God. Zo'n soort verhaal moet gewoon echt 100% ongeloofwaardig bij ze overkomen, een soort spaghettimonster ofzo.

De media plaatsen berichten die nieuwswaardig zijn. Of het een bepaalde religie promoot of niet zit niet bij de criteria die een bericht nieuwswaardig maken of niet. Sterker nog, je vindt ook zeker wel positieve berichten uit de christelijke (of andersgelovige) hoek in de media. Denk aan onderwerpen als de verkiezing van de nieuwe paus, of het hele PKN-gebeuren in Nederland. Zelfs flauwe berichten over Jezusverschijningen in tosti's of klerenkasten worden geplaatst, vooral in de zomer.

Het boeien de media dus helemaal niet of een bericht een religieuze lading heeft of niet. Zolang het bericht maar apart, schokkend of gewoon bijzonder opvallend is. Een opwekking uit de dood, een echte bovennatuurlijke genezing of simpelweg al een werkelijk bewezen vermeningvuldiging van een pan eten zal dus zeker de aandacht trekken van de media. Ook al zou het gebeuren in een land als Mozambique, de media zijn tegenwoordig overal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat betreft de doden opwekken in '3e wereldlanden', wat iemand anders eerder al zei, slaapziekte, schijndood, de artsen daar zijn lang niet zo goed opgeleid als dat ze hier zijn. En als ze al zo goed opgeleid zijn, hebben ze niet de medische apparatuur die we hier hebben. Hier komt een enkele schijndode al voor, waarbij de kranten vol staan met: "weer een medische misser" met al ons geld en al onze apparatuur kunnen wij dat niet voorkomen. Laat staan in 'dat soort landen".

Daar tegenover staat dat jou zou kunnen beweren dat ze in 'dat soort landen' meer geloof hebben dan wij hier.

Maar wat ik dan weer erg te betwijfelen vind, áls het dan kan volgens jou, Mark, waarom heb je het dan nog nooit gedaan? Dan is jouw geloof niet groot genoeg.

Overigens denk ik niet dat je de macht die de HG Jezus Christe gaf te vergelijken is met de kracht die de HG ons, mens, geeft. Jezus Christus was mens, maar bovenal was Hij de Zoon van God, een deel van de Drieëenheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat betreft de doden opwekken in '3e wereldlanden', wat iemand anders eerder al zei, slaapziekte, schijndood, de artsen daar zijn lang niet zo goed opgeleid als dat ze hier zijn. En als ze al zo goed opgeleid zijn, hebben ze niet de medische apparatuur die we hier hebben. Hier komt een enkele schijndode al voor, waarbij de kranten vol staan met: "weer een medische misser" met al ons geld en al onze apparatuur kunnen wij dat niet voorkomen. Laat staan in 'dat soort landen".

Alsnog is het dan best bijzonder dat als je voor iemand bid hij/zij dan meteen wakker wordt. Blijft een wonder wat mij betreft. Maar ik geloof niet dat het schijndood is. Bovendien, medische apparatuur is zeker aanwezig daar. Het gaat namelijk over 2 zendelingen die in een paar jaar een paar duizend kerken hebben geplant in Mozambique. Gewoon westerse mensen met een groot team van onder andere ook artsen e.d. uit de westerse wereld. Dus het gaat niet helemaal op wat je zegt knipoog_dicht.gif

Quote:

Daar tegenover staat dat jou
zou kunnen beweren
dat ze in 'dat soort landen' meer geloof hebben dan wij hier.

Dat zeker. Eén van de verhalen die ik ken is bijvoorbeeld van een vrouw die een man had die ziek was. Hij werd naar het ziekenhuis gebracht waar hij dood werd verklaart. Ze had net het evangelie gehoord van 1 van de zendelingen, en dat God doden opwekt. Ze bad dus voor haar man, en hij stond op. De mensen daar hebben vaak wel een kinderlijk geloof ja, maar zoals ik zei ken ik geen principes om doden op te wekken eigenlijk...

Quote:

Maar wat ik dan weer erg te betwijfelen vind, áls het dan kan volgens jou, Mark, waarom heb je het dan nog nooit gedaan? Dan is jouw geloof niet groot genoeg.

Ik heb nog nooit de kans gehad. Als ik iemand voor m'n neus heb die dood is zal ik zeker voor die persoon bidden hoor.

Quote:

Overigens denk ik niet dat je de macht die de HG Jezus Christe gaf te vergelijken is met de kracht die de HG ons, mens, geeft. Jezus Christus was mens, maar bovenal was Hij de Zoon van God, een deel van de Drieëenheid.

De Heilige Geest geeft geen kracht, de Heilige Geest is een kracht. In eerste instantie gewoon een persoon natuurlijk, maar wat ik bedoel is dat Hij ons niet 1 of andere bovennatuurlijke kracht geeft om doden op te wekken, maar dat Hij het is die ze opwekt door ons heen. Als ik bid voor een zieke ben ik het echt niet die die zieke geneest, dat is de Heilige Geest in mij die dat doet. Ik zou niet durven te claimen dat ik iemand heb genezen, alle eer gaat altijd naar God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Hoe denk je dat de krant reageert als ik ze bel om te zeggen dat er een dode is opgewekt in Mozambique?

Sjaloom Mark1987,

Dan wordt je waarschijnlijk serieus te woord gestaan en als je ophangt wordt je verhaal ongetwijfeld als smakelijke grap voorgedragen tijdens een broodje bal in de kantine.

Totdat er ineens enkele zeer wetenschappelijk doortimmerde artikelen verschijnen in enkele toonaangevende medische tijdschrijften over een mogelijke opwekking uit de dood. Geschreven door respectabele artsen en andere natuurwetenschappers. Totdat ineens de medische wereld in beweging komt en er hele discussies losbranden, wat vele artikelen over de opwekking oplevert.

Als dan steeds meer gerenommeerde artsen na gedegen onderzoek niets anders kunnen dan verwonderend bevestigen dat er werkelijk iemand uit de dood is opgewekt, en ook gevestigde religies als de katholieke Kerk zich er serieus mee gaan bemoeien met onderzoeken en al, dan zullen die journalisten voor een bijzonder lange periode geen tijd meer hebben voor een broodje bal in de kantine.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het belangrijkste motief voor mij om te weten dat er doden opgewekt kunnen worden is toch wel dat Jezus het deed. Ik geloof dat Jezus hier op aarde niet meer was dan mens, zoals jij en ik.

Jezus was veel méér dan een mens. Hij werd geboren uit een maagd, en was in Zijn hele leven onbevlekt gebleven van zonde. Dat kunnen wij niet zeggen. knipoog_dicht.gif Wij zijn absoluut niet gelijk in 'mensrang' met Jezus.

Quote:

Hij had dan wel geen menselijke vader e.d. natuurlijk, maar Hij was net zo afhankelijk van de Heilige Geest als wij. Jezus kon uitzichzelf helemaal niets doen, zoals Hij zelf ook meedere malen zegt:

      

Jezus reageerde hierop met de volgende woorden: ?Waarachtig, ik verzeker u:
de Zoon kan niets uit zichzelf doen
, hij kan alleen doen wat hij de Vader ziet doen; en wat de Vader doet, dat doet de Zoon op dezelfde manier.
(Johannes 5:19)

Ik kan niets doen uit mijzelf:
ik oordeel naar wat ik hoor, en mijn oordeel is rechtvaardig omdat ik mij niet richt op wat ik zelf wil, maar op de wil van hem die mij gezonden heeft.
(Johannes 5:30)

      

?Wanneer u de Mensenzoon hoog verheven hebt,? ging Jezus verder, ?dan zult u weten dat ik het ben, en dat
ik niets uit mijzelf doe
, maar over deze dingen spreek zoals de Vader het mij geleerd heeft.
(Johannes 8:28)

Dezelfde Heilige Geest die Jezus had hebben wij ook in ons. En ik geloof dat het die Heilige Geest in ons is die nog steeds in staat is doden op te wekken, zoals Hij dat bij Jezus deed.

Ik denk dat Jezus bedoelde dat Hij een drieënig God is, en dat Hij, Jezus, geen God opzich is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid