Spring naar bijdragen

Opwekken van doden


Aanbevolen berichten

Quote:

En ik heb geen zin meer om mr nice guy uit te hangen eigenlijk. Ik heb geen zin meer om de discussie aan te gaan. Ik heb geen zin meer om mijn God te moeten verdedigen. Ik heb geen zin meer om telkens te moeten duidelijk maken dat NIETS onmogelijk is voor God, dat God bovennatuurlijk is en dat wonderen normaal horen te zijn. Ik heb geen zin meer om te laten zien dat God ECHT leeft, dat God ECHT machtig is en dat God ALLE autoriteit heeft. Ik wil de aanval openen op alle religieuze geesten die mensen vasthouden op dit moment, ik zie heel credible ermee onder gesmeerd en ik wil daar gewoon geen discussie meer mee aangaan... en ik weet dat dit ontzettend veel weerstand bij jullie gaat oproepen, maar ik kies er gewoon voor om me daar niet meer voor te interesseren. Ik ben er gewoon klaar mee. Ik bid echt dat jullie ogen ooit geopend mogen worden...

bid liever dat je zelf niet vergeet welke dingen belangrijk zijn als christen (niet oordelen enzo....)

Je zegt dat je niet over mensen wil zeggen dat ze niet genoeg geloof hebben.

Vervolgens zeg je echter wel dat een groot deel van de mensen op dit forum vastgehouden worden door religieuze geesten (wat dat ook zijn moge).

Is dat dan veel beter?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 150
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Heb je hier beeldmateriaal van? Ben ik toch wel benieuwd naar.

Ga naar link En bestel daar een dvd van een conferentie (When the Spirit moves). Als het kan moet je vragen naar de genezingsdienst waarbij Wim Kok voor ging. Dan zul je wel zien dat het weldegelijk kan.

Tevens zijn mijn benen en armen ook aangegroeid. En ik ga niet liegen over iets wat ik zelf heb meegemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

bid liever dat je zelf niet vergeet welke dingen belangrijk zijn als christen (niet oordelen enzo....)

Is het belangrijk voor christenen om eigen wetten, regels, ja zelfs tradities maken? Nee toch? Het is toch belangrijk dat we naar God gaan luisteren en dat we doen wat Hij zegt. En zoals Hij zelf zegt in de Bijbel (we geloven dat het Zijn woord is neem ik aan) dat we zieken de handen op moeten leggen, doden op moeten wekken. Dan moeten we dat toch doen?

Nou op het volgende punt dan. Als het niet letterlijk bedoeld, hoe bedoeld Jezus het dan in de lieve vredesnaam dan wel!!!????


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Je had geen armen en benen?
nosmile.gif

aangegroeid. Gelijk gegroeid. (wat jij wilpuh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Is het belangrijk voor christenen om
eigen
wetten, regels, ja zelfs tradities maken? Nee toch? Het is toch belangrijk dat we naar God gaan luisteren en dat we doen wat Hij zegt. En zoals Hij zelf zegt in de Bijbel (we geloven dat het Zijn woord is neem ik aan) dat we zieken de handen op moeten leggen, doden op moeten wekken. Dan moeten we dat toch doen?

Nou op het volgende punt dan. Als het niet letterlijk bedoeld, hoe bedoeld Jezus het dan in de lieve vredesnaam dan wel!!!????

wat heeft dit te maken met het feit dat Mark mensen beschuldigd van het geplaagd worden door religieuze geesten enzo wanneer zij hun gezonde verstand proberen te gebruiken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

wat heeft dit te maken met het feit dat Mark mensen beschuldigd van het geplaagd worden door geesten van religie enzo?

Nu gaan we de rollen eens omdraaien. Er word geroepen dat Mark op bepaalde dingen niet reageerd. Nu laat ik dat stukje rusten omdat dat niet aan mij is. Ik reageer op een ander stuk van jou. Maar daar krijg ik geen reactie op. Geen aanval op jou bedoeld maar dat is dus ook weer zoiets.

En als je het graag wil weten. Ik ben het compleet met hem eens. En ik ben er al lang zat van hoe hier op credible gereageerd word. Nu kunnen we allemaal hoog of laag springen maar altijd word er gepraat over dat wij wel niet zo verkeerd bezig zijn. Wij geven onze mening en die word meteen afgekraakt. Niemand (ja niemand) is ooit er normaal op in gegaan. Misschien een heel enkele keer wel maar dat is dan ook wel een HEEL enkele keer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Is het belangrijk voor christenen om eigen wetten, regels, ja zelfs tradities maken? Nee toch? Het is toch belangrijk dat we naar God gaan luisteren en dat we doen wat Hij zegt.

Alleen geloven wij niet dat een traditie zomaar een eigen wet is.. Dat 'eigen' wetten wel écht eigen (van de mens) zijn..

In hoeverre trek je dit door? Welke traditionele opvatting deel jij wel en welke niet in bij 'wetten van mensen'?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik reageer op een ander stuk van jou. Maar daar krijg ik geen reactie op. Geen aanval op jou bedoeld maar dat is dus ook weer zoiets.

huh verbaasd.gif

het stuk wat jij quote van mij ging over het feit dat ik vond dat Mark misschien beter eerst naar zichzelf kon kijken voordat hij het nodig vond om voor anderen te gaan bidden dat hun ogen geopend werden... (balk/splinter verhaal dus)

Daarop begin jij een heel verhaal over eigen wetten en regeltjes.

Dit heeft echter (naar ik begrijp) niets te maken met het zinnetje wat jij van mij quote.

Prima dat je een reactie plaatst en ik wil er ook best op reageren, maar het heeft gewoon niets te maken met het stukje dat je quote. Is het dan zo vreemd dat ik je niet kan volgen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

huh
verbaasd.gif

het stuk wat jij quote van mij ging over het feit dat ik vond dat Mark misschien beter eerst naar zichzelf kon kijken voordat hij het nodig vond om voor anderen te gaan bidden dat hun ogen geopend werden... (balk/splinter verhaal dus)

Ik kan je dus totaal niet volgens eerlijk gezegd
nosmile.gif

Ik ga door op het stuk wat belangrijk is voor christenen. Wat is volgens jou belangrijk voor een christen dan?

Quote:

[...]Alleen geloven wij niet dat een traditie zomaar een eigen wet is.. Dat 'eigen' wetten wel écht eigen (van de mens) zijn..

In hoeverre trek je dit door? Welke traditionele opvatting deel jij wel en welke niet in bij 'wetten van mensen'?

Voor zover ik het zie worden in tradities de Heilige Geest weggevaagd. Hij word gezien als kracht terwijl Hij een persoon is. Hij is een persoon die gevoelens heeft. Hij is niet een vaag iets, Hij is iets heel persoonlijks!

Ik heb geen lijstje van tradities of wat dan ook dus daar kan ik op dit moment 1 niet op reageren en 2 weet ik niet of ik daar wel zo'n zin in heb want ik zie al wel weer hoe dat straks gaat lopen (dit is dus ook om mijzelf in bescherming te nemen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu heb ik de afgelopen postings eens nagelezen en het gaat 1) niet meer over het opwekken van doden 2) alleen genezingen worden besproken en 3) er komt (te) veel emotie ineens naar voren dat mensen niet normaal ingaan op elkaar.

Voor nu dus een mooi moment om BOT te gaan, anders zullen we het topic kuizen van het nodige.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ga door op het stuk wat belangrijk is voor christenen. Wat is volgens jou belangrijk voor een christen dan?

quote dat stukje dan knipoog_dicht.gif

belangrijk voor een christen vind ik vooral om God en je naasten lief te hebben. En dat je je dus probeert in anderen te verplaatsen, ipv te roepen dat mensen geplaagd worden door geesten en het kennelijk niet goed doen.

Ik vind het geweldig dat mensen direct iets kunnen geloven als ze een verhaal horen.

Zelf ben ik daar echter veel te sceptisch voor. Het is geen kwestie van niet willen, het is een kwestie van niet kunnen. Het zit nou eenmaal in m'n karakter dat ik niet zomaar alles aanneem wat ik hoor. Maar kennelijk is die karaktereigenschap niet geoorloofd als christen.

@michiel: sorry, had je post nog niet gelezen knipoog_dicht.gif

ik hou m'n mond verder

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Voor zover ik het zie worden in tradities de Heilige Geest weggevaagd. Hij word gezien als kracht terwijl Hij een persoon is. Hij is een persoon die gevoelens heeft. Hij is niet een vaag iets, Hij is iets heel persoonlijks!

Hoe kom je daar in Vredesnaam bij!? Wist je dat het een traditionele opvatting is om de heilige Geest als persoon te zien? Om God als Drie-Enig te zien?

Quote:
Ik heb geen lijstje van tradities of wat dan ook dus daar kan ik op dit moment 1 niet op reageren en 2 weet ik niet of ik daar wel zo'n zin in heb want ik zie al wel weer hoe dat straks gaat lopen (dit is dus ook om mijzelf in bescherming te nemen).

Ok, dat is goed, maar weet dat je met 'in tradities wordt de heilige Geest weggevaagd' geen vrienden maakt, generaliseerd door alle soorten tradities onder een noemer te scharen.

Jij hebt ook je tradities, bijvoorbeeld dat jij nu geen jurk aan hebt, maar een broek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Hoe kom je daar in Vredesnaam bij!? Wist je dat het een traditionele opvatting is om de heilige Geest als persoon te zien? Om God als Drie-Enig te zien?

Nou, vertel mij dan maar eens wat voor Persoon Hij is. Vertel het maar dan. Ik heb daar nog nooit een antwoord over gehoord. Ik heb altijd als antwoord gehoord (ja, ook op dit forum) dat ze niet weten hoe ze dat moeten uitleggen. Dat Hij (zo blijkt de conclusie) iets vaags is. Dus zo kom ik er opknipoog_dicht.gif.

Quote:
[...]Ok, dat is goed, maar weet dat je met 'in tradities wordt de heilige Geest weggevaagd' geen vrienden maakt, generaliseerd door alle soorten tradities onder een noemer te scharen.

Ik ben hier allang niet meer om vriendjes te maken. Omdat ik dan merk dat er niet op je ingegaan word. Omdat je mening er dan opeens niet toe doet. Er word alleen ingegaan op de mensen die je écht goed kent hier, en waar je het mee eens bent. Maar er word hier nooit eens een keer normaal gediscussieerd met mensen waar je het niet mee eens bent. Dan word het gelijk beschouwd als iemand die uit zijn nek kletst.

Quote:
Jij hebt ook je tradities, bijvoorbeeld dat jij nu geen jurk aan hebt, maar een broek.

Nu krijg ik mijn twijfels over wat jij tradities vind maar dat noem ik geen traditie.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

En, zoals ook Michiel al aangaf, een mooi moment om BOT te gaan.
knipoog_dicht.gif

Andere discussie's, kunnen in andere topics worden gevoerd.

Sorry, niet gelezen. Kzal wel on-topic gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Opwekken van doden. Is dat mogelijk nog voor de Christenen van vandaag de dag?

Vanuit dit topic komt naar voren dat iemand die maar genoeg geloof heeft, dat hij/ zij dan wonderen en tekenen kan verrichten. Onder die wonderen is het opwekken van doden. Als we kijken naar de Schrift, dan blijkt daaruit dat het opwekken van doden niet een alledaagse bezigheid is en ook een duidelijk doel dient, namelijk andere overtuigen van het geloof in Jezus Christus onze Heer en Heiland, Middelaar voor God.

Ik vond de volgende uiteenzetting duidelijk het een en ander uiteen zetten:

==============================

I Waarvoor dienden tekenen en wonderen?

Marcus 16:14 Daarna verscheen Hij aan de elven zelf, terwijl zij aanlagen, en Hij verweet hun hun ongeloof en hardheid van hart, omdat zij hen niet geloofden die Hem aanschouwd hadden, nadat Hij opgewekt was.15 En Hij zeide tot hen: Gaat heen in de gehele wereld, verkondigt het evangelie aan de ganse schepping.16 Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden. 17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuw tongen zullen zij spreken,18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden. 19 De Here Jezus dan werd, nadat Hij tot hen gesproken had, opgenomen in de hemel en heeft Zich gezet aan de rechterhand Gods. 20 Doch zij gingen heen en predikten overal, terwijl de Here medewerkte en het woord bevestigde door de tekenen, die erop volgden.

Jezus gaf aan de apostelen (de elven) de opdracht om het evangelie te verkondigen in de gehele wereld. De tekenen van vs 17-18 zouden de gelovigen volgen. Doorheen de brief handelingen zien we dan ook dat deze dingen in vervulling zijn gegaan.

Handelingen 5:12 En door de handen der apostelen geschiedden vele tekenen en wonderen onder het volk;

De reden waarom deze tekenen en wonderen gebeurden wordt door in het evangelie van Marcus ook aangegeven. Marcus 16:20 Doch zij gingen heen en predikten overal, terwijl de Here medewerkte en het woord bevestigde door de tekenen, die erop volgden.

Ook de schrijver van de Hebreën brief bevestigt deze waarheid. Hebreën 2:2 Want indien het woord, door bemiddeling van engelen gesproken, van kracht is gebleken, en elke overtreding en ongehoorzaamheid rechtmatige vergelding heeft ontvangen,3 hoe zullen wij dan ontkomen, indien wij geen ernst maken met zulk een heil, dat allereerst verkondigd is door de Here, en door hen, die het gehoord hebben, op betrouwbare wijze ons is overgeleverd,4 terwijl ook God getuigenis daaraan geeft door tekenen en wonderen en velerlei krachten en door de Heilige Geest toe te delen naar zijn wil.

Het gesproken Woord van de Here en van Zijn apostelen en profeten vormen het evangelie, en God heeft mede getuigenis gegeven om dat verkondigde woord te bevestigen. Want: Johannes 3:2 deze kwam des nachts tot Hem en zeide tot Hem: Rabbi, wij weten, dat Gij van God gekomen zijt als leraar; want niemand kan die tekenen doen, welke Gij doet, tenzij God met Hem is.

II Is het woord bevestigd of moet het nog steeds bevestigd worden?

Kolossenzen 1:5 Daarvan hebt gij tevoren gehoord in de prediking der waarheid, (1-6) het evangelie, 6 dat tot u gekomen is. Immers, in de gehele wereld draagt het vrucht en wast het op, zoals ook bij u,sedert de dag, dat gij het gehoord hebt en de genade Gods in waarheid hebt leren kennen;23 indien gij slechts wel gegrond en standvastig blijft in het geloof en u niet laat afbrengen van de hoop van het evangelie, dat gij gehoord hebt en dat verkondigd is in de ganse schepping onder de hemel, en waarvan ik, Paulus, een dienaar geworden ben.

Paulus bevestigt in 60 na Christus dat het evangelie is verkondigd aan de ganse schepping. De apostelen hadden dus gedaan wat Jezus hen had bevolen. Marcus 16: 15 En Hij zeide tot hen: Gaat heen in de gehele wereld, verkondigt het evangelie aan de ganse schepping.

Ook Judas bevestigt in 65 na Christus dat het geloof éénmaal is overgeleverd. Judas 3 Geliefden, daar ik mij in alle opzichten beijver u te schrijven over ons gemeenschappelijk heil, zie ik mij genoodzaakt het te doen met de vermaning tot het uiterste te strijden voor het geloof, dat éénmaal de heiligen overgeleverd is.

Als de tekenen en wonderen er waren om het woord te bevestigen, en het woord is overgeleverd, waarom moet het dan nog steeds worden bevestigd?

Zo moeten christenen vandaag de dag blijven wandelen in de leer van Christus die is overgeleverd. 2 Johannes 1:9 Een ieder, die verder gaat en niet blijft in de leer van Christus, heeft God niet; wie in die leer blijft, deze heeft zowel de Vader als de Zoon.

Een christen moet vandaag het gesproken woord van de apostelen niet bevestigen, God heeft het reeds bevestigd. Je kan niet inde leer van Christus blijven als deze nog niet is gekend. Een christen moet vandaag in de leer van Jezus en Zijn apostelen en profeten verdergaan. Er zijn geen nieuwe openbaringen meer nodig. Gods Woord is compleet.

2 Petrus 1: 3 Zijn goddelijke kracht immers heeft ons met alles, wat tot leven en godsvrucht strekt, begiftigd door de kennis van Hem, die ons geroepen heeft door zijn heerlijkheid en macht.

Romeinen 1:16 Want ik schaam mij het evangelie niet; want het is een kracht Gods tot behoud voor een ieder die gelooft, eerst voor de Jood, maar ook voor de Griek.

III Zijn de tekenen en wonderen gestopt?

1Korintiërs 13:8 De liefde vergaat nimmermeer; maar profetieen, zij zullen afgedaan hebben; tongen, zij zullen verstommen; kennis, zij zal afgedaan hebben. 9 Want onvolkomen is ons kennen en onvolkomen ons profeteren.10 Doch, als het volmaakte komt, zal het onvolkomene afgedaan hebben. 11 Toen ik een kind was, sprak ik als een kind, voelde ik als een kind, overlegde ik als een kind. Nu ik een man ben geworden, heb ik afgelegd wat kinderlijk was.12 Want nu zien wij nog door een spiegel, in raadselen, doch straks van aangezicht tot aangezicht. Nu ken ik onvolkomen, maar dan zal ik ten volle kennen, zoals ik zelf gekend ben.13 Zo blijven dan: Geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de meeste van deze is de liefde.

Paulus schrijft in 55 na Christus dat profetieën, tongen en kennis zullen verdwijnen als het volmaakte is gekomen. Deze 3 dingen worden ook het onvolkomene genoemd door Paulus en zullen afgedaan hebben. De vraag is nu, wat is het volkomene?

Romeinen 12:2 En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene.

Psalm 19:7 De wet des Heren is volmaakt, zij verkwikt de ziel; de getuigenis des Heren is betrouwbaar, zij schenkt wijsheid aan de onverstandige.

Jacobus 1:25 Maar wie zich verdiept in de volmaakte wet, die der vrijheid, en daarbij blijft, niet als een vergeetachtige hoorder, doch als een werkelijk dader, die zal zalig zijn in zijn doen.

Jacobus bevestigt dat het evangelie (de wil van God) volmaakt is en gaat dan verder met woorden die Jezus ook sprak. Horen en doen. Bevestigen moet niet meer, want het is reeds overgeleverd en bevestigd. Volgens Paulus zouden de tekenen en wonderen afgedaan hebben als het evangelie eenmaal compleet was. 1 Korintiërs 13: 10 Doch, als het volmaakte komt, zal het onvolkomene afgedaan hebben. Deze bijzondere gaven van de Geest dienden om het gesproken woord te bevestigen in het begin van de gemeente.

IV Wanneer zijn deze gaven gestopt?

We zien in Handelingen 8:4-25 dat de apostelen van Jeruzalem moesten komen om door handoplegging de gaven van de Heilige Geest door te geven. Hierdoor beschikten ook andere gelovigen over de werking van de Heilige Geest door tekenen en wonderen. Handelingen 8:17 Toen legden zij hun de handen op en zij ontvingen de Heilige Geest. Dit was niet de inwoning van de Heilige Geest, want deze ontvangt een ieder als men het evangelie gehoorzaamt door zich te laten dopen.

Handelingen 2:38 En Petrus antwoordde hun: Bekeert u en een ieder van u late zich dopen op de naam van Jezus Christus, tot vergeving van uw zonden, en gij zult de gave des Heiligen Geestes ontvangen.

Handelingen 5:32 En wij zijn getuigen van deze dingen en ook de Heilige Geest, die God hun gegeven heeft, die Hem gehoorzaam zijn.

Dus als alleen de apostelen door handoplegging deze gaven konden doorgeven, kunnen we aannemen dat na het sterven van de apostelen deze gaven niet meer konden worden doorgegeven en dat enkel zij die deze gaven hadden ontvangen van de apostelen, er nog over beschikten. Wanneer deze mensen dan ook zijn gestorven, waren er dan ook geen bijzondere gaven meer. Een belangrijke vraag in dit alles is: "Waarom moesten de apostelen van Jeruzalem naar Samaria komen?"

V Kan satan ook wonderen en tekenen doen?

Als mensen vandaag de dag in Jezus Naam wonderen en tekenen doen, op wiens gezag gebeurt dit dan? Matteus 24: 24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden.

Matteus 7:21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is.22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.24 Een ieder nu, die deze mijn woorden hoort en ze doet, zal gelijken op een verstandig man, die zijn huis bouwde op de rots.25 En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en stortten zich op dat huis, en het viel niet in, want het was op de rots gegrondvest.

Ja, het is dus mogelijk dat zogezegde wonderen en tekenen die in Naam van Jezus gebeuren in feite door satan worden bewerkt. Het onderscheid hierin kan gemaakt worden tussen hen de woorden van Jezus horen en ze doen en degenen die horen en niet doen.

2 Tessallonissenzen 2:9 Daarentegen is diens komst naar de werking des satans met allerlei krachten tekenen en bedrieglijke wonderen,10 en met allerlei verlokkende ongerechtigheid, voor hen, die verloren gaan, omdat zij de liefde tot de waarheid niet aanvaard hebben, waardoor zij hadden kunnen behouden worden.11 En daarom zendt God hun een dwaling, die bewerkt, dat zij de leugen geloven,12 opdat allen worden geoordeeld, die de waarheid niet geloofd hebben, doch een welgevallen hebben gehad in de ongerechtigheid.

Het valt ook op dat zij die beweren vandaag de dag wonderen en tekenen te kunnen doen in Jezus Naam, dat ze geen doden kunnen opwekken (Handelingen 9:39-41), dat ze geen ongeneeslijke zieken zonder enig excuus volkomen en ogenblikkelijk kunnen genezen (Handelingen 5:15-16+9:33-34+19:11-12), dat ze niet iets giftig kunnen drinken (Handelingen 28:3-6),... . Waar is hun god dan? Is God dan niet dezelfde toen en nu? Als ze beweren bijzondere gaven te hebben, waarom dan deze nooit? Want; Johannes 3:2 deze kwam des nachts tot Hem en zeide tot Hem: Rabbi, wij weten, dat Gij van God gekomen zijt als leraar; want niemand kan die tekenen doen, welke Gij doet, tenzij God met Hem is. Als God met hen is waarom kunnen ze dit dan niet?

==============================

Bron

Wat denk ik ook een belangrijk verschil is tussen Jezus en ons mensen met betrekking tot het opwekken van de doden, is dat Jezus op basis van Zijn macht en autoriteit mensen kon opekken. Hij kon direct zeggen dat een dode moest opstaan. De Apostelen moesten bidden voor deze gave van opwekking, zo kunnen we dat lezen in Handelingen 9 36-43, waarin Petrus Dokas opwekt na gebed.

Ik ben van mening dat we moeten uitkijken om onszelf gelijk aan Jezus/ God te stellen en vast te houden aan een geloof dat je pas "Christen" genoeg bent als je op Jezus lijkt en kan doen wat Hij kan in Zijn volmacht als God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Michiel schreef het volgende:

Wat denk ik ook een belangrijk verschil is tussen Jezus en ons mensen met betrekking tot het opwekken van de doden, is dat Jezus op basis van Zijn macht en autoriteit mensen kon opekken.

Waar lees je dat dit uit Zijn eigen macht en autoriteit was?

Quote:
Michiel schreef het volgende:

Hij kon direct zeggen dat een dode moest opstaan. De Apostelen moesten bidden voor deze gave van opwekking, zo kunnen we dat lezen in Handelingen 9 36-43, waarin Petrus Dokas opwekt na gebed.

Weet je dit zeker?

Jezus zei tegen haar: ‘Ik heb je toch gezegd dat je Gods grootheid zult zien als je gelooft?’ Toen haalden ze de steen weg. Daarop keek hij omhoog en zei: ‘Vader, ik dank u dat u mij hebt verhoord. U verhoort mij altijd, dat weet ik, maar ik zeg dit ter wille van al die mensen hier, opdat ze zullen geloven dat u mij gezonden hebt.’ Daarna riep hij: ‘Lazarus, kom naar buiten!’ De dode kwam te voorschijn, zijn handen en voeten in linnen gewikkeld, en zijn gezicht bedekt door een doek. Jezus zei tegen de omstanders: ‘Maak de doeken los, en laat hem gaan.’

Jezus sprak tot de Vader, Hij bad.

Quote:
MIchiel schreef het volgende:

Ik ben van mening dat we moeten uitkijken om onszelf gelijk aan Jezus/ God te stellen en vast te houden aan een geloof dat je pas "Christen" genoeg bent als je op Jezus lijkt en kan doen wat Hij kan in Zijn volmacht als God.

Ik heb het niet over christen zijn of niet als je iets niet doet of juist wel, ik stel mezelf ook absoluut niet gelijk aan Jezus. Ik zeg alleen dat de Heilige Geest hetzelfde door ons kan doen als Hij door Jezus kon doen. Twee teksten die dat ondersteunen en die niemand heeft weerlegd zijn:

Jezus reageerde hierop met de volgende woorden: ‘Waarachtig, ik verzeker u: de Zoon kan niets uit zichzelf doen, hij kan alleen doen wat hij de Vader ziet doen; en wat de Vader doet, dat doet de Zoon op dezelfde manier. (Johannes 5:19)

Want als de Geest van hem die Jezus uit de dood heeft opgewekt in u woont, zal hij die Christus heeft opgewekt ook u die sterfelijk bent, levend maken door zijn Geest, die in u leeft. (Romeinen 8:11)

God kan al deze dingen zonder onze tussenkomst. Hij zou de hele wereld in één klap ziektevrij kunnen maken, en alle doden opwekken. De reden dat Hij dat niet doet is omdat Hij zoveel van ons houdt. God wil ons het plezier niet ontnemen om Hem te dienen. Wij vinden onze volle bestemming in het dienen van God, dat is de manier waarop Hij ons gemaakt heeft, en waarop wij het meest gelukkig zijn. Als God alles zou doen zou Hij ons dus van onze bestemming weerhouden, beetje vreemd niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

God kan al deze dingen zonder onze tussenkomst. Hij zou de hele wereld in één klap ziektevrij kunnen maken, en alle doden opwekken. De reden dat Hij dat niet doet is omdat Hij zoveel van ons houdt. God wil ons het plezier niet ontnemen om Hem te dienen. Wij vinden onze volle bestemming in het dienen van God, dat is de manier waarop Hij ons gemaakt heeft, en waarop wij het meest gelukkig zijn. Als God alles zou doen zou Hij ons dus van onze bestemming weerhouden, beetje vreemd niet?

verbaasd.gif

Wij zouden God niet kunnen dienen als de wereld geen ziekte meer kent?

Ik denk dat God dienen zonder ziekte en ellende mij toch een hoop gelukkiger zou maken hoor knipoog_dicht.gif

Het is een beetje vreemd om te stellen dat er ziekte en dood is omdat God ons een plezier wil doen nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

verbaasd.gif

Wij zouden God niet kunnen dienen als de wereld geen ziekte meer kent?

Ik denk dat God dienen zonder ziekte en ellende mij toch een hoop gelukkiger zou maken hoor
knipoog_dicht.gif

Het is een beetje vreemd om te stellen dat er ziekte en dood is omdat God ons een plezier wil doen
nosmile.gif

Als er geen ziekte zou zijn dan zou de duivel niet meer bestaan. Als de duivel niet meer bestaat bestaat er maar 1 iemand die wij kunnen dienen. Dat is God. Maar hoe moeten wij dan dienen? Waar bestaat dat dienen uit dan? Hem loven en prijzen. Ja, dat is dan werkelijk het enige. Dat volstaat toch niet voor God. (tenminste zo zie ik het op dit moment iig)


Samengevoegd:

Quote:

Een béétje vreemd? Adam en Eva dienden God toch ook volkomen, terwijl er geen ziekte of zonde in de wereld was.

We hebben het gezien ja. Ze dienden God volkomen ja! (of niet? zegt het volgende ''woord'' je wat? boom van kennis van goed en kwaad) Volgens mij dienden ze daar de duivel. En dus is het volkomen gelijk al onvolkomen geworden. (of ben ik gek geworden?)

Link naar bericht
Deel via andere websites

In die tijd daarvoor dienden Adam en Eva God volkomen goed, want God zij dat het goed was. Dat Satan de mens heeft verleid zegt niets over de tijd daarvoor, in de staat der rechtheid (traditionele term) diende de mensheid God volkomen goed/recht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als er geen ziekte zou zijn dan zou de duivel niet meer bestaan. Als de duivel niet meer bestaat bestaat er maar 1 iemand die wij kunnen dienen. Dat is God. Maar hoe moeten wij dan dienen? Waar bestaat dat dienen uit dan? Hem loven en prijzen. Ja, dat is dan werkelijk het enige. Dat volstaat toch niet voor God. (tenminste zo zie ik het op dit moment iig)

Maar waarom zou dat dan wel volstaan op het moment dat we in de hemel komen? God is toch onveranderlijk?

Bovendien vraag ik me af of zonder ziekte ook direct de duivel niet meer zou bestaan. Ziekte is niet iets waarmee we God kunnen afvallen volgens mij. De keus voor het verkeerde is dat wel (ook wel: zondigen puh2.gif).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waar heb je dat vandaan?

Uit de Nederlandse Geloofsbelijdenis, de tekstverwijzingen krijg je nog.

ARTIKEL 37

Het laatste oordeel

Tenslotte geloven wij in overeenstemming met Gods Woord, dat als de door de Here bepaalde tijd - die aan alle schepselen onbekend is - gekomen en het getal van de uitverkorenen vol zal zijn, onze Here Jezus Christus uit de hemel zal komen, lichamelijk en zichtbaar, op dezelfde wijze als Hij naar de hemel is opgevaren (Handelingen1 : 11), met grote heerlijkheid en majesteit. Hij zal Zich openbaren als Rechter over levenden en doden, terwijl Hij deze oude wereld in vuur en vlam zet om haar te zuiveren.

Dan zullen voor deze grote Rechter persoonlijk verschijnen alle mensen die ooit geleefd hebben: mannen, vrouwen en kinderen, gedagvaard door de stem van een aartsengel en het geklank van een goddelijke bazuin (1 Tess. 4 : 16). Want al de gestorvenen zullen uit de aarde verrijzen en de zielen zullen verenigd worden met het eigen lichaam waarin zij geleefd hebben. Zij die dan nog leven zullen niet sterven zoals de anderen, maar in één ogenblik veranderd worden en van vergankelijk onvergankelijk worden. Dan zullen de boeken geopend en de doden geoordeeld worden (Openb. 20 :12) naar wat zij in deze wereld gedaan hebben, hetzij goed hetzij kwaad (2 Kor. 5 : 10). Ja, de mensen zullen rekenschap moeten geven van elk ijdel woord dat zij gesproken hebben (Matt.12 : 36), al vindt de wereld zulk spreken slechts spel en tijdverdrijf. Dan zal wat door de mensen in het verborgen bedreven is, ook hun huichelarij, openlijk voor allen aan het licht gebracht worden.

Terecht is daarom de gedachte aan dit oordeel schrikwekkend en angstaanjagend voor de slechte en goddeloze mensen, maar de rechtvaardigen en uitverkorenen verlangen er vurig naar en putten er rijke troost uit. Hun verlossing zal dan immers helemaal voltooid worden en zij zullen dan de vruchten van hun moeitevolle arbeid ontvangen. Hun onschuld zal dan door allen worden erkend en zij zullen zien de verschrikkelijke manier waarop God Zich wreekt op de goddelozen, die hen in deze wereld getiranniseerd, verdrukt en gekweld hebben. Die zullen tot erkenning van hun schuld gebracht worden, maar alleen om gepijnigd te worden in het eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bereid is (Matt. 25 : 41).

De gelovigen en uitverkorenen daarentegen zullen gekroond worden met heerlijkheid en eer. De van God zal hun naam belijden voor God, zijn Vader (Matt.10 : 32), en zijn uitverkoren engelen, en God zal alle tranen van hun ogen afwissen (Openb. 21 : 4). Dan zal blijken dat hun zaak, die nu door veel rechters en overheden als ketters en goddeloos veroordeeld wordt, de zaak van de Zoon van God is. En als een genadige beloning zal de Here hun zo'n heerlijkheid doen bezitten als in het hart van een mens nooit zou kunnen opkomen.

Daarom verwachten wij die grote dag met sterk verlangen, om ten volle te genieten de beloften van God in Jezus Christus, onze Here.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In die tijd daarvoor dienden Adam en Eva God volkomen goed, want God zij dat het goed was. Dat Satan de mens heeft verleid zegt niets over de tijd daarvoor, in de staat der rechtheid (traditionele term) diende de mensheid God volkomen goed/recht.

Ja lekker makkelijk hoor. Als de duivel geen aanval opent op mij kan ik God ook volkomen dienen. Kom op zeg. Je dient pas volkomen als je laat merken dat je ook bij tegenstand dient. Je laat pas merken aan je vriendin dat je van haar houdt wanneer je een moeilijke tijd hebt doorstaan met zijn 2. Als het allemaal goed gaat is het niet zo moeilijk om vol te houden.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Maar waarom zou dat dan wel volstaan op het moment dat we in de hemel komen? God is toch onveranderlijk?

Daarom zei ik ook ''zo zie ik het op dit moment''. Waarom? Omdat in mijn ogen dat alleen te weinig is om God de eer te geven wat Hij verdient. Waarom dan wel en nu niet? Weet ik niet. Maar dat is mijn gevoel gewoon hierbij.

Quote:
Bovendien vraag ik me af of zonder ziekte ook direct de duivel niet meer zou bestaan. Ziekte is niet iets waarmee we God kunnen afvallen volgens mij. De keus voor het verkeerde is dat wel (ook wel: zondigen
puh2.gif
).

Weet ik geen, gepast, antwoord op. (ja, ik kan ook wel toegeven hoorpuh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid