Henriëtte 0 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Je weet wel, die film waarin Evan een roeping van God krijgt, ongeveer dezelfde als Noach, alleen dan allemaal heel grappig verteld en God komt er ook in voor, het is een komedie. Er was ook nog een Bruce Almighty, daarin werd Bruce God zelf, ook met allemaal humor enzovoorts. Is dit verantwoord als christen? (he bah, dat klinkt zo stom) Ikzelf ben expres thuisgebleven toen de rest van mijn klas naar die film ging, omdat ik vind dat je God of Jezus niet mag afbeelden, laat staan dat je Hem bent. Er werd bijvoorbeeld in Evan Almighty een 11e gebod bedacht, keep dancing ofzo. Ben benieuwd (ik weet niet in welk subforum het hoort, daarom in deze) Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Ik heb Bruce Almighty wel gezien en ik ben niet zo gek op Jim Carrey, maar vond de film wel leuk. Ik heb er geen principiële bezwaren tegen. Ik zie zo'n film als een weergave van de visie van de regisseur, dat is alles. Het zet je vaak ook wel aan het nadenken. Link naar bericht Deel via andere websites
ThijsK 0 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Ach je kan het ook zien als een gelijkens, of iets waarvan we kunnen leren. Zoals bij Bruce Almighty dat hij op alle verzoeken ja laat antwoorden en ineens 10 miljoen mensen de lotto winnen en vervolgens iederen 10 euro krijgt. Het doet je beseffen dat het onmogelijk is om iedereen tevreden te houden. We kunnen leren van de beslissingen uit die tijd in een hedendaags perspectief. Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Quote: Op donderdag 20 september 2007 13:31:40 schreef Frique het volgende: ik vind dat je God of Jezus niet mag afbeelden, Toch een geluk dat God niet aan jou vroeg of Hij een beeld van zichzelf mocht maken, toen Hij de mens schiep dan. En ik neem aan dat je Paulus' brieven uit je Bijbel hebt gescheurd, toen je las dat hij Jezus "Beeld van God, de onzichtbare, is hij, eerstgeborene van heel de schepping" noemt? Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Quote: Op donderdag 20 september 2007 13:34:32 schreef ThijsK het volgende: Ach je kan het ook zien als een gelijkens, of iets waarvan we kunnen leren. Zoals bij Bruce Almighty dat hij op alle verzoeken ja laat antwoorden en ineens 10 miljoen mensen de lotto winnen en vervolgens iederen 10 euro krijgt. Het doet je beseffen dat het onmogelijk is om iedereen tevreden te houden. We kunnen leren van de beslissingen uit die tijd in een hedendaags perspectief. Vind er in Evan Allmighty ook wel mooie leermomenten inzitten Link naar bericht Deel via andere websites
HappyFeet 0 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Ik heb Bruce & Evan Almighty gezien. Ik vind het een film waarin wel duidelijk neer wordt gezet over hoe het in deze tijd zou gaan als er zoiets zou gebeuren. Stel dat je iemand een ark ziet bouwen omdat er volgens hem een overstroming zou komen, hoe zou jij reageren? Ik vind het een realistische film. Ik kan de films wel waarderen. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Quote: En ik neem aan dat je Paulus' brieven uit je Bijbel hebt gescheurd, toen je las dat hij Jezus "Beeld van God, de onzichtbare, is hij, eerstgeborene van heel de schepping" noemt? God is in die films een Neger hè.. ZONDER stralenkransje.. Link naar bericht Deel via andere websites
Justidee 0 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Ik vond de scene van de aap wel geinig in Bruce Almighty! "Hey, little anal-dwelling butt monkey. Time for you to go home, little buddy!" Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Quote: Op donderdag 20 september 2007 13:54:26 schreef Raido het volgende: [...]God is in die films een Neger hè.. ZONDER stralenkransje.. Ik mis het waarschijnlijk, maar wat is je punt? Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Dat Jezus Christus het Beeld Gods is, dat wil toch net zeggen dat nu dus zelf God moeten gaan spelen in een film, laat staan door een blanke, neger of chinees als God/Jezus, laat Hem dan iig Joods zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
ThijsK 0 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Quote: Op donderdag 20 september 2007 14:21:17 schreef Raido het volgende: Dat Jezus Christus het Beeld Gods is, dat wil toch net zeggen dat nu dus zelf God moeten gaan spelen in een film, laat staan door een blanke, neger of chinees als God/Jezus, laat Hem dan iig Joods zijn. Nu begin je een beetje op Strootman te lijken, God is er alleen voor de joden dus hij ziet er ook uit als een jood Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Ik zei (lees) ... 1. Jezus Christus is het Beeld van God 2. Als je Jezus Christus zou mogne afbeelden 3. Beeld hem dan ook af als Jood. Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Quote: Op donderdag 20 september 2007 14:21:17 schreef Raido het volgende: Dat Jezus Christus het Beeld Gods is, dat wil toch net zeggen dat nu dus zelf God moeten gaan spelen in een film, laat staan door een blanke, neger of chinees als God/Jezus, laat Hem dan iig Joods zijn. Dat de Zoon als jood heeft geleefd, wil niet zeggen dat de Vader een jood is, of dat dus Adam joods was. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Volgens mij raken we lichtelijk offtopic... Link naar bericht Deel via andere websites
Peer 0 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 hm.. ik twijfel, ik dacht dat juist de moeder dat bepaalde (ga het zo even opzoeken ) Maareh, neger vind ik een nogal erg negatief klinken.. Datze God in die film afbeelden als iemand met een donkere huidskleur is misschien wel een leuk hersenspinsel geweest van de regisseur. Met bijvoorbeeld als dubbele gedachte dat God niet alleen voor de blanken is. Ik vond de eerste film (kheb Evan nog niet gezien) grappig, en toch zaten er ook momenten in die je wel na lieten denken. Nja, veel mensen die niet gelovig zijn hebben hem gezien dusja, hopen dat zij er ook meer door zijn ga nadenken. GrtZ Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Admod note: Offtopic posts verwijderd. Link naar bericht Deel via andere websites
-Lianne- 0 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Ik kan dat soort films (of dat soort humor in het algemeen) wel waarderen. Het zet je aan het denken, vaak worden er nogal wat dingen aan de kaak gesteld en is de boodschap eigenlijk een erg mooie. Al moet ik ook bekennen dat ik regelmatig wat tenenkrommende opmerkingen tegenkom Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Quote: Op donderdag 20 september 2007 14:56:02 schreef diakio het volgende: [...] Dat de Zoon als jood heeft geleefd, wil niet zeggen dat de Vader een jood is, of dat dus Adam joods was. Dat was ook niet direct mijn punt. De Vader is hoe dan ook niet af te beelden. Link naar bericht Deel via andere websites
Henriëtte 0 Geplaatst 20 september 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Als je God afbeeld, denk je te klein over Hem. Je kan God geen gezicht geven, want er zullen altijd veel mensen zijn die vinden dat een ander persoon mooier is, en dat is (naar mijn mening) niet mogelijk. Daarom denk ik dat je God niet af mag beelden Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Quote: Op donderdag 20 september 2007 17:27:53 schreef Frique het volgende: Als je God afbeeld, denk je te klein over Hem. Je kan God geen gezicht geven, want er zullen altijd veel mensen zijn die vinden dat een ander persoon mooier is, en dat is (naar mijn mening) niet mogelijk. Daarom denk ik dat je God niet af mag beelden Vreemd aangezien God (de Zoon) hier op aarde heeft rondgelopen. Link naar bericht Deel via andere websites
Henriëtte 0 Geplaatst 20 september 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Toen was Jezus (onder andere) mens, en Hij is nu in de hemel, en geen mens meer Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Ik denk daar anders over Waar is dat lichaam van Jezus dan gebleven? Samengevoegd: Quote: Op donderdag 20 september 2007 17:32:54 schreef Thorgrem het volgende: [...] Vreemd aangezien God (de Zoon) hier op aarde heeft rondgelopen. En we weten niet hoe Hij er uit zag, daarnaast wat God doet wil niet zeggen dat wij dat ook kunnen. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Quote: Op donderdag 20 september 2007 17:42:38 schreef Raido het volgende: En we weten niet hoe Hij er uit zag, Welles welles! We hebben de lijkwade van Turijn, en het mandylion van Edessa. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 En duizenden baard, oksel en hoofdharen. Jezus was dus minimaal een Beatnik of zelfs Rastafarian.. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Quote: Op donderdag 20 september 2007 17:55:25 schreef Raido het volgende: En duizenden baard, oksel en hoofdharen. Jezus was dus minimaal een Beatnik of zelfs Rastafarian.. Hij liep hier tot voor kort gewoon nog steeds rond, volgens Bobbyboy dan toch. Dat zou het kunnen verklaren. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten