Naeva 182 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Hallo allemaal, Wie o wie kan mij een leerzame doch leuke film aanraden voor jongeren van 12 t/m pakweg 23 jaar? In onze woonplaats wordt er in de zomervakantie altijd een Vakantie Bijbel Club georganiseerd en wij hebben als jeugdleiding de locatie 1 avond ter beschikking. We willen op die avond graag een aantrekkelijke maar ook inhoudelijke film draaien. Helaas weten we nog niet welke en is het wel de bedoeling dat we dat binnen een paar dagen besloten hebben (i.v.m. flyers). Alle ideeen zijn dus welkom, hoe meer hoe beter. Alvast bedankt! Link naar bericht Deel via andere websites
Nynthe 1 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Is er een thema? En welk genre zoek je? Link naar bericht Deel via andere websites
Feebs 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 A Walk to Remember!! Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe kan ik je aanraden. Daar valt ontzettend veel uit te halen ivm het christendom. Zelf heb ik het ook een keer gedraaid op een 12+ avond (12 t/m 16 jaar) en de kinderen vonden het erg leuk. Van tevoren geef je ze een opdracht mee, en achteraf besppreek je het. Link naar bericht Deel via andere websites
Yara 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 In welke richting zoek je inderdaad? Zoek je een christelijke film of mag een film met een goed moraal ook? Eerste ingeving: Pay it forward. (Maar die zal bijna iedereen wel kennen.) Link naar bericht Deel via andere websites
St. Ignatius 48 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Amelie is denk ik ook wel een leuke film voor die doelgroep. Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Wat is het leerzame in Amelie? Denk je dat jongeren dat er uit halen? Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Quote: Op zondag 01 juli 2007 21:51:19 schreef St. Ignatius het volgende: Amelie is denk ik ook wel een leuke film voor die doelgroep. nee, te filmhuis achtig, denk ik. Het hangt er heel erg vanaf in wat voor buurt je de film gaat afsprelen, wie je ermee moet bereiken enz. En een of andere maffe animatiefilm? wel alle leeftijden, maar superleuk! edit -foutje Link naar bericht Deel via andere websites
Feebs 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 ah... Jakkes, ik heb die film ooit een keer geprobeerd te kijken, maar dat is niet echt gelukt toen... Nog meer goede films: - Shawshank Redemption - I am Sam (aanrader!!) - Radio (ook erg goed!) Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Amelie is geweldig, vind ik. Maar niet echt geschikt hiervoor. Shawshank Redemption is idd goed. I am Sam is ook goed, daar kun je ook goed over doorpraten. Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Girl, interrupted, ook goed Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 V for Vendetta, over wraak en gerechtigheid.. Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 1 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Er is geen thema. Sterker nog, alles is helemaal blanco. Degenen die komen zijn voornamelijk jongeren uit de CGK en GKV. Makkelijk, dorps, kerkelijk publiek. Het zou fijn zijn om een film te hebben waar een goede moraal inzit, maar de film hoeft niet perse expliciet christelijk of heel zwaar te zijn. Dus romantische komedies e.d. vallen af, maar The Passion ook... Zoiets als Narnia is een goede optie, alleen ben ik bang dat iedereen die al gezien heeft. Link naar bericht Deel via andere websites
Feebs 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Quote: Op zondag 01 juli 2007 21:58:33 schreef NienkeJ het volgende: Amelie is geweldig, vind ik. Maar niet echt geschikt hiervoor. Shawshank Redemption is idd goed. I am Sam is ook goed, daar kun je ook goed over doorpraten. Radio ook wel hoor, gaat over een jongen die niet helemaal normaal begaafd is, in iets van de jaren 60 ofzo, en daardoor niet echt wordt geaccepteerd. Totdat er een nieuwe honkbal coach komt, en hem meetrekt (als ik het nog goed weet, want het is een tijdje geleden dat ik hem gezien hebt) A Walk to Remember is ook erg mooi. Gaat over een niet christelijke jongen die een relatie met een christelijk meisje krijgt. Erg mooi! Ik ben natuurlijk verschrikkelijk stoer, maar moet stiekem wel toegeven dat ik een brok in m'n keel moest wegknijpen bij deze film.. Link naar bericht Deel via andere websites
Mystique 1 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Quote: Op zondag 01 juli 2007 22:02:25 schreef Raido het volgende: V for Vendetta, over wraak en gerechtigheid.. Dit is inderdaad een goede film, wel iets ingewikkeld, en niet voor mensen die absoluut niet tegen lichte trhillers kunnen, ik vind hem soms best shockerend. Link naar bericht Deel via andere websites
Nynthe 1 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Lastig lastig... Hotel Rwanda vind ik erg goed, een waargebeurd verfilmd verhaal over de burgeroorlog in Rawanda. De ouderen kunnen dit zeker wel hebben, de jongeren alleen denk ik niet. Left behind, de verfilming van de serie 'De laatste bazuin' is misschien ook wel geschikt. 21 grams vind ik ook mooi, om te zien hoe dingen allemaal met elkaar te maken kunnen hebben, al is die misschien wat moeilijk te volgen. We hebben met de kerk een keer de preachers wife gekeken, met Witney Houston, ook wel leuk al is het wel een kerstfilm. I am Sam vind ik persoonlijk ook echt geniaal! Big Fish is een echte Tim Burton, een sprookjesachtige film over het leven van een man die op sterven ligt. The Eternal Sunsett of the spotless mind, geniaal Shrek misschien, ook wel grappig opzich Lastig lastig... Link naar bericht Deel via andere websites
Feebs 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Quote: Op zondag 01 juli 2007 22:02:25 schreef Raido het volgende: V for Vendetta, over wraak en gerechtigheid.. Oeh.. gister nog gezien! Briljant!! Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Goodbye Lenin misschien een aardig idee? Komisch, maar toch ook met diepgang. Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 OVer goodbye lenin: ik vond dat géén leuke film, als ik heel eerlijk ben... Dat is echt een film die je kijkt aan het einde van het jaar bij Duits (oké, wij keken 'm aan het begin, maar je begrijpt me wel) Link naar bericht Deel via andere websites
Tantastic 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 A Series of Unfortunate Events, zeer leuke veel geschikt voor alle leeftijden eigenlijk! (word niet één keer in gevloekt, is mij opgevallen) Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Quote: Op zondag 01 juli 2007 22:37:57 schreef Jipke het volgende: OVer goodbye lenin: ik vond dat géén leuke film, als ik heel eerlijk ben... Dat is echt een film die je kijkt aan het einde van het jaar bij Duits (oké, wij keken 'm aan het begin, maar je begrijpt me wel) Wij keken Kristiane W. dat was toch wel andere koek. Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Quote: Op zondag 01 juli 2007 22:42:10 schreef Pius_XII het volgende: [...] Wij keken Kristiane W. dat was toch wel andere koek. Wir kinderen von Bahnhof Zoo!! Christane F.! Die hebben we ook gezien, vandaar mijn grote liefde voor david bowie! Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Quote: Op zondag 01 juli 2007 22:47:35 schreef Jipke het volgende: Wir kinderen von Bahnhof Zoo!! Christane F.! Die hebben we ook egzien, avndaar mijn grote liefde voor david bowie! Ja, dat was 'm, ik heb het verkeerd onthouden, das ist pas een gezellige film voor de kinders van Hester. En Bowie, ach eh... tsjah... Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Wij keken nooit films op school 'One Flew Over the Cuckoo's Nest' is ook een erg mooie film, over een gezonde jongen die in een psychiatrische inrichting terecht komt. Ik vond 'm wel heftig, ik denk dat je dan wel door kunt praten over de vraag 'wat is normaal, wanneer ben je normaal?' Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 1 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2007 Quote: Op zondag 01 juli 2007 22:50:33 schreef NienkeJ het volgende: Wij keken nooit films op school 'One Flew Over the Cuckoo's Nest' is ook een erg mooie film, over een gezonde jongen die in een psychiatrische inrichting terecht komt. Ik vond 'm wel heftig, ik denk dat je dan wel door kunt praten over de vraag 'wat is normaal, wanneer ben je normaal?' Jij had toch het einde gemist? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten